j0uLu! <3

Tää aihe tuli mieleen kun nousin sohvalta käsitöideni keskeltä hakemaan vettä. Ite siis koitan pitää koukulla ja puikoilla koko ajan jotain pientä pukinkonttiin.

Meillä on tapana panostaa aina johoniin tiettyyn joululahjoissa. Viime vuonna kohteena oli äidit: ostettiin anopille 100e haudekattila jota oli ihastellut ja meidän äidille tabletti. Tänä vuonna panostetaan lapsiin. Omiin tietty panostaa joka vuosi, mutta nyt siis kyseessä ne muut lahjalistalla olevat lapset. Täytyis alkaa miettiin kunnolla! Listalta löytyy 6- ja 7-vuotiaat pojat sekä 5- ja 6-vuotiaat tytöt. Lisäks olis kiva muistaa jotenkin mun isoveljen uuden naisystävän lapsia, siellä on kaks noin 6-8-vuotiasta tyttöä ja poika joka on ehkä 4 tai 5. Ideoita otetaan vastaan!

Muuten joululahjat on siis lähinnä virkkuu- ja neuletöitä: tiskirättejä, pannulappuja, sisustuskoreja, kaikkee pientä mitä nyt sattuukaan jaksaa tehdä. Ajattelin tän myös niin että vaikka olis vuodelevossa tms niin nää hommat luonaa silti kivasti. Sitä paitsi mun mielestä itse tehty lahja on persoonallinen. (Mun oli muuten tarkotus valmistaa tänä vuonna saippuaa joululahjoihin mutta en ehtiny ja nyt en enää jaksa ja se alkaa olla vähän myöhäistäkin..)

Muuten joulua aletaan laitella kotiin varmaan tossa reilun viikon päästä. Ei mitään sen ihmeellisempää kun tutut jouluvalot tutuille paikoille ja vähän pöytäliinaa tms esille. Ja paaaaaljon kynttilöitä! Muutamat koristeet on myös, nekin löytänee paikkansa melkein vahingossa... :wink

Mites muilla?
 
Mulla odottaisi piparkakkutalon teko anopille. Se on niiden lahja, ku sinne ei saa ostaa mitään, mutt syötävä kelpaa. :p toivon et äiti jaksais hieman auttaa tai mies, ku liimaus hankalaa yksin. :confused: äitille tilasin omilla kuvilla kalenterin ja sit mihen veljen lapsille joku peli pitäis miettii. Muuten ollaan sovittu ettei osteta mitään. Helpolla pääsen tänä vuonna. :grin
Mä vähän jo virittelin valoja, mut pitää laittaa loppuja pikkuhiljaa paikalleen. Saatiin kuusi täksi jouluksi, ni pitäisi siihen varmaan hankkia jotain. Me ei olla aikaisemmin haluttu ja nyt saatiin muovinen ni se menee meillä. :) en haluu niitä neulasia oikeesta kuusesta pitkin asuntoa.. :grin joulusiivous jääkyl väliin. :confused:
 
Pitäis ostaa lyhde ulos. Toivottavasti tulee edes vähän lunta.
Joulusiivous odottaa.. Veljen perhe tulee meille pariksi yöksi. Aion ostaa laatikot tutulta tai joulumarkkinoilta.

Lahjoja en ole vielä ostanut. Harkitsin nettiostoksia, ja saatan niihin vielä päätyäkin. Suosin myös lahjakortteja, varsinkin jos ihmisillä on jo kaikkea.

Meillä on perinteenä avata miehen kanssa aamuisin joulukalenterin luukkuja vuorotellen. Saa nähdä, jaksanko herätä miehen lähtiessä töihin..
Mutta, meille tulee joulukuusi ja ulkovalot on jo viritetty. Jos jaksan, käyn jossain joulukonserteissa.
 
Mä oon ihan jouluhörhö. Huomenna mun äiti tulee pesee mulle ikkunat ja vaihtamaan jouluverhot. Meidän piti tänään yhdessä ne jo tehdä, mutta jouduin viime yönä osastolle, niin ne vähän jäi. Koristelen valoin ja muuten kodin jouluiseksi. Lahjat tänä vuonna hieman vaatimattomampia kuin viime vuosina. Syy: vatsan asukki :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Me vietetään tänä vuonna meidän ensimmäistä yhteistä joulua, saa nähä mitä perinteitä sitte vielä keksitään tähän perheeseen. Mitään ihmeellistä ei aiota asuntoon laitella, yks kynttelikkö on ikkunassa jo ja muuten varmaan vaan paljon kynttilöitä palamaan sillon kun mieli tekee (mun puolesta vaikka koko ajan ^_^).

Mies haluaa piparkakkutalon niin varmaan semmonenkin ainakin yritetään kasata, kumpikaan ei oo koskaan aikasemmin tehny nii tulee varmaan ainaki persoonallinen.

Joululahjoja en osta varmaan kenellekään muulle kun miehelle ja sekin tulee varmaan myöhässä ja hänel sattuu olee synttäritki heti perää. En muista koska olisin viimeks ostanu joululahjan jollekin, opiskelijalla ei semmosiin kauheesti varaa ole.

Muoks. Olis kiva kyllä edes ite askarrella kivat kortit kaikille kun käsitöistä yms muutenki tykkään mut sekin maksaa ihan riittävästi et saa nähä toteutuuko.:sad001
 
Ihana ketju! Joulu :love017 mä rakastan joulua, mies ei vois vähempää välittää :sick009 mut antaa mun touhuta.

Mä haluan ehdottomasti oikean kuusen vaikka se sotkee ja on hankala raahata (varsinkin pois) meidän kerrostalokämpästä kun samalla sotkee koko rapun mut aivan sama. Meillä oli lapsena kotona aina muovikuusi kun mun sisarukset oli allergisia mut mulla on nyt ollu omassa kodissa oikee kuusi. :Heartred Se tuoksu! Oon supertarkka sen koristelusta, mutta eipä tartte siitäkään kenenkään kans tapella, saan laittaa just niinku haluan! :p

Tähdet laitan ikkunaan ja kynttilöitä vähän enempi, joulutähti ja amaryllis näteissä ruukuissa, pari joulusempaa koristetyynyä sohvalle ja pari tonttua. Ei mitään kauheasti. Kunhan on kuusi!!

Mitään suursiivousta en aio tehdä. Lahjoja teen kanssa joka vuosi itse, enemmän ja vähemmän. Tällä hetkellä vasta yks pipo ja perinteiset appiukon lahjavillasukat valmistumassa. Olisko 6. peräkkäinen joulu kun teen sille. Osaa niitä jo odottaa. Kummilapsille jotain pientä, vanhemmille hierontalahjakorttia tms niinku oon monesti aiemminkin hankkinu, sinkkuveljelle kotiin lakanaa ja pyyhettä kun ei se sellasia ite tajua kuitenkaan ostella ja siskolle, joka ei tänä vuonna tuu kotiin jouluksi kun asuu ulkomailla, lähetin riipuksen. Miehelle taidan ostaa Mocca masterin :grin Itse en kahvia oo juonu koskaan, mutta pitäähän sitä isin saada kunnon sumpit keitettyä jos joutuu vauvan kanssa valvomaan esimerkiksi... :wink Palautetta on siis tullu, että meillä on huono kahvinkeitin.

Mulla on kahdet pikkujoulut nyt tulevana vkonloppuna ja varmaan laitan ainakin tähdet ikkunoihin tällä viikolla ja adventtikynttilät kun on kerran eka adventti.
 
Mä kanssa ajattelin et jos kirkossa kävisi kuuntelemassa joululauluja. :) täällä soittaa sellainen pändi kirkossa, ni se on ollu todella hyvä. Sit viime vuonna oli samalla kuoro esiintymässä. Ei perinteisessäkään mitään vikaa ole, mut kanttori on vähän omanlainen. :grin

Onneksi äitille ja anopille tulee oikea kuusi ni voi siellä nuuskia sen ihanaa tuoksua. :p saunavastan ajattelin äitiltä ottaa kotiin aatoksi, ni saa ees jotain tuoksua. :grin

Äiti tekee mulle kaikki laatikot, ku on kokki ni osaa. Sillä on vielä leivinuuni, ni tulee hyvää. Eikä musta ois, ku onnistuin telomaan käteni. :sad001 toivon et se ennättää parantuu ees jotenkin ennen ton nyytin syntymää. :)

Laitoin tähden jo tuohon olkkarin ikkunaan ja kynttelikön keittiöön. :grin luput sit odottaa laittamista. Kortit tein jo, mut pitäis vaan enää lähettää ne. :p
 
Me vietämme kotona perheen kesken aaton ja sitten joulupäivänä minun vanhemmilleni. Anoppilaan joko aaton aattona tai tapanina. Mulla on edessä vielä laatikoiden teko, ajattelin ens viikolla luultavasti tehdä satsin pakkaseen. Siivous meni tässä muuton yhteydessä mutta toki sitä sitten lähempänä taas jotain tuusaamista on. Lahjat alkaa olla ostettu. Piparitaikina pitäs joku viikonloppu tässä väsätä esikolle ja isukille leivottavaksi. Hmmm.. esikon kanssa yhdessä joulukoristeet ja joululaulut esiin varmaan siinä itsenäisyyspäivän jälkeen :) mitä vielä? Kaikki vain pikkusen tuloa ja joulua varten valmiiksi niin sit saa vain levätä ja kerätä voimia tuleviin valvottuihin öihin :wink

Oi, ihanaa..JOULU ♥
 
Niin ja meille kuusi AIVAN EHDOTTOMASTI! aamuhämärässä kun hipsii laittamaan tuoksuvaan kuuseen valot niin siinä sitä aikuinenkin saa joulumaasta kiinni :wink
 
image.jpg Mä tykkään joulusta, vaikkei se meillä kodissa näy, noita kahta tonttua lukuunottamatta. Haaveilen siitä, et ens vuonna ois isompi koti ja sit sais rakentaa ihan oman joulun. Nyt ei mahdu kuusta mihinkään, eikä oikee jaksa kaivaa kellarista muitakaan joulukoristeita. Kuusi tosin ei ole välttämättä ees hyvä idea kissojen takia ( ne on yks vuos kaatanu joulukuusen mun vanhempien luona, muovikuusi vaan maistuu niin hyvälle niiden mielestä. :p )

Nyt käydään ennen joulua miehen vanhempien luona ja aatto ollaa mun vanhempien luona ja luultavasti käydään mun veljellä saunassa. Odotan innolla aattoa, kun reilu puoltoista vuotias kummityttökin on mukana.
Muuten joulupyhät menee varmaan lautapelejä pelatessa.

Lahjat oon tilannu netistä. Helpompaa. Ja monen kanssa tuli sovittuakin, et mitään ei osteta. Isovanhemmille ostettiin Mummolan kirjat, halusivat tai eivät. :)

Toivottavsti ens vuonna pääsee sit kunnolla panostamaan jouluun. :smiley-angelic003
 
:santa JOULU :love7 mä oon niiiin joulu ihminen!! Mun mies ei yhtään välityäny joulusta ennenkuin tavattiin,mutta näiden vuosien aikana oon saanu tartutettua siihenkin tän jouluihanuuden! En välitä niinkään siitä kaupallisesta hössötyksestä vaan siitä ihanasta ja rauhallisesta tunnelmasta minkä kynttilät, pyhät, laulut ja rakkaat ihmiset luo.

Nyt oon laittanu valot ikkunoihin kaikkiin huoneisiin. Ensimmäisenä adventtina laitan jouluverhot olohuoneeseen ja keittiöön. Muihin huoneisiin ei jouluverhoja olekaan... Ehdottomasti oikea joulukuusi pitää olla, kaikkien niiden varisseiden havuneulasten uhallakin! Kuusi tuodaan minun perheen perinteiden mukaan sisälle aaton aaton iltana ja koristellaan heti ekana aattoaamuna! Saas nähdä miten meidän pikkuherra siihen reagoi :rolleyes: Kynttilöitä poltellaan nyt jo melkein joka ilta ja niiden se kyllä antaa olla rauhassa, vaikka ovat ihan käsien ulottuvissa!

Ollaan kyllä varauduttu siihenkin, että aatto ollaan laitoksella ( kun olen varma että myös tämä Pikkuinen syntyy etuajassa) mutta mies toivoisi kovasti, että Pikkuinen syntyisi juuri ennen joulua niin saataisiin rauhoittua viettämään joulunpyhät uuden perheen voimin :Heartred

Lahjat alkaa oleen ostettu (tai ainakin mietitty..veronpalautuksia odotellessa...) niin ei niistäkään tarvi enää ressiä ottaa! Esikoiselle ostetaan vain yksi, isompi, lahja. Loput tulee kummeilta ja sukulaisilta! Ei haluta "opettaa" pienestä pitäen että joulussa tärkeintä ois lahjojen määrä... Eikä hän vielä ymmärrä niistä lahjoista juuri mitään! Nauhat ja paperit on kiinnostavampia!

Eniten tässä joulussa tunteet nostaa pintaan se, että meidän piti veljen perheen kanssa mennä yhdessä minun vanhemmille viettämään joulua. Sinne kun on yli 700km niin siellä ei ihan joka vkonloppu pääse käymään! Nyt en tietenkään pysty enää niillä vkoilla matkustamaan niin ei sinne päästä! Vielä vaikeammaksi ja haikeammaksi tilanteen tekee se, että äiti sairastui syöpään pari kk sitten ja on muutenkin ollut tosi vaikeaa olla erossa hänestä ja molemmista vanhemmista! :sad001 Nyt olisi ollut entistä ihanampaa päästä viettämään koko oman perheen kanssa tämä joulu vaikeiden aikojen keskellä! Ainoastaan jos Pikkuinen syntyy reilusti ennen aattoa niin sitten voidaan miettiä, josko sinne uskaltaisi niin pienen käärön kanssa lähteä! Veljen poikien vuoksi mummolaan tulis myös joulupukki :santa Kotiin ei pukkia vielä viitsitä tilata reilun 1v.takia....
 
Meillä jää joulukoristelut kotona vähäisiin koristuksiin ja valoihin. Kuusi ei pystyssä kissojen kanssa pysyisi :) Muutenkin olen ajatellut, että kotiin joulu kunnolla vasta sitten kun on lapsikin siitä nauttimassa. Nyt kun olemme joulun toivottavasti taas aattona minun vanhemmillani ja sitten pari päivää miehen äidin luona.. Tosin en tiedä pystymmekö siellä tänä jouluna yötä olemaan kun joudumme nukkumaan yläkerrassa johon on todella hankalat portaat, joiden yläpäässä joutuu kumartamaan kunnolla jottei lyö päätänsä :oops: Viime joulunakin oli vaikeuksia kulkea niistä ja nyt on vielä suuri maha ja jäykistetty selkä riesana, sekä joka öiset 2-4 vessareissua juostavana :grin

Jatkossa olisi ihanaa, jos saisi suuremman asunnon, johon järjestää joulun vaikka isovanhempia ja sisaruksia myöten :) Muistoissa omat joulut omakotitalossa takkatulen äärellä perheen ja isovanhempien kanssa :Heartred
 
Meillä mies oli alkuun se suurempi joulu ihminen, itse olisin mielummin viettänyt vaan joulut töissä, sitäkin on kyllä kokeiltu.

Nyt parin vuoden aikana musta on kuoriutunut hirveä joulufriikki, voisin laittaa joulun heti kun ensimmäisen kerran jotain valkoista leijuu taivaalta :D Eilen kyllä tilasinkin verhokankaat olkkariin, kun oli niin edulliset, saapahan edes oikeat jouluverhot meille, vaikka muu jäisikin.
Oikeaa kuusta ei tänäkään vuonna meille laiteta, allergioiden takia. Ehkä sitten uskaltaa, kun taloyhtiön remontit on suoritettu, kun ei oo enää ikkunoiden välissä hometta, eikä oo niitä ristiin allergisoivia.
Kaksistaan vietetään tämäkin joulu, ellei pallopää ennen joulua välttämättä halua tulla ulos, sitten ollaan kolmistaan. Suuremmin ei jouluruokiakaan lähdetä ostelemaan, sillä mies ei syö kuin sitä kinkkua niistä perinteisistä ruuista :D (ainakin suunnilleen...)
En malta odottaa, että pääsee ostamaan vähän lisää joulutavaraa, ehkä sitten ensi viikolla ja saa kodin jouluisammaksi, sillä kyllä sitä joulutunnelmaa pitäisi olla jo taiottuna.
Mies onkin ahkerasti viikonloppuisin alkanut polttelemaan kynttilöitä ja sitten juodaan yhdessä glögiä.
Joulun odotus on ihanaa aikaa :)
 
Tämä aamu ja aamupäivä oon siivoillu joulua kotiin: viritelly kynttilöitä, tyynyjä, hakenu joulutähden ja enkelisuklaat, riisipuuro kiehuu, joululaulut soi ja tortut menee pian uuniin. Nyt ehtii hörppiä vähän glögiä. Pikku-apulaiset mukana tietty niinku aina. Ihanaa viikonloppua! ♥
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    104.7 KB · Katsottu: 55
Oliskos törkeää ostaa miehelle joululahjaksi jyvätyyny :p
Ei toki olisi anoa lahja, mutta.... Itsellehän se tulisi varmaan ensin käyttöön. Miehellä on kyllä niskajäykkyyttä, ettei se nyt ihan pelkästään itselle olisi.
 
KoBe, jos mieskin sellasta oikeesti kaipaa nii joo, se on hyvä lahja vaikka oliski oma lehmä ojassa!

Meidän äiti on kyllä parina vuonna (joskus kun olin teini) vetäny parhaat kommentit: Se antoi mulle joululahjaks kitaran ja tokas perään että "Mä aattelin ku haluaisin niin kauheesti oppia soittaan kitaraa!" Sit toisena vuonna sain PrinsessaRuusunen dvd:n ja siihen päälle ihastuneen huokaisun "Kun mä en oo nähny sitä pitkään aikaan!" :D Ihana mami! ♥
 
Twister-peli uupuu, toivottavasti löydän huomenna Tokmannilta.. Muut lahjat ja viimeiset lahjoja varten tarvittavat (pakolliset) lankahankinnat tehty! Ei muuta ku koukku sauhuumaan ja paketointihommia! Viimeistään perjantaina on pakko saada postitettavat lahjat postiin!
 
Mulla on vaatehuoneessa pitkin vuotta hankittuja lahjoja pari laatikollista, vaan yhtään en oo vielä saanut aikaiseksi paketoida. Oon taas ollut huono kummitäti, kun taitaa kummilasten lahjat olla vielä epäselviä. Tuleekohan vielä kiire, tai jääköhän kokonaan lahjat paketoimatta :rolleyes:. Pitäs varmaan noi kummilasten paketit kattoo nyt ekaks, ja muut tärkeät pienet ihmiset. Muilla nyt niin väliä, jos saavat vaikka vasta tammikuussa. Eikös ristiäispaketit vieraille ois jees.

Juttelin oman isän kanssa päivällä puhelimessa, ja tietty kysy että mitkä on tulosuunnitelmat - en sitten hennonnut muuta sanoa, kuin että joku muu voi tehdä suunnitelmat mun puolesta niin paha sanoa. Kovasti kyllä toivon, että pieni malttaa mielensä, eikä halua tulla vielä tänä vuonna joulupukkia kattomaan. Varsinkaan kun täällä etelässä tuskin pukki käy kun ei oo luntakaan.
 
Takaisin
Top