IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Meille tehtiin 2. IVF maaliskuussa, joka muuttui lennosta ICSI:ksi. Saatiin kerättyä 8 rakkulaa, joista 7 oli munasolu. Viisi lähti hedelmöittymään ja lopulta neljä alkiota saatiin. Yksi siirrettiin tuoresiirtona ja siitä puhdas nega. Pakastealkio siirrettiin 29.5. Ja plussasin elämäni ensimmäisen kerran 12.6., mutta nyt näyttäisi siltä, että kesken meni..

Ollaan oltu ensin yksityisellä hoidoissa 06/24-10/25 ja nyt julkisella vuoden alusta. Kertaakaan ei olla aikaisemmin raskauduttu, yritystä ollut 10/23 asti.

Aloin nyt keväällä epäilemään kunnolla, että progesteronissa on häiriötä, sillä oikein muu ei enää selittänyt sitä, että en raskautunut. Otin ominpäin tuoresiirron jälkeen arvon ja ne oli 29 nmol/l. Julkinen sanoi, että on ok arvo. En uskonut ja otin yhteyden yksityiseen. Sieltä sanottiin, että matala on!

Pakastealkion siirrossa sain sit yksityiseltä lisätukilääkityksen ja päivää ennen siirtoa kävin ottamassa progearvot, jotka oli nyt 87 nmol/l. Ja tästä sit raskaus alkoi.. vaikka nyt tosiaan ei tainnut jaksaa loppuun asti..
 
Moikka kaikille! Liityn myös kun on niin kovin yksinäistä pyöritellä näitä asioita vaikka mies toki tukena on🥹 icsi meillä.
8.6 oli punktio josta saatiin yksi blasto eikä yhtään pakkaseen, 13.6 oli siirto ja perjantaina plussasin mutta pe-la yönä alkoi vuoto, joka jatkunut ihan menkkamaisena koko viikonlopun. Tänään kun tein rfsun liuskan niin väri oli kyllä tummentunut selkeesti lauantaihin verrattuna, mutta kyllä niin epäileväinen on.. Kamala viikonloppu kyllä takana, kun juhannuksen takia ei oo klinikalle pystynyt soittaa.

Oon teijän keskusteluja lueskellut niin ylläpitää edes pientä positiivista mieltä, pelottaa vaan kovin ja turhauttaa kun tietää että edessä on sitte keräys ja muut jos tää nyt menee plörinäksi :(
 
Tulin tänne päivittelemään tilannetta, tosiaan äsken soitti lääkäri eli 14 oli normaalisti hedelmöittynyt..(meil oli ICSI) kuulemma 4 on laadultaan erinomaisia mutta laitettu pakkaseen pvä2? Loput 9 myös pakkasessa, mut sanoi että heinäkuussa sulatus ja selviää sitten et miten selviää ja voiko uudestaan vielä pakastaa. 👀 eli yksi lopetti vaan jakautumasta..
Nyt puhelun jälkeen jäin vaan miettimään, et onko siis yleistäkin tällänen 2pvän pakastaminen? Ja onkohan nää 9 sitten kuitenkin ettei niiden varaan mitään kannata laskea 🤔
 
Onko voitu juhannuksen takia pakastaa aikaisemmin, jos siis olit punktiossa tässä pyhien kynnyksellä?
Joo, siis juhannuksen takia sanoi lääkäri että tehty näin. Jotenkin sitä odotteli vaan koko pvän sitä et onko siellä yhtään selvinnyt blastoiksi asti nii Jotenkin harmitti ettei sitä tietoa nyt tullut.. mut pitää olla tähän tulokseen nyt tyytyväinen. 😊 kuitenkin eka IVF nii ei tuottanut mitään tulosta.
 
Te jotka ootte käynyt useamman kerran keräyksessä, niin onko teillä vaihdellut se montako follikkelia siellä on kasvanut tai munasoluja on saatu kerättyä..? Että voiko olla toiveikas seuraavaa kertaa varten, kun tämä nyt näyttäis todellakin menevän pieleen kun edelleen vuotaa tolkuttomasti.. :/
 
@Purkkapallo minkä olet kokenut euroksi klinikoilla? Jos Felicitas oli vain rahan hukkaamista? @Salma_ toivottavasti kyse olisi vielä jostain muusta kuin keskeityneestä raskaudesta ❤️

Hieman tässä pohdin omia vaihtoehtoja. Tilanne on se, että olen tässä nyt reilu viikon saanut nauttia minun lempipaikasta, eli äitini mökistä, toki käyty punktiossa välillä kotisuunnalla. Kyseinen mökki ollut meillä siis 28 vuotta ja nyt on ilmestynyt semmoinen ongelma, minkä kanssa en meinaa pärjätä ja tuottaa tällä hetkellä aika paljon stressiä ja peseytyminen hirvittää. Mökin tiluksilla ei näkynyt 26 vuoteen ikinä käärmeitä ja nyt toissa vuonna yhtenä ainoana päivänä näkyi yksi, viime kesänä ei lainkaan ja nyt eilen oli saunomisen aikana, kun jäähyllä oltiin saunaan päässyt käärme, jonka minä tietysti sieltä bongasin. (todennäköisesti viemäriputken kautta, mikä nyt teljetty kyllä). Tästä voinee päätellä, että eilisestä illasta saakka ollut aikamoinen pelko ja jännitys ulkona liikkumiseen ja saunalla en ole edes käynyt. Peseytymisetkin hoidin eilen ulkona kesäkeittiön terassilla n. 50 metrin päästä saunasta.
Mikäli kaikki menee hyvin pitäisi meillä huomenna olla alkionsiirto ja mieheni ja äitini on sitä mieltä, että olisi ehkä stressin välttämiseksi hyvä mennä kotiin täältä. Näinkö sitten yhden porilaisen takia loppuu kesästä nauttiminen ja täytyy lähteä kotiin neljän seinän sisään. Asumme siis kerrostalossa. Käärmeet on suurin pelkoni ja tilanne rassaa nyt ihan suunnattomasti.
 
Te jotka ootte käynyt useamman kerran keräyksessä, niin onko teillä vaihdellut se montako follikkelia siellä on kasvanut tai munasoluja on saatu kerättyä..? Että voiko olla toiveikas seuraavaa kertaa varten, kun tämä nyt näyttäis todellakin menevän pieleen kun edelleen vuotaa tolkuttomasti.. :/
Mulla on nyt tehty kaksi kertaa keräys, itellä on molemmissa kerroista melkein samanverran kerätty. Ekalla taisi olla 16 ja nyt 18.
 
Te jotka ootte käynyt useamman kerran keräyksessä, niin onko teillä vaihdellut se montako follikkelia siellä on kasvanut tai munasoluja on saatu kerättyä..? Että voiko olla toiveikas seuraavaa kertaa varten, kun tämä nyt näyttäis todellakin menevän pieleen kun edelleen vuotaa tolkuttomasti.. :/
Kolme keräystä tehty ja munasoluja saatu 15, 8, 15. Eli voi vaihdella kiertojen välillä.

Kovasti sympatiaa sun tilanteeseen, oma juhannusviikko pari vuotta sitten meni samanlaisissa merkeissä. Toivottavasti saatte pian selkeyttä tilanteeseen! ❤️
 
Kolme keräystä tehty ja munasoluja saatu 15, 8, 15. Eli voi vaihdella kiertojen välillä.

Kovasti sympatiaa sun tilanteeseen, oma juhannusviikko pari vuotta sitten meni samanlaisissa merkeissä. Toivottavasti saatte pian selkeyttä tilanteeseen! ❤️
Okei, no se vähän lohduttaa kun ekalla kerralla saatiin 7 ja tosiaan vaan yksi blasto.. Kovin ahdistava tilanne tää on, kaikin puolin myös rahallisesti kun aiempien elämänratkaisujen vuoksi mies tehnyt aikoinaan päätöksen jonka vuoksi luonnollisesti ei onnistu, ja nyt kun "uutena" pariskuntana yritetään yhteistä lasta niin eipä tässä mikään taho tuu maksuissa vastaan niin omasta pussista menee kaikki. Jossain kohtaa rahat loppuu niin toivoo kovin että ennen sitä tärppää🩶
 
Täälläkin päästiin tällä kertaa mukaan, pistelyt alkoi viime viikon tiistaina ja ultra on vasta tämän viikon torstaina. Ultra on vasta kp 12 joka tuntuu itsestä aika myöhäiseltä, pistelyt alkoi siis kp 3. Toivottavasti torstaina kaikki on ok. Punktio on ajoitettu ensi viikolle eikä se ilmeisesti tällä viikolla voi edes olla kun ultra on vasta torstaina.
 
Okei, no se vähän lohduttaa kun ekalla kerralla saatiin 7 ja tosiaan vaan yksi blasto.. Kovin ahdistava tilanne tää on, kaikin puolin myös rahallisesti kun aiempien elämänratkaisujen vuoksi mies tehnyt aikoinaan päätöksen jonka vuoksi luonnollisesti ei onnistu, ja nyt kun "uutena" pariskuntana yritetään yhteistä lasta niin eipä tässä mikään taho tuu maksuissa vastaan niin omasta pussista menee kaikki. Jossain kohtaa rahat loppuu niin toivoo kovin että ennen sitä tärppää🩶
Onko teillä myös ukko laittanu piuhat poikki? Meillä on semmone tilanne että 5 vuotta sitten kävi sen tekemässä ja icsi täytyy ny tehä. Toki ensin joku biopsia vai mikä se on ku vedetään neulalla siittiöitä veks. Joka tapauksessa tsempit sinne, onneks nykyää on keinoja vaikka ois mennykki tekeen tollasen päätöksen ni apuja löytyy 🤪🤭🤭

Tarviiko ukon käydä missää tutkimuksissa tai ronklattiinko sen vehkeet läpi muutaku neulalla? Mun ukkoo se ronklaaminen pelottaa enemmä ku neuloilla pallien tökkiminen 🤣🤣

Ja hei Kiitos klinikkavinkistä en muista kuka oli. Yks mikä ois aikas liki meitä nii o Ovumia Tampereella että onko siitä hyvää tai pahaa kellää sanottavaa 🤔🤔
 
@Haaveitako en nyt muista oletko yksityisellä puolella mutta siellä olen kertonut enemmän taustoja. Rahaa paloi järkyttävä summa eikä tutkittu mistä ongelmat johtuvat, dextrassa alettiin heti tutkimaan juurisyitä ja lääkkeitä on erilailla saatavilla.
 
Onko teillä myös ukko laittanu piuhat poikki? Meillä on semmone tilanne että 5 vuotta sitten kävi sen tekemässä ja icsi täytyy ny tehä. Toki ensin joku biopsia vai mikä se on ku vedetään neulalla siittiöitä veks. Joka tapauksessa tsempit sinne, onneks nykyää on keinoja vaikka ois mennykki tekeen tollasen päätöksen ni apuja löytyy 🤪🤭🤭

Tarviiko ukon käydä missää tutkimuksissa tai ronklattiinko sen vehkeet läpi muutaku neulalla? Mun ukkoo se ronklaaminen pelottaa enemmä ku neuloilla pallien tökkiminen 🤣🤣

Ja hei Kiitos klinikkavinkistä en muista kuka oli. Yks mikä ois aikas liki meitä nii o Ovumia Tampereella että onko siitä hyvää tai pahaa kellää sanottavaa 🤔🤔
Jep!😁 ei ollut mitään muita tutkimuksia kuin verikokeet, punktio vaan! Me ollaa Turussa Felicitaksella, en tiiä miten paljon klinikoilla käytännöt eroaa. Ei se punktiokaan häävi ollut, mutta sai hyvät kipulääkkeet niin oli jotenkin siedettävissä :) Tsemppiä myös sinne teille, toki hoidot ei missään ilmasia ole mutta näissä tapauksissa kustannukset nousee niin isoihin summiin että huhhuh. Toki rahalla mittaamaton juttu sitten kun toivottavasti joskus tärppää.

Mulla täällä edelleen vuotoa, ehkä vähän hiipumaan päin, vielä äsken oli testi kuitenkin vahvasti positiivinen.. Huomenna labraan, jännittää pirusti ja melko varma lopputuloksesta mutta pienen pieni toivon ripe vielä olemassa.
 
Täällä juhannuksena saatu posi tais olla kemiallinen, kun viiva oli tänään aamusta haaleampi😔. Perjantaista maanantaihin anto liuskat ja digikin posia. Ollut kuitenkin jotenki sellanen olo että kaikki ei oo kunnossa kun ollut mm kovia vääntäviä vatsakipuja nyt monta päivää. Mieli melko maassa pitäs jaksaa töissä tän fiiliksen kanssa, mutta työt pitää edes vähän ajatukset kasassa.

Valoa tunnelin päähän tuo se että eilen biologi soitti ja viidestä PGT-A tutkitusta alkiosta kolme oli euploideja ❤️😭 Niin kiitollinen tästä määrästä, aattelin että ikä on tehnyt jo tehtävänsä ja ois ollu kaikki ihan kuraaa. Pitää ajatella kai niin että tämä tuoresiirretty oli mahdollisesti aneuploidi ja ei tosta jatkanut syystäkin, eikä ongelmaa olisi nyt jossain muualla ja sitten testatutkaan ei etenisi, mut turha tuota murehtia etukäteen (helpommin sanottu kun tehty) 😞.

Jospa ei nyt seuraaviin viikkoihin tarvis stressata oireita ja testejä ja pääsis hetkeks irti tästä kaikesta myllytyksestä ja viikonloppuna viimeistään haen ison kasan sushia ja salmiakkia! 😁
 
@Tiana ikävä kuulla, että oli kemiallinen, kovasti voimia. Onneksi kuitenkin joukossa myös hyviä uutisia.

ON: täällä todella ristiriitaiset fiilikset, tänään piti olla tuore alkionsiirto, mutta puhelin soi jo ennen puoli ysiä aamulla, että ei ole yhtään blastoa, kolme morulaa, joita seuraavat huomiseen ja jos sattuisi se pienen pieni onnenkantamoinen, että huomenna olisi joku blastoksi asti jaksanut menee se/ne sitten pakkaseen. Biologikaan ei ollut kuitenkaan hirveän toiveikas sen suhteen, koska ei ole kolmella aiemmallakaan kerralla blastoiksi kehittynyt. Munasoluthan tutkittiin. Kahdeksasta kypsästä neljällä oli toivoa, kaksi hyvää, joista toinen 9.4/10 ja toinen taisi olla 8.7/10 ja kaksi jotka jäi sinne keski-hyvän/-korkean tasolle. Nyt odottelen sitten lääkärin soittoa, ilmeisesti soittaa tänään ja huomenna biologi soittaa lopullisista tuloksista.

Kertokaa nyt joku, että vielä olisi toivoa, vaikka oma mieli yrittää jo sanoa ihan muuta vaikka kaiken toivon yritänkin niille kolmelle telepatioida.
 
Takaisin
Top