IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu se ainainen epätietoisuus ja odotus on vaikeinta kestää näissä hoidoissa.

Toivotaan nennu että aikasempi pakastus auttaa teillä. :wink

Kosmos mulla ainakin siinä ainoassa alkaneessa raskaudessa vihloi vatsaa menkkamaisesti munasarjojen kohdalta. Nyt ollut samoja oireita eivätkä ole nytkään vielä ainakaan toistaiseksi alkaneet. Että toivotaan että sulla samoja oireita. :)

Liljatar voin lohduttaa että eipä se syyn tietäminenkään silti aina helpota. Meillä syy on korkeissa siittiövasta-aineissa, joten epätoivo iski aika pahasti kun inssit eivät auttaneetkaan vaikka niidenhän pitäisi poistaa juuri tuo ongelma. :sad001

Mimosa85 meillä myös syy lapsettomuuteen nuo siittiöiden vasta-aineet. Toista taisi olla 100% ja toista 96%. Meille kokeiltiin vaan yksi inssi ja sitten jo icsi. Löytyikö teille syytä mistä vasta-aineet olisivat voineet tulla?

Auringonkukka H 17+3

Takana ensimmäinen koeputkihedelmöitys. Alkio siirrettiin 7.4. ja nyt jo alkoivat menkat. Voinkohan lopettaa Lutinuksen vai pitääkö sitä jatkaa, vaikka vuotaa ulos…

Insmeinaation jälkeen aina sanottiinn, että voi lopettaa vuodon alkaessa.

Samalla kysyisin, että onko teillä kellään tehty PAS heti perään ilman välikiertoa?

Takana ensimmäinen koeputkihedelmöitys. Alkio siirrettiin 7.4. ja nyt jo alkoivat menkat. Voinkohan lopettaa Lutinuksen vai pitääkö sitä jatkaa, vaikka vuotaa ulos…

Insmeinaation jälkeen aina sanottiinn, että voi lopettaa vuodon alkaessa.

Samalla kysyisin, että onko teillä kellään tehty PAS heti perään ilman välikiertoa?

Lutinukset voi lopettaa, kun vuoto alkaa.

Meillä oli vuoden vaihteessa välikierto stimulaatiokierron ja ensimmäisen PASin välissä. Oli niin henkisesti kuin fyysisestikin minulle tarpeen.

Mitenkäs pääsiäinen on sujunut?

Mä en nyt tiedä että mitä mulle tapahtuu. Punktion jälkeen olo on ollu hyvä eikä oo ollu kipuja sen suuremmin. Eilenkin otin vaan yhden särkylääkkeen. Mutta tänään sit iltapäivästä aloin huomaan että nyt on ihan huolella alkanu turvottaan ja sellanen pieni kipukin alko lisääntyy. Tässä nyt illan mittaan 2x 1mg panadol ja panacod otettu eikä ala olo helpottuun. Vessassa juoksen koko ajan mutta tuntuu että rakko ei tyhjene kokonaan.
Joudunko nyt oikeesti lähteen synnärille tarkistuttaan itteni kun klinikkakin on auki vasta tiistaina?

Pahottelut Kyfille ja muillekin negoista.. samassa veneessä, ei tullu vauvaa enää tälle vuodelle. Itellä tullu yleensä vuoto läpi lugeista ja sitten oon vaan lopettanu ne negan testaamisen jälkeen.
Tässä 5. hoidossa siirrettiin tuoreena 4-päivänen varhaismorula, kun en voinu uskoo vieläkään ettei muhun edes kannata siirtää alle blastoikäsiä, ois vaan pitäny toimia alkuperäsen suunnitelman mukaan eli kaikille heti pitkä viljely...ties mitä tästä hoidon parhaimman näkösestä alkiosta ois voinu tulla. Tai sit ois välttäny yhden turhan siirron jos ois hyytyny jo maljalle. Mut ei voi enää mitään. Nyt yritetään tähän heti seuraavaan kiertoon ainoaa rupusta pas-blastoa. Aiemmin on ollu välikierto.
Joku kyseli jossain viestis kokemuksia procrenista, mulla oli erikoispitkä kaava sillä 2. hoidossa. Eli 3 piikkiä sitä (n. 3kk), sitten jatko synarelalla ennen kasvatuspiikkejä. Ei muita sivuoireita paitsi sitkee päänsärky johon ei oikein mikään särkylääke tehonnu. Synarelastakin jotain lievää ollu mut se jääny vaan alkupäiville.

Muokattu viimeksi:
Vauvaton.

Jouduin punktion jälkeen ihan ambulanssilla sairaalaan, kun vatsakipu yltyi niin kovaksi, ettei pystyssä pysynyt. Kaikki oli kuitenkin ok. Joskus kuulemma vaan kramppaa punktion jälkern toisilla paljon. Oman itsesi takia mee tietenkin, jos ahdistaa. Saat ainakin varmuuden että kaikki ok tai jossain tapauksissa saattaa kuulemma munasarjat kiertyä toisiinsa... Tsemppiä!

Muokattu viimeksi:
Babelle pikakommentti että voi paska..Tuntuu todella musertavalta. Toivottavasti ICSI toisi avun teille:Heartred

Tsempit kaikille tasapuolisesti, olen ollut vähän taka-alalla kun on välikierto menossa..tai katsotaan nyt että tehdäänkö seuraava hoito vasta kesän jälkeen. Seuraava käynti polilla 27.4.

Liljatar voin lohduttaa että eipä se syyn tietäminenkään silti aina helpota. Meillä syy on korkeissa siittiövasta-aineissa, joten epätoivo iski aika pahasti kun inssit eivät auttaneetkaan vaikka niidenhän pitäisi poistaa juuri tuo ongelma. :sad001

Vaikea asiahan tämä on oli syy tiedossa eli ei. Mut nyt jotenki tuntuu, et asiaa ei voi hyväksyä ja kunnolla käsitellä, ku ei oo mitään syytä lapsettomuuteen. Epätietosuutta enemmän, kun ei ole syytä. Mut, jospa punktion ja siirron jälkeen ollaan viisaampia, joko raskautuu tai sitten löytyisi se syy! :)

Juu en siis liljatar tietenkään missään nimessä tarkoittanut vähätellä kenenkään tuntemuksia, vaan tarkoitin lähinnä juuri sitä kun ei tämä kenellekään helppoa ole, oli syy tiedossa tai ei. Omalla kohdalla ne pelot ja epätietoisuus/-toivoisuus vain kasvoi kun ensin oli se tietty "ongelma", joka sitten hoidettiin ja siltikään ei onnistunut, niin alkoi vain miettimään että mitähän muuta sitten on vialla?! Ja inssien jälkeen lääkärikin sanoi suoraan että ivfssä voidaan saada lisätietoa muista ongelmista. Mutta ehkä teilläkin saadan lisätietoa kun hoidot etenevät, hurjasti tsemppiä piikkittelyihin ja tulevaan punktioon, toivottavasti tulee hyvä saalis! :)

Pahoittelut Kyfille ja kookokselle ja kaikille muillekin negoista.

Kyfi meillä ainakin täytyi pitää välikierto tuoresiirron ja pasin välissä.

Auringonkukka! onpa teillä ollut lukemat! Meille sanottiin vain että vasta-aineet yli 50%, ei sen paremmin eroteltu. Syyksi arveltiin miehelle lapsena tehdyn laskeutumattoman kiveksen operointia. Onko teillä selvinnyt syytä korkeisiin prosentteihin?

Vauvaton mikä on vointisi?

Pahoittelut kaikille negan saaneille. Todella kurjaa :(

Täällä on 3 kertaa pistetty menopuria. Mukavan helppo pistettävä! Oloja ei ole vielä. Ehkä jotain turvotusta jos haluaa jotain etsiä. Muuten olenkin kauheessa räkätaudissa. Tottakai näin loman kunniaksi! Kävin kannasta lukemassa että 0 ultrassa näkyi 7 follikkelia kummallakin puolen. Onko mahdollista että niitä kehittyy vielä lisää vai onko nämä 14 nyt ne mitä on mahdollista saada?

Mimosa, en ottanu kommenttiasi vähättelynä :)

On:
Neljä piikkiä Menopuria takana. Pää on kipeä, mut sitä se oli jo pelkän suihkuttelun aikana. Tosin se oli vähempänä pari päivää ja nyt taas lisäänty. Alamahalla jotain tuntemuksia, en tiiä johtuisko lääkkeestä vai pääsiäisen ruuista :D

Nennu, mä ymmärsin, et ku mun ultrassa näkyi yht. 15 alkua, niin ne kasvais sit suunnilleen yhtä aikaa ja niistä olis mahdollisuus saada kypsä munasolu. Toki, jos jossain piilossa/ultran ulottumattomissa on jokunen vielä saman kokoinen, niin ne voi kasvaa samaa tahtia.

Mut 14 on hyvä alkujen määrä sulla! Ei paljoa enempää kyllä kantsi varmaan toivoakaan et ei olis kovin kipeä loppu ajasta :D

Täälä makoillaa päivystyksessä, alko oleen niin sietämätön olo ja lämpökin lähti nousuun että jouduin soittaan ja tänne sitten käskivät.

Millaisilla faktoilla olette päättäneet hoidot?
Mitkä/mikä asia on ollut ns viimeinen ja sen jälkeen olette lopettaneet?

Mulla pakkanen tyhjä ja nyt 80% varmuudella lopetellaan tämä yrittäminen kun valoa ei näy putken päässä millään.

Yritän saada ensi viikolle sairaalaan lääkärille ajan joka ns saa päättä onko tää tässä vai vieläkö löytyisi joku uusi lääke/asia mikä olisi järkevä kokeilla ennen lopettamuspäätöstä, huah.o_O

Siirisi, mä vaihdoin klinikkaa kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen, kun ekassa paikassa eivät suositelleet jatkamaan hoitoja ollenkaan huonon vasteen takia. Nyt vasta eka ivf setti menossa, 2 solua on pakkasessa. En tiedä, mitä sitten, jos ei näistä nappaa. Vieläkö viitsii lähteä uuteen yritykseen, kun mahdollisuudeksi annettiin n. 10%.

Paranemista, vauvaton :bag:

Millaisilla faktoilla olette päättäneet hoidot?
Mitkä/mikä asia on ollut ns viimeinen ja sen jälkeen olette lopettaneet?

Mulla pakkanen tyhjä ja nyt 80% varmuudella lopetellaan tämä yrittäminen kun valoa ei näy putken päässä millään.

Yritän saada ensi viikolle sairaalaan lääkärille ajan joka ns saa päättä onko tää tässä vai vieläkö löytyisi joku uusi lääke/asia mikä olisi järkevä kokeilla ennen lopettamuspäätöstä, huah.o_O
Me lopetimme toisen IVF:n jälkeen. Sitä ennen yritystä noin 1,5 vuotta. 6 kk luomuna, 6 kk letroilla ja IVF:t tammi-huhtikuussa.

Miehen siittiöissä ei ollut mitään vikaa ja minä ovuloin säännöllisesti. AMH kuitenkin vain 0,8 ja IVF vaste sen mukainen. Kummassakaan hoidossa ei päästy siirtoon asti: ekassa jakautuminen stoppasi viimeistään kolmantena päivänä ja toisessa yksikään kypsistä munasoluista ei edes hedelmöittynyt. Niillä eväillä oli turha jatkaa (vika siis selvästi munasoluissani ja myös ikä tuli vastaan). Samaa sanoi meitä hoitanut lääkäri ja solut tutkinut biologi. Lahjasolut olisivat olleet seuraava vaihtoehto, mutta sitä en missään nimessä halunnut.

Mutta tässä sitä sitten ollaan. Vuosi viimeisen hoidon jälkeen viikolla 25+4. Ilman mitään kommervenkkejä, ovulaation kyttäämisiä, vaihtoehto"hoitoja", punaviinejä, greippimehuja tms. (no niitä en, ovulaatioajankohdan testaamista lukuunottamatta, koskaan edes kokeillut).

Positiivista testiä seuranneena kuukautena minun piti palata takaisin hormonaaliseen ehkäisyyn, mutta henkisesti olin luovuttanut jo viimeisen hoidon jälkeen. Mies halusi kuitenkin vielä yrittää puolen vuoden ajan, vähän niin kuin lottoamis-ajatuksella.

Ystäväpariskuntakin naureskeli hyväntahtoisesti, kun kerrottiin, että oltiin lopetettu hoidot, mutta että ei kuitenkaan palattaisi vielä ehkäisyyn. Että: "heh heh, luuletteko, että muka tärppäisi". (Heillä itsellään takana monen vuoden hoidot ja ainakin 5 IVF:ää. Nyt yrittävät lahjamunasoluilla, mutta kaksi ekaa siirtoa epäonnistuivat).

Mutta tässä sitä nyt sitten ollaan. Viimeisellä minuutilla.

Millainen teidän tilanne on Siirisi? Ja Tonttumuori: miksi vain 10 %?

Muokattu viimeksi:
Siirisi, me lopetettiin kun kolmas IVF-kierros johti epäonnistuneeseen hedelmöittymiseen kaikkineen. Munasoluihini meni useampi siittiö, ja sain sen pelätyn puhelinsoiton: siirtoa ei tule, yhtään alkiota ei ole. Olin jo 38-vuotias eli laskeskelimme, ettei jatkamiseen ole perusteita. Yhtään raskautta ei ollut alkanut, vaikka alkioita oli siirretty siihen mennessä noin 10 tai jotain edellisten kierrosten tiimoilta. Yritystä takana 6 vuotta.
Annettiin asian olla, ja tehtiin kaikkea muuta elämässä.
Asia ei jättänyt rauhaan. Vuoden kuluttua mieheni aloitteesta päädyimme lahjamunasolujonoon, vuodeksi. Nyt 6. IVF-kierros toi meidän tyttären. 11 vuotta yrityksen alusta.

Mimosa nuo luvut kai pitäisi olla alle 40%, jotta olisivat normaalit. Meillä syy luultavasti miehellä ollut nivustyrä eli suolta tipahti palleihin aikuisiällä. Eli molemmilla meidän miehillä syynä joku toimenpide kiveksiin ja tämä kai suurin vasta-aineiden aiheuttaja onkin. Kurjaa.

Tsempit negan testanneille. Epäreilua!!

Vauvattomalle pikaista paranemista! Onko mitään tietoa mistä tuo voisi johtua?

Siirisille voimia päätöksen tekoon, vaikeita asioita ovat.

Auringonkukka! en tiennytkään tuosta 40% rajasta. Tuosta operaatiosta kyllä mainittiin, että johtuu luultavasti siitä tuo korkea määrä. Onko teillä ensimmäinen lapsi tulossa? :)

Mimosa meillä on molemmilla yksi lapsi edellisistä suhteista. Miehen poika onkin ihan luomu, mutta tosiaan saanut alkunsa ennen tuota nivustyrää.

Nyt näissä hoidoissa päädyttiin suoraa icsiin noiden vasta-aineiden takia. Mielestäni parempi niin, kuin yrittää pesun jälkeen ivf:llä. Parempi mahdollisuus munasolun hedelmöittymiselle. :happy:

Takaisin