IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jes, kiitti Miselli ja kookos! Vahvistui Uniquen päättelyt! Maanantaina siis [emoji106]

Kiki, tsemppiä pistoksien aloitukseen! Itse olen pyrkinyt elämään mahdollisimman normaalia elämää. Rankimmat liikuntasuoritukset olen jättänyt stimulaation ja alkionsiirron jälkeen tekemättä, mutta kävelylenkkejä ja kevyttä joogaa kyllä tehnyt. Pistoksien aikana ja punktion jälkeen pitäisi myös välttää kiertoliikkeitä.

Jes, kiitti Miselli ja kookos! Vahvistui Uniquen päättelyt! Maanantaina siis [emoji106]

Kiki, tsemppiä pistoksien aloitukseen! Itse olen pyrkinyt elämään mahdollisimman normaalia elämää. Rankimmat liikuntasuoritukset olen jättänyt stimulaation ja alkionsiirron jälkeen tekemättä, mutta kävelylenkkejä ja kevyttä joogaa kyllä tehnyt. Pistoksien aikana ja punktion jälkeen pitäisi myös välttää kiertoliikkeitä.

Ymärsinkö oikein ,että pistoksien aikana ja punktion jälkeen varovasti.Olen siivoja koko päivää seidon.Yritän hitasti,koska aina minä teen nopeasti ja olen vasynyt.

Kyselen täältä kokeneimmalta keillä on takana jo IVF hoitoja.Minun pitäisi aloittaa vappupäivänä primolutit 10pvää tarkoitus oli että ajoitetaan tietylle ajalle kuukautiset ja vuodon alettua alkaisi meidän eka IVF.Ohje oli että pitäisi ennen kun aloita primolutit niin tekisin raskaustestin tuolloin on vasta 18kp ja ovulaatiokin luomuna yleensä vasta 13-18kp kohdalla tulee.Tulos on nega vaikka tekisinkin testin ja ennen kun kierto vaihtui 1kp viimeksi tein testin samana aamuna kun alkoi vuoto ja silloinkin se oli nega.Mietin että teenkö silti testin vaikka aika varmasti se on nega.

Kiki, mulle ohjeistettiin että kaksi viikkoa ennen punktiota ja kaksi viikkoa punktion jälkeen kannattaisi ottaa rauhallisemmin. Liikkua saa, mutta raskaampi liikunta ja varsinkin sellainen, missä keskivartaloon kohdistuu tärinää tai kiertoliikettä, on kielletty. Mä olen jättänyt esim. juoksuharrastuksen ja kamppailulajiharrastuksen automaattisesti silloin pois.

Meillä ei yksikään hedelmöittynyt. Seuraava hoito elokuussa. Ihan täyttä paskaa koko elämä! Taidetaan jättää tää tähän.

Voi Herukka, miten kurjia uutisia! Oliko teillä nyt IVF? Jos päätättekin lähteä seuraavaan hoitoon, kannattaisiko pyytää/vaatia ICSI:tä?

Olen taustalla lueskellut ketjua, odottelen omaa ensimmäistä ivf hoitoa, joka on elokuussa. Lyhyellä kaavalla mennään ja tässä laskeskelen mahdollista punktion ajankohtaa, tavoitteena olisi ajoittaa se kesälomalle. Mikä kp teillä lyhyellä kaavalla menneillä on punktio ollut?

Onnittelut plussanneille ja pahoittelut huonoja uutisia saaneille :(

Heitsu: hieman turhahan tuo raskaustesti tuossa kohtaa tuntuisi olevan. Minä siis tekisin, jos niin on ohjeistettu, kun eipä ne kuitenkaan niin paljoa maksa.

Herukka: todella kurjaa, että kävi noin julmasti! On varmasti takki tyhjä. Älkää vielä luovuttako. Rauhassa keräilette voimia ja katsotte sitten, mihin alatte!

Oon vähemmän kirjoittanut nyt tänne omia juttuja, kun tuntuu, että koko ajan mulla on vaan huonoja uutisia... Mulle tehtiin tässä joitakin viikkoja sitten PAS, josta lähti raskaus, mutta sekin meni kesken heti alkuunsa. Edeltävässä kierrossa tuoresiirron kanssa kävi vastaavasti. Takana on nyt sitten kolme alkanutta ja kesken jäänyttä raskautta. :sad001 Tässä kohtaa on pakko puhaltaa niin henkisesti kuin fyysisestikin, koska nyt ei jaksa yhtään enempää pettymyksiä tai menetyksiä. Edessä on muutaman kuukauden hoitotauko ja sen ajaksi Visanne käyttöön. Hieman hirvittää, että mitä tuleman pitää, kun olen lukenut siitä vähän kaikenlaista ikävää... Syksylle suunnitellaan sitten PASia lääkkeelliseen kiertoon, joka on myöskin ihan uusi juttu. Vielä ei ole selvillä tarkemmin, minkälaisilla lääkkeillä tms. se tehdään, mutta se selvinnee elokuun lopussa. Mielelläni kuulisin kokemuksia Visannesta tai muusta vastaavasta lapsettomuushoitojen yhteydessä?!

Mukavaa vappua kaikille sekä voimia hoitoihin!! :happy:

Voi Herukka :( vaikka nyt tuntuu varmasti musertavalta, ei silti kannata vielä lannistua. Usein se eka hoito on ikävä kyllä monelle vasta se "harjotuskierros", ja toinen hoito voi mennä jo ihan eri tavalla! Mietin myös sen icsin lisäks, voisko lyhyt kaava toimia sulla paremmin. Mikä follien kasvatuslääke sulla oli käytössä? Ite oon myös huomannu että piikkilääkkeillä on eroja, mulla esim. on tullu pelkällä fsh:lla parempaa laatua kun menopurilla jossa on myös lh:ta mukana (ilmeisesti yleisempää on päinvastoin). Pergoveriksellakaan ei pysyviä plussia oo tullu. Toivottavasti saat kesällä levättyä ja kerättyä voimia syksylle ja uuteen yritykseen!

pipsu, mulla ajottunu punktiot yleensä siihen kp13-14, eli aikalailla mitä ovulaatiot luonnostaankin on.

Janel, ihan kohtuuttoman rankkaa sielläkin ollu.. miks pitääkin koetella noin :(
Mulla ollu endoa hillitsemässä hoitotauolla Orgametril (en tosin tiedä onko ollenkaan sama, on pelkkää progestiinia), lääkkeellisissä pas:eissa ollu Zumenon ja Lugesteron. Näissä kierroissahan ei siis tuu ollenkaan ovulaatioo vaan seurataan pelkästään limakalvon kasvua, eikä siirtoaika ole niin päivän päälle. Jos raskaus alkaa, niin näitä lääkkeitä käytetään jonnekin vähintään rv10 viikolle. Kumpa seuraava siirto toisi sulle sen pysyvän plussan!

Kiki, mulle ohjeistettiin että kaksi viikkoa ennen punktiota ja kaksi viikkoa punktion jälkeen kannattaisi ottaa rauhallisemmin. Liikkua saa, mutta raskaampi liikunta ja varsinkin sellainen, missä keskivartaloon kohdistuu tärinää tai kiertoliikettä, on kielletty. Mä olen jättänyt esim. juoksuharrastuksen ja kamppailulajiharrastuksen automaattisesti silloin pois.

Kiitos Sesaam.Olen siivoja, tänään jo yritin vähän hitaasti.

Kiitos kookos! Kohtuuttoman rankkaa on. Ja sitä kohtuuttomuutta on riittänyt muillakin elämän osa-alueilla, mutta kyllä tämä hoitojen tie on ollut aivan liian kivinen. Taas on aika pahasti usko ja toivo hukassa.:sorry: Visannessa ja Orgametrilissä on eri vaikuttava aine, mutta periaate niissä kutakuinkin sama. Onko sulla millainen endo? Kuinka pitkiä pätkiä käytit orgametriliä? Itseä hirvittää Visannen mielialavaikutukset. Kysyinkin lääkäriltä, että kuinkahan tuo mun pää kestää kestää? :oops:

Pahoittelut ikävistä uutisista, Herukka :/
Janel, voimia sinnekin.
On se monesti todella raskasta, että ei tahdo jaksaa. Päivä päivältä eteenpäin. Tsemppiä kuitenkin ihan kaikille ja pysyviä plussia ketjuun!

Herukka olen niin pahoillani! :sad001 Mutta älkää luovuttako vielä. Mulla oli silloin tammikuussa aivan paskat fiilikset kun ne alkiot menivät roskiin (vaikka toki yksi siirrettiinkin) ja tuntui etten selviä, mutta kummasti 3kk tauko välissä teki hyvää. Sain mietittyä muitakin juttuja vaikka luulin, että ajatukset junnaisi vain lapsettomuudessa. Kannattaa siis rauhassa katsoa kesän yli mitkä fiilikset on sitten. Tsemppiä tulevaan :Heartred

pipsu mulla oli lyhyellä kaavalla punktio kp 14 eli tosiaan suurinpiirtein normaalin ovulaation aikaan.

Janel oon pahoillanni, että teillä on käynyt noin huono tuuri! Tsemppiä!

Herukka, otan osaa. :sad001 Toivottavasti kesän jälkeen olisi fiilikset jo paremmat ja jaksaisit lähteä uuteen yritykseen. :Heartred

Janel, osanottoni sinnekin. Paljon ootte joutuneet kestämään. :sad001

Pipsa, mä en tarkalleen muista, millä kiertopäivällä tää viimeinen lyhyen kaavan hoito tehtiin, mutta siirto tehtiin joka tapauksessa myöhässä huonon vasteen takia. Oliskohan ollut kp 17 tai 18.

Herukka Oikein suuri halaus sinne! Oon niin pahoillani, että teillä kävi nyt näin :sad001 ei varmaankaan lohduta, että me monet tiedetään toi paska fiilis! Ja sullakin on se ystävä joka ei osaa pitää omista vauva touhuistaan suutansa pienemmällä :sad001:mad: mä en muuta toivo, kun jaksamista. Mun neuvo on, että yrität keskittyä nyt kaikkeen hyvään sun elämässä vaikka mä tiiän, että se on tosi vaikeeta. Ja tuntuu varmasti, että seuraavaan yritykseen on pitkä aika... :sorry:

ValkoinenOrkidea Mua jäi mietityttään se, että missä oottekaan hoidoissa, kun samana päivänä sulatetun alkion voi siirtää? Tai, kun oon aina luullut, että se pitää sulattaa edellispäivänä. Miksiköhän Taysissa tehdään näin? :bored:

Herukka oon tosi pahoillani:sad001 Toivottavasti pienen tauon aikana mieli kohenee ja jaksatte lähtee kohti uutta yritystä.

Janel pahoittelut myös sinne ja paljon voimia. Toivottavasti seuraava siirto tuo sen pysyvän plussan

Takaisin