IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä meni ultra hyvin! Kaikki ok, limis 11mm ja siirto olis ens ke eli 13.6.! :) Lutinukset alkaa pe ja kortisonit lasketaan puoleen siirtopvänä. Sen Gonapeptylinkin saan kun sitä pyysin! Saadaan se klinikalta mukaan sit siirtopvänä. Lääkäri kyllä sano ettei siitä kauheesti oo näyttöä, että auttais, mutta toisaalta siitä ei mitään haittaakaan oo.

Saatiin päättää tuo siirtopvä ite, mikä tuntu vähän oudolta :D Jotenki oon aivan pihalla kokoajan kun tää on eka PAS. Ovista ei siis vissiin tuu, mut rupesin pohtimaan, että mistä kroppa nyt tietää et jotain on tulossa kun ei oo mitään piikkejä tai mitään enää :D Osaisko joku mulle selittää tän PASsin? Vai onko mulla ihan eri kuin normitilanne kun mulla Procrenilla sammutettiin koko hoito? Jotenkin tuntuu vaan oudolta kun ennen pitäny minuutilleen olla kaikki ja nyt sai ihan päättää, että minä pvänä sopii siirtoon tulla :D

Mörkö se etuhan siinä lääkkeellisessä PASissa on, että lääkityksellä määritetään ne vaiheet. Eli keltarauhashormonit aloitetaan alkion iän mukaan ennakoivasti, eli hormonia on kehossa valmiina alkiolle. Viikonloppuja ei tarvi pelätä, limakalvo voi olla aivan hyvä esim. 1-3 viikkoa saavutettuaan optimipaksuuden.

Mörkö se etuhan siinä lääkkeellisessä PASissa on, että lääkityksellä määritetään ne vaiheet. Eli keltarauhashormonit aloitetaan alkion iän mukaan ennakoivasti, eli hormonia on kehossa valmiina alkiolle. Viikonloppuja ei tarvi pelätä, limakalvo voi olla aivan hyvä esim. 1-3 viikkoa saavutettuaan optimipaksuuden.
Kiitos paljon kun selvensit! :) Nyt ymmärsin paaaljon paremmin tän systeemin :) Huh.

Mörkö Joo lääkkeellisessä Passissa tosiaan on se hyvä puoli, että ei oo niin tarkkaa se siirtopäivä! :) ja mä ainakin uskon, että meillä autto Gonapeptyl! Sano lääkärit mitä tahtoo :D

Kiki 25 Kyllä seksiä voi harrastaa :) oman tuntemusten mukaisesti mikä tuntuu hyvältä.

Unique, ihanat onnittelut ♡

Heitsu, testaa vaan jo pe :)

Mörkö, kiva et on siirto tiedossa, katsotaan tuleeko meille samat piinapäivät :)

Voihan ovistestit! Ostin tänään hätäpäissäni apteekista kalliin boxin nyt sit turhaan ennen kun oli lukenu teidän viestit. Kysyin sitä viel hoitajalta mut se jotenkin tuntui olevan vähän ulalla koko hommasta. No joo, toivottavasti ostin turhaan eikä tule tarvetta :)

Unique, ihanat onnittelut ♡

Heitsu, testaa vaan jo pe :)

Mörkö, kiva et on siirto tiedossa, katsotaan tuleeko meille samat piinapäivät :)

Voihan ovistestit! Ostin tänään hätäpäissäni apteekista kalliin boxin nyt sit turhaan ennen kun oli lukenu teidän viestit. Kysyin sitä viel hoitajalta mut se jotenkin tuntui olevan vähän ulalla koko hommasta. No joo, toivottavasti ostin turhaan eikä tule tarvetta :)
Oon tässä miettinyt että testaan pe silloin kyllä pitäisi näkyä jos on näkyäkseen.

Mörkö mulla tehty sekä luonnolliseen kiertoon että lääkkeelliseen ja ainoa mikä onnistui kunnolla oli lääkkeellinen pas. Ja gonapeptyl oli myös. Lääkkeellinen myös siitä hyvä juurikin että on vähemmän stressiä oviksista sun muista. Lääkkeillä suunnitellaan kierto niin et kaikki on just hyvin oikeaan aikaan. Onnea siirtoon, pidän peukkuja teille! :)

Unique: Joo meinasin sanoa, että "no mutta minä oon kyllä lukenut keskustelupalstalta ihan päinvastasta tuosta gonapeptylistä" :D :D No, aika näyttää toimiiko meillä :)

Ilpuri: Jännää jos päästään yhdessä piinailemaan sit :) Toivotaan molemmille parasta!

Blanca: Kuulostaa oikein hyvältä! Nyt on kieltämättä kyllä kova luotto tähän :) Oli kyllä jo itseasiassa silloin kun saatiin nuo tyypit pakkaseen. Jotenkin fiilis, että jompikumpi niistä tulee kotiin asti :) Mun pessimistiluonne välillä koittaa vähän toppuutella, mutta saas nähä. Aika näyttää, mutta aika korkeelta sitä tulee alas jos tässä nyt joku menee pieleen, ennen siirtoa tai testiä. Kiitos peukuista :)

Tajusin just, että viime siirrosta on puoli vuotta!! Jotenkin pitkä aika, mutta mennyt ihan älytöntä vauhtia!

Käytiin kontrolli ultrassa perjantaina siirtoa varten. Lääkäri ihmeissään miksi raskaus ei ala nuorella ihmisellä.

Perjantaina otetaan kohdunlimakalvolta näyte , , josta selviää voiko alkio edes kiinnittyä vai onko siirtopäivä vain ollut väärä. Näitä tuloksia odotetaan sitten elokuuhun saakka, ennen kuin tiedetään jatketaanko hoitoja ja jos jatketaan niin miten. Vuosi oltu hoidoissa.
5 inseminaatiota ja 3 pakastealkion siirtoa, ei edes kiinnittymis yrityksiä ollut. Jos päästään jatkamaan hoitoja, tulee lugen ja progynovan lisäksi kortisoni (endon vuoksi).

Unique onnea <3

Jero, hienoa kuitenkin että tutkivat. Toivottavasti löytyy jotain sellaista jota voidaan lääkkeellä auttaa!

Mulla alkaa vihdoin tänään 5+0 lähestymään leffaviivoja. Ehkä tässä nyt uskaltaa odottaa sinne ultraan asti :)

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1528170464.347753.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1528170464.347753.jpg
    48 KB · Katsottu: 170
bluebe: Hienot viivat! Olikos sulla millon ultra? Itellä varmaankin toi hcg jotenki oudon korkeella, koska ollu jo pitkään (ihan päiväpissasta, pidättämättä) kunnon viivat. :O Täällä siis tänään 5+4, eli aikas lähekkäin mennään! Ultraan aion mennä perjantaina, vaikka mikä olis! Yksityiselle siis ajattelin ajan varata. Pe on 6+0 ja jotain pitäisi silloin jo näkyä.

Bluebe Vau mitkä viivat! :happy:

Jero Minkä ikänen olet? Hienoa, että kuitenkin tutkivat kunnolla vaikka odottavan aika on kyllä pitkä. Tsemppiä perjantaihin!

Kiitos kaikille <3

Blanca: mä aion kyllä seuraavaan passiin vaatia lääkkeellistä passia jos sen saa itse päättää? Tässä kierrossa en saanut kunnon plussaa ovis testiin niin kuin aiemmin, niin ei tarvitsisi sitten seuraavassa passissa stressata ovistestailujen kanssa ja pelottaa että sen takia ei plussaa tuu kun jos oon väärin arvioinut ovis plussan :( anteeksi omanapailu
Tänään nega testattu pp6 menossa, viimeks kun raskauduin pp7 näytti haaleeta viivaa
Bluebe: siellä on kunnon leffaviivat:)
Mörkö: kiva kun ultrassa oli kaikki hyvin ja siirtopäiväkin jo tiedossa:)
Jero: tsemppiä perjantaihin:)

Muokattu viimeksi:
MuuMuu mulla on ultra 18.6. eli 6+6 päivänä. TAYSlla ei sitä ennen mielellään varata et syke varmasti näkyisi. Oikeastaan vasta 7+0 suositellaan varaamaan. Nytkin on kai pienen pieni riski ettei näy vaikka kaikki olis hyvin. On se rankkaa yrittää jaksaa odotella ultraan asti!

Takaisin