IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Salmiakki ja Epätoivo! :Heartbigred Mukava lukea teidän hoidoista ja tulevasta. Plussa-onnea toivon Epätoivolle ja Salmiakille jaksamista, on kyllä tosi kurja homma toi!! Että miks se oma keho on tommonen temppulija.. Meil on punktio suunnitelmissa vk 42, nollaultra ensiviikon pe, jolloin selviää pistosten aloitus.

Ninukki: Mahtavaa!! Heti jotenkin helpottava, kun saa kalenteriin laitettua tommoset päivämäärät, on jotain konkreettista, että asia etenee. :joyful:
Muurahaisella upea määrä soluja tullut, pidän peukkuja että olis elinvoimaista porukkaa!:love7

Pisamalle toivon parempaa vointia ja alkiolle kiinnittymistä. :Heartpink

Larissa: Kuulostaa fiksulta toi suunnitelma. Onhan se tosiaan iso raha. Säästyy sit vaikka kunnon vaunuihin se teillä. :love2 Hihii!

ON: Nyt kolmas päivä Synarelan kanssa ja eilen ilalla flippasin jo ekan kerran. laughing6 Kauhea masennuskohtaus ja itku, että onko mulla mitään virkaa koko maailmassa. :smiley-angelic006 Nyt kyllä jo naurattaa, mut ainakin tuntuu jossain toiki lääke! Miehelle täytyy antaa tunnustusta, että upeesti jakso ottaa mun kohtauksen vastaan ja pysyä tyynenä. :smiley-ashamed005 Tästä oltiin onneks keskusteltu jo etukäteen, et mitä voi tulla ja miten silloin kannatta toimia! Eläköön, ennakointi! :p
Mun hyvä ystävä synnytti eilen kolmantensa. Tuntuu itestä ihan voittajalta, kun pystyin olemaan aidosti onnellinen ja iloitsemaan hänen kanssaan. :Heartbigred Meidän ystävyys oli tässä tän vuoden aikana isossa kriisissä, kun hän odotti kolmattaan ja mä sain keskenmenon. Sen pahempaa tilannetta ei vois ystävyyteen ehkä edes kuvitella.. Puhutiin asiat halki ja itkettiin ja nyt en vois olla onnellisempi. Löydettiin balanssi yhdessä, miten voidan molemmat elää vaiheitamme ja tukea toinen toisiamme, vaika ollaan niin eri tilanteissa. Siitä oon äärimmäisen kiitollinen. :love017

toivottavasti tulee muurahainen hyviä uutisia ja pääsette siirtoo mahollisimman äkkiä.

Miuku88 kiitos, mukava on kyllä lukea teidän kaikkien hoitoja ja toivo kaikille parasta. Onhan tämän rankkaa kaikin puolin jos sukulainen/ystävä tulee raskaaksi ja saa vauvan ja itse joutuu käymää rankkoja hoitoja läpi että saisi sen vauvan. Toivotaa et pääset kans pian kertomaan hyvälle ystävällesi hyvistä uutisista. :Heartred

Uudet tervetuloa mukaan. Vaikka eihän se niin kivaa ole.

Mä oon tänään lukenut jo kaksi kertaa tän päivän kirjotukset ja nyt menee kyllä asiat ja ihmiset sekaisin.

Floralko se oli pomolta saanu paskamaisen vastaanoton? Älä välitä sen puheista. Tää on sellanen asia minkä vuoksi kannattaa olla tosi itsekäs. Mun lähin esimies tietää hoidoista ja olen suoraan sanonut että nyt mun täytyy ajatella itseäni,mun aika loppuu kohta. Olen siis tosi uskollinen työlleni ja en mielelläni saikuille jää. Pomo ymmärsi onneksi.

Murkun saaliille toivon voimia ja ennen kaikkea hedelmöittymiselle. Sulla nyt sit varsinaiset piinapäivät tiedossa.

Sain kiinnittymisen tueksi taas gonapeptylin ja nyt uutena juttuna tuli lisäksi pieni määrä pregnyliä. Onko kellekään muulle määrätty sitä kiinnittymistä avittamaan? Mikäköhän sen funktio on...

Hei millasilla luge annoksilla te ootte mennyt? Mulla alkaa luget huomenna 2x200mg aamulla ja illalla.

Sellaista pohdin vaan, että eikös ne luget estänyt kiinnittymistä (ainakin luomukierroissa)? Niin miksi ne pitää aloittaa ennen alkion siirtoa?

Pisama, Kyllä tää vaan on yhtä piinaa. Yhdestä vaiheesta kun siirrytään seuraavaan, alkaa seuraavan aiheen pohtiminen... :D joskus olis vaan helpompi olla mies! :D

Murkku, mulla ollut luget 3x200mg. Ne aloitetaan ennen siirtoa, että kroppa menee samassa vaiheessa kiertoa kuin alkiolla on ikää. Normistihan on ovulaatio (=punktio) jonka jälkeen keltarauhanen alkaa toimimaan (=luget). Esim lääkkeellisessä pas:issa luget aloitetaan niin monta päivää ennen siirtoa kun alkiolla on ikää, että kroppa olis kierrossa mukana, samassa tahdissa kuin jos ovis olis tapahtunut. Saatko ajatuksesta kii? :)

Ps. Mulla alkanut luget aina tän logiikan mukaan, ennen siirtoa, mutta tästäkin on poikkeuksia, nii ku kaikessa näissä hommissa ;D

Muurahainen, mulla myös oli luget 3x200mg/päivä punktiopäivän illasta alkaen. Ja niitä jatkettiin tosiaan normaalia pidemmälle eli rv 8 asti. Ei kai ne kiinnittymistä estä, vaan nimenomaan auttavat siinä. Tai näin oon ainakin kuvitellut.

Tervetuloa uusille! Toivottavasti teidän visiitti jää lyhyeksi. ;)

Murkku, mulla oli pas:ssa luget 200mg 3 kertaa päivässä. Sama annos kuulemma tuoresiirrossa. Ja kuten joku jo sanoi niin luget ei estä kiinnittymistä vaan mahdollistaa sen ;) luomu kierrossa jos luget aloittaa liian aikaisin niin ovis saattaa jäädä tulematta.

Pisama, ulkomailla käytetään pientä annosta pregnyliä kiinnittymisen tukena. Toivottavasti toimii sulla! :)

Tervetuloa kaikille uusille tuttavuuksille :)

Mulla alkoi luget kp14 ja pitää käyttää 3x päivässä raskaustestipäivään tai raskausviikolle 12 saakka jos nyt plussa saadaan tikkuun.
Mulle perusteltiin että tukee alkion eloa kun omaa hormooni toimintaa ei ole kun lääke kierto.

Tervetuloa uusille ja tsemppiä kaikille "vanhoille" tasapuolisesti.
Mä meen kyllä sekaisin illalla kun luen monta sivullista kuulumisianne että kenelle mitäkin kuuluu mutta tasapuolisesti kaikille peukut ja onnea.
Ja olisi ihanaa kyllä jos saataisiin se plussa aalto aikaan, toisi toivoa meille muille hoidossa olijoille että voi onnistuakin.

Pp4

Tervetuloa uudet!

Kollektiiviset pahoittelut kaikista paskoista uutisista mitä oli tullut. On se kyllä vääryys, että tämän pitää olla niin monelle niin vaikeaa!

Olikos se Pisamalla ettei pakkaseen saatu ketään?! Toivotaan että tuoresiirto on sinnikäs niin ei haittaa tyhjä pakkanen!

Hienoa Ninukki että on taas aikataulut selvillä! Helpompi odotella kun tietää kauanko sitä odottelua on edessä.

Murkun munasoluille hedelmällisiä hetkiä! Jännää!!

Monelle muullekin piti jotain kommentoida, mutten enää muista mitään...

Täällä edelleen olla möllötellään samoissa oloissa. Välillä joku pienenpieni menkkoja muistuttava tuntemus käy, muutoin ei ihmeitä. Testipäivä lähestyy...

Kaakao pp7, 1.ivf 2.PAS

Ei ku niinhän se oli et jos aloittaa liian aikaisin, niin se estää oviksen... :)

Hei kiitos teille taas vastauksista. Toivottavasti mun kyselyikä loppuu pian. :)

Kaakao, tsemppiä testipäivään! :)

Mullakin siis ohjeistus lugeissa raskaustestiin asti ja sitten katsotaan jatko riippuen tuloksesta. Ensin käytän varastoni tyhjäksi, eli aamuisin laitan 4x100mg ja illalla sama satsi, kunnes noi 100mg:t loppuu ja sit siirryn 200mg :)

Miun piti aloittaa Luget siirtopäivän aamuna muistaakseni ja jatkaa sillä 3 X 200 annostuksella. Testipäivään asti täytyi käyttää ja sitten joko lopettaa heti(nega) tai lopettaa vähitellen(plussa). Käytin niitä vielä jonkin aikaa siitä eteenpäin kyllä kun ei niistä haittaakaan ole :) Muurahainen, täällä on just hyvä kysellä kun tietoa löytyy niin mukavasti :wink

Kaakaolle tyyntä mieltä ja plussatuulia, pian se testipäivä koittaa :)

Tervetuloa uusille IVF-kuumeilijoille, toivotaan että saatte tuloksia pian!!
Omassa elämässä tuli konkreettisesti esille pitkä pitkä polku, joka meidän osaksi tuli. Löysin siivouksen yhteydessä vanhan kalenterin, josta luin, että 28.11.2011 tehtiin meidän kolmas ja viimeinen munasolupunktio. Samalla viikolla sain tietää, että yksikään munasoluni ei hedelmöittynyt normaalisti. Olin tietenkin ihan romuna, ja heitimme hanskat tiskiin. Vuoden kuluttua palattiin miehen aloitteesta keskusteluun lahjamunasoluista ja nyt (lukuisia ja lukuisia alkionsiirtoja myöhemmin) - ollaan tässä. Poltin kalenterin, samalla kun jotain vanhoja tarpeettomia papereita. Silloin ei puhuttu AMH:sta vielä mitään, mutta omalla kohdalla oli suuremmat ongelmat olivat muualla kuin munasolureservissä. Onneksi on monenlaisia tapoja tulla vanhemmaksi :)
Katjusha rv. 32+5

On, täällä on menkat alkaneet jo jokunen päivä sitten kevyemmällä vuodolla. Tänään onkin vatsa jo ihan sopivasti kipeä. Kovat menkkakivut. Muutenkin on mieli maassa ja sitten vielä vatsa muistuttaa konkreettisesti että et ole raskaana. Eilis päivä meni itkiessä. Mies tuli illalla kotiin ja itkettiin yhdessä.
12.10. on seuraava suunnittelukäynti. Ja sillon 47 viikolla punktio. Nostan hattua teille jotka jaksatte olla niin positiivisia ja kannustavia vaikka olette tehneet tätä paljon kauemmin kuin me.

Nennu, itku tuli! Voimia sinne!!! <3 tää on vaan niin epäreilua että me jotkut saamme käydä sellaisen taistelun oman pienen onnemme eteen... <3

Tänään klo.12 jälkeen soittelen tilanne katsausta meidän tilanteeseen. Toivottavasti tulisi hyviä uutisia...

Kiitos kaikille tsemppitoivotuksista! Tuntuipa kivalle kun tuli heti sellainen lämmin vastaanotto.
Musta tuntuu jotenkin silti vähän ulkopuoliselta ikäni puolesta ja kuvitelma on, että te muut olette vielä kohtuu "nuoria". Eihän tää lapsettomuus tosin ikää katso ja mieleltäni olen aina se pari-kolmekymppinen, joten toivottavasti sulaudun joukkoon.

Mä tapasin nykyisen mieheni vasta kun täytin 30 ja lasta päätettiin ruveta hankkimaan kun olin 34 v. Jotenkin sitä ajatteli, että eiköhän se suht pian sieltä tule mutta totuus oli kaikkea muuta. En olisi ikinä kuvitellut olevani tässä tilanteessa... Mietin usein olisiko pitänyt aikaisemmin ruveta ajattelemaan lapsen hankintaa mutta mä en ollut valmis. Nyt sitten saan kärsiä siitä kun en aikaisemmin jo lähtenyt yrittämään. Tuntuu, että mua jotenkin koetellaan koska mulla oli kauan vaihe elämässäni kun mietin että en tiedä haluanko lapsia ollenkaan. Nyt en pysty muuta ajattelemaankaan kuin sitä että jos jäädään lapsettomiksi. =(

Kaverit ja sukulaiset pamahtavat paksuksi tosta vaan ja useampi jo kierroksessa...tänäkin kesänä-syksynä oltu kolmissa ristiäisissä ja kaikki vaan tuijottaa meitä kun itketään oikein vuolaasti kun omat tunteet puskee aina pintaan. Eihän ne voi tietää mitä me tällä hetkellä koetaan ja kuinka kauan ollaan lasta haluttu. Asiasta tietää vain lähisuku ja läheisimmät kaverit. Oon alottanut uuden työn kesäkuussa äitiyslomasijaisena ja sen verran erilaista porukkaa etten ole näistä kertonut täälläkään kenellekkään. Kaiken lisäksi meidän duuni on täynnä vaan miehiä (raksa-ala) joten ei tuu ihan heti mieleen kertoa missä mennään. On täällä siis yksi 55-vuotias nainen mutta en ainakaan vielä ole viitsinyt avautua...

Epä(Toivo): kiva kun joku muukin uusi putkahti tänne mun lisäksi nyt. :) Mulla noi punktiokokemukset oli aivan samanlaiset! Sain kipulääkettä varmaan yli sallitun määrän mutta mikään ei auttanut vaan itkin oikein kunnolla ja yritin kestää miehen silittäessä päätäni vieressä. Sanoivat, ettei tän pitäis näin paljon sattua mutta epäilevät sitä endoa, joka vois vaikuttaa asiaan. Mulla on myös tauti nimeltä Interstitiaali kystiitti, joka on krooninen virtsarakon tulehdus. Todettiin 10 vuotta sitten kun juoksin koko ajan lääkärissä kipujen ja tulehdusoireiden vuoksi eikä bakteereja löytynyt. Söin kymmeniä turhia antibioottikuureja. Yksityisellä todettiin tämä tauti joka aiheuttaa samat kivut kuin tulehduksessa mutta ei ole tulehdus. 3 kertaa tähän vaivaan olen ollut virtsarakon laajennuksessa (tehdään nukutuksessa) ja oireet ovat hävinneet. Viimeisin on tehty vuonna 2010 joten hyvin on nyt mennyt nyt pidemmän aikaa.
Tseppiä ja onnea sulle piinailuun!

Huh..tulipas tekstiä.

Salmiakki: rohekenin liittyä, kiva myös et tulit kanssa tänne :) Lääkärit sano mulla kanssa ihan samaa ettei pitäis sattua, mutta sattu aivan järkyttävän paljon. Mulle sanoivat että kipu johtuu siintä et mun vasen ja oikea munasarja on lääketieteellisesti vähän vaikeassa paikkaa, niin joutuivat vähän enemmän ronkkimaan ja painamaan mahan päältä. Kyllä kuulut tähän porukkaan ei ikä katso yhtään mitää oli nuori tai vähän vanhempi niin sama "ongelma" kaikilla on. Kiitoksia tsempeistä, sitä tarvitaan.
Paljon tsemppiä myös sulle hoitoihin ja toivottavasti pääsisit pian piinailemaan :)

Takaisin