IVF/ICSI-HOIDOT 2026

Mulla oli tänään eka folliultra ja näyttää siltä että hyperin riskin takia tulisi irrotukseen gonapeptyl. Vähän jännittää kypsyttääkö munasolut yhtä hyvin kuin ovitrelle 🤔.

Kyselin jo yksityiselläkin puolella mutta onko kenelläkään kokemuksia pidemmästä matkasta kotiin kylmäsäilytystä vaativien lääkkeiden kanssa? (Ovitrelle, gonapeptyl) Farmaseutti sanoi että tunti liian pitkä aika olla huoneenlämmössä mutta ei lähempääkään saa..

Muokattu viimeksi:
@Enkelinsiipi Luulen, että kaksi parasta siirretään ennen mahdollista uutta hoitokierrosta.. Toki, jos ekan jälkeen uhkaa loppuvuosi ja 43v synttärit tulla vastaan, niin sit pitää harkita jo ekan jälkeen. Ei olla vielä miehen kanssa juteltu syvällisesti nyt näiden tulosten jälkeen, mut voi olla myös niin, että hänen ajatuksissaan tämä yksi kierros on se ainoa.. Kun tähänkin on rahaa palanut paljon, koska oli paljon alkioita ja tutkittavaa.

@Trieste Suurin riski nimenomaan siihen, lähteekö tai jatkuuko raskaus, eivät siirtäisi jos olisi riski sairaaseen lapseen. Tietenkään koskaan ei mikään ole 100% varmaan, mutta lähtökohtaisesti näin.

@Purkkapallo Mä ostin Taysin apteekista ja kuljetin junamatkan päähän kylmäsäilytettäviä lääkkeitä, mukana oli pieni kylmälaukku ja muutama kylmäkalle. 👍🏻

Mulla oli tänään eka folliultra ja näyttää siltä että hyperin riskin takia tulisi irrotukseen gonapeptyl. Vähän jännittää kypsyttääkö munasolut yhtä hyvin kuin ovitrelle 🤔.

Kyselin jo yksityiselläkin puolella mutta onko kenelläkään kokemuksia pidemmästä matkasta kotiin kylmäsäilytystä vaativien lääkkeiden kanssa? (Ovitrelle, gonapeptyl) Farmaseutti sanoi että tunti liian pitkä aika olla huoneenlämmössä mutta ei lähempääkään saa..
Kylmälaukku + -kalle hyvä, MUTTA kannattaa eristää lääkepaketti esim. villasukalla tms., ettei lääke ole liiankin viileässä. On kokemusta muista kylmäsäilytettävistä, tätä käytän varotoimena.

Takaisin