Pahoittelut minultakin jos olen aiheuttanut mielipahaa. Ehkä hyvä paikka muuhun keskusteluun olisi se raskaana olevien ketju.
Maurizio, onnea! :)
Miselli, jos kerran sait vahvemman testiviivan kuin kontrollin, niin lienee turha odotella menkkoja. Onnea! :) Ei kannata liikaa miettiä sitä jos sun toka testi oli silloin ekaa haaleampi. Perus tikuissa voi olla laatueroja, ja vielä kun hcg:n määrä on vähäinen niin esim pissan väkyvyydelläkin on paljon merkitystä.
Meillä ei näytä ollenkaan hyvältä tilanne. Eilen alkoi tiputtelu, tehtiin illalla testi ja oli räikeä plussa. No, eipä se hcg laske kovin nopeasti kun verikokeessakin oli niin korkealla. Tänään illalla vuoto muuttui runsaaksi, vaimo sanoo että hyytymiä tulee ja krampit on kovat. Tänään 5+3 niin tuskin voidaan varmistaa tilannetta ennen kuin ensi viikon loppupuolella. Huoli on kova, toivo lähes kokonaan poissa. Jokaisella terveyssivulla lukee että ei syytä huoleen jos ei ole kipua tai vuoto ei ole runsasta, niin vaikuttaa todennäköiseltä että kesken meni, taas.
Ymmärrän kyllä että tilanne on eri niillä joilla ei ole yhtäkään lasta. Meillä sentään on yksi. Silti kello käy tämänkin kanssa, kun tuntuu että enää ei ole kyse vain meidän lapsitoiveesta, vaan kyvystä antaa olemassa olevalle lapselle sisarus, leikkitoveri. Jos ikäero kasvaa kovin suureksi, jälkimmäinen ei oikein toteudu. Tuntuu raastavalta ajatella että lapsi jää vieläkin yksin.
Lisäksi meillä on toki hieman eri tilanne kuin monella muulla täällä. Minä olen saanut kokea raskauden mutta vaimo ei. Jokainen varmasti ymmärtää halun olla itse raskaana, synnyttää ja imettää. Myös adoptoitu lapsi on oma ja rakas, mutta ei se silti ole sama asia. Vaimo itkee silmät päästään ajatusta siitä ettei ehkä koskaan saa kokea sitä, muuta kuin parin viikon ajan. Jo aiemmin puhuttiin että jos tulee kolmas keskenmeno, voi olla järkevää vaihtaa hoidot minuun. Ei se vielä ole kiveen hakattu, mutta turha kai käyttää kaikki säästöt ja alkiot jos on muitakin vaihtoehtoja...
Sori kun tuli pitkä juttu. Masentaa.