Jaksatko vielä ihan kuin ennen raskautta?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lavinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voisin vaan nukkua! Melkeen kokoajan huono olo niin ei jaksais mitään tehdä. Normaalisti oon kuitenkin energinen ja aina puuhaamassa jotain.

Mulla ihan uus tilanne tässä raskaudessa, kun olenkin töissä äitiyslomaan asti :) Ensimmäisessä valmistuin koulusta rv17 ja loppuajan oleilin kotona. Toisessa olin töissä määräaikaisena rv 24 asti ja sit saatiin viettää esikoisen kanssa kesälomaa. Katsotaan miten nyt käy, mut ei mulla pahempia vaivoja oo ollu aiemmissa raskauksissa. Liitoskivut on pahimpia! Paras tapa liikkuua toista oottaessa oli pyöräily :) Harmi kun talvella/keväällä ei uskalla pyöräillä ellei sit kevät tuu tosi aikasin.

Mulla on kokoajan niin surkea olo, ettei tuu tehtyä mitään. :hungover: paha olo heittää aaltoina ja tuntuu siltä, kuin joku pyöräyttäis aina koko vatsalaukun ylösaaisin...
Työt alkoi tänään. Välillä meni hyvin ja välillä täys romahdus. Ei saa yhtään olla vatsa tyhjä, mut taas toisaalta MIKÄÄN ei uppoa.
Oikeesti oon tosi toimelias ja tekevä ihminen. Joten tää makaaminen tuntuu selässä. Jo. Nyt.

Mä huomaan, että hengästyn normaalia nopeammin/enemmän koiran kanssa lenkillä. Tai pyöräillessä. Jaksan kuitenkin hyvin ja sitä armotonta väsymystä ei mulla ole tullut, vaikka yöt oon nukkunu viimiset 2 viikkoa huonosti ja vähemmän kuin ennen, kun mahan oudot tuntemukset herättää vähän väliä. Mulla on muutenkin aina välillä kausia, jolloin en jaksa niin paljon, tämä ei tunnu eroavan niistä. Tietenkin, jos eilen alkanut paha olo jatkuu pitkään, niin luulen, että se tulee verottamaan jaksamista. Energiatasot laskee, jos ruoka tulee ylös ja mitään isompaa ei saa alas. Rauhassa mennään ja ajattelin liikkua juuri niin paljon kuin tuntuu hyvältä. :)

Armoton väsymys alkoi jo ennen plussaamista ja sen takia teinkin sitten heti testin. Aloitin pitkän tauon jälkeen kevättalvella salilla käymisen uudestaan ja olen tavannut käydä aamulla ennen töihin menoa, mutta nyt meinaa tökkiä. Huono olo ja aamun käynnistymisvaikeudet ei erityisesti houkuta lähtemään aikasin liikkeelle. Yritän kuitenkin mahdollisimman pitkään käydä sen pari kertaa viikossa ja lenkit päälle, että sais pidettyä painoa kurissa. Töiden jälkeen pitää aina käydä makoilemassa hetki, että jaksaa loppuillan.

Tavallista enemmän tarvii unta, aika armotonta tää väsymys. Toissapäivänä kävin salilla, haukottelin sarjojen välissä mutta kaikkinensa sain hyvän treenin tehtyä. Salin jälkeen oli niin voittaja fiilis. Tänään vois käydä iltasalin taas miehen töiden jälkeen. Lenkkeily ei oikein innosta, täällä liian kuuma...syksyä odotelessa!

Unta riittäisi täälläkin vaikka kuinka. Huomannut myös, että hengästyy tosi helposti ja hiki tulee pintaan ihan vaan kotitöitä tehdessä.

Mä aloin syömään ennen raskautta ubikinolia kun oon ollu jo pitkään väsyny.. Liekö se auttanut kun ei oo vielä ainakaan tullu sitä kuolettavaa väsymystä. Hope so :angel11. Kevään keskenmenneessä raskaudessa olin kuitenki ihan älyttömän väsyny ja se olikin ainut oire koko aikana.

Oon ollut iltaisemmin väsynyt mutta taitaa olla tuota turvotusta, sen aiheuttajia ja vähäistä liikuntaa pahan olon vuoksi mitä voi myös pitää syynä. Tänään heiluin estekisoissa ulkohommissa koko päivän, välissä ratsastin pari rataa ja olin koko ajan liikkeessä. Oli tosi hyvä ja energinen olo, nyt sitten lösähdin sohvalle mutta edelleen hyvä olo eikä sellaista etovaa pahoinvointia mitä monena päivänä ollut.

Vastaus omaan kysymykseen nyt: En Todellakaan jaksa! Tänään oli tarkoitus siivota leikkihuone kokonaan, no pöh sain valittua vain yhden kirjan poistettavaksi ja se oli siinä :sleep002

Huomenna jatkuu? :signs003

Sama väsymys täällä kans! Ei jaksa ees nähdä kavereita niinku ennen! Ei vaan huvita yhtään poistua täältä omasta pikku kuplasta minnekkään. Ja yleensä oon sellanen megasosiaalinen! :o

Täällä on joku ihme energiapiikki iskeny. Aamulla ennen viittä ylös, pyykit koneeseen, lapsille ruuat ja töihin. Töistä kauppaan, lasten haku, ruoka ja ulos sienimetsään. En tajua! Edellisissä raskauksissa oon maannu puolikuolleena sohvalla ja nyt tuntuu ettei pysty rauhottumaan eikä väsy millään.
:smiley-bounce016

Mulla lähinnä valinnat luokkaa teenkö ruokaa, käynkö urheilemassa vai siivoanko. 2/3 ei onnistu saman päivän aikana mitenkään. Elämä on valintoja, ja tällä hetkellä valinnat koskee sitä, minkä aikaa jaksaa valvoa ja minkä aktiviteetin parissa :D

Tällä hetkellä en kyllä jaksa yhtään mitään :dead: Onneksi nyt on ollu vapaata niin saa rauhassa kärsiä. Heti kun yrittää tehdä jotain niin tulee vaan niin voimaton ja paha olo. Sohvalla maatessa on sen verran siedettävä olo että siitä ei ihan mielellään nouse. Mutta jospa tää helpottaa jossain vaiheessa, ehkä sitten jaksaa paremmin tehdä jotain. Ulkoilu varmasti piristäisi mieltä, mutta kun siitäkin tulee niin huono olo että haluan vaan äkkiä takas kotiin :sad001

Tällä hetkellä en kyllä jaksa yhtään mitään :dead: Onneksi nyt on ollu vapaata niin saa rauhassa kärsiä. Heti kun yrittää tehdä jotain niin tulee vaan niin voimaton ja paha olo. Sohvalla maatessa on sen verran siedettävä olo että siitä ei ihan mielellään nouse. Mutta jospa tää helpottaa jossain vaiheessa, ehkä sitten jaksaa paremmin tehdä jotain. Ulkoilu varmasti piristäisi mieltä, mutta kun siitäkin tulee niin huono olo että haluan vaan äkkiä takas kotiin :sad001

Veit sanat suustani :shifty:

Mulla lähinnä valinnat luokkaa teenkö ruokaa, käynkö urheilemassa vai siivoanko.

Mulla ne on: pyydänkö miestä tekemään ruokaa, käynkö pissalla vai laitanko koneelta jonkun ohjelman pyörimään.

:grin

Eikun, ymmärrän mitä meinaat. Kaikkea ei millään jaksa samana päivänä. (tai samalla viikolla)

Tänään tuli extremeä elämään: taaperon muskari alkoi. Jessus, en minä tienny että ÄIDIT siellä heiluu ja laulaa ja nostelee (nyt satakiloiselta tuntuvaa) kakaraa ilmaan. Olin ihan pihalla koko ajan ja poikaki alussa oli ihan kauhusta jäykkänä että mihin noitamenoihin se äiti minut nyt on tuonu. :hilarious: Yritti pari kertaa juosta avoimesta ovesta karkuunki. Kyllä se kauhu lopulta suli ja sitte oli hauskaa juosta käkättäen tuolirivin takana äitiä karkuun :rolleyes:

Ehkä ens kerralla jo vähän tiedetään meki miten siellä ollaan :grin Mutta oli se raskasta, ku monta viikkoa viettäny sohvalla ja sitte yhtäkkiä tuommoseen hytkytykseen ja pomputukseen.

Takaisin