Jaksatko vielä ihan kuin ennen raskautta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lavinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä jaksan nyt ihan yhtä vähän kuin ennen raskauttakin :) Ei suuria muutoksia suuntaan eikä toiseen.

Mulla on muutenki sairaus joka laittaa väsyttään ja vielä tämä raskaus väsyttää.. eli en jaksa enää kuten ennen. Mies on se joka tällä hetkellä enimmäkseen tekee kotityöt. Tulee niin huono omatunto kun töiden jälkeen pitää vielä siivota, niin olen kyllä yrittänyt joka päivä saada jotakin aikaiseksi että ei tarvitse hänen kaikkea tehdä.. välillä onneksi tulee niitä virtapiikkejäkin!

Mä en työpäivinä juuri muuta jaksa... Vapaapäivinä oon yrittänyt tehdä edes jotain kotihommia.

Mulla on hetkittäin joskus hiukan virtaa laittaa vaikka pyykkejä koneeseen, mutta muuten makaan lahnana sohvalla ja voin huonosti. En sinänsä jaksa potea huonoa omaatuntoa, mies on muutenkin aina tehnyt paljon kotitöitä. Mutta kyllä vaan ärsyttää tämä "oleilu". Luulin jo, että paha olo olisi mennyttä, mutta tällä viikolla viimeiset 3 päivää on taas ollu ihan kamala olo, varmaan johtuen siitä, että kävin jopa töissä to-pe ja väsyin siitä vielä enemmän. Liikkuminen = instant paha olo.

Väsymys ja pahaolo 24/7 eipä tässä sitten voimia olekaan mihinkään muuhun kuin työt ja sohvalla löhöilyyn. Onneksi mies tekee suurimman osan kotitöistä. Viikonloput meneekin aina työviikosta toipumiseen.

Sama täällä, sohva on paras ystäväni tällä hetkellä, en ole varmaan ikinä maannut siinä yhtä paljon kuin viime viikkojen aikana. Meillä myös mies onneksi tekee paljon kotitöitä, ja antaa minun levätä, joten en tunne siitä huonoa omaatuntoa. Viime viikolla sain käytyä pari kertaa kuntosalilla ja tänään teimme vähän puutarhatöitä, mutta siinäpä ne aktiviteetit töiden lisäksi.

Mulla on ihan hirveä väsy edelleen, eikä uniongelmat auta kyllä yhtään! Koskahan se maaginen energinen toinen kolmannes tulee?? Tai siis, virallisesti se alkoi tänään mutta olossa en kyllä huomannut mitään eroa!!! :D Olen pettynyt oppaisiin :P

Oon siis totaaliyh tällä hetkellä 3veelle energiapakkaukselle, ja täyspäiväisen työn lisäksi kodista huolehtiminenkin on kyllä ihan ylivoimaista.. Vitsi, välillä tulee kyllä sellanen olo että tuleekohan tästä yhtään mitään.. Energiaa tarvisi hän!

Mallah, tiiätkö missä lukemissa sinun hemoglobiini on nyt? Voisko se olla kans väsymyksen takana? Ite alotin nyt rautalisän ku alko mennä alle 110.

Tsemppiä väsymyksessä kamppaileville! Täällä alkanut olla nyt enemmän virtaa, kun viikolla 13 mennään. Olen saanut jopa siivotuksi keittiön kaappeja. Älytön siivousvimma päällä suorastaan! No oli jo aikakin, kun laistettu velvollisuuksista viime ajat :D

Kahvin juonti edelleen tuottaa ongelmia, ja sen juomattamuus samoin, joten välillä pakko yrittää saada alas. Nyt sain vaivoin kupillisen juotua ja odottelen pysyiskö sisällä..

Taapero ottaa ilon irti äitin heikosta hetkestä, kiskaisi kumpparit jalkaan ja lompsottelee pitkin taloa :grin Nyt ei pysty puuttumaan, kävelkööt, imuroidaan sitte joskus ku pystytään. :)

En jaksa mitään nykyään...just ja just raahaudun työpäivästä toiseen ja sit sohvalle kotiin, koiran kanssa lenkki ja sänkyyn kasin maissa, nukkumaan mieluusti viimistään ysiltä, jotta ehdin vetää sellaset 10h unta palloon. Kaikki, mitä ei oo pakko tehdä tänään, jätän huomiselle. Ihana, laiska elämäni - tästä saa ehkä huumoria joskus vuosien päästä muisteltuna, tällä hetkellä olo on epätoivoinen, tää raskaana olo ei vaan oo mun juttu yhtään. Entinen energinen itseni on muisto vain. Huokaus.

En jaksa mitään nykyään...just ja just raahaudun työpäivästä toiseen ja sit sohvalle kotiin, koiran kanssa lenkki ja sänkyyn kasin maissa, nukkumaan mieluusti viimistään ysiltä, jotta ehdin vetää sellaset 10h unta palloon. Kaikki, mitä ei oo pakko tehdä tänään, jätän huomiselle. Ihana, laiska elämäni - tästä saa ehkä huumoria joskus vuosien päästä muisteltuna, tällä hetkellä olo on epätoivoinen, tää raskaana olo ei vaan oo mun juttu yhtään. Entinen energinen itseni on muisto vain. Huokaus.

Ihan sama fiilis!! Tsemppiä meille <3

^^ täällä kans odotellaan energistä 2/3!

4tunnin kouluaamun jälkeen oon jo valmis lepäämään loppupäivän, yöunet oltava vähintään 10tuntia. Välillä ihan naurattaa mutta suurimman ajan tympäsee tää aikaansaamattomuus!

4 pvä omia Zumba tunteja putkeen ja johan alkaa olemaan tauonpaikka! Tunnit menee ihan jees mutta iltaisin oon sit tosi väsy ja lihaksiin särkee.

Esikoinen valvottaa taas öisin. Mikä lie vaihe meneillään, niin väsymystä on kyl muutenkin ilmassa...

Heh, ennen zumba oli hauskaa ajanvietettä, joka meni "vähän verryttelynä ja lämmittelynä" kaiken muun urheilun ohella. Nyt tuntuu maailman kaukasimmalta ajatukselta lähteä tanssahtelemaan yhtään mihinkään. Kuolisin ehkä siinä ekan biisin puolivälissä, jos yrittäisin zumbaa...Ihanaa, että jaksat Mamamehiläinen! On niin yksilölliset erot tähän jaksamiseen raskauden aikana. Hain eilen saikkua neuvolan suosituksesta taas viikon, kun en jaksa. Mitään.

Tsemppiä LaFuturaMama! Nyt tarvitset lepoa, yritä levätä stressaamatta työkuvioista ym., helpommin ehkä sanottu kun tehty. Toivottavasti kunnon lepo auttaa ja jaksat pian palata paremminvoivana töihin!

Me ollaan miehen kanssa saatu reippaat tunnin iltalenkit kuvioon, yritetään käydä 5x viikossa. Muuten urheilua ei juurikaan tule. Salillekin tavallaan tekis mieli palata, jospa ottais siitä tän kuun tavoitteen, Marraskuun aikana!

Hengästyttääkö teitä muita helpommin? Mulla yleiskunto varmasti heikentynyt paljon tän raskauden aikana mut voiko osan laittaa ihan puhtaasti raskauden piikkiin? Heh. Samoin rappujen nousu ja jyrkän ylämäen kävely on hidasta ja kömpelöä! Mitä se mahtaakaan olla loppuraskaudessa??!

Hengästyttääkö teitä muita helpommin? Mulla yleiskunto varmasti heikentynyt paljon tän raskauden aikana mut voiko osan laittaa ihan puhtaasti raskauden piikkiin? Heh. Samoin rappujen nousu ja jyrkän ylämäen kävely on hidasta ja kömpelöä! Mitä se mahtaakaan olla loppuraskaudessa??!

Mua hengästyttää ja johtuu ainakin osittain matalasta hg:sta. Lisäksi lonkkia vihloo ja liitoskipuja on niin kävely on semmosta sipsuttelua, etenkin ylämäet...

Takaisin