IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Floral, itse pidin jalat lämpimänä, söin ananasta ja greippejä join myös greippimehua, ajattelin että se vaikuttaa alapään ph-tasoon positiivisesti. :) tsemppiä sinne! <3

Nennulle tsemppiä huomiselle!!! <3 sinne kans samat vinkit kuin Floralille! :)

Floralille tsemppiä piinapäiviin ja Nennulle ja Ninukille huomiseen siirtoon! :happy:

Kävin tänään ultrassa. Lääkäri ei ollut tyytyväinen...molemmilla puolilla näkyvissä noin 5 follia, mutta olivat niin pieniä vielä, että ei niissä kuulemma välttämättä edes ole munasolua :arghh: Menopurin annosta nostettiin nyt ja maanantaina ultrataan uudelleen.

Heräsin sitten todella koviin alavatsakipuihin. Todella kovaa pistävää kipua etenkin häpyluun yläpuolella. Seisominen ja lantion heijaaminen helpottaa vähän. Vatsa on ihan kova pallo. Eihän tää nyt mitään hyperiä voi olla? Juuri kun eilen ajattelin että onpas tämän punktion jälkeen mennyt kivuttomasti.

Nennu, mikä tilanne? Helpottivatko kivut?

Sagi: harmi että saitte tuollaisia uutisia :sorry: Toivottavasti annoksen nosto auttaa asiaa ja maanantaina näkyykin jo lupaavampia folleja :smug:

Sagi, hyvä että annostusta nostettiin. :)

Nennu, hui miten säikäytti, nyt älyttömästi juot vaan. <3

Kanelilla on hyvä satsi kasvamassa! :) tsemppiä sinne!

Ninukki, ihanaa teidän pikkuinen on jo massussa! Nyt vaan pidät ittes lämpimänä ja rauhallisena... :)

Nyt hirmuisesti lämpimiä ajatuksia piinailijoille! Hyvät saaliit ollut :joyful:

Kanelille tsemppiä loppukasvatteluun ja punktioon!

Itte oon taas niin skeptisellä tuulella :sorry: ei tämäkään kerta ole (ainakaan tähän asti) mennyt niinkuin olis pitäny. No, ei auta kuin tuikkia isompaa annosta nyt ja pitää peukkuja, että maanantain ultrassa saisi parempia uutisia.

Mites muurahaisella menee? :)

Sagi, hyvin täällä menee. Tällä viikolla iski epätoivo, että ei mun mahassa kuitenkaan ketään ole. Onneksi on todella ymmärtävä ja lapsettomuudessa mukana kulkenut neuvolantäti ja kutsui mut ylimääräiseen ultraan tarkistamaan vauvan tilanne ja kyllä se vaaveli oli kasvanut ja sydänkin sykki vielä. :) tää on ihan hölmöä miten voi tulla niin vahva tunne ettei mahassa mitään olekkaan, kun ei noita oireitakaan liiemmin ole... mutta siis kaikki hyvin, voisin edelleen nukkua kellon ympäri, mut jotenki toi normielämä häiritsee mun nukkumista. :D

Muurahainen 8+5

Pikainen kysymys... Tietääkö joku onko edelleen niin että yksityiselläkin saa 3:sta hoidosta kelakorvauksen ja sen jälkeen ei? Meillä siis edessä jo 4. ja ottaa kyllä niin päähän että rangaistaan sitten silläkin. Prkl.

Pisama, mun mielestä yksityisellä ei lasketa kierroksia, mutta kuluthan on joka tapauksessa ihan toista, taksojen mukaan korvataan (suhteessa hyvin pieni summa siis tulee korvausta). Lahjamunasolu-IVF:ssä korvataan vain saajan ultrat (eli siis se nimellinen taksaan perustuva korvaus), ei mitään luovuttajan lääkkeistä tai lääkärikäynneistä.
Omilla munasoluilla tehtävistä hoidoista - mulla ei siitä 4. ole kokemusta, kun meijän ei siihen kannattanu enää lähteä. Tehtiin 3 kierrosta lahjamunasoluilla (n. 7.000-11.000€ /kierros riippuen paljonko saatiin sitten PASeja)

Muokattu viimeksi:
Toivotaan katjusha niin. Netistä löytyy paljon vanhaa tietoa ja joskus on ollut vissiin niin yksityiselläkin. Ja kun sattui jonkun uudemman lakipykälän löytämään, siitä ottanut erkkikään selvää. No se selvii viimeistään kun seuraavaa suunnitteluaikaa soittelen.

Pisama, googlasin tuon Kela-korvaus 4. IVF, ja ajauduin Kelan sivuille. Kyllähän siellä puhutaan niistä kolmesta kerrasta ikävä kyllä. Mulle tehtiin joku lausunto sitä hoidon jatkoa varten. En siis saanut "suorakorvausta" vaan paperit piti lähettää Kuopion konttoriin koskien donor-hoitoja. Sain jotain nimellistä takaisin omista ultrista siis vielä tekemillämme kolmella kierroksella. Jatkoa varten, eli jos kaksoset vielä joskus siirrettäisiin, olisin varmasti omillani (yli 43-vuotias) ..

Tyhmä kysymys tähän väliin; monennesko päivä ovisplussanjälkeen 2pv:nen pakkasalkio siirretään? Tänään siis ovisplussa, onko siirto tiistai vai keskiviikko?

Takaisin