Mulla meni tänään paremmin kun olin uskaltanu toivoa. Puhelua ei tullu joten menin klinikalle, kysyin ilmottautuessakin että näinkö on että tänne sain tulla :D Heitä hymyilytti ja sanoivat että kyllä vaan sinulle on aika täällä. Olin hieman etuajassa ja olin ajatellu täyttää rakkoa vielä lisää kahvilla (olin jo pissahätänen). Lääkäri bongas mut käytävällä (ei se mun oma vakkari/suosikki, mutta hän joka teki punktion ja jolle tämä alkionsiirto oli varattu), hän sanoi että olisi jo valmis, kysyy onko muut valmiina niin voidaan jo mennä.
Toi mut vähän ennakkoon huoneeseen, koputteli biologin ovea ja hoitajakin saapui pian. Kyselivät vointia ja hetua. Hetu meni oikein (duhh) ja biologi katsoi paperiaan, se oli sellainen johon oli käsin suhattu muistiinpanoja, en nähnyt tarkemmin sen reunan yli, ja hän sanoo että meille onkin hyviä uutisia. Niinkö?
Hän sanoo että meillä on usea alkio, tänään siirrettävä on parasta A-luokkaa (se sano useemman a kirjaimen mutten muista montako mutta kuulemma paras mahdollinen), ja että muutkin alkiot näyttää tosi kauniilta. Sit mä jotenkin tajusin että meidän kaikki kuusi hedelmöittynyttä on nyt alkioita! Siis ei yhtään katoa???
Biologi puhuu että kaikista on mahdollista tulla pakastuskriteerit täyttäviä, mutta se selviää vasta viljelyn lopussa. Yksi on morula mutta nyt on vasta päivä viisi, sekin voi ehtiä. Siis meillä on viisi blastoa????
Mä sopertelin sille kiitoksia ja että tää tuntuu ihan uskomattomalta kun viimeks alotettiin kuudestatoista ja lopulta jännitettiin sitä onko meillä mitään siirrettävää. Olin toivonu että on yks siirrettävä, ja jopa yks tai kaks kaveria pakkaseen, ettei heti tarvi uusiks punktioida... ja sit siellä on vastassa lauma pirteitä ystävällisiä naisia kertomassa että meillä on 6 tässä viljelyn loppusuoralla jotka porhaltaa reippaina!!!