@Enkelinsiipi @Puolikuu Kiitos

mielenkiintoista on, miten rakentavasti keskustelut lääkärin kanssa aina menevät. Sanoin ne kuuluisat sanat "teinköhän jotain joka vaikutti tähän?" ja vastaus oli toki "et tehnyt", mutta aina jää miettimään sitä. Sitten juteltiin tosiaan että endometrioosi oli saanut "ruokaa" mun PAS-kierroksien aikana ja luultavasti se vain tulehtui enemmän näistä kolmesta peräkkäistä hoidoista. Jossain määrin olisin toivonut että kierrosta oltais pysäytetty koska hänen varovaisuus tuli esille jo toisen ultran aikana (hän oli miettinyt että voisiko viikonlopun yli saada kaikki pienemmät follikkelit mukaan) mutta nythän tiedetään ettei se olisi auttanut kun sytokiinien määrä oli kaikissa varsmasti aika korkeat! Eilen illalla alkoi uusi kierto joten pääsen tänään illalla ottamaan eka pilleri, tulee olemaan pitkä kesä! Varaan käynnin lääkärille heinäkuun alussa, ennen kuin hän menee toiselle lomaviikolle ja silloin varmasti tiedetään että onko lääke toiminut, ja miten jatketaan.
@Zebra Hyvä kuulla kokemusta Endovellesta. Aloitan tänään sillä ja toivottavasti vaikuttaa muhunkin nopeasti. Mun pillerimäärän takia Gemini ehdotti että otan Endovelleä iltaisin, mahdollisimman kaukana Thyroxiinista joten mennään sillä. Eniten pelkään ehkä sitä ettei se toimis ollenkaan ja heinäkuussa pitää taas suunnitella jotain uutta strategiaa. Jos pitää käyttää hieman kauemmin niin se vielä sopii, mutta kai se seuraava stimulaatiokierros kertoo jo aika paljon sitten. Onko toivetta vai ei.
Endovellen lisäksi koska tässä on 3 kk aikaa tehdä muutoksia mun solutasolla aloitin Donafertyn annospusseja 2kpl päivässä joka nostaa myös foolihapon annosta, nostin q10 annostani reippaasti ja ajattelin kokeilla gluteeniton ja maidoton (tai no lähes jos nyt joku juhla on niin syön kai kakkua tms. siellä sitten) joka pitäisi auttaa sisäiseen tulehdustasoon. Olen allerginen vehnälle eli gluteeniton ei ole mikään uusi, mutta välttelen siis ruis, ohra jne. enemmän tässä seuraavien kuukausien aikana.
Juttelin myös äidilleni ensimmäistä kertaa vähän tarkemmin asioista, ilmeisesti olin jo joulun aikana jotain paljastanut mutta en oikein muista mitä silloin sanoin. Viime kuussa synttärijuhlissa olin sanonut että "asiat ovat käynnissä" mutta nyt avasin sitten aihetta hieman lisää ja hän kertoi mulle että hän oli silloin 80-luvulla saanut itsekin endometrioosin kuivatusta ja leikkausta ennen kuin sai omat ekat lapset. Tiesin jo että hänellä oli ollut endometrioosi mutta muut tiedot olivat mulle uusia. Odotan siis myös että kaikki (sisarukset, tädit, naapurit...) tietävät tästä asiasta ennen kesää. Onneksi en asu sielläpäin.
Kolmas asia mitä tein tässä ihan huvin vuoksi, oli budgetin laskeminen. Geminin kanssa tultiin siihen tulokseen että ilman piilokuluja (joita varmasti tulee jostain granaattiomenamehusta jne) niin olemme käyttäneet lähes 20K rahaa tähän. Gemini sanoi että sillä rahalla saisi uusi Toyota Yaris. Tiedän että tähän menee varmasti vielä rahaa, mutta eiköhän se toive ole että se puoli miljoonaa lahjoitetaan lapsen ensimmäisten 18 vuoden aikana kuitenkin!

me aloitettiin lahjonnat vähän aikaisemmin vaan!