Järjetön vauvakuume

Kyfi9963310

Vasta-alkaja
Heippa.

Etsiskelen kohtalontovereita tai vinkkejä, miten saisin vauvan pois mielestäni. Tilanne on turhauttava, koska itsellä on ollut jo kova vauvakuume kauan. Mies ei kuitenkaan ole vielä valmis, joskus kuulemma kyllä. (On sanonut, että noin parin vuoden päästä)

Ollaan vielä nuoria, minä 22-vuotias. Valmistun pian ammattikorkeasta ja minulla ja miehellä on molemmilla työt. Olen pienestä saakka hoitanut paljon vauvoja ja eri ikäisiä lapsia, joten tiedän kyllä mihin olen ryhtymässä. Tuntuu pahalta, ku kaverit ja tuttavat kertoo jatkuvasti vauvauutisia, mutta itsellä on vaan järjetön vauvakuume.

Mietin asiaa lähes jatkuvasti enkä saa sitä pois päästä. Kertokaa, miten saan tämän vauvakuumeen laantumaan. Hypnoosi? :confused004 Oon koittanu ettiä keskusteluja vauvaelämän kaameudesta ja kauhutarinoita aiheesta, mutta sekään ei oo auttanut.

Minulla helpotti se, että hoidin kavereideni lapsia. Kaverit olivat erittäin onnellisia, kun saivat vapaailtoja ja ihan apua muuhunkin olemiseen. Toimi hyvänä tilapäisenä ratkaisuna kunnes itse sain lapsia.

Minulla helpotti se, että hoidin kavereideni lapsia. Kaverit olivat erittäin onnellisia, kun saivat vapaailtoja ja ihan apua muuhunkin olemiseen. Toimi hyvänä tilapäisenä ratkaisuna kunnes itse sain lapsia.

Entiiä auttaako tämäkää. Sisarusten lapsia on useampia mutta kukaa ei asu samalla paikkakunnalla. Vaikka hoitaisin toisten lapsia niin ei se poista sitä kaipuuta omasta lapsesta. D: pikemminki vaan kasvattaa vauvakuumetta ku alkaa miettimään, millanen se oma ois. Ehkä täytyy pitää ittesä kiireisenä ettei ehi miettiä.

Itsellä auttoi suunnittelu ja suunnitelmien toteutus :) Tehtiin kaikki ulkomaan reissut, joista oltiin haaveiltu (Australia jäi tosin, kiitos koronan ja muutenkin hintojen...), oon harrastanut liikuntaa säännöllisesti, myös joogaa ja pilatesta, eli "valmistellut" itteäni. Seurannut joitakin kuukausia ovulaatioita, hoidattanut hampaat ja käynyt verikokeissa.

Kivunnut urapolkua eteenpäin turvatakseni mahdollisimman hyvät äitiyspäivärahat ja ennen kaikkea säästänyt rahaa palkoista :shy:

Näin on saanut aikansa aika mukavasti kulumaan ja tuntee olevansa mahdollisimman valmis. Nythän se yritys vasta on alkamassa ja voi olla, että itse yrityskin kestää jonkun aikaa, sitä kun ei koskaan tiedä!

Toivottavasti saat aikasi kulumaan polttelevasta tilanteesta huolimatta!

Heippa!

Itselläni ei ole auttanut oikein mitään. Muiden vauvojen hoitaminen vain nostattaa vauvakuumetta. Paras keino on ollut pitää itsensä sen verran kiireisenä ettei ehdi ajatella asiaa. Mutta koska se ei kaiken aikaa ole mahdollista (ja muutenkaan tunteiden kokonaan pois sulkeminen ei ole hyväksi), asiasta puhuminen auttaa. Ei se kuumetta pois vie, mutta helpottaa tuskaa. Meillä on muuten myös yritystä odottavien kuumeiluketju. Vertaistuki on yleensä hyvää lääkettä. :)

Vauvakuume lähtee pois vain kun saa lapsen. Muulla se ei lähde ja oikein mikään muu ei auta kuin itsensä kiireisenäpitäminen. Ihan hyvin voi nuorempanakin saada lapsen, elämä jatkuu senkin jälkeen! Ja mistä tietää saako enää myöhemmin. Joillain hedelmällisyys on jo laskenut kun alkavat yrittämään.

Heippa.

Etsiskelen kohtalontovereita tai vinkkejä, miten saisin vauvan pois mielestäni. Tilanne on turhauttava, koska itsellä on ollut jo kova vauvakuume kauan. Mies ei kuitenkaan ole vielä valmis, joskus kuulemma kyllä. (On sanonut, että noin parin vuoden päästä)

Ollaan vielä nuoria, minä 22-vuotias. Valmistun pian ammattikorkeasta ja minulla ja miehellä on molemmilla työt. Olen pienestä saakka hoitanut paljon vauvoja ja eri ikäisiä lapsia, joten tiedän kyllä mihin olen ryhtymässä. Tuntuu pahalta, ku kaverit ja tuttavat kertoo jatkuvasti vauvauutisia, mutta itsellä on vaan järjetön vauvakuume.

Mietin asiaa lähes jatkuvasti enkä saa sitä pois päästä. Kertokaa, miten saan tämän vauvakuumeen laantumaan. Hypnoosi? :confused004 Oon koittanu ettiä keskusteluja vauvaelämän kaameudesta ja kauhutarinoita aiheesta, mutta sekään ei oo auttanut.
Mullakaan ei vauvakuume lähtenyt ilman että vauva tuli. :happy: Mä sain esikoiseni 22-vuotiaana ja tää vauva-aika on aivan ihanaa. Mieheltä terveisiä myös: Ihanaa on ja oikea valinta oli tehdä lapsi nyt. Mulla mies ei ole vielä valmistunut, mutta töissä käy silti paitsi nyt korona-aikaan.

Mulla oli jonkunlainen vauvakuume koko teini-iän ja ei siihen oikeen mikään muu auttanut kun tuon vauvan saaminen. Itse nautin tästä vauva-ajasta, mutta raskaus oli kauheaa aikaa. Enemmän jäi mieleen se raskauden epämukavuus, kun itse synnytyksen :grin Ei se pari vuotta onneksi ole niin kauhea aika odottaa, se menee nopeasti :)

Kuulostaa niin tutulta. Mä oon potenut järjetöntä vauvakuumetta jo pari vuotta (22v myös). Jouluna sain opinnot amkissa loppuun ja nyt tämän vuoden puolella saatiin keskustelut asiasta käyntiin. Tämän kuun puolivälissä pillerit loppuu ja yritys alkaa viimein.

Mulla auttoi itseni kiireisenä pitäminen. Opettelin uuden soittimen, aloin syömään terveellisesti ja monipuolisesti (itseä ja tulevia lapsia silmälläpitäen) ja kohottamaan kuntoa (sama syy). Varsinkin nämä pari viimeistä ottaa huolella aikaa ja motivaatiota saa siitä, että näistä on hyötyä raskaudesta ja lapsen kehitykselle jo kohdussa. Eikä tarvitse alkaa opettelemaan kun on mato moottorissa jo.

Koita keksiä joku tämmönen pidempi projekti, joka ottaa aikaa. Se vie ajatuksia muualle. Vauvakuumetta se ei poista, mutta oloa helpottaa.

Tsemppiä!:thumright

Takaisin