IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olikos täällä joku kokeillut(tai syöttänyt miehelle) maca-jauhetta? Ollaan oikein yhdessä menossa Ruohonjuureen käymään tänään, mies on nyt kovalla vimmalla tutkinut että mikä olisi paras vitamiini/superfoodi/kepulikonsti siemennesteen laadun parantamiseen. Noh, luki tuoreen artikkelin jossa sanottiin että edelleen mm. Perussa lääkäri määrää macaa ensimmäisenä jos pariskunnalla on vaikeuksia tulla raskaaksi. Että sellaista tällä kertaa..ei kait siitä haittaakaan ole. Pelottaa vaan että mitä kaikkea sieltä jää taas käteen, miulla häviää kaikki estot siinä kaupassa :p

Sagi, perheille ja läheisimmille ystäville ollaan kerrottu, mut ultran jälkeen sitten lopuille. Töissäkin monet tietää, kun tiesivät hoidoistakin. Ollaan kerrottu sillä periaatteella, että ne tietää, jotka tietäisivät jos jotain menisi pieleen. Edelleen tää tuntuu ihan epätodelliselta ja välillä ihmettelen, miksi vaatteet on alkaneet kiristää... Jotenkin tuntuu niin kuin tää tapahtuisi jollekin muulle, koska enhän mä voi olla raskaana. :)

Mä tein aamuisin vihersmoothien Puhdistamon aineista plus maca-jauhe sekä terveellisiä hedelmiä, marjoja, pinaattia... Kyllä mies oman mukinsa aamuisin söi, kun nokan eteen laitoin. Hän ite veti sitten beroccaa ja jotain nettikauppahirvitystä. Miljardin siittiön mies :)
Aawa, ei sitä tajua - meillä minä alan pikkuhiljaa tajuta, mutta mies ei oikein käsitä, eikä tällä hetkellä vierailulla oleva äitini myöskään ymmärrä. Että lopulta ollaan tässä.
Plussia ketjuun, toivotaan ihan kaikille onnekkaita hoitokiertoja tai luomuplussia tai mitä vaan!!!:Heartred:Heartred:Heartred
Katjusha rv. 35+5

Pikanapa. On mennyt päivä asuntokauppoja hieroessa. Sen verran ehdin sen ja töiden lomassa, että soitin sinne ivf-hoitajalle ja kuulin, että meidän jatkoviljelyyn jäänyt alkio ei selvinnyt eli pakkanen on nyt tyhjä. Tästäpä nyt sitten piinaavaa piinailua tuli. Uuteen ivf:ään jos joudutaan niin jono on 3-5 kk.

Toivottavasti Kaakaolla on pikku tahmatassu kyydissä, kunpa tarrais oikein lujasti ja näkisitte toisenne sit ensi kesänä!! :Heartpink

Kaakaolle puhallan lämmön ja onnen tuulia jotta pikkuinen pysyy matkassa loppuun asti!

Oma tilanne on tämä: tänään käytiin ultrassa 7 päivän Menopur-pistosten jälkeen ja näytti siltä että vasemmalla puolella olisi 2 isompaa ja 2 vähän pienempää munasolua kypsymässä ja oikealla puolella 1 isompi eli tällä hetkellä saalis olisi 3-5. Aika vähänhän se on mutta olen tähän ihan tyytyväinen koska viimeksikin tuli myös vain muutama (3) joista kaikki oli tyhjentyneet kun punktio tehtiin. En siis odotellutkaan mitään jättisaalista. Nyt siis menossa pitkä kaava kun eka oli lyhyt kaava eikä saatu mitään koko punktiosta. Punktio olisi siis maanantaina.

En tiiä otanko vaan itseeni nykyään kaikki mutta jäi vähän semmonen semi-pahamieli tän päivän käynnistä. Mullahan on siis tarkoitus tehdä punktio nukutuksessa ja yhtäkkiä se olikin vähän niinkuin ylläri lääkärille (taas uusi lääkäri) vaikka se on lukenut mun tiedoissa jo moneen kertaan. Nyt pitikin saada leikkaussali varattua maanantaiksi ja se ei kuulemma ole helppoa. Päivitteli vaan että "ai sulle on tämmönen luvattu?! meillä kun ei juuri koskaan tehdä näitä kuin ehkä lapsille..." TÄH? ai lapsille munasolupunktiota vai?? Tuli sellanen olo että anteeks kun oon olemassa, anteeks kun laitan teidän päiväjärjestykset sekasin, anteeks kun olen aikuinen ja tunnen tajutonta kipua, anteeks...anteeks. =..(

No mies vaan yritti siinä lohdutella että ehkä sillä oli vaan huono päivä eikä ajatellut mitä suustaan päästi. Lääkärin ajat oli myös myöhässä joten huomas että sillä oli kiire. Sanoi myös että muista että noille lääkäreille ei ole tehty niitä empatia testejä että näillä on vaan mentävä.

Voi Salmiakki :Heartbigred Oon pahoillani, typerä reaktio lääkäriltä!! Älä välitä siitä, toki nyt kaiken tuntee niin isosti.. :sorry: Se on niiden työtä järjestellä siellä ja kyl kaikki luttaantuu ihan hyväks. Mä pystyn samastumaan sun fiiliksiin myös noista folleista. Sama pelko täälläkin, et saako sitä saaliiks mitään. Mulla on ylihuomenna punktio ja koko ajan alavatsalla kirvelee samalla tavalla, kuin luomukierrossa ovulaation aikaan. :confused: Vaik jarruna on toi Synarela, ni silti on tosi skeptinen olo!! Meil näky ultrassa 3+4, joista neljä ihan hyvän kokosta isoa.. Et kunpa ees pari solua löytyis!! Hurjasti tsemppiä, jaksamista ja hermoja sulle loppuviikkoon. Pitkiltä tuntuu nää päivät. :Heartred

S@lmiakki, olipas tökerösti sanottu lääkäriltä! Koita olla kuitenkin huolimatta, ja kuten siun mies sanoi niin ei ole taidettu empatiatestillä valita. Kaikki menee varmasti hyvin. Tsemppiä kasvatteluun :)!!

Miukulle myös tsempit viimeisiin päiviin :rolleyes:

Kiitos lohdutuksen sanoista <3 Onneksi olette täällä olemassa <3

Jos kertoisin tänkin asian jollekin muulle joka ei ole kokenut näitä asioita niin ei varmasti osais sanoa mitään tai vaan vähättelisi tilannetta ja että kuvittelen kaiken. :(

Mulla Miuku samanlainen olo tuolla alavatsalla, juilii aika paljon ja just eilen taisin tokasta että tuntuu siltä ihan kuin menkat olis alkamassa... Mäki pelkään että toi Synarela ei riitä et ne jotenkin kuitenkin lähtee sieltä vaeltamaan omia menojaan ennenkuin punktioon keretään. Joka nuuhkaisulla mietin, että olikohan toi nyt normaali toi nuuhkaisu vai jäikö vajaaksi tai ehtikö imeytyä limakalvoille. Mua rupee aina aivastuttamaan parinkymmenen minuutin päästä nuuhkaisusta ja sitä ennen tuntuu kun ois nuha (nenä vuotaa, kirvelee, aivastuttaa) ja yrittää vaan pitää sen suihkeen jotenkin siellä sisällä.

Mä toivotan myös sulle Miuku jaksamista ja voimia perjantaihin, sormet ja varpaat on täällä ristissä että kaikki menee hyvin ja saalis on hyvä! =)

Yhdyn muihin että oli kyllä todella outo ja ajattelematon vastaus lääkäriltä. Sen pitäisi hoitaa sinua eikä joukkoa potilaita. Yksilöllisesti.

Tsemppiä kaikille kasvatteluihin!
Täällä vain odotellaan menkkojen alkua että pääsis pisteleen.

Sit kun tohon vaiheeseen salmiakki ja miuku vielä kuuluu se liman erittyminen, eli ihan kuin ovislima, niin fiilis siitä että nyt ne solut on irronnu on taattu! Toivotan tsemppiä ja runsasta saalista. Laatu korvaa määrän!

Mulla alkoi tänään menkat ja tästä kierrosta pas. Ehtisköhän jostain vielä tilata hyviä ovistestejä vähän edullisempaan hintaan? Mitkä testit on teillä ollu luotettavimpia?

Auringonkukka kp1

Takaisin