IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Hei ihanaa, paljon onnea *Ninni* 😍 mahtava uutinen!

Meillä tulee nyt välikierto ja elokuussa toivottavasti jatkuu. Seuraavat menkatkin pitäisi ajoittua juuri siihen elokuun alkuun. Tosin en tiedä miten nämä hoidot sekottavat kiertoa 😄

Tsemppiä @*Ninni* varhaisultran odotteluun! Onnittelut myös kaikille muille plussanneille! 🥰

Olen vähän lomaillut palstalta. Meillä ei inseminaatio tuottanut tulosta ja epäilen että rakkulat oli puhjenneet niin aikaseen että myöhästyi koko homma. Onko muuten tavallista että hoitojen jälkeinen kierto tulee tosi aikaisin? Mulla oli siis menopur 400, ganirelix ja ovitrelle. Ovistesti (cb dual hormoni) näytti plussaa jo kp 10, kun normaalisti tulee kp14-17. Tallettelut aloitettiin jo kp 9, koska puoliso alkoi jo kp 8 olee sitä mieltä että ovis lähestyy. Itsehän en siihen uskonut mutta luotin puolison arvioon kun hänen tutka on usein herkempi kuin testit 😅 Aloin pohtia vaan jälkeenpäin että voisiko olla kyse että keho vaan yritti ovuloida ja oikeesti tuleekin myöhemmin 🙈 Tehtiin tallettelut kuitenkin kp 9-12 ja vielä kp 15. En kyllä testeihin saanut enää mitään uutta nousua ja aloitin lugesteroninkin ohjeen mukaan kp 14. Puoliso lähti reissuun niin lopetin sitten testaamasta. Lääkärin mukaan hoitojen jälkeinen kierto voisi olla tavallista hedelmällisempi eli pientä toiveikkuutta 🤞

@Kanelikierre Harmi, että ei inseminaatio tuottanut tulosta. 😞 Mulla itsellä tuli hoitokierron jälkeen tavallista myöhemmin ovia, mutta varmaan variaatiota on. Jos se ihan oikeaa plussaa näytti, niin eiköhän se sitten paikkansa pidä. Olisi varmaan viikon kuluessa tullut uutta nousua, jos ei eka olisi onnistunut. Hauska juttu tuo, että puolisolla on noin tarkka tutka oviksen suhteen. 😁 Pidän peukkuja sinne!

Meillä mies ei ole koskaan sanonut, että tietäisi oviksen lähestyvän, mutta silti jännä juttu, että usein oviksen lähestyessä hän tekee enemmän aloitteita. Eli jotkut feromonit sitten kaiketi vaikuttaa. 🤭 Nytkin oviksen aika tuli ja saatiin luonnolliset tallettelut alle x2. On nyt jotain "jännitettävää" tässä välikerrossakin. Vaikka en nyt hengitystäni pidättele.

@Kanelikierre Harmi, että ei inseminaatio tuottanut tulosta. 😞 Mulla itsellä tuli hoitokierron jälkeen tavallista myöhemmin ovia, mutta varmaan variaatiota on. Jos se ihan oikeaa plussaa näytti, niin eiköhän se sitten paikkansa pidä. Olisi varmaan viikon kuluessa tullut uutta nousua, jos ei eka olisi onnistunut. Hauska juttu tuo, että puolisolla on noin tarkka tutka oviksen suhteen. 😁 Pidän peukkuja sinne!

Meillä mies ei ole koskaan sanonut, että tietäisi oviksen lähestyvän, mutta silti jännä juttu, että usein oviksen lähestyessä hän tekee enemmän aloitteita. Eli jotkut feromonit sitten kaiketi vaikuttaa. 🤭 Nytkin oviksen aika tuli ja saatiin luonnolliset tallettelut alle x2. On nyt jotain "jännitettävää" tässä välikerrossakin. Vaikka en nyt hengitystäni pidättele.
Joo, kyllä testi ihan plussaa näytti ja samaa pohdin että olisi se uusi nousu nyt luultavammin näkynyt sitten kp15 aikoihin 🤔 Viivat oli vaan ihan haikalat enää siinä kohtaa. Sama homma että varovaisen toiveikkaana jännittelen tätä kiertoa. 🤞 Toivotaan että siellä tärppäisi, olisihan se hienoa kaikkien hoitojen jälkeen saada välikierrossa plussa! 🤞

@Myrtha kyseli mitä seuraavaksi. Nyt on tiedossa välikierto ja elokuun lopussa uudelle, kolmannelle, hoitokierrokselle.

Muutamia päiviä kulunut ja saanut selvitellä rauhassa omia ajatuksia, lääkityksien vaikutukset loppuneet. Pettymys edelleen valtava ja tietynlainen viha itseä kohtaan, kun ei tässä(kään) onnistu ja ympärillä paljon raskausuutisia. Olen toki heidän puolestaan valtavan onnellinen, kuten kaikkien täälläkin palstalla olevienkin, mutta valitettavasti se aina tuo itselle epäonnistumisen mieleen ja yrittää mustata mielen. Onko muilla tämän kaltaista? Olen itse joutunut välttämään kasvokkain kohtaamisia raskaana olevien ystävien kanssa ja se syö itseä tosi pahasti, tuntuu väärältä toimia näin.

@Myrtha kyseli mitä seuraavaksi. Nyt on tiedossa välikierto ja elokuun lopussa uudelle, kolmannelle, hoitokierrokselle.

Muutamia päiviä kulunut ja saanut selvitellä rauhassa omia ajatuksia, lääkityksien vaikutukset loppuneet. Pettymys edelleen valtava ja tietynlainen viha itseä kohtaan, kun ei tässä(kään) onnistu ja ympärillä paljon raskausuutisia. Olen toki heidän puolestaan valtavan onnellinen, kuten kaikkien täälläkin palstalla olevienkin, mutta valitettavasti se aina tuo itselle epäonnistumisen mieleen ja yrittää mustata mielen. Onko muilla tämän kaltaista? Olen itse joutunut välttämään kasvokkain kohtaamisia raskaana olevien ystävien kanssa ja se syö itseä tosi pahasti, tuntuu väärältä toimia näin.
Ymmärrän hyvin tuon vaikeuden kohdata raskaana olevia. Vaikka olisi onnellinen toisten puolesta niin saahan se silti pahalta tuntua, kun tilanne on mitä on. Meillä on töissä oikein vauvabuumi ja kateus nostaa päätään, kun yksi kerrallaan vatsat alkaa erottua työvaatteiden alta. Mä olen onneksi niin vanha, että ystävät lähtökohtaisesti ei taida enää raskautua, joten lähinnä töissä kirpasee. 😅

Onnea ja parempia tuloksia kolmannelle kierrokselle, kun sen aika tulee.

On. Ja huomasin, että minulle paras tapa oli kertoa asiasta luotetuille raskaana oleville ystäville suoraan. Se auttoi minua suhtautumaan ja kavereita suhtautumaan. Tämä tietysti riippuu siitä, miten läheinen ja ”turvallinen” ystävyyssuhde on kyseessä.
Yhdelle kaverille laitoin viestin, että ”Olen tosi iloinen puolestasi, mutta minun on samaan aikaan tosi vaikea olla seurassasi, koska tunnen kovasti kateutta ja katkeruutta. Ja se ei ole sinun syysi”. Vastaanotto oli hyvä ja auttoi meitä löytämään sopivan tavan pysyä ystävinä. Ja auttoi myös minua, koska ei tarvinnut hävetä omia tunteitaan, kun ne oli saanut sanottua.

@3llinoora Voimia sinne. ❤️ Toivon, että lopulta vaikeuksien kautta saatte oman vauvan syliin. 🙏 @Vyyhtiäinen Tuo kuulosti hyvältä tavalta, jos on kyse hyvästä ystävästä.. Olla avoin. Asia on kipeä, ja aiheuttaa ehkä toisessakin osapuolessa vaikeita tunteita, mutta myös asian sisällä pitäminen vaikuttaa varmasti ystävyyteen, kun toinen ehkä huomaa jotain, mutta ei tiedä, mistä on kyse. Niin ehkä kokonaisuutena helpottaa tilanteita ja lisää molemminpuolista ymmärrystä.

Mä samaistun 100% vaikeisiin tunteisiin raskausuutisista! Läheisten raskaudet ja pienet lapset / ystävyyssuhteiden ylläpito on ollut ehkäpä tässä lapsettomussmatkassa itselle se kaikkein vaikein asia.. :Broken Heart: Ja kyllä täällä palstallakin on vaikea usein iloita toisten onnistumisista, jos itsella vaikea hetki. Ymmärrän, ja itse olen kanssa näin kokenut! Myös nyt, kun on mahdollista että meillä ehkä olisi onnistunutkin hoitokierros, niin pari päivää sitten tulleet kaverin raskausuutiset ei olleet minulle iloisia. Uskon, että siinä itseaisassa tulee kestämään pitkäänkin, ennen kun tämä kipeä aihe tulee muuttumaan kevyemmäksi. Myötätuntoa ja lempeyttä meille kaikille siis :Two Hearts:

Huhheijaa. Täällä ollut pieni tauko myös palstalta.

@Tiuhtiviuhti onnea plussasta ja tarrasukkia matkaan ❤️
@*Ninni* onnittelut myös sinne, alun epävarmuuden jälkeen mahtavia uutisia.
@3llinoora äärimmäisen tuttuja noi tuntemukset ympäristön raskautumisista yms. Täällä olenkin alkanut välttelemään kaikkia ihmisiä, niitä joilla on lapsia (vaikka olisikin jo teinejä) ja niitä joilla ei ole.

Omanapa: täällä valmistautuminen elämäni ensimmäiseen PAS:iin on alkanut. Primolutin avulla järjestetään siirtoon sopiva kierto. Toki primolut aiheuttaa kaikkea muuta kivaa pientä tässä, muutenkin jo ailahtelevaisessa mielessä. Elokuussa olisi sitten todennäköisesti tuo siirto. Aloitan myös uudet työt elokuussa ja siirto osuu varmasti töiden alun jälkeen. Miten selittää töissä semmonen about. 3h tarve lääkärikäynnille? Todellakaan en haluaisi tässä vaiheessa puhua töissä mitään. Esihenkilö on entuudestaan tuttu, joka ei tiedä hoidoista mitään. Pelkään myös suoraan pettymystä hänen puoleltaan, jos hoidot selviää. Mikäli raskaus alkaisi ja sen vuoksi työt loppuisi hieman ennen sovittua, hyväksyn ihan minkä vaan reaktion, mutta muuten ei ole enää voimia ottaa vastaan yhtään paskaa. Henkisesti ollaan melko äärirajoilla tällä hetkellä. Ystävät olen jo tarkoittanut ympäriltäni ja olen todella yksin miehen kanssa nykyään.

Miten selittää töissä semmonen about. 3h tarve lääkärikäynnille? Todellakaan en haluaisi tässä vaiheessa puhua töissä mitään.
Mä sanoisin ehkä et henkilökohtainen meno ja jos esihenkilö kysyy, sanoisin että aika erikoissairaanhoitoon, ei mitään vakavaa/ tai tarvetta sairaslomalle, mutta ajankohtaan ei voi vaikuttaa. Kyllähän ihmiset joutuu kaikenlaisiin syöpägeeniseulontoihin tai keliakiatesteihin tai rautainfuusioihin, jotka vie erikoissairaanhoidossa aikansa. Sitä paitsi osa poliisiasioista tai kuolinpesän asioista voi olla vaikka just tällaisia henkilökohtaisia menoja, jotka täytyy hoitaa virka-aikaan, et kyllä mun nähdäkseni pitäisi mennä tolla henkilökohtaisella menolla läpi, varsinkin jos ei vaadi suurempia sijaisjärjestelyjä.

Tänään oli varhaisultra, ja alkio oli viikon liian pieni... Kontrolli on varattuna 1,5 viikon päähän, mutta todennäköisintä on että keskeytyy tämä :Broken Heart: Kaikken raskainta on se, että seuraava hoitokierros Tilkassa saattaisi mennä jopa tammikuulle sitten...

Mutta onnea kovasti @Haaveitako uudesta työstä! Itsekin kovasti mietin, että jos tämä raskaus keskeytyy, niin jotain uutta on kipeästi saatava syksyn pitkiin odotuskuukausiin hoitojonossa. Minusta Tuuliksella oli tosi hyvä ehdotus, kuinka esihenkilölle kertoa alkionsiirron vaatimasta poissaolosta :thumbs-up:

@*Ninni* ääh, voimia sinne tuohon epävarmuuteen. Viimeiseen asti toivon täällä, että kuitenkin kaikki menisi hyvin ❤️

Täällähän lähti keväällä kaikki lentoon liian vauhdikkaasti, kun tuli pettymyksiä pettymyksien perään niin hoidoissa kuin muussakin elämässä. Noh, sitten kun sain työpaikan päätin samasta, että vuoden jatko-opinnot käyntiin kesällä. Nyt täytyisi sitten selvitä niin niistä opinnoista kuin uudesta työstä. Välillä toivoisin, että itsellä olisi joku semmonen nappi mikä hidastaisi impulsiivisia toimintoja 😅

@Haaveitako Onnea uuteen työhön ja tsemppiä myös jatko-opiskeluihin! Se on aina vähän veitsenterällä kävelyä, mikä määrä uutta kerralla on mielekästä (ja saa ajatuksia muualle), ja mikä sitten kuormittaa. Toivottavasti jää plussan puolelle kokonaisuus! 🙏 Tosiaan komppaan noita ajatuksia töissä poissaolosta. Kaikesta ei olla tilivelvollisia työpaikalla. 👍🏻

@*Ninni* Voi ei.. 😥 Toivon, että vielä kaikki kääntyisi hyväksi, mutta varmasti nyt tulee mietittyä asiat pahimman skenaarion mukaan. 💔 Voimia sinne, edelleen epävarmuuteen. ❤️

Takaisin