IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Voihan Menopur ja ruiskut!

Tänään leijuin iltapäivällä pilvissä kun selvisi, että neljä follikkelia on kasvanut, ja päästään maanantaina punktioon. Kaikki oli eri kokoisia joka itseä huolettaa.

Mutta, nyt kun iltapiston aika tuli, ei mun tarvinutkaan sekoitella uutta ampullia, vasn tuosta riitti just illan annos. Joka aiheutti paniikin. Koska ois pitäny jäädä vajaaksi.

Joten kysymys; muut jotka ootte käyttäneet 1200 IU sekotetta, ootteko huomanneet pullossa olevan enemmän mitä pitäisi? Vai olenko nyt onnistunut pistämään 10pv aikana liian vähän? 🫣 Mulla annos ollut 375/pv
On niissä pulloissa ollut aina ylimääräistä. Itsellä kun oli 300 IU annos, otin neljä ja siirryin seuraavaan pulloon, eli en käyttänyt pulloa tyhjäksi. Jos oot aina ottanut tyhjäksi ja jatkanut uudesta pullosta, niin varmana käy juuri noin jossain vaiheessa. Ei syytä huoleen! Tsemppiä tulevaan punktioon! 🤗

Huh, hyvä kuulla! Ja joo, olen ottanut aina pullon tyhjiin, en edes tiedä miksi 😁 ja kiitos 🥰
Sulla on sen kaltainen annostus, että noista jäämistäkin kertyy annoksia, itselle jäi vain niin pienet jämät 4 annoksen jälkeen, että ei olisi hyötynyt. ☺️ Mutta ilmeisesti niissä on pieni ylimäärä siksi, että saa varmasti otettua riittävän annoksen.

Huh, hyvä kuulla! Ja joo, olen ottanut aina pullon tyhjiin, en edes tiedä miksi 😁 ja kiitos 🥰
Mulle ohjattiinkin, että pullo tyhjiin ja sitten vasta seuraavasta (turhaan menis muuten lääkettä hukkaan) ja tän ansiosta ei tarvinnut ostaa ylimääräistä 600IU annosta, kun tuli vielä yksi pistopäivä lisää 🙌🏼

Ihana kuulla, että follikkeleita kasvussa! Toivotaan, että pienemmätkin kirii punktioon mukaan, se on täysin mahdollista. Onnea matkaan 🤗

Kahlasin vielä uudemman kerran viime päivien viestejä läpi. On niin monia tilanteita, että pitää ihan ajan kanssa keskittyä, jos haluaa myös vastailla. ❤️

@kattohaikara92 Ihanaa, että siellä kuitenkin tuli siirrettävää. 💖 Onko siirto koska suunnitelmissa?

@Puputupu Paljon onnea! 😍 Näitä uutisia tarvitaan tänne! 🌈

@Aida91 Sinne hurjasti toivomuksia kiinnittymiseen! 💖

@Teekoo Voi kuinka upea tulos, onnea! Siinä on loistavat mahdollisuudet onnistua ja jäädä vielä varastoonkin. 🙏💖 Pääsettekö PAS:iin tähän kiertoon?

@Enkelinsiipi Olen niin pahoillani. 💔 On niin epäreiluja nuo nollatulokset. Hopeareunus tosiaan, että stimulaatiokaava on tiedossa ja lahjasiittiöillä vielä uusi mahdollisuus. Vaikka on siinä oma sulattelemisensa varmasti myös. Voimia pettymyksen käsittelyyn. ❤️

@Trieste Hieno tulos tutkittavaksi, toivotaan että odotteluaika menisi joutuisasti ja saisitte hyviä tuloksia! 💖

@lottetti Tervetuloa ja toivottavasti saatte maanantaina hyviä uutisia! 💖 On kyllä ärsyttävää, kun ei saa mitään väliaikatietoja. 😬 Toivotaan myös pikaista palautumista, se turvottelu voi kestää yllättävän pitkään. Musta tuntuu, että nyt vasta alkaa normalisoitua sellainen ihonalainen turvotus, ja punktiosta on jo kuukausi. Mutta olon parantuminen se pääasia on kuitenkin ja sun tapauksessa töissä jaksaminen. 🙏

Laitan nyt vielä erikseen omaanapaa, kun tuli niin pitkä viesti edellisestä. Meinaa harmittaa vietävästi, kun tulee koko ajan jotain negatiivisia käänteitä. Nyt viimeisimpänä Kela-korvauksiin liittyen, pitää toimittaa lääkärinlausunto. Laitoin viestiä klinikalle ja sain vastauksen, että se on maksullinen! Onko muilla kokemusta aiheesta? Tuntuu oudolta, koska korvaukset olisi saatu automaattisesti, jos ei olisi teetetty alkiotutkimuksia ja kerrottiin etukäteen vain, että tällöin korvaus pitää hakea Kelalta erikseen. Mulla on aivan sellainen olo, että maksetaan lausunnosta ja saadaan silti epäävä päätös. 😞 Kysely alkoi niin, että onko taustalla sairaus vai johtuuko hedelmällisyyden aleneminen iästä. Harmittaa, että ei saa asioista riittävästi tietoa etukäteen ja tulee yllätyksiä. Nimenomaan kustannuspuolta olemme etukäteen kyselleet ja saanut infoa, mutta tällaisesta lisämaksusta ei ole ollut mitään puhetta. Kelan sanoin pyytävät lausuntoa aina.

Muokattu viimeksi:
Kiinnittyminen on ilmeisesti tapahtunut😍 pp2, dpo8. En tiedä näkyykö teille kunnolla kuvasta mutta 2h pidätyksellä näkyy ihan selkeä haamu🥰 vähän etoo, mua on etonut aina tosi aikaisin raskauksissa niin sen takia tikutin jo. Vielä kun pysyis matkassa.

Liitteet

• IMG20260425114036.jpg
    IMG20260425114036.jpg
    510.4 KB · Katsottu: 36
@HaaveistaTotta Mä pistin Gonal F:ää kahdeksan päivää 300 yksikköä. Yksi ruisku on nimellisesti 900 yksikköä, mut vikaan jäi n. 450 yksikköä sisältöä laskennallisen 300 yksikön sijaan. En hämmästynyt, koska polilla ohjeistettiin kalliin lääkkeen ollessa kyseessä pistämään kynät tyhjiksi ennen uuteen siirtymistä ja pakkausselosteessa oli siihen ohje ja taulukko. Voisin kuvitella et tossa Menopurissa on sama, et lääkeainetta laitetaan varmuuden vuoksi pakkaukseen hiukan liikaa, jotta esimerkiksi ilmakuplien poistaminen ruiskusta ei vie hukkaan käytettävää lääkeannosta.

Itsehän ruikkasin myös vahingossa Gonapeptyliä keittiön kattoon kun poistin ilmakuplaa, mut silmämääräisesti hävikki oli niin pieni etten panikoinut enkä usko sen vaikuttaneen lopputulokseen. Se on siis annosruisku.

Takaisin