*Ninni*
Näppärä viestien naputtelija
Tervetuloa mukaan @Kanelikierre ! Täällä kanssa tiistaina eka punktio koskaan tulossa! Kivaa kun on samassa aikataulussa jännääviä 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ai joo! No jospa meistä mahollisimman moni siirtyis sinne ja aktivois sen :D En kans ite tiiä mitä tästä tekee jos/kun lopulta plussaa.Jep, ei tartte missään nimessä kenenkään kipua etukäteen pelätä, mutta ei se pientäkään ollut. Kiitos vinkistä, näkyy joo! Ehkä ei ainakaan viime aikoina oo vaikuttanut kovin aktiiviselta keskustelu tai sitten en oo vielä kaikkia nurkkia tutkinut![]()
Jep, ei tartte missään nimessä kenenkään kipua etukäteen pelätä, mutta ei se pientäkään ollut. Kiitos vinkistä, näkyy joo! Ehkä ei ainakaan viime aikoina oo vaikuttanut kovin aktiiviselta keskustelu tai sitten en oo vielä kaikkia nurkkia tutkinut![]()
Kiitos @*Ninni*. Kiva jännäillä jonkun kaa samassa tahdissa. Tsemppiä paljon tiistaille!Tervetuloa mukaan @Kanelikierre ! Täällä kanssa tiistaina eka punktio koskaan tulossa! Kivaa kun on samassa aikataulussa jännääviä![]()
Kiitos Tsempeistä! Neulalla rönkkimiset on mustakin aina epämukavia ja kanyyli harmitti synnärilläkin eniten (lähinnä kun sitä piti varuiksi pitää joku 2 vrk ). Felicitas tosiaan tarjoaa Diapamia heti alkuun niin sen ajattelin ottaa ja kaikki muutkin mömmöt mitä tarjotaan.Apua, mitä ihmettä @punktiopikkarit , kuulostaapa hirveeltä! Osasiko lääkäri yhtään arvella miksi oli niin kivulias? Oliko siinä anatomiassa jotain, että hankalassa paikkaa? Musta tuntuu et ne lääkkeet on vienyt aika hyvin sellaisen terävän pistokivun mut sit sellaseen paineeseen huonommin tehoaa kun esim viimeksi piti munkin mahaa painella. Ja että melkein sillä uä-anturilla tökkiminen on tuntunut ikävämmältä kuin se neula. No, en kyl osaa sanoa, viimeksi se eka neulanpisto oli myös aika ikävä mut tokaa ei sit tuntunut. Kai siinä on vähän sattumaa myös et jos sattuu pistämään jonkun tuntohermon kohdalta, kun hermokipuun ei myöskään opiaatit oikein tehoa. Joskus gonal-f pistäessäkin oon huomannut et pääosin ei tunnu juuri mitään mut satunnaisesti osuu aika mehevään kohtaan ja jää jomottamaan. (Sori meen aina tällaseen spekulaatiomoodiin kun kiinnostaa nää biologiajutut) Toivottavasti ois pian helpompi olla! Saitteko vielä tietoa hedelmöittyneistä?
Tervetuloa mukaan @Kanelikierre ! Toi punktiopikkarien tarina kyllä kuulosti hurjalta ja on tosiaan mahdollista että aina se punktio ei mene ihan niin putkeen että on kipua tai tulee jtn muuta, mutta pääosin kyllä tuntuu että suurimmalla osalla joko lähes kivuton tai jotain hetkellistä enintään. Oma kokemus on ollut että henkilökunta on tosi ihanaa ja huomioivaa ja on tosi herkillä antamassa lisää lääkettä jos vähänkin kulmia rypistää. Itse olen molemmilla kerroilla kokenut melkeimpä ne lääkkeet kamalammiksi kun minulla pyörittävät päätä niin kamalasti (tosin ei ole ollut rauhoittavaa, sitä ei julkisella kai niin herkästi anneta kuin yksityisellä ja kuulemma se auttaisi pyöritykseen/tekee niin ettei se haittaa). Ja tyypillisesti kipeintä tekee se neulalla emättimen seinästä läpi meneminen eli on aika hetkellinen kipu, luulen että kerran olet synnyttänyt ilman kivunlievitystä niin sua on kyllä valmisteltu. Itse koin sen just hankalana kun en oo ennen sillä alueella tuollaista kipua tuntenut niin oli vaikea varautua, vs jos sama neula ois vaikka käteen pistänyt niin ei olisi niin paha (ja mulla ekalla kertaa sattuikin enempi se kanyylin ronkkiminen käteen kuin punktio). Tosi paljon tsemppiä punktioon ja toivotaan että tulisi useampi tutkittava ja sieltä hyviä tuloksia!