IVF/ICSI kokemuksia

Pikainen napailu vain kiireessä: Ultrassa käyty, pe seuraava. Muutama iso (3-4) oli kasvamassa ja paljon pienempiä folleja. Saadaan myös jännätä päästäänkö siirtoon kun hyperin riski. Huomenna alkaa orgalutran, menopur jatkuu enitsellä annoksella.
 
Junttura, pas voidaan tehdä "sarjassa", mutta kysy vielä omalta klinikalta. Itse olen vetänyt ihan putkeen siirtoja, kun on negaa tullut.
Uudelleen pakastamisrsta en tiedä, kun itsellä ollut 1-2 oljessa -> siirrossa. Musta tuntuu että näitä alkioita yhdistellään laadun mukaan eli ehkä kaikkien kolmen ei oleteta selviävän sulatuksesta. Ehkä. Tätäkin kannattaa kysyä :)
 
Mustikk4 kannattaa tarkistaa miten sun työpaikassa suhtaudutaan näihin hoidoista saataviin saikkuihin. Itelle tuli vähän yllätyksenä ekalla kerralla että lapsettomuushoidoista johtuvaa saikkua ei meillä makseta, siis pois saa tietenkin olla, mutta palkaa ei tule. Tässä toisessa ivf:ssä otin lomapäiviä kolme tuohon yhteyteen. Lääkäri olisi suositellut mulle lisää saikkua siirron jälkeen, mutta menin kuitenkin töihin. Otin tosi rauhallisesti, mulla on sellanen työ, että voin itse vähän säädellä minkälaisia työpäiviä tulee.

Ihanaa Larissa että teilläkin punktio lähestyy kovaa kyytiä. Niin toivon että olis semmoset puoli tusinaa hyviä soluja :)

Katjusha kiitti infosta, ymmärsin että meillä on kolme aina oljessa ja varmaankin juuri noin että osa on vähän huonompilaatuisia. Koin tässä toisessa ivf:ssä tosi positiiviseksi sen että kaikki yhdeksän pakastettiin heti. Väestöliitolla on ymmärtääkseni sellainen tapa että kasvatetaan pitempään jos alkio näyttää huonolta eli kahden päivän ikäisenä pakastetaan vain suhteellisen hyviä alkioita. Ja sitten googlettelun jälkeen (joo, sorruin taas siihen :)) tuli positiivinen olo, kun täytyyhän noiden pakastuksesta ja sulatuksesta selviävien alkioiden olla aika sissejä :)
 
Kaakao, jee hyvältä kuulostaa mutta toivotaan että ei tule hyperiä ja pääsette tuoresiirtoon :)

Noista sairauslomista; lapsettomuushoidoista johtuvat syyt on ilmoitettu laissa sellaiseksi että niistä ei saa palkallista sairaslomaa :/ eli jos lääkäri laittaa todistukseen koodin joka kertoo syyksi hedelmöityshoidot niin palkkaa ei tule. Joissakin paikoissa laittavat esim mahakipu-koodilla. Itse pyysin etukäteen töistä vapaata (yritin arvioida milloin puntio on) ja se on palkatonta kun olen osa-aikainen. Toisaalta voin ilmoittaa liitolle olleeni silloin "työtön" ja saan edes soviteltua päivärahaa :wink

Larissa kp 13, pv 9 puregonia ja huomenna ultra
 
Larissa, juu niin näyttäisi olevan tulossa. :) Kiitos, toivotaan niin. Kyllä tässä joka vaihe jännittää, kun ei tiedä yhtään mitä on vastassa ja jatkuuko kaikki hyvin, että miten niitä alkioita sitten loppupeleissä saadaan. Onneksi huomenna on jo perjantai ja pääsette ultraan. :)

Kaakaon kanssa ollaankin sitten samassa veneessä.

Junttura, hyvä kun sanoit. Oon tosta aiemminkin kuullut, mutta en muistanut enää koko juttua. Tarvii vielä pomolta varmistaa, että miten meillä menee. On kyllä muuten aivan p*rseestä ettei kaikki työnantajat maksa sairaslomasta! Melkein tekis mieli liittoon soittaa, että alkaisivat ajamaan asiaa eteenpäin, että näistä pitää maksaa. Eihän tämä ole kenenkään oma valinta joutua näihin hoitoihin menemään ja sairaslomalle jäämään. :sad001
 
Aika monella alalla on tuo käytäntö, että palkatonta saikkua. Itse en tarvinnut, kuin yhden "flunssapäivän" toipumiseen, eikä siihen kukaan kiinnittänyt mitään huomiota. (en tykkää valehtelusta, mutta en myöskään halunnut kertoa kenellekään töissä, että oli hoidot päällä)
 
Oon tainnut ennenkin kirjoittaa, mutta mulla on ollut molemmissa hoidoissa saikku sillä vatsakipu koodilla ja ne on kyllä ihan kyselemättä maksettu. Toki munkin on tarvinnut noi poissaolot ilmoittaa etukäteen ku ovat osuneet työpäiville, mutta oon sanonu että mulla on sillon ja sillon pieni toimenpide josta tulee muutama päivä saikkua :)
 
Jaa nii muuten! Se on nyt muuttunut, ku aikasemmin mies sai myös punktio päivästä saikku lapun, nii nyt ei ainakaan taysissa saanut :sad001 viime vuonna vielä sielläkin sai, mutta nyt kirjoitti vaan käyntitodistuksen missä oli kellonajat monesta moneen oltiin paikalla... Eli miehellä meni se päivä palkattomaksi ja sen oli pakko selittää esimiehelle missä oli ollut ja miksi... Typerää, kuitenkin siellä hoitaja lähtiessä muistutteli että lääkityksen ja komplikaatioiden takia en sais sinä päivänä olla yksin, nii kuka mua sitten vahtii jos ukko joutuu sairaalasta rientää loppupäiväksi töihin, Hoh..
 
Ninukki, onpa peestä! :sad001 miten miehesi selitti työnantajalle asian? Kertoiko todellisen syyn vai sanoiko kiertäen että "vaimo oli toimenpiteessä ja tarvitsi saattajan sekä hoitajan loppu päiväksi"?

Taas jännittää huominen ultra... Mitään tuntemuksia ei ole ollut eilen eikä tänään munasarjoissa eli onkohan lisää folleja ilmaantunut sittenkään... Noh jos siellä on vaan ne neljä niin vaadin silti että tehdään ivf eikä inssiä! Aika arvokas tieto on mun mielestä se, että hedelmöittyykö munasolut normaalisti, jos vaikka uudelle kierrokselle joudutaan. Mies käski sanoa lääkärille, että hän osaa suorittaa inssin kotonakin ilman että menee rahaa satoja euroja lääkkeisiin ja polikäynteihin :D Eli vaadimme ivf:n/Icsi:n :wink
 
Larissa, se kerto ihan niinku asia oli, pakko oli ku ois varmaan muuten katottu vähän kieroon että mun takia on päivän pois.. Sekin tosiaan etukäteen ilmoitti vaan olevansa sen päivän sairaslomalla, mutta ei sitten saanukaan sitä saikkua nii aika veemäinen tilanne mennä jonkun käyntitodistuksen kanssa selitteleen :/
 
Hyviä tietoja nämä saikkuasiat! Jotenki olin ajatellut vaan oman osuuteni, mutta totta tosiaan mieskin on päivän töistä pois! :eek: Laittaako lääkärit herkästi sen punktiopäivän vatsakipukoodina vai tartteeko "ruinata"? Ninukki, miten tays? Ja joo, olihan joku ohjeistus että tarvittaessa punktiopäivänä miehen "oltava valmis" antamaan uusi näyte. Täytyypä toista varoittaa näistä :D
 
Infoamisesta tuli mieleen;

Eilen tuli postissa kelan kirje ja hakemus lääkkeiden lisäkorvausta varten kun lääkekatto tuli täyteen. Halusivat liitteeksi KAIKKI toukokuun reseptilääkeostojen kuitit, eivät siis vain yli menevältä osalta. Eli kannatti laittaa kuitit talteen!

Hileinen, hyvä tieto pitääpä "varoittaa" miestä :D me saadaan suorittaa miehen osuus kotona punktioon lähtiessä ja viedään näyte mennessämme. Mutta hyvä varoittaa silti :wink

Meillä mies ottaa yhden lomapäivän punktio-päivälle, kun on niin paljon lomia pitämättä.

Nyt tuntuu taas jotain nipistelyä munasarjoissa. Ehkä siellä olisi nyt enemmän folleja :Heartred peukut ja varpaat ristiin :wink
 
Larissa ja muut: kauan sumuttelit ennen kuin vuoto alkoi? Google antaa ympäripyöreetä vastausta. Mitenkää malttamaton ole....
 
Hileinen, mulla alkoi sumut jo kp 17 ja kierto taisi olla lopulta 32 pv (eli vähän normaalia pidempi). Ehdin siis sumutella noin 2 viikkoa.

Katjusha, kiitos :Heartred
 
Ok, Larissa! Miulla toki sumut alkoikin vasta kp 21, eli ehkäpä täti tännekkin tässä löytäs... Tsempit ultraan, mulla on siitä hyvä fiilis! Mihi aikaan h-hetki? :)
 
  • Musta on kanssa ihan käsittämätöntä että sairaslomat näissä asioissa on palkatonta. Varsinkin jos sattuu saamaan sen hyperin ja saikku tulee olemaan pidempi. Mutta jos käy tekemässä abortin niin siitä kyllä saa palkallisen saikun. Ei vaan mene mun jakeluun miten voi olla mahdollista. Naisten pitäis oikeesti nostaa kunnon äläkkä tästä, koska jos samat jutut jouduttais tekemään miehille, todenäköisesti he saisivat täydet palkat. Sama juttu kaupanalalla, jos olis miesvaltainen ala ei varmasti tekisi tuntiakaan töitä niillä liksoilla ja tauoistaan pitäisivät varmasti huolen.
Sori meni vähän ohi topicin. :):p

Täällä ollut tänään kyllä sellaiset menkkaolot että eiköhän ne sieltä ensi viikolla tule kun luget lopetan. Unohdin muuten tänään aamulla ottaa lugeannoksen mutta tuskin suurta vahinkoa syntyi.

Ottaa taas niin paljon päähän ettei sinne pakkaseen saatu mitään. Rahaa vaan kuluu. Mietin just että jos kotitesti on selkeesti nega jätän kyllä verikokeen väliin ja säästän senkin 50€ johonkin muuhun. Turhaa rahastusta jos vastauksen jo tietää ja yleensä ruskea tuhru jo siinä vaiheessa alkanut.

Larissalle tsempit huomiseen ultraan!
 
Help needed! Uskallanko ottaa nyt synarelan kanssa alkaviin menkkoihin miun tavanomaisen "kipulääke-cocktailin" - litalgin × 2-4/vrk + panadol 1g x 3/vrk ? Meinaa juimii jo niin ettei panadolin kanssa kyl pärjää kp ykköstä. :eek:
 
Takaisin
Top