Ja taas tippa linssissä kun...

Ei pysty yhtään tommosia kattomaan, ei oikein myöskään vauvajuttuja. Sit kun se itku tulee niin tuntuu että koko maailma romahtaa eikä paluuta onnellisuuteen oo :D se on sit minimi puoli tuntia itkua, nyyhkytystä ja räkää.
 
Meinasin alkä tänään itkemään kun katottiin niitä hus:n synnytysvideoita...
 
Sairaalaan kun lapsiveden valumisen vuoksi ottivat tarkkailuun, lähettivät iltapalalle synnyttäneiden osastolle. Meinasin heti alkaa parkua ku näin muilla syöjillä mukana niitä ihania pikku kääröjä! :Heartred
 
Katselin tylsyyteeni eilen Itse ilkimyksen (keskiosa jäi nukahtamisen vuoksi näkemättä) ja lopussa sitten toki piti itkeä silmät päästänsä... Kukapa se nyt ei leffan lopussa itkis..
 
To-del-la huonosti nukuttu yö, joten luonnollisesti aamu alkoi lohduttomalla räkäitkulla. Masentaa, kun nukahtaminen on niin vaikeeta tukalan olon takia ja sit kun saa unta, pitää taas kohta herätä pissalle.
 
Vähän vanha keskustelu mutta tulipa vastaan niin pitää kommentoida. Just olin pari päivää ennen kaverille todennut että eipä ole kyllä mitään hormoni-itkuja ollut tässä raskauden aikana. Niin johan sitten viime viikonloppuna Arttu Wiskarin keikalla kun esitti mökkitien ja esityksessä oli mukana joku paikallinen lasten kuoro niin alkoi semmonen niagara valua ettei mitään rajaa. Nappasin mieheltä aurinkolasit ja niiden suojissa itkin ja nauroin ihan kippurassa kun ei voinut käsittää mitä tapahtuu kun niitä kyyneliä vaan tuli. Huh
 
Tippa linssissä, kun vauvan paino oli 1,5 vuorokaudessa syntymästä pudonnut reilun 8 % ja joudutaan antamaan korviketta lisämaitona, kun mulla ei ole vielä maito noussut. Järki sanoo, että ei ensisynnyttäjällä voikaan maito nousta näin pian eikä vauvalla ole mitään hätää ja imetys varmaan onnistuu ihan hyvin vaikka nyt hörppiikin kupista, ja painonlasku ei liene mikään ihme kun tyttö kakkasi eilen varmaan viisi kertaa. Silti vollotan lohduttomasti kuinka oon epäonnistunut ruokkimaan lapseni. :sad001
 
Naks, täällä oli tänään tippa linssissä ihan samasta asiasta.
 
oonko ymmärtänyt jotain ihan väärin vai onko tossa imetyksessä noin sairaalakohtasia käytäntöjä, eikö se 10% syntymäpainosta ole ihan normaali pudotus? eihän se ensimaito heti mihinkään painoon mene, eihän sitä nyt tulekkaan kun jotain hassuja millejä kerralla. Oulaskankaan sairaalassa olin iloinen siitä ettei tosta lisämaidosta puhuttu mitään kertaakaan, painoa seurattiin mutta meilläkin tippui 4,5kg --> 4,2kg ja siitä sitten toisena päivänä hiljalleen nousuun. syntymäpaino ohitettiin vasta nyt toisella elinviikolla. päin vastoin kertoivat koko ajan kuin hienosti imetys onnistuu kun vauvalla hyvä ote ja viihtyy rinnalla. kolmantena päivänä alettiin vasta ottaa maitopunnituksiakin eli katsottiin paljonko sinne menee kerralla. vähän oudoksuttaa että teillä heti ollaan sitä lisämaitoa laitettu, vai onko sitten vauvoilla ollut jotain hätää? eihän tuo mitään rakettitiedettä ole, eikai kukaan odota että vauva ensimmäisenä päivänä alkaa kasvaa kun tollanen trauma (synnytys) takana..
 
Mä oon nyt parina päivänä rääkynyt ihan joka asiasta! :smiley-angry017 onneks mies ymmärtää että johtuu raskaudesta, se kun on kattellu sivusta siskojensa raskauksia :rolleyes:
 
Mä olin kiukkunen ja itkunen aika lailla koko rv 39+ , varsinki sit 39+6 kärjistyi se todellisuus että LAn ohi mennään ja rytinällä ja kiukkusin ja märisin turhautumista miehelleni :angry1 . Henkisesti olin kyllä muka valmistautunu mutta ainahan sitä salaa toivoo että syntyis ihan viimeistään 40+0 :)
 
Esikoisen aikaan ei minusts nuin tarkkaan ollu tuon painon kans. Äkkiä sitä rupes sitte tulemaan. Esikoinen sai lisämaitoa kun ei ollut tyytyväinen siihen määrään mitä minulta sai. Ja yöllä olisin ollut tuttinakin. Mutta kyllä se siitä tasottui!
 
Meille sanottiin, että jos syntymäpainosta putoaisi 10 % niin olisi jo syytä tarkempiin selvityksiin, mutta tämäkin painonlasku halutaan pysäyttää kun tosiaan tyttö ei ole vielä edes kahta vuorokautta, ikäänsä nähden siis lääkärin mielestä menettänyt paljon painoa.

Kyllä tää vähän kummalta tuntuu että lisämaidolle mentiin jne. kun ei koko vauvaa olis vielä varmaan edes punnittu ellei oltais toivottu kotiinpääsyä jo tänään, lääkärintarkistus olis ollut vasta huomenna muuten. Nyt ollaan siis vähintään huomiseen sairaalassa tuon painon takia.
 
Meille sanottiin että 5% on raja ekan vuorokauden painonlaskussa, ja kun tyypillä putosi 5,2% niin lisämaitoa tuputtivat... Olin kyllä itsekin seuraavan päivän huolissani kun ei pissannu ennenkuin illalla ja se oli vähän oranssia. Pienenpientä keltaisuutta oli kanssa, mutta se hävisi kun maitoa alkoi tulla.
 
Täällä märisen ku tuli mieleen ehkä 7 vuotta sitten katsomani surullisen elokuvan juoni.. En oo pystyny ees kattomaan uuestaan :D kyseessä Atonement-leffa.. :sad001 yhyy.
 
eilen jäin vahingossa katsomaan tvstä tanskalaista dokumenttia pojasta, joka sai aivovamman synnytyksessä johtuneesta hapenpuutteesta ja jonka äiti häntä sitten hoiti 17 vuotta. voi herranjumala miten itkin ja piti hakea oma poika (nukkumasta...) syliin ja vaan katsoa häntä ja itkeä :D
 
Joku elukkaohjelma jossa käärme nappas vastasyntyneen rotanpoikasen .. hitto et parku kiihty nollasta sataan :D tänään tuli itku eka kertaa ku vaan katoin nukkuvaa muksua ja totesin kuin kaunis hän on :happy:
 
Takaisin
Top