IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Beisla, joo, mä olin myös ensin siinä käsityksessä että 5dpo=5D alkio jne, mutta olin siis väärässä. Mä tuossa jo ehdin miettiä, että taidan alkaa testailla kuitenkin, oli tulokset sitten mitä tahansa :D

Kosmos, missä muodossa se sun käyttämä tuote on? Täytyy kyl miettiä, että mitkä kaikkia poppaskonsteja uskaltaa missäkin vaiheessa kokeilla! Ikävän pitkälle menee teidän seuraava suunnitteluaika!! Vaikka toisaalta kohta se on jo tammikuu ja sit maaliskuu jo helmikuusta seuraava.

Ja paljon onnea Suski75!!! Niin hienoa, että onnistui!!

Beisla, joo, mä olin myös ensin siinä käsityksessä että 5dpo=5D alkio jne, mutta olin siis väärässä. Mä tuossa jo ehdin miettiä, että taidan alkaa testailla kuitenkin, oli tulokset sitten mitä tahansa :D

Kosmos, missä muodossa se sun käyttämä tuote on? Täytyy kyl miettiä, että mitkä kaikkia poppaskonsteja uskaltaa missäkin vaiheessa kokeilla! Ikävän pitkälle menee teidän seuraava suunnitteluaika!! Vaikka toisaalta kohta se on jo tammikuu ja sit maaliskuu jo helmikuusta seuraava.

Ja paljon onnea Suski75!!! Niin hienoa, että onnistui!!

Kapseli tai tabletti, en nyt muista kun tosiaan ei oo uus satsi tullut.. :)

Taas on plussa tikussa, tällä kertaa vahvempana kuin kahdella edellisellä kerralla samoilla dpo:illa. Silti jännittää kun edelliset menivät kesken. Vaimo menee perjantaina verikokeeseen, mutta varmaan vasta varhaisultran jälkeen uskalletaan iloita. Jos siis sinne asti päästään.

Liitteet

• 20181225_092145.jpg
    20181225_092145.jpg
    449 KB · Katsottu: 230
Mulla loppu piinailut lyhyeen ja alko menkat jo lauantaina dpo10. Kivut ollu niin kovat ja vuotokin heti sen verran runsasta, että lopetin Terolutit seuraavana päivänä ja turha on testejä tuhlailla näin selkeässä tilanteessa.

Hei kaikki!
Olen kirjoitellut tuolla ”ei tää voi olla näin vaikeaa” puolella jonkun verran.
Meillä on nyt ollut reilu 3v yritystä takana ja nyt ollaan käyty tutkimuksissa, missä ilmeni, että ainoa vaihtoehto on enää icsi. Tämä oli järkytys, koska meillä entuudestaan on jo lapsia ihan luonnollisin menetelmin...

Nyt kamppailen tunteiden kanssa, mitä olisi järkevin tehdä. Kannattaako lähteä kokeilemaan ”onnea” ja mahdollisesti pettyä, jos toivottua tulosta ei tulekkaan?
Nämä hoidot kuitenkin ovat kalliita ja kun olen aivan hirveän piikkikammoinenkin vielä... Mutta siltikin...

Yritin lukea taaksepäin kokemuksia mutta jos vaan kysyn suoraan teiltä, että paljonko yksi kerta on tullut maksamaan?(ovumiasta puhuttiin 7000€/yritys)
Montako yritystä että tuli odotettu tulos?
Onko se punktio piikkikammoiselle aivan järkyttävä kokemus?

Kiitos kaikille onnitteluista! :)

Triana, voi ei kun menkat noin puski läpi varhain. Saatteko vielä punktion? Toivottavasti saisit ensi siirtoon paremmat lääkkeet, kun nykyiset ei pitäneet vuotoa poissa. Meillähän aina tuli läpi turhan aikaisin, kunnes vaihdettiin lääkkeelliseen kiertoon.

Ninouk, tsemppiä viimeisiin raskauspäiviin! Ehkä hyvä jos menee vuodenvaihteen yli, vaikka raskaana olevalle ei varmasti tunnu siltä.

Mä pyörin täällä ainakin verikokeen tuloksiin asti, en uskalla vielä uskoa vaikka toivon... Tässä kierrossa oli useita eroja edellisiin verrattuna: lutinuksen määrää nostettiin kahdesta kapselista kolmeen, mukana oli kortisoni ja nyt oli minun munasolut, jotka ovat tuottaneet jo yhden onnistuneen raskauden.

Untuvainen, riippuu aivan siitä, kuinka kova vauvantarve teillä on. Minulle oli tärkeää kokeilla vielä tämä viimeinenkin oljenkorsi.

Entisenä piikkikammoisena voin todeta, että piikkikammo karisee pois, kun kädessä on pieni piikki joka itse pitäisi iskeä vatsanahkaan, ja toteaa, että lapsen saaminen ei vain voi tästä jäädä kiinni. Ja kun piikkejä tuikataan päivittäin vatsanahkaan parin viikon ajan ja joskus kaksikin, se menee lopulta rutiinilla. Ai, yksi piikki lisää, selvä.

Punktio oli minusta helppo juttu, siinä saa sen verran hyvät kipulääkkeet, jotka jossain määrin sekoittavat päätäkin, joten siinä ei pelkääkään. Vähän ikävältä tuntuu, mutta ei mitään sietämätöntä. Taisin todeta punktion jälkeen, että mieluummin minä punktiossa käyn kuin hammaslääkärissä hampaanpaikkauksessa.

Ja kun sen on kokenut, tuntui vähän siltä, että IVF:n maine on paljon pelottavampi kuin se onkaan. Ja minusta tuntui paljon helpommalta piinailukin, koska suurin osa siitä tapahtuu minun kroppani ulkopuolella, kun niitä soluja laboratoriossa viljellään.

Beisla, kyllä täällä toivotaan että menisi ensi vuoden puolelle :)

Ja siis mä olin sunnuntaina pelaamassa pari erää megazonea, tänään pyörin pari tuntia ikeassa, olo on mitä mainioin :)
Toivon että raskaus kestää vielä hetken :) <3 kun ei tiedä tuleeko tätä enään ikinä kokemaan..
Ja siis mulla ollut tosi helppo raskaus. Jos nyt niin voi sanoa :)
Ihanaa että tämä puoli on sujunut, kun raskauden alkuunsaanti on ollut niin työlästä...

Ninuok tsemppiä ja voimia synnytykseen! Naisen keho on tehty siihen, joten luota itseesi <3

Beisla onnea! Toivottavasti kaikki menisi hyvin ihan loppuun asti :)

Mulla on ollu vähän kökkö fiilis tänään.. Miehen sisko on raskaana, tämä sisko puhui tuossa syksyllä että alkavat yrittää lasta ja heti tietysti tärppäsi. No hän sitten kysyi minulta, että "joko teillä on baby tulilla ;)" vaikka tietää miten meidän esikoinen on tehty.. Ja tänään kyseli mieheltä, että yritetäänkö vauvaa. Ihan kun kaikilla onnistuisi noin vaan.. En halua puhua hänelle enää toisen lapsen yrittämisestä mitään, ahdistaa sellainen painostus ja kysely, varmaan tiedätte kyllä mistä puhun!

Takaisin