IVF/ICSI kokemuksia

Mekin käydään Väestöliitossa Helsingissä. Sieltä on pelkkää hyvää sanottavaa. Nkl.sta en osaa sanoa mitään.
Meillä juurikin tuplat saatiin alulle v2009, siten että siirrettiin yksi top-alkio ja toinen, jota ei yksin uskallettu pakastaa. No, lopputulos on 2 uhmaikäistä eskarilaista.
Eli pidetään peukkuja Laalaa82!
 
Me oltiin aluksi Naistenklinikalla, ja koska meillä oli diagnoosina selittämätön lapsettomuus - melko pian kävi ilmi, että IVF:ään joudutaan. NK oli periaatteessa ihan kiva, mutta joka ikinen kerta oli eri lääkäri, ei päässyt siis muodostumaan minkäänlaista hoitosuhdetta.
IVF:n kohdalla sanoivat, ettei heillä ole resursseja, ja ohjasivat Väestöliittoon. Siellä ollaan oltu pitkäään... Nyt menossa 6. IVF-kierros, tämä on 3. kierros luovuttajamunasoluilla. Ikä tulee vastaan ja rahat loppuu, joten toivotaan tuloksia.
Meillä arvuutellaan perimmäiseksi lapsettomuuden syyksi kehoni vastustusta, omat munasarjat eivät vastanneet hoitoihin enää 38-vuotiaana. Minulle on siirretty vuosien saatossa noin 20 alkiota melko lannistavin tuloksin. Ensi viikolla on luovuttajamme munasolukeräys ja rukoillaan, että lopultakin tärppää :)
Katjusha kp 13 / ? menossa progynova ja prednisolon
 
Tervetuloa uusille mukaan! ☺ pahoitteluni siitä etten ole kerinnyt täällä käydä.

Laalaa82 pahoittelut negasta! Jospa ne 2 huurulaista selviää. ☺

Mekin käydään nkl kuopiossa. Tykätty ollaan tosi paljon. Homma toimii, lääkärit ja kätilöt huippuja! Tänään oli vika ultra ja kohta pistän pregnylin..keskiviikkona sitten taas punktio. Mahdollista ois laittaa 2 alkioo siirrossa jos vaan tarpeeks saadaan alkioita. ☺ tsemppiä kaikille hoitoihin! Jospa niitä plussia alkais pikku hiljaa tulemaan!
 
Kielo27, Kiitos! Toivottavasti punktio meni hyvin :)
Meillä oli luovuttajalla tänään punktio, ja saatiin 8 munasolua. Aamulla varmaan kuullaan, kuinka moni hedelmöittyi ja mille päivälle tulee siirto. Ajatuksena on ensi viikon tiistai tai keskiviikko.
Mulla menee lugesteronia nyt 6 papanaa päivässä ja vaikka olen laittanut vasta yhdet aamulla, niin suoli on ihan solmussa! Huh! Mä aloitin alkusyksyksystä maidottoman ja gluteenittoman, kun en enää muuta keksinyt - kaikki mahdolliset rohdot ja jauheet jo käytössä - huomaa merkittävän eron, kun maha ei enää toimikaan :wink No, tämän kestää, kun tietää, että se auttaa. Hiukan enemmän vain huokaisuttaa...
Katjusha kp 18 / 0 dpo
 
Siitä se taas lähtee sitten etenemään Katjusha ☺ punktio meni todella hyvin..saatiin 12 munasolua mutta siirtoon asti ei päästy..nyt todennäköisesti lähdetään seuraavaan hoitoon lahjasiittiöillä. Todella pettynyt olo, mutta toiveet korkeella seuraavassa hoidossa sit.
 
Kielo27, voi harmi :dead: Lahjasiittiöt voi olla kyllä hyvä ratkaisu, vaikka onhan se aina miettiminen, miten suhtautuu: luopuminen biologisesta vanhemuudesta on kyllä surullista, tiiän itse, millaista se on. Joka kuukausi edelleen harmittaa, vaikka kuukautiset ei milloinkaan oo tullut yllätyksenä. Meillä jäi 3. omilla sukusoluilla tehtävästä IVF:stä just kans luu käteen, kun yhtään munasolua ei saatu hedelmöittymään. Vuoden tauon jälkeen lähettiin siis jonottomaan lahjamunasoluja silloin. Mieheni siittöt ovat toimineet hyvin kaikilla muilla kerroilla, joten vika on munasoluissa. Viimeisenä oljenkortena meille tarjottiin lahja-alkio-vaihtoehtoa, mutta mieheni ei ole tähän valmis, ja tuen miestäni päätöksessä. En usko, että kohtuni on sen paremmin tai huonommin vastaanottava, toivotaan vaan parasta.
Toivotaan, että saadaan lahjasolujen avulla apu ja pienokaiset syliin!!! Tänään kuullaan, moniko meiltä lähti etenemään.
Katjusha kp 19 / 1 dpo
 
On se todellakin harmi, mutta onneksi mies on suostuvainen lahjasiittiöiden käyttöön. Onneksi on olemassa lahjasukusoluvaihtoehto tämmöisille pariskunnille :) ilmoittelehan miten käy alkioiden kanssa. Hengessä mukana. :)
 
Toivottavasti Katjusha saitte nyt hedelmöittyneitä alkioita :) jännäilly teidän puolesta täällä. hyvää viikonloppua kaikille!
 
Kielo, saatiinhan me. Eilinen tieto oli 5 alkiota, ja ilmeisesti tilanne etenee ihan hyvin, koska eivät soitanneet pikasiirtoon tälle päivälle. Onhan tää vaan liian jännää.
Lähen nyt koirien kanssa lenkille, saa päätään vähän tuuletella. Ajattelin 10 km mennä, kun siirrosta eteenpäin pitää juoksutaukoa jonkin aikaa. Viime kesänä hölkkäilin raskaana viikon 5-6 kohdalla, kun oli ihan hyvä fiilis. Eihän se tietenkään lenkkeilystä johtunut, että meni kesken, mutta nyt ajattelin olla juoksematta sitten jonkin tovin ihan varmuuden vuoksi.
Aurinkoista viikonloppua tosiaan!
 
Täällä taustalla seuraan peukut ja varpaat pystyssä teidän muiden ivf-taivalta. :) meillä on sama homma edessä, toivottavasti ihan lähikuukausina! Kys:n asiakkaita ollaan mekin.
 
Hei ja hyvää kuuluu tänne,
päästiin alkiosiirtoon ja pari olisi menossa pakastimeen kimpassa tästä kierroksesta. Tämä on ihana tunne, siellä on pienokainen äitin masussa, toivottavasti hän viihtyy ja viipyy 9 kuukautta.
Larissa, toivotaan hyvää etenemistä myös teille! Hienoa kuulla, että pääsette hommiin ennen kesätaukoa. Mahdollisuuksien odottaminen on joskus näissä hommissa aika tuskallista.

verikoepäivä 14.3.2016 Katjusha 5 dpo
 
Katjusha, hyviä kuulumisia siellä siis :) nyt vaan tarrasukkia pikkuiselle!!!

Polilla käyty ja meidän eka ivf alkaa touko-kesäkuussa. Parin viikon päästä suunnittelukäynti hoitajan luona. Pitkän kaavan mukaan mennään mun endon takia ja näemmä huhti-/toukokuussa alkaa sumuttelut :)

Muoks. Lääkkeiksi määrättiin Synarela sumutteluun ja puregon pistoksiin. Millaisia kokemuksia teillä on noista lääkkeistä?
 
Muokattu viimeksi:
Larissa, mulla oli just nuo lääkkeet käytössä ja omalla kohdalla meni kaikki ihan hyvin. Purenon-pistokynä oli helppokäyttöinen. Irrotukseen tuli pregnyl. Melko palloksi se pistely ihmisen saattaa, mutta se tuntuu ehkä eniten vasta punktion jälkeen. Mulla tuli joka kerralla jotain 11-13 munasolua, jotka tosin eivät osoittautuneet järin hyviksi. Ainut mille olin allerginen, oli sellainen pistos joka annettiin kiinnittymistä tukemaan, mutta lääkkeen nimeä en muista (idea oli jotenkin häiritä vastustuskykyä, kai). Sain kasvoihini runsaasti pieniä ihonalaisia verenpurkaumia. Jätin sen kokeilun siis yhteen kertaan :)
 
Kiitos Katjusha kun kertaat kokemuksiasi :) Mukava kuulla että pistely Puregonilla on helppoa, yksi jännityksen aihe vähemmän :wink En tiedä saanko mitään tukemaan kiinnittymistä, mutta ikävää että sulle tuli siitä noin voimakas reaktio! Joku irroituspiikki varmaan tulee ja luget..?
 
Larissa, ovulaatiostimulaation Puregonilla, irrotuspiikki Pregnyl, ja sitten lugesteronit alkaa keräyspäivänä muistaakseni. 2*100 mg päivässä. Testipäivä on kaksi viikkoa siirrosta.
Täällä on ajatukset kyllä ihan täydellisesti omassa olossa. Rentouduin todella hyvin akupunktiossa, ja aloin pilkkiä yhdeksältä. 21:30 nukkumaan, hikoilin mummohikeä yöllä, ja nyt odotellaan, pienokainen parkkeeraa kahden tulevan päivän aikana tiukasti.
Katjusha 6 dpo
 
Tsemppiä sinne Katjusha rentoutumiseen :) kuulostaa ihanalta! Mulle ei määrätty vielä pregnyliä eikä lugeja (tai on mulla lugeihin vanha resepti). Aika jännä, että testi on vasta 2 vk siirrosta eikä punktiosta! Eikös punktio ole tavallaan dpo 0?
 
Joo, just näin punktio on 0 dpo. Eilisen lääkärin sanoin, että silloin varmuudella tiedetään, miten asia on edennyt ja onko edennyt. 14.3.2016 on menossa 18 dpo.
Katjusha 6 dpo
 
Tsempit Katjusha täältäkin. Meillä aloitellaan seuraavan hoidon suunnitteluja myös. Toive olisi päästä aloittamaan Larissan tavoin kesäkuussa. Kolme pakkaspoikaa on säästössä ja jos ne ei tärppää, niin se on sit siinä. Ikävä pitää toiveita korkealla, pessimisti ei pettyisi.
 
Takaisin
Top