IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Pisama, mä niin toivoin ja toivon siis tottakai edelleen, että se plussa olisi tullut. Jotenkin ajatus, että edes toinen meistä joilla oli punktio samana päivänä olisi saanut sen halutun tuloksen.

Tuo sairasloma on sellainen mitä, itekkin tässä vähän jännään, että kuinka käy. Lapussa lukee ihan selkeästi miksi, ja esimiehenikin kyllä tiesi jo ihan muutenkin syyn. Odottelen oikeastaan vaan palkanlaskijalta ilmoitusta, että menee palkattomaksi. (offtopic toki on monta muutakin tapausta joissa menee palkattomaksi, muutamat on pikkuisen ihmeellisiä)

Tuo miehen osa on oikeastaan vielä oudompi. ei meillä ainakaan missään välissä edes kyselty, että tarvitsisiko hän jotain lappua. Toki ohjeessa oli maininta, että taksikuski riittää saattajaksi, jotta pääsee kotiin, joten periaatteessa mies oli vapaa suoritettuaan oman osansa ;).

Pisama, pahoittelut jos on sellainen olo että ei tärpännyt :( kyllä niitä plussia jo kaivattaisiin!

Hileinen, panadolia ainakin uskaltaa ottaa! Mulla menee nytkin 1-3g päivässä endokipujen takia. Ennen litalginin ottamista tekisin testin.

Larissan ja kaakaon kuulumisia odotellen täälläkin :)

Täällä ei muuta kuin ihanien lugejen tunnelmissa, kymmenen päivää vielä testiin... Onneks oon lomalla, töissä ei jaksais keskittyä ja nyt tulee koko ajan puuhailtua jotain :)

Sorry, nyt vasta pääsin asioilta kotiin :D

Eli hyviä ja hieman huonoja uutisia tuli (huonoja, koska olen hätähousu ja kaikki-mulle-heti ihminen :D ). Hyvää oli se, että limakalvo näytti hyvältä (9mm) ja folleja oli kasvanut lisää! Viimeksi niitä oli vain 4, nyt ainakin 7 ja oikeassa munasarjassa ollut nestekysta oli puhjennut :) Huono uutinen oli se, että follit olivat edelleen pieniä (10-14 mm) eli punktio siirtyy. Jatketaan siis piikittelyä ja maanantaina ultrataan uusiksi sekä päätetään punktiopäivä. Harmittaa, kun joudun sumplimaan työt uusiksi ja olemaan saikulla (olin ehtinyt pyytää vapaaksi ma-ke). Olen uudessa työssä ja vielä määräaikaisena niin ei tekisi mieli aiheuttaa mitään hämminkikä :/ Mutta punktioon kuulemma ollaan menossa ja se on huippua!!! :)

Ps. Piti hakea puregonia vielä kolmas paketti ja se maksoi nyt vain sen 2,50€ :D

Kaakao, mitäs sinne? Sun kuulumisia ootellessa :)

Muokattu viimeksi:
Larissa, eli tilanne varsin hyvä!! Jes! :) Toivottavasti saat työkuviot järjestymään.

Mä veikkaan pääseväni alottaa piikit alkuviikosta, kp 1 osunee nyt viikonloppuun.

Kaakao, mikä tilanne? :)

Hileinen, enköhän saa. :) Tai no ilmoitin jo pomolle, että "toimenpiteen" ajankohta siirtyi ja heidän tehtävähän se on sitten hankkia mulle tuuraaja. Talossa on päälle 20 ihmistä töissä eli eiköhän sieltä jotenkin saada mun hommat tuurattua ;) En vaan olisi halunnut olla virallisesti saikulla vaan ihan pelkillä vapailla ilman sen kummempiä selityksiä.

Miten sulla menee sen 0-ultran kanssa, eli soitat vaan kun menkat alkaa ja sitten ultran kautta piikittelemään?

Larissa, just näin! Saan tietää käytettävän lääkkeenki vasta ultrassa vissiin, mikä on erikoista. Tai sitten resepti tehdään, kun soitan ultra-aikaa. Onneksi Tampereen yliopiston apteekissa on aina lääkkeitä varastona. Jännän äärellä viikonloppuun!

No onpas jännää :D Veikkaan puregonia sullekin ;) Itse hain tänään lisää puregonia yliopiston apteekista, kun oli pakko tälle päivälle saada. Meidän rupukylän apteekista ei olisi saanut kuitenkaan :D

Voi apua kun en taaskaan ehdi kommentoida kunnolla... Mutta pikainen napailu; siis ultrassa edelleen neljä isompaa follia ja muutama pienempi lisäksi, tosipieniä paaaaljon. Tiistaina on punktio ja torstaina siirto, jos ei kehity hyperiä. Toivotaan että muutama pienempikin sieltä ehtii mukaan, mutta arvelen että noihin neljään jäädään. Saavat luvan olla huippuyksilöitä!

Kommentti vielä tuohon sairaslomaan. Kun lääkäri suositteli mulle vielä muutamaa lepopäivää, niin kysyin voisko se kirjottaa saikkulapun esim vaan vatsakipuna, mutta sanoi että kyllä hänen täytyy siihen se oikea syy laittaa. Näin ainakin väestöliitossa Oulussa. Toisekseen meillä mies sai sillon ekalla kerralla maaliskuussa saikkulapun tuosta punktiopäivästä. Mutta miehen työpaikka ei maksanut sitä. Mies soitti palkkatoimistoon niin sieltä oli evätty maksu koska paikkana oli väestöliitto. Sairaslomalapussa oli syynä poliklinikkakäynti. Hämmentävää....

Larissa kuulostaa hyvältä määrältä tuo 7, kyllä te vielä punktioon pääsette. Mutta ymmärrän malttamattomuutesi.

Kaakao sormet ja varpaat ristissä että sulla huippualkioita.

Piinailijoille jaksamista, ninukki ja apua kellä muulla oli kohta testipäivä...hopsanilla...?

Junttura kp4, menee taas samoissa kuukauden päivien kanssa niin ei pääse unohtumaan. Maanantaina saan jutella lääkärin kanssa ja kuulen jatkosta. Ja ihanaa mulla on enää kaks viikkoa töitä ennen lomaa :)

Junttura, joo se on syrjivää - koska eihän sinne Väestöliittoon hakeuduta, ku hoitoihin. Naistenklinikalla voi käydä esim. gynekologisen vaivan takia ja sillä sipuli. Tämä oli syy miksi heitin Värstöliitolta saamillani sairauslomalapuilla vesilintua ...

Kaakao, toivotaan että jokunen niistä keskikokoisista folleista ehtisi mukaan tiistaille! Toivotaan että ei tule hyperiä! Samoihin aikoihin päästään jännäämään :)

Junttura, tsemppiä sinne kierron alkuun! Toivotaan että pas ehtisi vielä tähän kiertoon ennen kesätaukoa. Ja kohtahan sulla jo lomakin alkaa :)

Täällä rupee olemaan jo aika epämukava olo. Vatsa on tosi turvoksissa ja ei oo enää epäilystäkään siitä, missä munasarjat tarkalleen ottaen sijaitsee. :D Molemmilta puolin pakottaa silleen, ku sieltä olis pingispallot tulossa ihon läpi ulos. Kihelmöi ja nipistelee koko ajan. Onneksi huomenna pitäis olla kevyempi päivä töissä, niin ehkä mä selviydyn siitä, ettei tarvis jäädä saikulle. Huh huh.
Illalla isken vielä gonapeptylit mahamakkaraan ja sit odottaan maanantaita. Kyllä ihme on jos tuoresiirtoon päästään tällä ololla.

Kaikille täältä tsemppiä toivotan! :)

Heipsan kaikki!
Täällähän tapahtuu... Mustikk4, kuulostaa melkoiselta! Mutta hyvä että olette jo asennoituneet miehen kanssa ettei tuoresiirtoon välttämättä päästä. Ainakin munasoluja pitäisi saada paaaljon! :)

Larissa, hienoa että perjantain ultrassa näkyi folleja lisää, mahtavaa!! Kyllä sen takia malttaa muutaman päivän pidempään odottaa!

Kaakao, hyvältä kuulostaa sinunkin tilanne, ja ensi viikolla sitten punktio!

Mukava kuulla Junttura, että olet päässyt pahimman pettymyksen yli, ja olet suunnannut jo katseen tulevaan kiertoon! Toivottavasti asiat selkiävät heti alkuviikosta, miten jatkatte eteenpäin.

Mites Ninukki sinulla menee lugejen kanssa? Ja oliko muita piinailijoita tällä hetkellä??!! Minulla ei ainakaan vielä ole mitään niistä oireista kuin viimeksi (rintojen arkuus/kipu, etominen, väsymys). Mutta eilen alkoi ja tänään koko ajan pahentunut vatsan TURVOTUS (kohta nahka repee), jonkinmoinen ummetus, ei kuitenkaan pahimmasta päästä, mutta ilmaa tulee pihalle tasaiseen tahtiin ja se haju!!! En keksi tälle mitään muuta syytä, en oo syönyt mitään mikä näin paljon provosois ruoansulatuskanavia, päinvastoin, ja lenkkeillyt oon. Muilla ollut lugesteroneista tämmöstä? Kestikö koko sen käyttöajan? OMG! :eek:

Pahoittelut kaikki ketä en muistanut tässä mainita, luen kuitenkin kaikkien jutut, ja peukut ja varpaat sojottaa ylöspäin ihan jokaisen teidän puolesta! :Heartpink Mukavaa lauantai-illan jatkoa!

Mustikk4, tsemppiä olojen kanssa! Sulla taisi olla paljon folleja ja siksi olot sen mukaiset?

Helmilotta, apua mitä oireita lugeista! Tsemppiä niiden kanssa pärjäämiseen! Mulla on lugen edellisestä käytöstä useampi kuukausi aikaa joten en niin tarkkaan muista mitä kaikkea niistä tuli. Mutta oli mulla jotain vatsaoireita; turvotusta, kaasua, ripulia ja närästystä.

IIK mun täytyy tänään piikittää itse itseäni kun mies on reissussa :D pakko uskaltaa ;) Muoks. Piikitin juuri ja hyvin meni :D toivotaan että tää oli 2. viimeinen puregon piikki ja että maanantaina saan luvan pistää pregnylin ;)

Mustikk4lla aikamoiset olot. Voi olla että punktion jäljeen on sitten kyllä moninverroin tukalampi olo. Toivotaan että hyperiä ei tule ja saat kunnon saikun.

Täällä onkin ensi viikolla monta punktioo ja siirtoa. Jännää jännää....

Eilen tein puhtaan negatestin joten ei plastokaan kiinnittynyt. Luget lopetin heti enkä mene verikokeeseen. Pientä tuhrua tuli jo lugejen läpikin. Takki on nyt aika tyhjä. Kesä ja heinäkuu nyt ainakin taukoa. Jatketaan ehkä hoitoja sit elokuussa. Mies heitti eilen että on ihan typerää hommaa niin jäin vähän miettimään että onko sit järkee jatkaakaan. Mutta kun ei se raskaus ole alkanut ennen tätä muillakaan tavoin. Mies on sanonut että ei pidemmän päälle välttämättä halua olla lapsettomassa suhteessa.... niin niin aikamoisessa pattitilanteessa ollaan. En tiedä kuvitteliko että ivfllä tullaan raskaaks heti, vaikka kyllä olen sanonut ettei se välttämättä heti onnistu silläkään.

Pisama, voi ei :( On sulla kestämistä, kun ei tärpännyt ja mieskin laukoo tuollaisia kommentteja :( Ehkä kesän mietintätauko tekee hyvää. Isot halaukset sinne <3

Täällä eka päivä viikkoihin ilman panadolia, sillä endo ei kipuile :) alkaa näemmä ruokavalion kiritys taas vaikuttaa. Pientä nipistelyä toki munasarjoissa, mutta se lienee (toivottavasti) follien kasvua ;)

Onko kellään ollut ruskeaa vuotoa piikitysten aikaan? Äsken huomasin, että tulee niukkaa ruskeaa limaa pyyhkiessä. Säikähdin, että onko munasolut irronneet etuajassa tai hajoaako kohdun limis jo! Järkevämpi selitys on ehkä se, että perjantaina ultrassa näkyi oikealla puolella olleen kystan olevan katoamassa (puhjennut) ja siksi tulee nyt tuhrua. Tai sitten on jotain menkkojen "jäänteitä". Mutta silti epäilyttää :( Onnksi huomenna on ultra ja voin asiasta mainita. Nyt on 12. päivä purgonin piikitystä.

Takaisin