IVF: kerättyjen munasolujen määrä vrt blastokystien määrä

Fetus-sintti

Jostain jotain jo tietävä
Hei :)

Jos teille on tehty ivf niin minkälaisia keräystuloksia olette saaneet? Lähinnä kiinnostaa kuinka monta munasolua on kerätty ja kuinka monta niistä on hedelmöittynyt ja kehittynyt blastoiksi?
 
Meidän viimeisimmällä luovuttajalla tuli 8 munasolua, josta 5 alkiota, josta 3 blastoa. Sanoivat, että hyvin tyypillinen määrä. Se, mikä oli nopein ja kehittyi 5 päivässä johti elävän lapsen syntymään. PAS-kierrot johtivat negatulokseen ja kemialliseen.
 
Ekalla kerralla 10 munasolua, josta 5 alkiota ja 3 blastoa. Tästä yksi kemiallinen ja kaksi negaa. Nyt toisella kerralla vain viisi munasolua, joista kolme alkiota, blastojen määrä selviää huomenna, mutta korkeintaan kaksi.
 
26 follikkelia tyhjennettiin
19 munasolua kerättiin
9 niistä kypsiä ja hedelmöittyivät
7 alkiota jäljellä 3. viljelypäivänä
3 pääsi blastoiksi asti
vain 1 alkiolla oli alkiodiagnostiikassa terveet kromosomit.

Ja se yksi terve tuhisee nyt tuossa vieressä sängyssä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli icsi.
18 munarakkulaa tyhjennettiin
17 munasolua saatiin
10 kypsää
9 hedelmöittyi
8 blastokystia
3 kromosomeiltaan tervettä (mutta meillä pienempi prosentti terveitä kuin muilla)

Yllättävän hyvin kehittyi blastoja, mikä oli meidän onni että oli paremmat mahdollisuudet löytyä myös terveitä. Ensimmäisestä siirrosta alkoi raskaus joka nyt puolessa välissä. Pakkasessa odottaa ne kaksi muuta tervettä :)
 
Nyt viimesimmässä hoidossa saatiin 11 kypsää munasolua ja pakkaseen meni 9 blastoa, yksi kyydissä nyt 11.viikolla :)
Aikaisemmilla kierroksilla ei olla päästy lähellekkään näin hyvää tulokseen, vaan muutamia blastoja saatu. Mistä lie johtunut, mutta ainakin lääkitys oli tällä kertaa eri :pompus:
 
Nyt viimesimmässä hoidossa saatiin 11 kypsää munasolua ja pakkaseen meni 9 blastoa, yksi kyydissä nyt 11.viikolla :)
Aikaisemmilla kierroksilla ei olla päästy lähellekkään näin hyvää tulokseen, vaan muutamia blastoja saatu. Mistä lie johtunut, mutta ainakin lääkitys oli tällä kertaa eri :pompus:

Minkälainen lääkitys oli tällä kertaa? :)
 
Meillä oli icsi.
18 munarakkulaa tyhjennettiin
17 munasolua saatiin
10 kypsää
9 hedelmöittyi
8 blastokystia
3 kromosomeiltaan tervettä (mutta meillä pienempi prosentti terveitä kuin muilla)

Yllättävän hyvin kehittyi blastoja, mikä oli meidän onni että oli paremmat mahdollisuudet löytyä myös terveitä. Ensimmäisestä siirrosta alkoi raskaus joka nyt puolessa välissä. Pakkasessa odottaa ne kaksi muuta tervettä :)

Mieletön määrä blastoja! Minkälainen stimulaatio sulla oli?
 
Mieletön määrä blastoja! Minkälainen stimulaatio sulla oli?
No yllätti kyllä meidätkin tuo määrä! Mulla oli pitkä kaava, synarela, gonal F 125 10 päivää ja ovitrelle. Pitkä kaava koska naistenklinikka halusi sen alkiodiagnostiikkaa varten.
Mun amh oli 6,2 ja veikkaan itse että se on yksi syy hyvään tulokseen. Olin 31v kun se otettiin ja ei ole pco:ta. Vedettiin myös molemmat kaikkia vitamiineja eikä juotu alkoholia ym. Meillä vika miehessä. Tai mun vioista on vaikea sanoa kun jo lähtökohtaisesti luomumahdollisuutta ei käytännössä ole ollut.
 
En tarkkaan muista mutta 12-16 joka kerralla, mutta ei ollenkaan alkioita kertaakaan. Eli yllätyksiä voi tulla hyvästä solumäärästä huolimatta.
 
Lahjoittajalta saatiin 25 munasolua, joista 9 blastoa. Omilla soluilla saatiin yleensä kerättyä noin 10. Viisi keräystä oli yhteensä ja yhdessä niistä vain saatiin 4 blastoa, mutta niistä tullut plussia.
 
Muokattu viimeksi:
Ekalla IVF:llä kerättiin 15 joista 5 oli kypsiä mutta yksikään ei hedelmöittynyt.

Seuraavalla kerralla tehtiin ICSI josta:
21 munasolua
16 kypsää
9 hedelmöittyi
7 blastokystia
 
Takaisin
Top