IVF/ICSI-HOIDOT 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Enkelinsiipi
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Hei ihanaa, paljon onnea *Ninni* 😍 mahtava uutinen!

MeillĂ€ tulee nyt vĂ€likierto ja elokuussa toivottavasti jatkuu. Seuraavat menkatkin pitĂ€isi ajoittua juuri siihen elokuun alkuun. Tosin en tiedĂ€ miten nĂ€mĂ€ hoidot sekottavat kiertoa 😄

@*Ninni* Oi, mahtavaa! 😍 Joskus nĂ€emmĂ€ saa myös hyviĂ€ uutisia epĂ€varman alun jĂ€lkeen. 🙏 NĂ€illĂ€ foorumeilla kaikkea luettuaan tulee vĂ€kisinkin varovaiseksi. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja varhaisultra toisi huojennuksen. 🙏🌈

TsemppiĂ€ @*Ninni* varhaisultran odotteluun! Onnittelut myös kaikille muille plussanneille! đŸ„°

Olen vĂ€hĂ€n lomaillut palstalta. MeillĂ€ ei inseminaatio tuottanut tulosta ja epĂ€ilen ettĂ€ rakkulat oli puhjenneet niin aikaseen ettĂ€ myöhĂ€styi koko homma. Onko muuten tavallista ettĂ€ hoitojen jĂ€lkeinen kierto tulee tosi aikaisin? Mulla oli siis menopur 400, ganirelix ja ovitrelle. Ovistesti (cb dual hormoni) nĂ€ytti plussaa jo kp 10, kun normaalisti tulee kp14-17. Tallettelut aloitettiin jo kp 9, koska puoliso alkoi jo kp 8 olee sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ ovis lĂ€hestyy. ItsehĂ€n en siihen uskonut mutta luotin puolison arvioon kun hĂ€nen tutka on usein herkempi kuin testit 😅 Aloin pohtia vaan jĂ€lkeenpĂ€in ettĂ€ voisiko olla kyse ettĂ€ keho vaan yritti ovuloida ja oikeesti tuleekin myöhemmin 🙈 Tehtiin tallettelut kuitenkin kp 9-12 ja vielĂ€ kp 15. En kyllĂ€ testeihin saanut enÀÀ mitÀÀn uutta nousua ja aloitin lugesteroninkin ohjeen mukaan kp 14. Puoliso lĂ€hti reissuun niin lopetin sitten testaamasta. LÀÀkĂ€rin mukaan hoitojen jĂ€lkeinen kierto voisi olla tavallista hedelmĂ€llisempi eli pientĂ€ toiveikkuutta đŸ€ž

@Kanelikierre Harmi, ettĂ€ ei inseminaatio tuottanut tulosta. 😞 Mulla itsellĂ€ tuli hoitokierron jĂ€lkeen tavallista myöhemmin ovia, mutta varmaan variaatiota on. Jos se ihan oikeaa plussaa nĂ€ytti, niin eiköhĂ€n se sitten paikkansa pidĂ€. Olisi varmaan viikon kuluessa tullut uutta nousua, jos ei eka olisi onnistunut. Hauska juttu tuo, ettĂ€ puolisolla on noin tarkka tutka oviksen suhteen. 😁 PidĂ€n peukkuja sinne!

MeillĂ€ mies ei ole koskaan sanonut, ettĂ€ tietĂ€isi oviksen lĂ€hestyvĂ€n, mutta silti jĂ€nnĂ€ juttu, ettĂ€ usein oviksen lĂ€hestyessĂ€ hĂ€n tekee enemmĂ€n aloitteita. Eli jotkut feromonit sitten kaiketi vaikuttaa. đŸ€­ Nytkin oviksen aika tuli ja saatiin luonnolliset tallettelut alle x2. On nyt jotain "jĂ€nnitettĂ€vÀÀ" tĂ€ssĂ€ vĂ€likerrossakin. Vaikka en nyt hengitystĂ€ni pidĂ€ttele.

@Kanelikierre Harmi, ettĂ€ ei inseminaatio tuottanut tulosta. 😞 Mulla itsellĂ€ tuli hoitokierron jĂ€lkeen tavallista myöhemmin ovia, mutta varmaan variaatiota on. Jos se ihan oikeaa plussaa nĂ€ytti, niin eiköhĂ€n se sitten paikkansa pidĂ€. Olisi varmaan viikon kuluessa tullut uutta nousua, jos ei eka olisi onnistunut. Hauska juttu tuo, ettĂ€ puolisolla on noin tarkka tutka oviksen suhteen. 😁 PidĂ€n peukkuja sinne!

MeillĂ€ mies ei ole koskaan sanonut, ettĂ€ tietĂ€isi oviksen lĂ€hestyvĂ€n, mutta silti jĂ€nnĂ€ juttu, ettĂ€ usein oviksen lĂ€hestyessĂ€ hĂ€n tekee enemmĂ€n aloitteita. Eli jotkut feromonit sitten kaiketi vaikuttaa. đŸ€­ Nytkin oviksen aika tuli ja saatiin luonnolliset tallettelut alle x2. On nyt jotain "jĂ€nnitettĂ€vÀÀ" tĂ€ssĂ€ vĂ€likerrossakin. Vaikka en nyt hengitystĂ€ni pidĂ€ttele.
Joo, kyllĂ€ testi ihan plussaa nĂ€ytti ja samaa pohdin ettĂ€ olisi se uusi nousu nyt luultavammin nĂ€kynyt sitten kp15 aikoihin đŸ€” Viivat oli vaan ihan haikalat enÀÀ siinĂ€ kohtaa. Sama homma ettĂ€ varovaisen toiveikkaana jĂ€nnittelen tĂ€tĂ€ kiertoa. đŸ€ž Toivotaan ettĂ€ siellĂ€ tĂ€rppĂ€isi, olisihan se hienoa kaikkien hoitojen jĂ€lkeen saada vĂ€likierrossa plussa! đŸ€ž

@Myrtha kyseli mitÀ seuraavaksi. Nyt on tiedossa vÀlikierto ja elokuun lopussa uudelle, kolmannelle, hoitokierrokselle.

Muutamia pÀiviÀ kulunut ja saanut selvitellÀ rauhassa omia ajatuksia, lÀÀkityksien vaikutukset loppuneet. Pettymys edelleen valtava ja tietynlainen viha itseÀ kohtaan, kun ei tÀssÀ(kÀÀn) onnistu ja ympÀrillÀ paljon raskausuutisia. Olen toki heidÀn puolestaan valtavan onnellinen, kuten kaikkien tÀÀllÀkin palstalla olevienkin, mutta valitettavasti se aina tuo itselle epÀonnistumisen mieleen ja yrittÀÀ mustata mielen. Onko muilla tÀmÀn kaltaista? Olen itse joutunut vÀlttÀmÀÀn kasvokkain kohtaamisia raskaana olevien ystÀvien kanssa ja se syö itseÀ tosi pahasti, tuntuu vÀÀrÀltÀ toimia nÀin.

@Myrtha kyseli mitÀ seuraavaksi. Nyt on tiedossa vÀlikierto ja elokuun lopussa uudelle, kolmannelle, hoitokierrokselle.

Muutamia pÀiviÀ kulunut ja saanut selvitellÀ rauhassa omia ajatuksia, lÀÀkityksien vaikutukset loppuneet. Pettymys edelleen valtava ja tietynlainen viha itseÀ kohtaan, kun ei tÀssÀ(kÀÀn) onnistu ja ympÀrillÀ paljon raskausuutisia. Olen toki heidÀn puolestaan valtavan onnellinen, kuten kaikkien tÀÀllÀkin palstalla olevienkin, mutta valitettavasti se aina tuo itselle epÀonnistumisen mieleen ja yrittÀÀ mustata mielen. Onko muilla tÀmÀn kaltaista? Olen itse joutunut vÀlttÀmÀÀn kasvokkain kohtaamisia raskaana olevien ystÀvien kanssa ja se syö itseÀ tosi pahasti, tuntuu vÀÀrÀltÀ toimia nÀin.
YmmĂ€rrĂ€n hyvin tuon vaikeuden kohdata raskaana olevia. Vaikka olisi onnellinen toisten puolesta niin saahan se silti pahalta tuntua, kun tilanne on mitĂ€ on. MeillĂ€ on töissĂ€ oikein vauvabuumi ja kateus nostaa pÀÀtÀÀn, kun yksi kerrallaan vatsat alkaa erottua työvaatteiden alta. MĂ€ olen onneksi niin vanha, ettĂ€ ystĂ€vĂ€t lĂ€htökohtaisesti ei taida enÀÀ raskautua, joten lĂ€hinnĂ€ töissĂ€ kirpasee. 😅

Onnea ja parempia tuloksia kolmannelle kierrokselle, kun sen aika tulee.

On. Ja huomasin, ettĂ€ minulle paras tapa oli kertoa asiasta luotetuille raskaana oleville ystĂ€ville suoraan. Se auttoi minua suhtautumaan ja kavereita suhtautumaan. TĂ€mĂ€ tietysti riippuu siitĂ€, miten lĂ€heinen ja ”turvallinen” ystĂ€vyyssuhde on kyseessĂ€.
Yhdelle kaverille laitoin viestin, ettĂ€ ”Olen tosi iloinen puolestasi, mutta minun on samaan aikaan tosi vaikea olla seurassasi, koska tunnen kovasti kateutta ja katkeruutta. Ja se ei ole sinun syysi”. Vastaanotto oli hyvĂ€ ja auttoi meitĂ€ löytĂ€mÀÀn sopivan tavan pysyĂ€ ystĂ€vinĂ€. Ja auttoi myös minua, koska ei tarvinnut hĂ€vetĂ€ omia tunteitaan, kun ne oli saanut sanottua.

@3llinoora Voimia sinne. ❀ Toivon, ettĂ€ lopulta vaikeuksien kautta saatte oman vauvan syliin. 🙏 @VyyhtiĂ€inen Tuo kuulosti hyvĂ€ltĂ€ tavalta, jos on kyse hyvĂ€stĂ€ ystĂ€vĂ€stĂ€.. Olla avoin. Asia on kipeĂ€, ja aiheuttaa ehkĂ€ toisessakin osapuolessa vaikeita tunteita, mutta myös asian sisĂ€llĂ€ pitĂ€minen vaikuttaa varmasti ystĂ€vyyteen, kun toinen ehkĂ€ huomaa jotain, mutta ei tiedĂ€, mistĂ€ on kyse. Niin ehkĂ€ kokonaisuutena helpottaa tilanteita ja lisÀÀ molemminpuolista ymmĂ€rrystĂ€.

MÀ samaistun 100% vaikeisiin tunteisiin raskausuutisista! LÀheisten raskaudet ja pienet lapset / ystÀvyyssuhteiden yllÀpito on ollut ehkÀpÀ tÀssÀ lapsettomussmatkassa itselle se kaikkein vaikein asia.. :Broken Heart: Ja kyllÀ tÀÀllÀ palstallakin on vaikea usein iloita toisten onnistumisista, jos itsella vaikea hetki. YmmÀrrÀn, ja itse olen kanssa nÀin kokenut! Myös nyt, kun on mahdollista ettÀ meillÀ ehkÀ olisi onnistunutkin hoitokierros, niin pari pÀivÀÀ sitten tulleet kaverin raskausuutiset ei olleet minulle iloisia. Uskon, ettÀ siinÀ itseaisassa tulee kestÀmÀÀn pitkÀÀnkin, ennen kun tÀmÀ kipeÀ aihe tulee muuttumaan kevyemmÀksi. MyötÀtuntoa ja lempeyttÀ meille kaikille siis :Two Hearts:

Takaisin