IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla alkaa hoitokuviot selviämään. Viimeks pakkaa sekoitti itsenäisyyspäivä ja mun huonosti lääkkeisiin reagoiva kehoni, tällä kertaa on sitten tuo hemmetin pääsiäinen. Mun laskujen mukaan punktio olis pääsiäismaanantaina, mikä ei tietty ole mahdollista. Pääsiäisen jälkeisellä viikolla olis joka tapauksessa punktio ja siirto.

Janel, onnittelut! Toivottavasti vuoto lakkaa.

Seesam, ehkä punktiota voi siirtää yhdellä päivällä. Meillä oli viime kesänä juhannus ongelmana ja mentiin muutama päivä pienemmällä annoksella menopuria sen takia, että päästään juhannuksen yli. Ei se ollut kuin päivästä kahdesta kiinni. Oli kyllä meidän paras hoito. Toivottavasti asia selviää parhain päin. Odottavan aika on niin pitkä.

Voi että, toivotaan että tää pääsiäisen ympärys olis parasta ja tuloksellisinta aikaa kaikille punktioaikatauluja jännääville! Plussapuhallus kaikille!
Iik, itse jännitän pääsiäisen seutuna sitä PASia. Mulla alkaa oikeesti sydän tykyttää, mitä tästä kaikesta tuleekaan! Huomenna akupunktio. Olin sen toiveissa varannut, jos olis tällä viikolla siirtoon päässy, vaan eipä käyny niin. Meen sitten taas ens viikolla rentoutumaan!
Mulla on usein kesää kohti ollu joku juoksutavoite. Nyt tässä jännätään, että mitenkä pärjään firman suunnistusjoukkueessa, kun oon niin kuutamolla. Jos sais ajatuksensa vähän irti tästä, kun on muuta ajateltavaa.

Täällä kans jännitetään nyt menossa 9dpo 29kp.Kierto 30-35kp ja punktio menisi huuhtikuun eka-toka viikolle ja ultra ajat juuri tuon pääsiäisen aikaan kaikki riippuu milloin vuoto alkaa mutta lääkäri ei oikein antanut edes mitään toivoa suunnittelukäynnillä että onnistuisi IVF nyt koska pääsiäinen sotkee ja punktiot täyttä.

Onnea plussanneille!

Mulle tuli seuraavan icsin suunnittelupaperit postissa, oli siis soittoaika lääkärille ettei tarvitse sen takia lähteä siellä käymään. Seuraavasta kierrosta mennään taas ja edelleen lyhyellä kaavalla, lääkkeet ja annostukset muuttuu vaan vähään. Nyt aloitetaan Menopurilla (aiemmin Gonal) ja vähän suuremmilla annoksilla, jarruksi Fyremadel (ilmeisesti sama kuin orgalutran) ja irroitus gonapeptyl tai pregnyl riippuen hyperin riskistä. Kiinnittymisen avuksi edelleen gonapeptyl mahd. siirron jälkeen ja Lutinus menis vähän pidempään, ilmeisesti viisi viikkoa. Lisäksi tarkoitus kokeilla siirrosta Prismaspan mun korkean Hb:n takia alkion kiinnittymistä tukemaan (?). Toiveena nyt saada vähän enemmän munasoluja, että mahdollisesti saataisiin useampi hedelmöittynyt ja jotain myös pakkaseen, jos siirrosta ei jää mitään käteen. Nyt vaan odotellaan seuraavaa kiertoa ja nollaultraa.

Argh, pahoittelut oma napa:
Mulla on kp 18 menossa ja PITI olla ens viikolla alkionsiirto. Nyt alkoi MENKAT kesken estrogeenin. Olen niin pettynyt! Mulle on tehty varmaan 10-15 lääkkeellistä kiertoa ja nyt eka kerran kävi näin. Usko horjuu rankasti, näinköhän tästä tulee yhtään mitään. Huomenna mulla olis ollut kontrolliultra, mutta onpa sitte eri aihe tapaamisella :/.

Voi Katjusha :( Itellä kp 26 tänään, eikä pienintäkään merkkiä alkamisesta. Taitaa taas tää täysin lääkkeetön kierto venyä sinne lähelle 50 päivää, äääh.

20180222_100853.jpg Hei taas pitkästä aikaa! Ajattelin tuoda lisää toivon tuulia, sillä täällä mennään jo 24. raskausviikolla ja tyttölupaus saatu :) Ultrakuva on viikolta 20 ja ensi maanantaina seuraava ultra. En meinaa vieläkään uskoa tätä todeksi, mutta on se vaan niin, kun tunnen jo 3 vkoa selvästi vauvan liikkeetkin. Hän on jo n.30cm pitkä ja painaa n.500g. <3
Mä niiiin toivon että mahdollisimman monet teistä saisitte kokea tämän saman, kaikkine puolineen. Kun se mahdollisesti tuleva palkinto on kuitenkin todella kaiken odotuksen, tuskan ja kivun arvoista. Pidän edelleen peukkuja teille jokaiselle ja onnittelut kaikille plussanneille! <3 Toivosta ei pidä koskaan luopua! <3 Voimia!

Muokattu viimeksi:
Herukka: Tänään viimiset Zumenonit ja huomenna aloitetaan Elonvalla. Oon vähän jännäillyt, et oliko mun viikonloppuna liian aikaisin tulleet kuukautiset oikeesti kuukautiset vai joku hämärä välivuoto, kun olivat niin niukat. Näyttäis nyt kyllä siltä, et ihan oikeet kuukautiset ne oli. Ens ma alkaa sitten lisäks Orgalutran jarruna ja tiistaina Menopur. Pääsiäisen jälkeisellä viikolla sit punktio ja siirto. Nopeesti tää aika on mennyt. :) Sulla taitaa siirto mennä huhtikuun loppupuolelle?

Seesam: punktio on näillä näkymin 16.4 ja siirto 18.4 alkaen..

Niin sä oot jo noin pitkällä sen hoidon kanssa. Sulla myös ihan eri lääkkeet kun mulla (tietty ei nenä sumua sulla) voiko ne lääkkeet jotenkin sekottaa sitä kiertoa niin et menkat olisi oudommat.

Että ei mullakaan kovin pitkä aika ole jos lääkkeet tehoaa niin kun pitää :)

Katjusha Voi eiiikää! :( miks tän kaiken pitää olla näin vaikeeta? *Halaus*

Täällä oikea munasarjakipu loppui kuin seinään maanantai iltana, mutta tänää on vatsa ollut kauttaaltaan kipeä, lähinnä vatsaa on polttanut koko päivän lievästi ja säteillyt selkään / oikeaan kylkeen. Huolestuttaa, että mikä nyt mättää ja pääsenkö ensiviikolla alkion siirtoon... :( Pääsiäinen ei nyt ole ollenkaan tervetullut minun mielestäni, kun meidän lapsettomien elämää se vain vaikeuttaa entisestään. Toivon niin kovasti, että mun vatsakivut on vain jotain harmitonta ja, että ovulaatio tulisikin viimeistään maanantaina niin ehdittäis alkion siirtoon ennen pyhiä..... ja jos ei niin taas siirtyy kuukaudella tämäkin projekti..... ei kiva :(

Keskehän se meni jo heti alkuunsa :sad001:sad001 Aika syvissä vesissä on menty jo useamman päivän. On tämä ihan hirveän raastava tie kulkea...

Takaisin