IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anselmiina meillä ollut 1 tuoresiirto ja 3 passia. Kaksi kertaa oli lääkkeellinen pas ja niistä molemmat lähti. Toinen päättyi kkm mutta toisesta sylissä tyttö. Mulla kierto säännöllinen ja ovuloin mutta nyt kun mennään kohti seuraavaa passia niin haluan lääkkeellisen. Se tuntuu minusta parhaimmalta minulle ja niissä tullut onnistumisia.
Täällä kokemuksien perusteella molemmissa on onnistumisia joten tee niin kuin lääkäri just sulle suosittelee. Sulatukset on meillä kaikki alkiot selvinneet,siitä en ottaisi suurempaa stressiä. Tsemppiä! ❤️

Meille tehty kaksi tuoresiirtoa ja 4 pakastealkion siirtoa. Kaikki pakastealkiot ovat selvinneet ja ne on siirretty luonnolliseen kiertoon hormonaalisella tuella. Olen syönyt tälloin alkukierrossa letrozolia ja pistänyt irrotuspiikin KP 10 tienoilla. Loppukiertoon on ollut tukena dexametason kortisonilääke ja terolut keltarauhashormoonit. Yksi PAS on onnistunut, mutta päätyi keskenmenoon. PAS:it ovat mielestäni suht helppoja, ei vaadi kuin 2 käyntiä ja suht vähän lääkkeitä omalla kohdallani. Jostain syystä vaan ei kiinnity, endometrioosista luultavasti johtuu.

Saako kysyä Colgate, missä olette olleet hoidossa, julkisella vai yksityisellä?

Meillä toinen IVF alkamassa elokuussa. Ensimmäisessä yksi tuoresiirto, sen jälkeen 4 PASia lääkkeelliseen kiertoon. Eri ikäisiä alkioita siirretty, 3-4 päiväiset kaksi kerrallaan. Muuten negaa, viimeisestä bladtosta raskaus ja km.

Itse koin lääkkeellisen kierrot äärimmäisen epämukavaksi ja henkisesti raskaiksi. Toivoisin todella saavani jatkossa siirrot, jos sinne asti päästään, juuri tuollaiseen lääkkeellisesti tuettuun luomukiertoon, kuin sinulla oli. Pyysin sitä jo näihin aiempienkin siirtoihin, eivät suostuneet.

Mullekin lääkäri sanoi samaa, kuin täällä edellä todettu. Nykyään 90% selviää sulatuksesta. Meillä 7 pakastetusta yksi ei selvinnyt.

Parasta onnea teille tulevaan!

Hei @hippunen77 me ollaan Helsingissä yksityisellä. Entä te? Melko sama tilanne teillä siis takana . Pahoittelut keskenmenosta, oliko pitkälle edennyt? Meillä todettiin toukokuun alussa jolloin olin viikolla 11...lääkkeelliset tyhjennykset tehtiin viikolla 12 pariin kertaan ja lopulta vielä kaavinta viikolla 13 kun tyhjennys ei lähtenyt. Oli kyllä vaikea paikka!! Ensimmäiseen normi kiertoon km jälkeen, eli kesäkuussa, tehtiin taas PAS, joka epäonnistui. Nyt mietin tekisikö heti perään seuraava ja viimeinen PAS, vaiko ottaa loma lomana ja huilia vähän. Logiikka sanoo huilia mutta toisaalta ei malttais odotella yhtään kun pakkasessa odottelee vielä se yksi blasto. Tämä viimeinen pakastealkio olisi sitten meidän seitsemäs 5-päivän ikäinen blasto siirto vuoden sisään.

Onko täällä joku tehnyt enemmän kuin kolme IVF:ää? Kolmannen IVF:n jälkeen ei taida saada enää kelalta mitään korvauksia? Olen itse ajatellut pitää tämän jälkeen taukoa ja tehdä kolmas ehkä vuoden kuluttua jos vaan energiat riittää. Meillä yksi 3v tytär (luomu!) ja haluan nyt antaa kaiken energiani hänelle ja elää normi elämää, parhaimmillaan hyväksyä että hän saattaa jää meidän ainokaiseksi.

@hippunen77 Miksiköhän sinulle vaan tehdään lääkkeelliseen? Voin kuvitella että se on paljon haastavampi keholle ja mielelle.

Voimia ja positiivista mieltä seuraavaan hoitoosi elokuussa

Colgate, meille tehty enemmän kuin kolme. Kela korvaa tosiaan yksityisellä suoraan kolme (julkisen lisäksi) ja sen jälkeen korvausta voi hakea jälkikäteen itse. Kela voi korvata sen 3 jälkeen jos tietyt kriteerit täyttyy, kannattaa kysyä omalta lääkäriltä jos sinne asti joudutte. Toivottavasti kuitenkin tärppäisi pian :)

Pahoittelut Colgate ja hippunen keskenmenoista ♡ Valon pisaroita kesäpäiviin!

Kiitos Golgate vastauksesta. Me ollaan Taysissa, eli julkisella. Joiltain osin on hieman liukuhihna-meininki, vaikka toki ollaan kiitollisia saadusta hoidosta.

Perusteena lääkkeellisellä kierroille, että niillä saadaan yleensä nelikymppiselle parempia tuloksia. No, ymmärrän tämän, koska usein tässä iässä hoitoon hakeutuneina voi olla kiertohäiriöitä tms. Mulla kuitenkin aina toiminut kierrot moitteetta ja ovulaatio näkyy testeissä + todennettu verikokeella, joten sen puoleen en ymmärrä, miksi ei voisi lääkkeillä tuettuun luomukiertoon siirtää. Toki ajoitus myös helpompaa lääkkeellisissä kierroissa. Mutta mua kiehtoo lääkkeellisesti tuetussa luomukierrossa erityisesti tupla-tsäänssit; voi hyödyntää oviksen luomuna + tehdä PASin. Monikkorasksuden todennäköisyys on tässä kohtaa niin pieni, että en pidä sitä erityisen vakavana riskinä.

Meillä ei ole lapsia ennestään, sen sijaan kolme km reilu puolentoista vuoden sisään. Eka raskaus luomu kkm rv 10, toka ovulaatioinduktiolla kkm rv 8 ja viimeisin tosiaan PAS km rv 6.

Tosi rankka kokemus teilläkin Golgate takana! Kuitenkin raskaus jo noinkin pitkällä ja sitten vielä joutuminen kaavintaan. Ihan hirveetä. Onneksi olet pystynyt jatkamaan eteenpäin.

Mä en malttaisi olla ottamatta sitä PASia heti kun mahdollista. Mutta mä katsonkin tätä tästä ikälopun näkövinkkelistä, jossa aika on pahin vihollinen. Sinänsä ymmärrän hyvin halun lomailuunkin. Päätit sitten kummin tahansa, niin se on varmasti juuri sinulle oikea päätös. :)

Kiitos Cranberry myötäelämisestä!

Tuplatsäänssit eivät välttämättä paranna tsäänssejä tuplasti. Jos toinen alkio on viallinen ja menee siksi kesken, voi se viedä terveenkin mukanaan. Suo siellä, vetelä täällä. :dead:

Kiitos kysymästä, Beisla, piikitykset on menneet ihan hyvin, mähän piikittelin jo insseissä vaikka mitä. :grin Mitä nyt joka toisella piikityksellä saan aikaan verenvuotoa ja mustelman. Lisäksi huomasin *ällövaroitus* ovulaatioliman oloista vuotoa tänään neljännen Bemfola-piikin jälkeen ja pohdin, että mahtaakohan tuo olla normaalia tässä vaiheessa. Onko kenelläkään kokemusta? Huomenna olisi eka ultra, kauheasti jännittää!

Miten Beislan perheellä sujuvat piinispäivät? Tosi kurjaa, että täällä niin monella on rankkoja keskenmenokokemuksia. Tsempit hippunen77, Colgate ja Anselmiina_, toivottavasti seuraava yritys tuo lapsen syliin saakka!

Minulla Bemfola on aiheuttanut megalimat, jopa siinä määrin, että lapsettomuuslääkärikin ihmetteli limojen määrää. Mutta koska aina Bemfolaa käytettäessä olen tullut raskaaksi, en näe sitä mitenkään negatiivisena asiana, vaan pikemminkin niin, että Bemfolan kanssa kroppa toimii kunnolla. :grin

Kisu, hyvä että on sujunut. Mullakin tuli kunnon limat Bemfolasta, kuulostaa tutulta.

Meillä dpo12, testattiin haalea haamu tänään. Siinä kierrossa missä raskaus jatkui pisimpään, samana päivänä oli jo paljon selvempi plussa. Melko varmasti jäi siis vain hipaisuksi. Vaimon viimeinen yritys, mutta uusi keräys tehdään hänelle ja mulle sitten siirretään. Kun viimeksi lääkkeiden vaihdosta huolimatta mulla karsiutui punktion ja hedelmöittymisen hyvä alkiomäärä lopulta vain kahteen, ei kannata enää tehdä keräystä minulle.
Virallinen testipäivä lauantaina, mutta viimeistään perjantaina testataan uudestaan, niin voidaan soittaa klinikalle. Jospa saisi keräyksen seuraavaan kiertoon. Vaimolla on kuitenkin lääkkeellinen kierto niin helposti voi vain jatkaa Lutinuksia viikonlopun yli.

Kiitos tiedosta, helpotti kuulla, että muillakin on ollut Bemfolasta samoja oireita! :) Ultrassa folleja näkyi n. 15 kpl, eli kaikki hyvin siellä, paniikki hieman hellitti. Monta jännää paikkaa tässä on toki vielä edessä... Punktio saattaa olla jo ensi maanantaina, hurjan pian!

Aislinn83, ymmärrän tosi hyvin pakokauhun tunteesi, varmasti tuntuisi itsestäni ihan samalta. Todennäköisyys sille, että kaikki on hyvin, on kuitenkin paljon isompi kuin se, että sieltä tulisi pettymys! :) Voi että kun toivon, että huomisen jälkeen pääset nauttimaan odotuksestasi iloisin ja rauhallisin mielin!

Beisla, testin tummuudesta ei välttämättä voi päätellä mitään, hailakka plussakin kuulostaa jo alustavasti lupaavalta! Toivottavasti viiva vahvistuu! :)

Tsemppiä teille kaikille, tosi jännää!! Ja Beisla kuulostaa lupaavalta kuitenkin! Minä aloitan tänään letrozolilla ja pidän mahdollisuudet avoinna että tehdään tähän kiertoon viimeinen PAS. Viikon päästä ultraan ja sitten katsotaan jatkoa, mutta luultavasti siirto heinäkuun lopulla.

Kisu_82 sulla on nyt piikitykset käynnissä ja ultra tällä vkolla vai onko ollut jo? Miltä hoidot ovat tähän saakka tuntuneet? Toivon sulle kovasti onnea!!! <3

Ja kiitos tsempistä, yritän jotenkin selvitä huomiseen. Ja mitä sielä sitten ikinä tuleekaan vastaan niin kestettävähän se on. :nailbiting::nailbiting:

Ultrassa käyty ja aikamoinen tunteiden vuoristorata se käynti oli. Mielessä vilisi ne kerrat kun hoitojen aikana sielä käyny ihan ekasta visiitistä saakka. Sieltä löytyi viikkoja 7+2 vastaava kaveri jolla oli vahva syke. :Heartred

Yritän vähän rauhoittua vaikka vielä mitä voi sattua, mutta muistakaa kaikki että toivoa on kuitenkin aina.

Takaisin