IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos tsempeistä kosmos :)

Ihme kyselyä, tosiaan kun vielä tietää teidän tilanteen.. :(
Vaikka on mahtavaa että kaikki ei joudu tätä kokemaan näin vaikeimman kautta, ja tätä ei todellakaan toivo kenellekään, niin on se joskus tosi raskasta kuulla kun jollain tärppää sillä ekalla kierrolla.
Tuolla fb vauva ryhmässä on joskus niitä kyselyjä että; kuinka kauan yrititte raskautua, kun on jo niin väsynyt ja turhautunut kun on kaksi kuukautta mennyt, eikä vauvaa kuulu.
Hohhoijaa.

Kumpa tänne tulisi pian kunnon plussa aalto <3

Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Triana, voi ei kun menkat noin puski läpi varhain. Saatteko vielä punktion? Toivottavasti saisit ensi siirtoon paremmat lääkkeet, kun nykyiset ei pitäneet vuotoa poissa. Meillähän aina tuli läpi turhan aikaisin, kunnes vaihdettiin lääkkeelliseen kiertoon.

Ninouk, tsemppiä viimeisiin raskauspäiviin! Ehkä hyvä jos menee vuodenvaihteen yli, vaikka raskaana olevalle ei varmasti tunnu siltä.

Mä pyörin täällä ainakin verikokeen tuloksiin asti, en uskalla vielä uskoa vaikka toivon... Tässä kierrossa oli useita eroja edellisiin verrattuna: lutinuksen määrää nostettiin kahdesta kapselista kolmeen, mukana oli kortisoni ja nyt oli minun munasolut, jotka ovat tuottaneet jo yhden onnistuneen raskauden.

Joo meillä on vielä 2 ivf-hoitoa jäljellä julkisella :) Voi olla, että pitkä endon kuivattelu eka pillereillä ja sit Procrenilla ja oikeat kunnon menkat viimeksi kesäkuussa (marraskuussa niukat kahden päivän menkat) myötävaikutti tähän. Toki mulla muutenki lyhyehkö kierto.

Onnea Beisla!! Näyttää hyvältä!! Vahva plussa antaa toivoa, että kestäisi matkassa loppuun asti :)

Triana, ikävää ettei nyt napannut. Toivotaan, että seuraava ivf toisi mukanaan uusia konsteja.

Kosmos, nuo on niin kurjia tuollaiset kyselyt! Varsinkin kun kyselijä tietää teidän historian. Ei kyllä osata oikein asettua toisen asemaan.

Itse pistelen huomenna viimeisen Ovitrelle-pistoksen. Ainakaan tähän mennessä ei ole menkkoja vielä näkynyt.

Kiitos suski75.
Tarvehan on kova, mutta takaraivossa jyskyttää aina välillä, ettenkö ole tyytyväinen näihin mitä olemme saaneet ihan luomusti. Tottakai olen, siksi niin paljon mietin kaikkea.

Luultavasti kerran haluan kokeilla icsi.

Pitänee varata suunnitteluaika taas.

Yritin lukea taaksepäin kokemuksia mutta jos vaan kysyn suoraan teiltä, että paljonko yksi kerta on tullut maksamaan?(ovumiasta puhuttiin 7000€/yritys)
Montako yritystä että tuli odotettu tulos?
Onko se punktio piikkikammoiselle aivan järkyttävä kokemus?

Mulla ollu kyseisessä paikassa karkeesti ottaen 3,5-4 tonnia, riippuen esim. ultrien määrästä, embryoskoopin käytöstä, oliko icsi vai ivf jne. Takasin on tullu Kelakorvauksina viime vuosina noin 10% tosta hinnasta. Toki hinnassa lisänä myös lahjasiittiöt, noin 800e käsittelyineen. Jokainen pas maksaa sitten lisää noin 1000e laaki.
Yrityksiä yhteensä 7 pas:eineen, näistä 2 ekaa hoitoo julkisella, ja kolmaskin punktioon saakka. Pakastetuilla ja sulatetuilla munasoluilla jatkettiin yksityisellä. Näistä (kaksos)raskaus josta kkm. Loppuun saakka onnistuminen seuraavan, eli 4. hoidon ainoasta pas:ista. Tän jälkeen taas 2 tuloksetonta hoitoa (toisessa ei lopulta yhtään siirtoa), ja toinen onnistuminen 7. hoidosta. 1 blasto odottaa vielä pakkasessa.
Punktioo ei tosiaan kannata liikoja pelätä, jännittäähän se tietysti aina jonkin verran, kokeneempaakin. Kuitenkin paljon enemmän ainakin alkua myöhemmissä hoidoissa on jännittäny ne tulokset, eli solumäärä, karsiutuminen eri vaiheissa ja jaksaako yksikään siirtokelposeks blastoksi saakka.. Lääkkeet on kyllä niin tehokkaita että olo on rento ja mukava, ja parhaimmillaan ei edes ehdi huomata kun solut on jo kerätty.

Kultsikutri: mahtavia ultrakuulumisia!

Beisla: onnea! Tää on varmasti se plussa joka kestää loppuun asti!

Triana: ikävä ettei vielä tästä onnistunut. Toivottavasti jo seuraavasta tulee toivottu tulos.

Täällä kovasti jo ootetaan ens vuotta. Pas päästään siis tekemään seuraavaan kiertoon, joka alkanee tammikuun lopulla. Varasin viikko sitten matkan espanjaan lokakuun ekalle viikolle. Pakko oli eri juttujen takia varata jo näin aikasin. Matikkapää vaan oli solmussa kun päätöksen tein. Jos ja kun pas tuo plussan ni voipi olla että se reissu jää tekemättä. Mut ois kyllä niin hyvä syy, et tuskinpa paljoa harmittais. Ja jos ei plussaa tule niin eipä jää harmittaa, et taas jäi jotain tekemättä vaan siks et saatan vaikka olla raskaana..

Nasukka: itse olen siirtänyt mm opiskelun pariin hakeutumista, jos vaikka raskautuisi niin ois tylsää jättää kesken-periaatteella..
Ja olisihan tässä yrittäessä muutaman ammatin ehtinyt opiskella :D

Kiva kun varasit matkan! :)
Toivon toki ettet pääse sille ;)

Untuvainen, tervetuloa! En osaa ihan sanoa paljonko meidän ICSI:t on maksaneet kun ei olla pidetty tarkkaa kirjaa. Meidän klinikan hinnaston mukaan ICSI on noin 3500€ ja alkioiden blastoikso viljely 500€. Suosivat viljelyä blastoiksi asti jos lyhyeen ei ole eritystä syytä. Pakastealkion siirto on tonnin, niin 7000€ kuulostaa kyllä suolaiselta ellei siihen ole ajateltu mukaan pari PAS:ia.
Jos teille on sanottu että ICSI on ainoa vaihtoehto, oletettavasti ongelma on siittiöissä. Jos kerran olet ennen tullut luomusti raskaaksi, luulisi että ICSI:llä teillä on hyvät mahdollisuudet onnistua jo ensimmäisen punktion alkioilla.
Piikkikammosta, mun vaimo on vielä muutama vuosi sitten niin piikkikammoinen, että ei tullut edes huoneeseen jossa oli neula, ja olisi poistunut vaikka ikkunan läpi jos joku olisi yrittänyt piikittää. Hän teki töitä kammon kanssa ja kun meidän esikoista tehtiin ja mulla oli ICSI, pystyi olekaan vieressä kun piikitin mutta ei pistämään minua. Mutta niin vaan kun tuli hänen vuoronsa yrittää raskaaksi, eikä inssit onnistuneet, hän piikitti itse kaikki lääkkeet ja halusi vielä kokeilla toisen punktion kun ekalla ei tärpännyt. Eli kaikkeen voi ihmeestin tottua kun on tärkeä asia kyseessä.

Kosmos, jotkut ihmiset ovat todella ajattelemattomia! En yhtään ihmettele ettet halua puhua hänen kanssaan.

Miselli, kuulostaa lupaavalta! :)

Kultsikutri, onnea! Tuolla Raskaana-puolella Raskausklubeissa on ketju myös hoidoissa plussanneille.

Nasukka, kiva kun saatte PAS:n noin pian. Sun järkeily matkan suhteen kuulostaa hyvältä, mäkin olisin tehnyt samoin.

Nasukka: itse olen siirtänyt mm opiskelun pariin hakeutumista, jos vaikka raskautuisi niin ois tylsää jättää kesken-periaatteella..
Ja olisihan tässä yrittäessä muutaman ammatin ehtinyt opiskella :D

Kiva kun varasit matkan! :)
Toivon toki ettet pääse sille ;)

Mä taas en lykännyt mitään tai jättänyt varaamatta tms hoitojen takia/aikana. Olis jääny aika paljon kokematta ja näkemättä, jos olisin ”lopettanu elämän” hoitojen takia. Raskaana ollessa sit piti perua kaks kotimaan reissua/festarimatkaa viime kesältä, jotka oli varattu toinen ennen raskautta ja toinen alkuraskaudessa. En ollut enää kesällä matkustus-/kävelykunnossa, niin sen vuoksi. :)

Ja opiskelemaankin hain ja pääsin hoitojen aikana :D Opinnot on nyt ollu syksyn tauolla, helmikuussa jatkuu! :)

En miekään hirveesti oo vielä jättäny ainakaan isompia juttuja tekemättä koska jos silloin
ajattelun takia. Yks reissu jäi varaamatta aiemmin ja yhteen työpaikkaan en uskaltanu hakea, koska koeaikana ois voinu mahollisesti alkava raskaus paljastua. Viime vuoden vaihteessa mietin pitkään uskallanko hakee toiseen firmaan töihin, kun kilpailutuksessa miun pääsääntönen työkohde meni toiselle firmalle. Lopulta uskalsin, pääsin vaihtamaan uuteen firmaan ja sitä kautta pongattiin tuo diebetes joka on kiva olla hoidossa... en kyllä tullu raskaaks koeajalla, eikä hoidotkaan tullu ilmi ennenku ekan punktion myötä, joten edelleen saan siellä hommia tehdä.

Joo, mullakin kävi lopulta pitkän yrityksen jälkeen niin että plussasin viikkoa ennen kuin aloitin uudet työt. Pomo ei ollut moksiskaan, sanoi vaan että se on elämää. Nyt samaan työpaikkaan valittiin vakiuiseksi henkilö joka oli haastattelussa näkyvästi raskaana ja vähän ennen kuin töiden olisi pitänyt alkaa, oli synnytämässä. Kaikki työnantajat eivät toki suhtaudu yhtä hyvin, mutta kun fiksujakin riittää, aina voi kokeilla hakea töitä.

Jaiks, vaimo menee tänään verikokeeseen. Sanoivat että jos käy ennen puolta päivää, tulokset valmistuvat tänään.

Joo, kävi ennen kahtatoista. Mutta klinikalta soitettiin että tulokset ei ehtineetkään ennen päivystyksen loppua. :(
Kannasta voi kuulemma katsoa illalla, ja soittavat tulokset maanantaina. Toivottavasti kannassa lukee myös viitearvot, vaikka löytäähän ne netistä .

Mä en myöskään ole laittanut elämää tauolle tämän yrittämisen aikana, vaan olen toiminut ihan mieleni mukaan. Nyt kyllä hain vakituista työpaikkaa sillä ajatuksella, että se olisi raskautumisen kannalta turvallisempi, että olisi paikka, johon palata, vaikka itse työ vähän tylsää onkin. Tähän mennessä olen elämässäni tehnyt töitä vain määräaikaisilla sopimuksilla. Mutta olen hakenut myös kiinnostavaa, mutta määräaikaista työtä, joten on vähän herran hallussa, että miten asiat lutviutuu. Toisaalta raskaaksi tuleminen tuntuu niin utopistiselta, kun on kohta kolme vuotta yritetty, että turha sitä ajatellen on elämäänsä kovasti suunnitella.

Mutta kyllä on hullulla halvat huvit! Eilen pistin tosiaan viimeisen (hcg:tä sisältävän) Ovitrellen, ja tänään olen tehnyt luonnollisesti positiivisia raskaustestejä :D Toki tiedän, että tulokset johtuvat lääkkeestä, mutta on se kiva kuitenkin katsoa niitä kahta viivaa :D Niin harvoin niitä näkee.

Nasukalle, Airalle ja Miisalle tsemppiä tuleviin passeihin!

Toivon että Herukalla olisi kaikki tähdet kohdallaan tässä hoitokierrossa! Minulla hoito etenee suurinpiirtein samassa aikataulussa.

Triana, pahoittelut ettei onnistunut. Pääsettekö aloittamaan uuden hoidon jo seuraavasta kierrosta?

Miri, tervetuloa!

november-rain, voin kuvitella tuntemasi pettymyksen ekaan hoitoon vielä kun munasoluja saatiin kuitenkin hyvä määrä. Toivottavasti seuraavalla kerralla saisitte kypsiä ja hyvälaatuisia munasoluja. Voimia!

Suski, Onnittelut plussasta!! :smiley-bounce012 Mielenkiintoinen kyllä tuo pgs.

Ninuokille voimia synnytykseen! Vuosien varrella olen seuraillut sinunkin tarinaasi :Heartpink

Miselli, ihanaa että pääsit siirtoon! Kun mulla oli ovitrelle tukena niin testailin alusta asti ihan mielenkiinnosta että miten näkyy testeissä. 10iU testillä sain sen näkymään hailakkana. Minulla se ei siis kovin isosti hcg-arvoa nostattanut, lähtötaso on varmaankin tosi matala. Toivottavasti sinulla viivat on vahvat ja pysyy :thumright

Beisla, teillä on kyllä jännät paikat. Toivottavasti olette saaneet verikokeen tulokset kantaan ettei tarvitse maanantaille tuloksia odotella. Mutta kuulostaa kyllä lupaavalta kun vuotoa ei ole.:)

Muokattu viimeksi:
Hehe Miselli, siitä on hyvä jatkaa testailua, toivottavasti sulla on viikon päästä samanlainen viiva tikussa!

Oli tulokset Kannassa. Hcg 360. Viitearvoja ei ollut, mutta pikaisella googlauksella hyvältä näyttää. Maanantaina sitten varaamaan varhaisultraa. :D

Cranberry, kiva kun teilläkin on uusi hoito pian.

Meillähän nostettiin Lutinukset tässä PAS:ssa kahdesta kolmeen päivässä, niin sikäli ei pitäisi vuotaa vaikka menisikin kesken. Eli tärkeää mennä varhaisultraan.

Takaisin