IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Unique, voisi ajatella että saattaa riippua myös alkion iästä. Meillä tulossa PAS ja aamulla sulatus ja puolen päivän jälkeen siirto. Myös 3-päiväiset siirrettiin Väestöliitolla noin, etten sit tiiä, miks pitäis odottaa seuraavaan päivään.

Voi herukka. Toi on ärsyttävintä mitä voi käydä. Nyt nautitte kesästä ja syksyllä uudestaan. Aika kyllä auttaa ahdistukseen. Mikäköhän mahtoi olla vikana ettei hedelmöitystä tapahtunut. Nyt teillä on aikaa yrittää parantaa munasolujen ja simppojen laatua. Pistät miehen kanssa syömään d-vitamiinia ja foolihappoa. Ite otat näiden lisäksi ubiqinonia ja mitä kaikkee niitä nyt onkaan. Tsemppiä!!:Heartred

Täällä alkoi tänään pillupallerot ja ai että en muistanutkaan miten paljon niitä vihaan. Tietää hiljaiseloa sänkypuuhiin koska yök.

Meillä ei yksikään hedelmöittynyt. Seuraava hoito elokuussa. Ihan täyttä paskaa koko elämä! Taidetaan jättää tää tähän.
Voimia ja pahoitteluni Älkää nyt heittäkö kirvestä kaivoon katsotte mitä kesä tuo tullessaan ja katsotte sitten miltä tuntuu elokuussa.

Heitsu: hieman turhahan tuo raskaustesti tuossa kohtaa tuntuisi olevan. Minä siis tekisin, jos niin on ohjeistettu, kun eipä ne kuitenkaan niin paljoa maksa.

Herukka: todella kurjaa, että kävi noin julmasti! On varmasti takki tyhjä. Älkää vielä luovuttako. Rauhassa keräilette voimia ja katsotte sitten, mihin alatte!

Oon vähemmän kirjoittanut nyt tänne omia juttuja, kun tuntuu, että koko ajan mulla on vaan huonoja uutisia... Mulle tehtiin tässä joitakin viikkoja sitten PAS, josta lähti raskaus, mutta sekin meni kesken heti alkuunsa. Edeltävässä kierrossa tuoresiirron kanssa kävi vastaavasti. Takana on nyt sitten kolme alkanutta ja kesken jäänyttä raskautta. :sad001 Tässä kohtaa on pakko puhaltaa niin henkisesti kuin fyysisestikin, koska nyt ei jaksa yhtään enempää pettymyksiä tai menetyksiä. Edessä on muutaman kuukauden hoitotauko ja sen ajaksi Visanne käyttöön. Hieman hirvittää, että mitä tuleman pitää, kun olen lukenut siitä vähän kaikenlaista ikävää... Syksylle suunnitellaan sitten PASia lääkkeelliseen kiertoon, joka on myöskin ihan uusi juttu. Vielä ei ole selvillä tarkemmin, minkälaisilla lääkkeillä tms. se tehdään, mutta se selvinnee elokuun lopussa. Mielelläni kuulisin kokemuksia Visannesta tai muusta vastaavasta lapsettomuushoitojen yhteydessä?!

Mukavaa vappua kaikille sekä voimia hoitoihin!! :happy:
Voimia ja tsemppiä sulle.

Janel, mulla hoitotauko eron jälkeen venähti 3,5 vuoteen kun yritin epätoivosesti löytää uutta miestä. Orgametriliä söin melkein kokoajan, 3 vuotta ja oisko sinä aikana ollu 1 tai 2 lyhyttä taukoo (kierto tai 2). Mulla endo todettiin 2008 keväällä kun munasarjaankin kasvoi pesäke, mikä näky ultrassakin, olin toki tätä ennenkin jo vahvasti epäilly sitä. Sillon oltiin jo pari vuotta yritetty kotioloissa turhaan raskautta. Seuraavan puolen vuoden aikana kysta ja sen vieressä toinenkin kasvoi yhteensä 5,5cm kokoseks ja pääsin laparoskopiaan seuraavan vuoden keväällä. 2009 alkusyksystä tehtiin 1. ivf, heikoin tuloksin. Tuoresiirtoon 2 keskinkertasta 2 päivästä rupua ja lopuista ei ollu pakkaseenkaan. Kieltämättä aika korkeelta tippu ja turhat luulot pois heti alkuunsa...toisessa hoidossa sentään laatu oli hiukan parempaa ja pakkaseenkin meni 2 mutta ei vielä sekään sen kummemmin tulosta tuonu.
Endon fyysisissä kivuissa oon päässy helpolla, melkeinpä kaikki vaikutukset on näkyny vaan tässä raskaakstulon ongelmissa. No joskus ekoina yritysvuosina kun lopetin pitkäaikasen e-pillerien käyton, oli jotain omituisia välivuotoja, kuukautiset oli niukkoja, epäsäännöllisiä, tahmaisen hyytyneitä ym. mut en tiä johtuko juuri endosta, hormoonien hitaasta palautumisesta vai mistä..
Mulla ei erityisempiä mielialavaikutuksia tullu Orgametrilistä, tosin ei niitä oo tullu muistakaan, esim. hoitojen lääkkeistäkään.. tai en ainakaan ite oo huomannu :p

Unique, oon käyny Tampereen tällä hetkellä ainoalla yksityisellä ja joskus ammosina aikoina myös Taysissa. Kyllä siellä mielestäni sillon ainakin alkioita sulatettiin ja siirrettiin samana päivänä, ja myös kun yksityisellä oli sama labra julkisen kanssa. Oon käsittäny niin että yleensä noin tehdääkin, jollei erikseen toivota tai nähdä järkevänä että viljellään pidempään? En toki tiedä ollenkaan julkisen puolen nykykäytännöistä.

Herukka ja Janel, paljon voimia asioiden läpi käymiseen!

Pipsu, tervetuloa joukkoon. Toivottavasti ei tarvitse pitkään täällä hengailla ja saatte pian pikkuisen tuhisijan.

Meillä pakkasessa D2 alkio ja polilla sanoivat että siirtoa edeltävänä päivänä otetaan se sulamaan. Sitä ennen pitää nyt olla kolme kokonaista lugepäivää, joista ekat pallerot jo toosaan tungettu. Tayssiin siis ollaan menossa siirtoa varten torstaina. En kyllä nyt oo varma onko polilla väärää tietoa sulatuksesta, kun viime passissa muistaakseni sanoivat ottaneensa alkion siirtopäivän aamuna sulamaan ja polilla puhuivat silloinkin edellisestä päivästä. Anoppi kyseli viikonloppuna mun toipumisesta ja suunnitelmista. Sanoin suoraan kysymykseen suoraan, että ollaan aikeissa hakea pikkuinen kyytille. Siihen anoppi tuumas että "kyllä sä oot rohkea". Hän on aikoinaan uuden miehensä kanssa saanut raskausmyrkytyksen muutaman viikon ennen laskettua aikaa ja vauva oli menehtynyt. Se oli ollut heille niin kova paikka etteivät olleet enää toista yrittäneet.

Unique: kysissä julkisella puolella sulatetaan ja siirretään myös samana päivänä.
Hulbertiina: Tsemppiä siirtoon.
Pipsu: Tervetuloa:)

Moi!

Mullahan piti olla täs pari viikkoa sit pas, mut flunssa sen esti, se päivä oli mulle synkkääkin synkempi mut sit aika nopeesti sain kasattua itteni onneksi. Mut ihan hirveet työkiireet on ollu niin en ehtiny tänne kirjoitella. Lukenu oon kyllä! Mulla on nyt ens maanantaina taas ultra, kokeillaan uudestaan jos saatas pää tehtyä.
Mulla on 6D alkio ja Taysissa hoito, ja se sulatetaan samana päivänä.
Milloin yleensä se kesäsulku alkaa? Vai onko siinä sairaalakohtaisia eroja?

Ihan hirveästi tsemppiä kaikkiin tilanteisii n teille ja Herukalle erityisesti tsemppiä, kyllä sydän särkyy kun tollasta joutuu kokemaan :'(

Vois kuvitella, et pääasiassa kesäsulut alkaa juhannukselta ja kestää 4-6 viikkoa. Toki varmasti yksikkökohtaista tämä.

Katjusha jes! Täällä kans odotellaan menkkoja ku kuuta nousevaa.

Eka hoito siis vihdoin ja viimein alkamassa niin palailen nyt tähänkin ketjuun. Menkkojen odottelen alkavan välillä tuleva perjantai - ens viikon perjantai. Voisko nyt olla semmonen mun yleensä inhoama 23 päivän kierto, niin päästäs jo viikonloppuna alottaa pistokset :rolleyes:

Mä oon nyt ihan ihmeissäni, että miks osalla sulatetaan alkio Tayssissa samana päivänä ja mulla edellispäivänä?? Tai kun mulla olis siirto onnistunut sitten monet kerrat jo jos sen ois saanu samana päivänä siirtää...:wideyed: ja kun meille on toitotettu koko aika että edellispäivänä sulatetaan.... :bored: aijon kyllä kysyä tätä vielä lääkäriltä, kun sen aika koittaa.

Ilpuri Kiva kuulla, että parempi mieli jo ja kohti uusia mahdollisuuksia! :joyful:

Katjusha jes! Täällä kans odotellaan menkkoja ku kuuta nousevaa.

Eka hoito siis vihdoin ja viimein alkamassa niin palailen nyt tähänkin ketjuun. Menkkojen odottelen alkavan välillä tuleva perjantai - ens viikon perjantai. Voisko nyt olla semmonen mun yleensä inhoama 23 päivän kierto, niin päästäs jo viikonloppuna alottaa pistokset :rolleyes:

Määki ootan ens viikon menkkoja jo niin paljon!!!!

Hei taas.Minua jännitävä punktio. Onko totta,että ei kipeä?En tie voisinko olla ilman nukutiksessa..
vaan vahva lääkitys?Mitä lääkäri kirjoitta sairaslomalla todistuksella lapsettomushoito tai muu?

Muokattu viimeksi:
Kyfi, mulla ei ainakaan punktio sattunut, alussa ihan vähän mut lääkkeet vaikutti tosi nopeasti ja niitä saa lisää heti kun pyytää. Sain myös rauhoittavia lääkkeitä, kannattaa ottaa. Toimenpide on nopea, nukutus varmasti turha koska varmasti kestät sen. :)
Sairauslomatodistusta en ottanut, niin siitä en tiiä

Takaisin