IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Punktiossa käyty eilen. 19 rakkulaa tyhjennettiin ja saalis 12 munasolua. Torstaina tuoresiirto jos kaikki menee hyvin. Punktio meni hyvin mutta sen jälkeen kipuja onkin sitten ollut aikalailla. Istuminen ja käveleminen on hankalaa pissaamisesta puhumattakaan. Hyperin riski edelleen voimassa ☹️

Maurizio; jotenkin epäuskoinen olo... ultraa vaan odotetaan.
Ei uskalla iloita, monta kertaa jo saanut pettyä.
Olosta; rinnat turvonneet, ja sammoinen etova olo, etenkin aamuisin..

Mitkäs sulla fiilikset? :)

Herukalle vielä pahoitteluni :(
On kyllä ihan paskaa tuo!
Mutta elokuussa uuteen hoitoon vaan! Jos se icsi olisi teidän juttu!
Tää on henkisesti kyllä tosi raskas tie tarpoa, mutta jos ja kun tärppää, ja saa sen oman pienen kotiin asti, niin eiköhän kaikki tämä ole sen arvoista! :)

Herukka oon pahoillani huonoista uutisista :( Jaksamista käsittelyyn ja jospa elokuussa sitten ICSI toisi onnen <3

Janel, onpa suakin koeteltu :( Tää on kyllä kauheeta vuoristorataa! Toivon ja epätoivon välillä kiikutaan jatkuvasti... Hyvä, että seuraavat suunnitelmat on jokseenkin tiedossa - nyt vaan lepoa päälle ja kropalle <3

Unique, me ollaan Helsingissä tosiaan yksityisellä, mutta siellä alkiot aina sulatettu siirtopäivänä (niin D3 kuin blastotkin). Veikkaan, että se on myös resursseista kiinni ja toisaalta maljaviljely seuraavan päivään voi olla se hyväkin juttu.

Pisama, repesin tolle sun pillupallero-sanalle - hyvin kuvaa sitä rasittavaa mönjää! :D

Triana tsemppiä hoidon aloitukseen! Ilpurille kans onnentuulia siirtoon :)

Kukkanen6, toivottavasti saatte hyviä alkioita ja vältyt hyperiltä! Nyt vaan vettä ja lepoa :)

Täällä menossa pp5, ajattelin lauantaina testata ekan kerran kun illalla olisi yhdet juhlat. Virallinen testipäivä olisi ti 8.5.

Hei kaikki!

On ollut iso kynnys liittyä jollekin foorumille, mutta nyt sen vihdoin teen. Tuntuu, että pakko nyt päästä keskustelemaan samassa tilanteessa olevien kanssa. Täällä tuntuu olevan aktiivista ja mukavaa porukkaa

Eli meillä taustalla miehestä johtuva lapsettomuus. Mieheni kertoi tästä synnynnäisestä vaivasta heti tapailun alkuvaiheessa. En meinannut millään pystyä hyväksymään sitä. Kerrankin kun olin löytänyt ihanan miehen...Olin kuitenkin varma, että haluaisin lapsia. Suhde kuitenkin syveni ja mieheni ongelmasta tuli yhteinen. Rakkaus vei voiton. Asia ratkaistaisiin tavalla tai toisella sitten kun se olisi ajankohtaista. Ja tässä sitä nyt ollaan yritetty ratkaista puolitoista vuotta.

Alku lähti hitaasti liikkeelle. Psykologin käynnit liittyen lahjasukusoluhoitoihin, suunnitteluajalle jonotus, ovulaatiotestien hymynaamattomuus, kesän sulkuajat ym. No viime syksynä päästiin vihdoin inseminaatioita yrittämään. Näitä kertyikin sitten kuusi. Kolme keskussairaalan kautta ja kolme omakustanteisesti. Sitten suositeltiinkin jo ivf:ään siirtymistä. Ja taas jonotettiin. 19.4.2018 tehtiin punktio ja yhden alkion tuoresiirto 23.4 eli viime viikon maanantaina. Nyt siis menossa pp(eikös tämä tarkoita siirrosta laskettuja päiviä?) 9. Eilen alkoi vuotelu ja tämän aamun raskaustesti näytti negaa(tiedän, vielä ei pitäisi testailla, mutta ei vaan pää kestä). Toivottomalta tuntuu... munasoluja saatiin keräyksessä 10, joista 8 hedelmöittyi(mistä heräsi iso toivon kipinä) mutta vain kaksi jatkoi kehitystä normaalisti eli yksi on meillä vain pakkasessa. Eikä me juuri saatu tietää kuinka hyviä nuo kaksikaan oli...

No tässä meidän tarina ”lyhykäisyydessään”. Mahtavaa jos otatte tämän hoidoissa järkensä hyvin pian menettävän myös mukaan keskusteluun

Kyfi, tervetuloa mukaan juttelemaan ja toivottavasti löydät täältä vertaistukea! Pahoittelut, että testi on nega tällä haavaa :/
Saatko asetuksista vaihdettua nimimerkkisi henkilökohtaisemmaksi :) mukavampi nimen kuin numeron kanssa.
Meillä on 10 vuoden ja 6 IVF-kierroksen jälkeen ihana donor-hoito tyttö, toivotaan että teillekin hoidot tuo vielä oman aarteen!

Ninuok, mulla ihan kukkuu-fiilis. Odotan ylttää kuin kuuta nousevaa ja mietin että pitäiskö mennä omakustanteisesti yksityiselle, että näkis edes jotain.
Mulla ei oireita oikeastaan ollenkaan. Paitsi rinnat on turvoksissa ja vatsa möyryy. Meillä ollut vatsatautia, että en tiiä mikä johtuu mistäkin..
En tiiä pitääkö tässä alkaa uudestaa tikkuun pissaamaan:banghead:

Hei Katjusha! No niin löytyipä se nimenvaihto kohta:) Ihana kuulla onnistuneita tarinoita! Ja tiedän ettei meillä ole edes kovin kauaa mennyt verrattuna moniin muihin, kun meillä ei luonnollisestikaan ollut ollenkaan sitä normaalia yritys jaksoa, mutta pitkältä tuntuu silti. Onneksi on kevät, ehkä se mielikin kirkastuu valon myötä!

ValkoinenOrkidea: kohta pääset testaamaan, toivotaan plussaa:):smiley-angelic001
EmmaA: Tervetuloa, pahoittelut negasta:sorry: Toivotaan että mahd pian tulisi plussa testiin:)
Katjusha: sun lapsettomuustausta luo varmasti toivoa meille kaikille, niin pitkään oot ollut hoidoissa ennen kun lapsi tuli syliin asti. Tää vaatii niin paljon kärsivällisyyttä, välillä on sellanen fiilis että tekisi mieli luovuttaa varsinkin sillon kun On tullut epäonnistumisia, mut jostain sitä voimaa saa ja haluaa taas jatkaa hoidoissa:)

Muokattu viimeksi:
ValkoinenOrkidea toivotan plus testi.

Tervetuloa Emma.Toivotan myös plus testi

Ihan hyvää Katjusha.Toivon kaikille hyvää uutisia toukikussa.Olin tänään uä ja verikoke ja jatketaan samalla tavalla Gonal F 300 ja Synarela.Seurava käynti 7.5.Vähän tyhmä kysymys,mutta onko hyvää nyt kun olen stumulatio teen SEX.Omassa maassa pitää varovasti.Unohdin kysyä lääkäriltä.Miten vaihtatte nimi profilissa.Minulle ei pyysty

Muokattu viimeksi:
Kiki, meillä ei varottu seksiä paitsi heti punktion jälkeen, ajattelin että voi herkästi tulla joku tulehdus, jos juuri punktio takana.
Mun mielestä jossain omassa tiliasetukset kohdassa voi muuttaa nimimerkkiä, EmmaA viimeksi muutti omansa - missä se tehtiin?

Palailen parin viikon tauon jälkeen tänne. Onpas tänne tullut paljon uutta keskustelua. Onnea Maurizio ja Ninuok plussista sekä myös toivotaan meille muille jaksamista ja hyviä uutisia toukokuulle ja kesälle jatkoon.

Tänään piti olla ensimmäinen ultra ivf aloitukseen. Ultra oli joo, mutta punktio siirtyi jälleen viikolla viikolle 21. Tänään oli kp 37, suprecuria niistetty kaksi viikkoa eikä kuukautisista tietoakaan. Lääkäri soitti OYS:n ja sieltä päättivät, että ensi viikon keskiviikkona aloitan fostimon pistokset oli kuukautiset tulleet tai ei. Toisena vaihtoehtona olisi ollut aloittaa lääkkeet menkkojen aikaansaamiseksi, mutta silloin punktio olisi kuulemma siirtynyt 2 viikkoa.

Nimimerkin voi vaihtaa, kun menee sivun yläosasta siihen nykyiseen nimimerkkiin ja klikkaa hiirellä auki valikon -> omat tiedot -> yhteystiedot. :)

Takaisin