j0uLu! <3

Mulla on kans lahjat hommaamatta osittain. Omalle lapselle on ja pienille kummilapsille, mutta isommille kummilapsille uupuu. Viikonloppuna sitten. :)

Lisäänpä vielä tähän samaan viestiin. Joulusiivous tekemättä, paikat hyrskyn myrskyn ja voimia ei ole. Kun sais järjestyksen aikaiseksi niin mies kyllä imurois ja luutuais.
 
Kuusi nököttää paikoillaan. Valoja kiedotaan ehkä viikonloppuna, ja samalla muutenkin koristellaan kuusi.
Ja pitää siivota. Saa nähdä, valitanko sen jälkeen supistuksia. Mutta sitäkään en halua vielä tehdä. Tiistaina tulee miehen perhe kylään.

Laatikot saadaan kaverilta joululahjaksi, pitää siis hankkia joku sopiva vastalahja, ehkä glögiä ja kukka. Ja koirille pitää antaa paketoidut lelut nameineen, koska isompi koira haluaa repiä paketteja ja tuntuisi pahalta jos se ei tänä vuonna saisikaan mitään, kun osaa kerran availla niitä ja selvästi odottaa. Vaatepaketteja tulee muutama ja ne pitää käydä huomenna hankkimassa.

Ja mä kun luulin olevani sitten niin aktiivinen äitiyslomalla... No en ole.
 
DT ja Kobe - kuulostaa hyvinkin samalta kuin täällä. Paikat on sekaisin, niin en oo viittiny suorittaa luutuamista loppuun - ja matotkin on sitten sen takia vielä pesulassa odottaneet hakua perjantaista. Kuvittelin, että oisin toooodella paljon aktiivisempi, vaan tuntuu nämä päivät menevän ihan tälleen mitään aikaansaamatta puolet ajasta sohvalla köllien tahi uutisia surfaten.

Sen verran valmistelin, että vika kone pyörii, jossa loput vauvalakanat - ja sit saa silityslaudan pois olkkarista (mukavampi oli silittää kaikki pikkumini-ihanat vaatteet telkun ääressä) ja voi järjestellä olohuoneen loppuun.

Meilläkin karvakorvat odottavat aina oman paketin saamista. Ja yleensä se pitää kaivaa pukin säkistä ennenkuin pienten lasten, niin saa koirat pois jaloista. Eka vanhempien koira oli hellyttävä - sen joululahjanamit oli keskellä olohuoneen sohvapöytää, niin muisti aina ulkoa tullessa kiertää kattomaan pöydän ympäri, että onhan pakkaus tallessa - annettiin siis aina hyvää vähitellen.
 
Tänään näin kaverin lounaalla ja jatkoin siitä sitten jouluostoksille. Miehelle on kaikki nyt hankittuna, ellei jotain kuningasideaa vielä tule. Anopille piti ostaa kunnolliset patakintaat mökille, mutta ne mitä löysin oli aika hempuloita, tuskin paremmat kuin millä (anoppi) siellä nyt saa poltella sormiaan.
Kaverille ostin alkoholiglögin, mahdollisesti hankin vielä atsalean siihen kylkeen, kun se ei ole myrkyllinen ja niillä on kissoja. Ostin myös tädilleni alkoholiglögin, kun mennään sinne joulun alla kuuntelemaan musiikkia ja tapaamaan muita sukulaisia.

Koirille en ostanut uusia leluja. IKEAn lelut on edullisia, mutta jos jää hankkimatta niin voin pestä niiden vanhat lelut, reppanat ei välitä siitä onko kyseessä uusi vai vanha. Nameja ostin mukaan paketteihin.

Yksi kylpylälahjakortti pitää myös vielä hankkia. Eli kyllähän noita sitten vielä on, mutta ne voi käydä yhdessä miehen kanssa. Vielä pitäis paketoida.

Ja ajattelin kokeilla hedelmäkakun tekoa... Ajattelin modifioida ohjetta hieman... Saa nähdä tuleeko siitä syötävää o_O
 
Tänne äiti soitteli, että haluanko että hän tekee laatikoita meille :) huh miten nopeaa toi joulu tulee, vielä jännittää, että saako mies töistä tuorekinkun vai pakaste version, kun vasta ensi tiistaina saavat kinkut :D yleensä ovat saaneet pakaste versiot, jää kinkku sitten joulu pöydästä ja paistetaan vasta joulun jälkeen :)
Vähän näyttää sää ennusteetkin siltä että tiistaina 23 pvä saatais sittenkin vähän lunta tänne eteläänkin, pitää nyt pitää peukut pystyssä :) pikkuveljelle,isoveljelle ja isosiskolle kun vielä jotain keksisi niin alkaisi joulu olla paketissa :)
 
just pääsi huokasu kun löysin jemmasta työhuoneen kaapista yhdelle kummipojalle sopivan lahjan, olin joskus muinoin jemmannut technics lego monsterin. Eipä tartte sitäkään lahjaa sitten metsästää enää kaupoista. Huomiseen postiin, tai no mieluummin tänään pitäs sitten saada jotain toiselle kummipojalle. Ei kun kaivamaan lisää kaappeja ja niitä laatikoita, ja toivoa sopii että siihenkin suuntaan löytyis jotain sopivaa valmiina. muuten taitaa mennä sormi suuhun, että mitäs ihmettä hankkisi.
 
Tänään on tullut touhuttua joulua vähän liiankin kanssa, koska nyt kipuillaan sitten oikein kunnolla! Aamusta tein posti- ja kauppareissun, ostin kinkun ja kuusenkin sitten samalla reissulla. Toki pienehkön vain, 145cm korkean ehkä. Kotiin kun pääsin olin jo aika väsynyt ja mietin kumpi on pienempi paha, kantaa kaikki ostokset ja kuusi 3.krs:kseen kerralla vai käydä autolla kaks reissua, portaissa kun supistaa aina. Ostokset olis toki voinu odottaa autossa että mies tulee töistä mutta eipä sitä tietenkään voinu odottaa... Päädyin ottaan kaikki kantoon kerralla. Ostosten purun jälkeen oli pakko levätä vähän mutta oli niin sotkuista että ajattelin samalla vauhdilla vähän imuroida jne. Siitä kaverin synttärilounaalle ja vähän kiertelyä kaupoissa ja vaivoin pääsin kotiin, kävely matovauhtia kun häntäluu, häpyluu ja koko alaselkä särki ja supistelut päälle.

Enkä voinut itselleni mitään, halusin koristella kuusen heti ja projekti alkoi toteamalla ettei kuusenkynttilät enää pelaa. Iso huokaus ja Anttilaa kohti. Se on onneksi ihan 350-400m päässä. Itsekin vähän jo pelästyin kuinka hankalaa kävely oli. Silti Koristeet kuuseen ja ja vasta sitten sohvalle maate, jossa nyt vihdoin sitten vaan tekemättä mitään. Kaduttaa nyt että tuli touhuttua niin paljon mutta kyllä se on niin kamalan vaikeaa osata vaan olla!! :sad001 Ja kun oireet alkaa sitten niin yllättäen. Rasituskiellossakin kun tässä ollaan niin on kyllä huono omatunto, selkeesti tunnen tehneeni nyt ihan liikaa. Mikäs täällä nyt sitten kynttilöiden valossa ja kuusentuoksussa pötkötellessä...
 
Et suostus Nunnu vaihtaa osia? Mä voisin ihan mieluusti tulla sinne pötköttelemään, kaipaisin kuusta, jouluvaloja, ja jouluntuoksua, ja puhtaita mattoja lattialle. Jos tulisit tänne mun sotkujen keskelle, ja kuorisit vaikka mun koissulle pari porkkanaa, niin saisit siitä kaverin ikiajoiksi.

just tulin kotia pesula ja kauppareissulta. Kaavailin kans, että olis voinu ostaa tonne partsille jotkut valot. Ja kuusikin olis kyllä tosi ihana. En sitten tänään vielä roudannut noita isoja mattoja ylös, riitti kun kanto tarjoustalosta haetun 8 mehulitran setin ylös - varautumista imetykseen =).
 
Lahjat ostettu ja paketointia voisi huomenna harjoittaa. Lahjat oikeastaan on ollut jo pitkään mutta niitä on kummasti tullut hamstrattua lisää säännöllisesti.
Siivous tekemättä mutta so what. Joulukukat luo tunnelmaa ja kynttilät myös. Viikonloppuna kaupoille ostaan osa ruuista. Maanantaina kinkku kaupasta (tilattu) ja tiistaina laatikoiden teko. Muut tuo loput.
Joulu :greet008:santa:Heartred
 
Hyvää aattoaamun huomenta! Mä heräsin kipeeseen supistukseen, jätin isännän ja tytön nukkumaan ja sipsuttelin jouluvaloissa kahvinkeittoon. Nyt tarkotus olis ottaa koukku käteen ja istahtaa sohvan nurkkaan fleecepeittoon käpertyneenä ja kurkkia telkkarista jouluohjelmatarjontaa, odotella kun pikkuneito herää ja ottaa se sitten viereen. Ihanaa olla äiti! ♡

☆☆☆Rauhaisaa joulua kaikille mammoille ja niiden omille joulupalloille sekä jo maailmaan tupsahtaneille (lähiaikoina tai aiemmin) palleroille! ☆☆☆
 
Ihanaa aattoa kaikille!! Nautitaan tästä päivästä, vaikka Panadolin voimin! Otetaan rauhallisesti, että saadaan kaikki olla ainakin iltaan saakka kotona :)

Täällä riisipuuro aamupala syöty,kuusi koristeltu, lahjat tupsahti kuusen alle kun esikoinen meni aamu unille. Nyt vanhemmillekin vähän unta ( kinkun paisto eilen vähän venähti...) ja sit vaan nautitaan!! Komppaan Lilaa, ihanaa olla Äiti, ja kohta tupla-äiti!!

:greet008 :bigsmurf :santa :rendeer :love7
 
Rauhallista Joulua kaikille! Nyt nautitaan Joulusta ja täällä ainakin olo ihan hyvä; ei supistuksia. Toivon ettei nyt sitten supistelut alakaan, kun saa Joulun ajan vain levätä ja nauttia hyvästä ruuasta ja lasten jännityksen täyteisestä odotuksesta ja riemusta!:):Heartred
:santa
 
Hyvää joulua (edelleen) kaikille!
Toivottavasti joulu on sujunut rauhallisissa merkeissä ja jos joku on saanut sen parhaan joululahjan, toivottavasti synnytys on sujunut hyvin!

Onko kukaan saanut vauvaan liittyviä lahjoja? Itse sain kantoliinan, mies sai äidiltäni villasukat ja samassa paketissa oli vauvalle samanväriset villasukat. Olin sellaisen lahjan vinkannut, ja aiheutti ihastusta. Anopilta sain jonkinlaisen toukkapussin (pipo erikseen, ei ole hupullinen malli) ja neulotut pöksyt, nutun ja pipon. Nimen voin kuulemma kirjailla etumukseen, mutta enpä oikein usko :p
Lisäksi saatiin viltti vaunuihin.

Saatiin myös ostetut töppöset anopilta. Tiedän, että äitini on ostanut enemmänkin vauvatavaraa jota ei antanut lahjaksi. Haluaa antaa vasta, kun synnytys on onnellisesti takanapäin, minkä ihan hyvin ymmärrän aika uskonkin, että kaikki sujuu hyvin.

Aika kilttejä oltiin oltu, vaikka ikää on jo aika lailla.. Varmaan tilanne muuttuu, kun tulee lapsi/ lapsia. Lahjoja ostellaan sitten enemmän lapsille (vaikka toivonkin, että maltilla).
 
Hyvää joulua tännekin kaikille :greet008 Muut nukkuu meidän talossa vielä. Poika sai toivomansa lahjat ja oli oikein tyytyväinen. Ei saatu vauvaan liittyviä lahjoja, äiti toi pussin vauvan vaatteita jo ennen aattoa. Tänään vietetään päivä kotona oman perheen kesken, kun eilinen oltiin minun perheen kotona viettämässä aattoa ja syötiin perinteisesti äidin pöperöitä. Nyt taidan lähteä hankeen tarpomaan meidän makkarakoiran kanssa. Se taitaa hävitä lumeen :rendeer
 
Mies oli ostanut minulle baby björnin sitterin jota toivoin. Anoppi oli ostanut imetystyynyn! Ja oli vielä juuri se yksilö mitä olin baby stylessä katsomassa.
likka sai kirjoja ja vaatteita, leikkikettiöön tarvikkeita ja jumppajuttuja kuten vanteen ja juomapullon ja pirran trikoot. Oli siis enemmän kuin onnellinen! Niin ja päältä ajettavan auton.
kaikin puolin hyvä jouluaatto meillä mutta kyllä iltapäivästä alkoi taaa supistuksia tulemaan. Mietin että uskaltaako sitä lähteä jyväskylään perjantaina (huomenna) ilman että käy tarkastuttamassa tilanteen äippäpolilla. Pari tuntia autossa voi ottaa koville.
 
Mies oli ostanut minulle baby björnin sitterin jota toivoin.

Nukuin yöllä 2 tuntia ja äsken taas muutaman tunnin, oliskos sen vuoksi tullut lukihärö ja luin, että Baby Bornin sitterin :laughing021

Täällä on muuten tosi kaunis ilma, aurinkokin paistaa vaikka matalalta.
 
täällä susirajan takana 20 astetta pakkasta eilen ja tänään,mutta on sitten älyttömän kaunista kun on puut ihan lumessa ja huurretta riittää. Ja lumi on kevyttä pakkaslunta, käytiin taimikosta kuusi eikä meikäläisen tehnyt mahan kanssa pahaa tarpoa hangessa.

Isoa puu-uuniakin lämmitetään joka päivä, joten hyvin perinteistä joulua on vietetty. tunnelmallista joulua kaikille.
 
Takaisin
Top