IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin sitä aina ajatteli että niitä lapsia vain tehdään. Itselläni on 3-vuotias, jonka sain perintönä edelliseltä kumppanilta. Nykyisellä miehelläni on varikoseele ja oligoasthenozoospermia. Nyt olemme vasta yhden icsi hoidon käyneet läpi ja aloitamme kaiken alusta. Pakkaseen ei päässyt yksikään. Totuttelemme vieläkin ajatukseen että olemme lapsettomia. Vaikka meillä yksi poika jo on. Emme tahtoisi luopua ajatuksesta suuresta perheestä. Toivomme ja yritämme uskoa että tässäkin alku on vain hankala. Seuraavalla kerralla sitten. Olemme kuitenkin vasta 26 ja 27 vuotta
Vaikeita asioita joita ei koskaan kuvittele käyvän omalle kohdalle.

Nennu90: juurikin näin. Mäki luulin että niitä vain tehdään... jätetään vain pillerit pois ja hups olisin raskaana. Eipä mennytkään ihan niin. Jotenkin sitä alkaa jo tuntua ettei kuulu mihinkään joukkoon kun kaikilla läheisillä on perheet. Luulen että monet vähemmän läheiset varmaan pyörittelee mielessään että "noi ei taida haluta lapsia ollenkaan kun niillä ei oo niitä vieläkään vaikka on noin "vanhoja". Kukaan läheisistänikään ei ole joutunut kokemaan näitä hoitoja niin on vaikea kertoa kuulumisia kun tuntuu että kaikki ajatukset vaan pyörii näissä ja ettei muuta elämää oikein olekaan. Ei oo sitä vertaistukea samalla lailla kuin sitten täällä, missä on muita hengenheimolaisia. Siksi oikeastaan päätin tulla tänne, jotta huomaisin, ettei taideta olla ainoita tässä maailmassa jotka kärsii tästä ikävästä asiasta.

Salmiakki, ensinnäkin sulla on syötävän ihana nimimerkki! :) ja siis ikä on vain luku ja täällä se lukukaan ei merkitse yhtään mitään! Samassa junassa kaikki olemme. <3

Nennu, toivotaan, että ensi icsi tuo toivotun tuloksen! <3

Uutisia klinikalta:
Onnenkyyneleet! Klinikalle soitin äsken ja meillä on siellä 4 pikkuista kasvamassa!!!! <3 ihan mahtava fiilis. Huomenna hoitaja soittaa mulle ja kertoo meidän pikkuisten kuulumiset. Toivottavasti ei paljon katoa tule enää. :) ja siis mikä yllätti eniten niin näistä neljästä 3 on ICSI ja 1 IVF!!! Eihän meidän pitänyt saada ivf:llä vauvaa aikaiseksi! No hoitajalle tätä ihmettelin, niin ties kertoa, että sieltä valittiin tosiaan ne parhaimmat siittiöt pesun jälkeen ja yksi näistä kolmesta IVF kokeilusta pääsi munasolun sisälle itse. Mahtavaa! <3

Muurahainen: Voi ihanaa mitä uutisia olet saanut!! <3 Pidän sulle peukut ja varpaat pystyssä että kaikki menee hyvin! Onko sulla siirto sitten tässä parin päivän sisällä vai?

Teillä joilla ei ole tuoresiirtoa voitu tehdä punktion jälkeen syystä tai toisesta niin milloin teillä on alkanut seuraava vuoto? Itellä punktio oli vk sitten ma ja nyt menkkakivut joten voiko ne alkaa jo nyt??

Tervetuloa Salmiakki ja Epätoivo kirjoittelemaan! :)

Kiva kyllä ylipäänsä lueskella muiden kuulumisia ja huomata, että itsellä on paljon samoja fiiliksiä. Mullakaan ei ole ihan lähipiirissä saman läpi käyneitä ja "paras" kommentti tuli omalta äidiltä, kun kerran avauduin sille tästä. Se vaan totesi, että ei niitä lapsia stressaamalla ja tekemällä tehdä. Käski unohtaa koko jutun ja vain elää, niin sitten se raskaus alkaa melkein kuin itsestään. En ole väkivaltainen ihminen, mutta tuolloin teki mieli huitaista. Että eipä herunut edes omalta äidiltä ymmärrystä.

Muurahainen, loisto uutisia!!!! Kaikki sormet ja varpaat pystyyn, että kaikki hedelmöittyneet jatkaa kehittymistä :happy093

Isot pahoittelut niille, ketkä ovat kohdanneet huonoja uutisia :Heartred

Mun testipäivä lähestyy... :nailbiting:

Sagi pp 11

S@lmiakki, ei se ikä katso lapsettomuutta. Sen jos jonkun on täällä forumilla huomannut.

Itse olen paria kuukautta vajaa 40, jonka takia rupee pieni paniikki iskemään. Ilman ehkäisyä oltu 3 vuotta ja tutkimuksissa ja hoidoissa vierähtänyt kohta kaksi vuotta. Yhtäkään plussaa en ole ikinä saanut ja mitään syytä ei lapsettomuuteen ole löytynyt.

Tää asia on todellakin jonkun suuremman käsissä. Mutta vielä en ole luovuttanut.

Sagi, äidit... Ne vaan luulee tietävänsä kaikesta kaiken... Vähän samanlaisen keskustelun kävin aikanaan oman äitini kanssa. Tein hyvin selväksi miten asiat nykyaikana oikeasti on..
Tsemppiä testipäivälle! <3 testaatko ihan kotosalla? Voi kumpa sinä aloittaisit kunnon plussapuhurin tänne. <3

Koskas meinasit sagi testailla? Meinasitko ihan kotona testailla ennen verikoetta vai? Toivottavasti plussaat ja me muut tullaa sun perässä sit :) onko ollu minkäänlaisia "oireita" mikä vaikuttais raskaudelta? Johan tuli kysymyksien tulva :D

IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, PAS syksyn aikana toivottavasti
Pisama 3.ivf, lyhyt kaava. Alkionsiirto 26.9. Testi 10.10. Pakkaseen ei mitään.
Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016
Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, PAS 23.8. kotitesti nega
Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega
Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega, 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi 2.9.
Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.
Hopsan, ICSI, lyhyt kaava, punktio 2.9. Ei tuoresiirtoa 1.PAS marras/joulukuu?
Ninukki 3.ivf vko45
Auringonkukka!, 1 icsi, pitkä kaava, punktio 9.9., tuoresiirto 12.9., r-testi 23.9.
Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.
Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.
Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio vk 38
'muurahainen' Lyhyt kaava ICSI, punktio 26.9--> 6 solua, siirto vko 39
Frostino 1.icsi lyhyt kaava, punktio 5.9, 10 solua, joista 6 hedelmöittyi. 2 siirrettiin 8.10, pakkaseen 4. Plussa pp11.
Toivonkipinä, 1ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipvä 30.9.
Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto 16.9, testipäivä 30.9.
Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8, joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.
_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua
kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9, josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9. Tyhjä pakkanen. Rt 2.10.
nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä. Vk 47 punktio.
Miuku88, 2. ICSI, pitkä kaava. Synarela aloitus 24.9. UÄ 7.10. Punktio arviolta vk 42.
Kattika 1. IVF:n(2014) 2. PAS. 28.9. Pakkasessa tällä hetkellä 5 alkiota.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4
, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Rive 1.icsi tuoresiirto, plussa 24.8
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9[/QUOTE]

Floral, mulla meni 2 viikkoa menkkojen alkamiseen vaikka ei ollut luget käytössä. Mutta saattaa ne alkaa nopeastikin kun ei ole kelrarauhasta ylläpitämässä limakalvoa.

Saisi jo se plussapuhuri alkaa täällä puhaltaa! :)

Salmiakki, minulla oli ihan samat tuntemukset kun en halunnut omia lapsia ollenkaan. Sitten kun kypsyin ajatukselle, niin niitä ei meinannu sitten tullakaan. Ajattelin myös että minua rankaistaan. Nyt ajattelen tosin, että minun piti todella haluta sitä lasta pitkään jotta ymmärtäisin tämän taipaleen ja miksi olen sen joutunut käymään (meillä saatu lapsi 1. PAS:in avulla, nyt yritetään toista)

Sagi, minäkin saanut tylyimmät kommentit omalta äidiltä: "sehän on ihan luonnonvastaista, jos lapsia ei tule tavallisella tavalla niin ei niitä pitäis sitte saada ollenkaan." Meni vähäksi aikaa välit tän kommentin jälkeen. Eikä ne oikeestaa oo vieläkää ennallaan. Ja tästä on nyt reilu kaksi vuotta :( meijän poikaa hän kyllä rakastaa kovasti, ja on muuttanut hänen syntymän jälkeen mieltään asiasta mutta kyllä se silti edelleen kaivaa minun pääkopassa et mitä tuli sanottua.

Muurahaisella huippuja uutisia. Oon niin onnellinen teidän puolesta. Muistan kun olit jo kirveen heittänyt kaivoon ennen kun ajatus lapsettomuushoidoista oli kypsynyt.

Kattika, tavallaan ihan hyvä oli käydä sekin tunne läpi, ettei meille lasta tule. Eihän sitä koskaan tiedä miten näissä hoidoissa käy.

Onko kukaan testaillut raskaustesteillä pregnylin poistumista kropasta? Miten on poistunut 5000IU ja miten 10000IU?
Pohdin viitsiskö sitä tehdä huvikseen raskaustestin (nyt kun niitä testejä kaapissa on) ja tarkistaa koska se on poistunut mun kropasta?

Takaisin