IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsempit täältäkin jokaiselle omiin vaiheisiin:Heartred ja toivotaan pysyviä plussia:) Mulla menossa kp13, ovulaatio pitäisi tapahtua muutaman päivän päästä, luomuna yritetään tämä kierto. En usko luomu plussan kun munanjohtimissa on mulla jotain häikkää. Tämän kierron jälkeen sitten yritetään uutta passia. 2 alkiota on pakkasessa. Minua kans jännittää se sulatus kun sen aika on

Unique: Joo, niitä odotellaan.. Kp1 -> pitäs käyttää estradot-laastareita ja tarkotus olis tehä PAS samaan kiertoon.. Tää on nyt täysin lääkkeetön kierto, ni voi venyä vaikka ja kuinka pitkäksi. Viimeksi veny 46-päiväiseksi, huoh.. No jospa ne alkais tässä kohta.

Huoh. Jotenkin ajattelin silloin, kun pyysin lyhyttä kaavaa, että se toimisi paremmin kuin pitkä kaava. Ei toimi, ei. Tilanne on päinvastoin huonompi kuin viimeksi. :sad001 Tämän aamun utrassa oli neljä follikkelia ja niistäkin yksi oli 5 mm ja yksi 7 mm. Lääkitystä jatketaan pidempään ja tiistaina katsotaan uudelleen, mikä on tilanne. Jos jotain hopeareunusta tässä pilvessä yrittää nähdä, niin hain just apteekista 840 euron arvoiset lääkkeet ja maksoin niistä vitosen. Ei ollenkaan harmita, et on melkein puolet elämästään maksanut veroja.

Tsemppiä täältäkin jokaiselle omiin pulmiin. Ei oo helpoksi tehty tätä lapsen saantia meille kenellekään...:Heartred

Täälläkin odotetaan kuukautisia että saataisiin alkamaan eka ivf hoito mutta ei näy eikä kuulu.
Nyt 39kp ja kierto yleensä max 38kp.Lähinnä kierto ollut 30- 35kp lähiaikoina.Kerran oli 44kp silloin oli inseminaatio oottelen nämä pyhät jos ei ala kuukautiset tulemaan niin soitan meidän hoitopaikkaan siis Naikkarille ja kerron että mitä tehdään.Tuntuu vain että kroppa tekee aina omia temppuja ja ei koskaan toimi oikein.Nyt on pitänyt synnytyksen jälkeen joka toinen kierto käynnistää primoluteilla tai teroluteilla.Nyt alkaa mietittymään vain oonkohan edes ovuloinut vaikka muka sain ovis + raskauskeijun liuskatestillä.

Ääh, Mä meen ihan lukkoon: siirtyykö alkionsiirto taas?! Mieheni keuhkokuumeen taustalla on sekä keuhkoklamydia ja mykoplasma. Soitin klinikalle, että mitäs nyt tehdään, jos minulla on sama tauti. Diagnosointi verikokeen kautta kestää ties kuinka kauan, tk:n labraan saa ajan ties miten myöhään. Lieviä tapauksia ei edes hoideta, mutta ainakaan sitä lääkitystä ei voi ottaa raskaana. Hirveet hormonilääkitykset päällä ja nyt mennään taas niin epävarmoilla vesillä. Pahoittelut omanapa, Tsempit myös muille, tiedän ei kellään täällä ole helppoa.

Katkolle meni, eli tulee välikierto. Otan Primolutit sunnuntaihin suunnitelman mukaan, ja katkaisen synarelat ja progynovat tähän, kortisonin olin jo ajamassa alas hetkeksi, eli se myös jää nyt tähän. Sain onneksi verikokeen ensi tiistaille, katsotaan, mitä sieltä löytyy. Tyttökin pitää käyttää testeissä varmuuden vuoksi. Ensi viikolla puhun oman lääkärin kanssa, milloin aloitan synarelat uudelleen. Mullahan on paljon ovuloimattomia (lyhyitä) kiertoja, eli tuskin voin odottaa kp 21 aloitukseen. Mutta katsellaan. Liian hyvin tää olisikin mennyt. Toukokuussa on paljon vaikeampi järjestellä aikatauluja, mutta ei voi nyt mitään.

Seesam, voi kurjuus miten huono vaste :sad001 Toivottasti kuiteskin nyt sit lääkkeiden noston tuo paremman tuloksen ja tiistaina näyttää hyvältä ultrassa!

Katjusha, no voi hyvänen aika! Onpa tosi inhottava tilanne! Toivottavasti te olisitte tytön kanssa terveitä kuitenkin ja joutuisit nyt "vain" kärsimään siirftyneen siirron. Ärsyttää varmasti ihan törkeesti! :sad001

Voi mä oon niin onnellinen: mun menkat vihdoin alkoi, tasan 13 pv oviksesta, mikä siis oli tiedossakin mutta tämä edellinen kierto nyt siis venyi 37 pv. Soitin sit heti naistenpolille ja ivf-hoitaja kyllä lohdutteli että ei hätää että usein tyhjennys kierto on vähän outo ton ivf:n jälkeen. No joo, mutta siis tämä on PAS-kierto! Jee :joyful: Oon ollu nin maassa ja itkuinen kun aika vaan ei mene eteenpäin ja saa koko ajan vain odottaa ja odottaa. Aiemmin oon töissä jotenkin helpomin sanut ajan kulumaan kun on keskityttävä muidne asioihin mutta nyt oli kyllä todella todella pitkä kierto henkisesti. Toki nyt sit oon ihan hermoraunio nyt näistä liikkuvista osista, sattuuko ovis ja sitä tehden PAS viikonlopun päälle? Hoitaja sanoi koska mulla on ne 6 päiväiset blastot että ovis plussasta 6. päivänä on se siirto. Ja sit tietysti vielä isompi stressi että saako sen blaston sulatettua ja onko se ok. Mutta kuten aiemminkin niin yritän nyt keskittyä yhteen lääkäri käyntiin kerrallaan. Mulle siis varattiin ultra maanantaina 9.4, joka on mun kp12. Hoitaja sanoi että jos saan edellisenä lauantaina, sunnuntaina tai sit sillon maanantaina ovisplussan niin on turha tulla kun ei päästä siirtoon, mutta ajatteöin että on aika epätodennäköistä kuitenkin kun nää mun kierrot ei varmastikkaan niin lyhyitä ole.
Mutta, kuitekin, hyvä mieli, piiiiitkästä aikaa. Ja tänään miehen synttärit :rolleyes:

Katjusha,Pahoitteluni kun kävi näin.
Seessam,Pahoittelut huonosta vasteesta ja toivotaan että annostuksen nousu vaikuttaa vasteeseen.

Tosi ärsyttävää Katjuska!
Mä kävin tänään kontrolliultrassa ja tiistaina uudestaan. Punktio to tai pe. Onneks viikonloppua vasten, niin ei tarvi olla pois töistä.
Gonal tehnyt mulle älytöntä väsymistä ja päänsärkyä. Ja vattassa vähän ku menkat alkais. Oon ihan paineessa jo nyt siitä punktiosta. Miten muuten alkoholin laita pistosten aikaan?:confused013

Nyt toivotaan meille kaikille parempaa onnea tästä eteenpäin, että oltais riittävän terveinä, lääkkeet tehoais ja kenellä on munisten rakentelu - parasta laatua kehiin!
Kiitti kaikille tsempeistä, tässä taas itseään keräilee. Niin tai näin, yskä ja flunssa on keholle koettelemus vaikkei olisi vakavampi bakteeritulehduskaan. Silloin maaperä ei ole otollisimmillaan, että täytyy vaan jaksaa hoitaa itsensä kuntoon ensin. Kävin pikaiseen työterveyslääkärilläkin tiedustelemassa, että mitäs nyt. Lääkekuurille "pääsee" vain keuhkokuumepotilaat noin yleisesti ottaen, ja minulla ei sellaista (vielä) ole. Onneksi HusLabissa on paljon labroja, ja sain työpaikan lähelle verikoeajan tiistaille 3.4., ja tulokset siitä viikon päähän. Eihän näille testattaville taudeille mitään mahda, mutta ainakin tietää orientoitua jollain lailla, jos se osu kohdalle.

Tosi ärsyttävää Katjuska!
Mä kävin tänään kontrolliultrassa ja tiistaina uudestaan. Punktio to tai pe. Onneks viikonloppua vasten, niin ei tarvi olla pois töistä.
Gonal tehnyt mulle älytöntä väsymistä ja päänsärkyä. Ja vattassa vähän ku menkat alkais. Oon ihan paineessa jo nyt siitä punktiosta. Miten muuten alkoholin laita pistosten aikaan?:confused013

Mä taisin ottaa korkeintaan lasin viiniä pistosten aikaan, jos sitäkään. Jos oli sellainen ruokailu, et normaalistikin olisin ottanut, niin silloin otin. Mut olin kohtalaisen kipeä niihin aikoihin (paitsi toisella kierroksella vähemmän), niin ei tehny mielikään.

Punktiossa saat hyvät kipulääkkeet ja varmasti rauhoittavaakin ennen sitä, jos pyydät! Toki se jännittää! Mulla oli muutoin kivuton toimenpide, mut ekalla kerralla lopussa alko loppua nopeavaikutteisen kipulääkkeen vaikutus ja viimeistä munasolua punktoidessa sattui. Mut sain heti sen jälkeen suun kautta lääkettä ja se auttoi! Hyvin se menee! :)

Maurizio: Mä oon todella kipuherkkä ihminen, ja pelkäsin punktiota ihan hulluna etukäteen. Ja aivan turhaan. Siellä saa niin vahvat lääkkeet, ja lisää punktion aikana tarvittaessa, että ei hätää. :) Mulle jouduttiin kaks kertaa punktion aikana lisäämään lääkettä, koska punktioitiin se 37 rakkulaa. Ja ainakin mulla kysyttiin, että haluanko rauhottavaa lääkettä ennen punktiota, ni tottakai otin kaikki, mitä vaan voi vastaanottaa.

MuuMuu, sulla oli kyllä mieletön määrä! Kuinka monta niistä hedelmöittyi? Sori en oo ihan koko ajan kartalla näistä jutuista. Oon niin paineessa:nailbiting:

Takaisin