Jännittävä haamuviiva

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nunnu03
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussanneille :Heartpink Toivon että kaikilla alkanut raskaus menisi hyvin, vaikeuksista huolimatta.

Itse en saanut terveyskeskuksesta mitään apua. Voi olla joko alkava keskenmeno tai jopa valekuukautiset, koska verta ei siis tule tursuamalla (että siteitä tarvitsisi vaihdella). Nyt ainoastaan pikkuhousunsuoja varalta, että JOS tulee. Mutta edelleen vessassa käydessä niitä "limapalloja". Soitan huomenna äitiysneuvolaan jossa sitten kuulema ultrataan (näin sanottiin tk:ssa).

Voi että, kuinka elämän ihanimmasta asiasta tuleekaan näin kamala!
 
Joo-o. Pitikin taas mennä testailemaan. Toissapäivänä oli ihan kunnon vahvuinen viiva bc:ssä, eilen illalla n. tunnin pidätyksellä raskauskeijun 25mIU/ml tikkuun kanssa näkyvän viivan (samanlainen kun joskus ke-to tuli aamupissistä), ja nyt aamulla sit raskauskeijun tikussa hailakkaa haaleampi haamu ja bc:ssä kanssa haaleampi.
Mutta oireita kuitenkin on kun aamustakin hiukan ällötti, nälkä kaiken aikaa sekä pissillä saat juosta, turvottaakin edelleen.
Olis nyt vaan pitäny lopettaa se testailu kun taas on kirves syvällä kaivossa ettei tästä mitään lasta tule. :arghh:
 
Mä en oo tehny kun sen yhden raskaustestin koska itse en luota että voisi päätellä onko raskauskeskeytynyt vai jatkuuko.Mulla lääkkeelisen tyhjennyksen ja ekojen menkkojen jälkeen vielä oli raskaushormoni koholla ja piti käydä verikokeessa niin kauan että laski.Meni ainakin kk.Odotan ekaa ultraa ihan sikana että saa varmistuksen tähän että onko siellä pikkusta vai taas tuulimuna tai kohdunulkoinen,tää on ihan kauheeta.Mulla kun ei oo oireita juurikaan mitään.
 
Nyt päätin että loppuu testaus ja aikaistin ultraa hiukan. Rv 6+6 omien laskujeni mukaan sinä päivänä. Ei vaan pysty odottelee kuutta lisäpäivää. Nyt vaan se yhdeksän päivää kärvistelyä ja sit tietää onko siellä mitään hengissä.
 
Soitin aamupäivällä päivystykseen ja varasivat mulle tiistaiksi ajan ultraan ja pistosta varten. Siis mulla on miinusveriryhmä niin sanoivat että täytyy antaa verenvuodon takia se vasta-ainepistos jos sikiön veriryhmä on positiivinen. Mulle on aiemmissakin raskauksissa annettu se mutta ei näin aikasin vielä. Hoitaja ei puhelimessa sanonut oikein mitään että mistä vuoto voisi johtua. Vähän tietenkin pelästytti kun halusivat paikalle (vaikkakin vasta parin päivän päästä), kun tosiaan aiemmin ovat aina sanoneet vaan että ei hätää, seuraile kotona... Mutta nyt ei voi sitten muuta kuin odottaa ja toivoa, että joku sieltä tiistaina löytyy. Tänään ei ole aamun jälkeen verta tullut.
 
Mullakin on negatiivinen veriryhmä. Koska sulla on aiemmin annettu anti-d piikki?
 
Miulle annettiin viime raskaudessa varmuuden vuoksi anti-d-piikki oisko ollu rv 29+ jotain. Synnytyksen jälkeen olisi annettu toinen, mutta lapsi oli myös miinusverinen. Neuvola jotenki mokas ton sikiön veriryhmä-määritys lähetteen ni sitä ei koskaan tutkittu ja sitten ku virhe huomattiin ei enäö ehtiny uudestaan tutkimaan koska piikki piti antaa ennen rv 30.
 
Mulla on annettu viime raskaudessa jo sillon viikolla 8-12 mitä ne kai suosittelee nykyään. Sit taas joskus rv 25-30 ehkä jos muistan oikein ja vielä synnytyksen jälkeen. Ja taisin muuten saada sen myös lapsivesipunktion yhteydessä n.viikolla 15. Eli tosi monta kertaa... Mutta se raskaus oli kyllä muutenkin hyvin poikkeuksellinen ja toimenpiteitä oli useita. Niin ja molemmilla lapsilla on positiivinen veriryhmä niin se kai vaikuttaa näihin lukuisiin kertoihin. Mutta nyt tosiaan on vasta rv6+6 että kai se on ton verenvuodon takia ku varmuuden vuoksi antavat jo. Toivottavasti eivät jo puhelimessa ajatelleet että keskenmeno tulossa että siks antavat [emoji51]
 
Mä en oo tehny kun sen yhden raskaustestin koska itse en luota että voisi päätellä onko raskauskeskeytynyt vai jatkuuko.Mulla lääkkeelisen tyhjennyksen ja ekojen menkkojen jälkeen vielä oli raskaushormoni koholla ja piti käydä verikokeessa niin kauan että laski.Meni ainakin kk.Odotan ekaa ultraa ihan sikana että saa varmistuksen tähän että onko siellä pikkusta vai taas tuulimuna tai kohdunulkoinen,tää on ihan kauheeta.Mulla kun ei oo oireita juurikaan mitään.


Mulle tehtiin kanssa lääkkeellinen tyhjennys kesällä, mutta mulla raskaushormonit laski aika nopeasti. Olisinkohan jo parin viikon päästä tehnyt ekan negatiivisen testin. Mutta vielä vähän ennen tyhjennystä testi näytti kuitenkin positiivista vaikka raskaus oli keskeytynyt jo kuukautta aiemmin.
 
Jennis, onko sulle selvinnyt yhtään mistä ne kovat vuodot johtui? Osasivatko ultratessa sanoa?
 
Eivät sanoneet.. Ovat kuulemma nähneet vielä isompiakin vuotoja ja silti raskaus päättynyt onnellisesti :) Pitää vain olla uudestaan yhteydessä jos alkaa taas vuotelemaan :)
 
Yöllä alko vuoto ja edelleen jatkuu. Ei vielä boo runsaampaa kun menkoissa, mutta sinnepäin, että eiköhän tämä ollut tässä. Pitänee neuvolaan soitella et tarkastaako kukaan tilannetta.
 
Mä sain ekassa raskaudessa, kun lapsi oli +, joskus rv 20 jälkeen ja sitten synnytyksen jälkeen toisen. Muistelin vaan että tokassa kun olis jotenkin erilailla. No ehkä se neuvolassa sitten selviää. Viimeksi sain sieltä ekan piikin, synnärillä toisen.
 
Olen yrittänyt lukea ja saanut muutamalta ystävältä tsemppiä, et aina vuoto ei tarkoita keskenmenoa vaikka vuoto olisikin runsasta.

Itse en nyt omalla kohdalla jaksa elätellä mitään toiveita, sillä rintojen arkuus ym. on hävinnyt kokonaan ja vuoto ei näytä rauhoittuvat ollenkaan. Nyt minusta jo tuntuu että kuukautiset tuli (vuoto muuttunut hieman eilisestä, nyt vaikuttaa normi menkka edeltä).

Huoh. Toivotaan että saisin neuvolasta tänään jonkun kiinni ja saataisiin joku päätös tälle.
 
Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa piinaaville! Kyllä aika matelee kun on huolissaan. Toivottavasti pääsette näytille jonnekin. Jos ei neuvolan kautta, niin yksityiselle pääsee aina jos on varaa..
 
Kuinka moni täältä muuten kirjoittelee tuolla salaisessa ryhmässä? :) Mietin, että pitäisköhän laittaa liittymispyyntöä :)
 
Takaisin
Top