IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoo murkku :smiley-bounce013 täällä itku hanat aukesi kerrasta... nyt vasta pystyn kirjoittamaan, luin reilu tunti sitten.
Kiitos näiden hormoonien joka napsitaan.

Ootteko muuten katsonut tota specsaverin mainosta...? Pitäiskö käydä :angelic::joyful:

Pp5

Murkku, jos muistat niin laitoin yksi päivä kuvaa miten pitkään pregnyl näkyi mulla testissä. Piikitin siis 10 000 yksikköä ja vielä 11 pv piikin jälkeen näkyi testissä. Sen jälkeen en jaksanut testata, kun ei ollut tuoresiirtoa. Suunnilleen joka pv tai joka toinen päivä pregnylin määrä veressä puoliintuu.

Joo specsaversin mainos vähän huvittaa :D

Samoin huvitti Arnold-leffa Junior (tuli telkkarista tässä yksi päivä), siinä nimittäin saatetaan Arska raskaaksi "keinohedelmöityksellä". Vähän liikaa tietää näistä asioista niin melkein nauratti miten helposti mies saatiin raskaaksi :D yksi ainokainen munasolu hedelmöitettiin (ja tietty kaikki meni nappiin), sitten se siirrettiin "vatsaonteloon" (kyllähän se lähtee jossain suoliston perukoilla kasvamaan juu juu) ja seuraavana päivänä Arska teki testin ja oli paksuna :D

Larissa, niinpä olikin, minä päivänä ylin testi oli tehty? :)
Jenkkilässä noi raskaudet alkaa vaan helpommin ja tuloksetkin saa nopeammin... :D ainakin elokuvissa :D

Muurahainen ja Epätoivo, testaan perjantaina, kun on pp 14 ja ihan kotona pissin tikkuun. Verikoetta ei ole ollenkaan luvassa.

Oireista sen verran, että tissit on ollut kipeet, mutta ne on olleet Lugesteronin aloituksesta saakka, joten tuskin on raskausoire. Tuossa muutamana päivänä on ollut menkkajuilintoja ja välillä muunlaisia pieniä nippailuja eri puolilla alavatsaa. En kuitenkaan luota noihin oireisiin ollenkaan, koska viimeisimmän keskenmenon jälkeen (joka oli huhtikuussa 2016) mun alavatsaan on sattunut ihan missä vaiheessa kiertoa tahansa. Sitä tutkittiinkin tuossa alkukesästä, että mistä voi johtua, mutta mitään syytä ei löytynyt. Aluksi oletin parina ensimmäisenä kuukautena, että olisin ehkä raskaana ja vihlaisut johtuisivat siitä, mutta sitten kun sai joka kerran pettyä, kun menkat alkoivat, niin en ole välittänyt alavatsatuntemuksista enää mitään. Niitä on, jos on.

Itse olen tosi skeptinen sen suhteen, että testiin plussa tulisi, kun alkio ei ollut mitenkään laadukas, mutta perjantainahan sen sitten näkee.

Sagi: kuulostaa niin tutulta noi läheisten kommentit, varsinkin äidin. Todella monelta olen kuullut sanonnan että "unohdat sen lapsen yrittämisen ja keskityt muuhun elämään niin kyllä se sieltä tulee!" Helpommin sanottu kuin tehty.
Samoin näitä kuulee usein: "mun ystävä oli yrittänyt vauvaa monta vuotta kunnes heitti hanskat tiskiin ja varas pitkän etelänloman ja poks, sitä tultiinkin heti raskaaksi" TAI "porukka on mennyt adoptiojonoon ja poks, taas ollaankin heti raskaana" TAI "joku pari on jättänyt hoidot sikseen ja hankkinut koiran eikä menny kauaakaan niin ollaan raskaana". Huoh...

Joo ihan kiva niille joille näin on käynyt mutta mulle noi tarinat ei tuo sen enempää toivoa sillä siihen ollaan jo päädytty että luomuna me ei tulla koskaan tulemaan ainakaan raskaaksi. Jotain siellä pahasti mättää. Hoidoistakaan ei ole mitään takuita ja minkäänlaista raskautta en ole koskaan edes kokenut.

Mikäs tää ananaksen syönti homma on? En oo kuullutkaan ;)

Pisama: kiva kuulla, että täällä myös vähän "vanhempi" kohtalotoveri mukana, vaikka en tietenkään väheksy nuorempia samassa tilanteessa olevia. Ikä ei tosiaan taida täällä olla mikään juttu ja hyvä niin. :)

Specsaverin mainos... se on myös mun ja mun miehen arkielämän hupia kun se mainos sattuu tulemaan. Miehellä oli ennen silmälasit mut kävi leikkauttamassa silmät niin tulee aina tosta mainoksesta mieleen että pitäis vissiin jostain hankkia triljoonat pikku-silmälasit jos ne siittiöt on yhtä kierosilmäisiä kun mun mies ennen oli =D

Sagille tsempit perjantain testiin <3

Murkku, sun pitäis syödä sitä ananasta nyt :) ja lopettaa joskus kiinnittymisen tienoilla eli tyyliin pp 5 (jos huomenna on siirto). Joko sait kuulla alkioista?

Tsempit kaikille! Täällä taustalla heilun ja lueskelen teidän juttuja :)

Larissa, eli tänään saan syödä tota ananasta tuolta kaapista. Ostin sen jo valmiiksi viime viikolla :D
Ei ole vielä kuulunut mitään alkioiden tilanteesta. Jännittää... :)

Salmiakki, voi kun noi kommentit on niin tuttuja. Ja tosiaan näitä tsemppijuttuja, että "kun minunkin tuttu tai kaveri tai serkun kummin kaima yritti lasta ja olivat hoidoissa monta vuotta ennen kuin tärppäsi". Ei ne kauheesti tsemppiä omaan tilanteeseen tuo.

Mä oon silleen "vähän" moniongelmainen, kun mulla on historiassa kohdun ulkopuolisia (toinen putki ainakin tukossa), keskenmenoja ja sitten vielä tämä ongelma, kun ylipäänsä ei tärppää kuin joskus ja jouluna. Eli vaikka se positiivinen tulos tulisikin raskaustestiin, niin en osaa oikein enää nykyään iloita siitä. Jään sitten vain odottelemaan keskenmenoa tai tietoa kohdun ulkopuolisesta. Tokihan mulla aina se pieni mahdollisuus on olemassa, että tärppää luomuna, kun on aijemminkin tärpännyt.

Ja kiitos kaikille tsempeistä! :Heartred

5000IU Pregnylistä neljä päivää ja pc:n testi tulos oli tämä aamulla.
ImageUploadedByVau Foorumi1475049338.300353.jpg

Aika nopeaan näköjään poistuu kropasta. Laskin että hcg pitäisi tänään olla yli 300 vielä ja tollanen haamu... Hmm... Tutkimukset jatkuu... :D

Sagi tsemppiä ihan hirveesti perjantaille ja muutenkin :Heartred mulla määrättiin verikoe minkä aika on maanantaina. Aattelin kans et varmistus on sullakin verikokeella vaikka tikkuu pissaa.

Puhelu tuli ja edelleen meitä odottaa klinikalla 4 pikkuista! Olen niin onnellinen tällä hetkellä!!! Huomenna mennään sitten yksi pikkuinen siirtämään minun sisälleni matkaa jatkamaan. Ja se pikkuinen saa kyllä sitten luvan tarttua ja tiukasti kiinni!!! ❤️ Asiasta tarkemmin menen kirjoittamaan blogiini, jos kiinnostaa. :)

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Alkionsiirto 26.9. Testi 10.10. Pakkaseen ei mitään.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS marras/joulukuu?
Ninukki 3.ivf vko45
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI, punktio 26.9--> 6 solua--> joista 4 hedelmöittyi, siirto 29.9
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio 5.9, 10 solua, joista 6 hedelmöittyi. 2 siirrettiin 8.10, pakkaseen 4. Plussa pp11.
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9, josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9. Tyhjä pakkanen. Rt 2.10.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä. Vk 47 punktio.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.
Kattika 1. IVF:n(2014) 2. PAS. 28.9. Pakkasessa tällä hetkellä 5 alkiota.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9

Mä oon alkanu noille "lohduttajille" ja "tsemppaajille" sanomaan, et ei diabeteksesta tai syövästäkään parannuta niin, ettei ajatela koko asiaa ja lopettaa vaan stressaamisen.. Samanlailla lääketieteellinen ongelma tääkin on! Ainakin niillä, joilla siis on joku diagnoosi, ettei selittämätön. Monesti toi on aika hyvin saanut ihmiset ajattelemaan ja ymmärtämään, toki oon aina kauniisti pyrkiny asian esittämään. :rolleyes:

Mä en oo nähny viel tota Specsaversin mainosta!! Kuulostaa siltä, et meen nyt just googlettaa sen, haluun nähä ku vaikuttaa hauskalta! :grin

Tsempit kaikile tasapuolisesti viikkoon ja omiin vaiheisiine! :Heartbigred Tulin nopsaa vaan kirjottaa, luin kyl kaikkien kaikki viestit. Tääl on kaikki ennallaa Synarelojen kans, ensviikon pe sit nollaultraan. En oo enää juuri flippaillu ees. :wink:p

Takaisin