Heippa kaikille! Uskaltaudun tänne mukaan, kun tuleva ensimmäinen hoitokierros häämöttää. Olen 42v, mies 46v ja toista lasta on yritetty nyt vuosi. Marraskuussa plussasin, mutta vain viikon verran ehdin olla tietoisesti raskaana ennen kuin tuli varhainen keskenmeno. Sen jälkeen kypsyi ajatus hoitoihin hakeutumisesta, koska aikaa ei ole rajattomasti ja sukusolujen laadusta ei ole takeita. Kävimme tammikuun lopulla Ovumiassa ensikäynnillä ja tehtiin suunnitelma aloittaa nyt seuraavasta kierrosta. AFC oli 8+(7-8) ja AMH 2,3, joten määrien suhteen on ihan hyvä tilanne. Miehen siemennesteessä oli todennäköisesti kuumetautien tappamia siittiöitä paljon (55%) ja A-luokkaisia vain 1%. Suunnitelma on siis ICSI, toki jonkin verran palautumista voi ehtiä tapahtumaan, sen näkee sitten. Nyt odottelen ovulaatiota, että voisin ennakoida seuraavan kierron alkupäivämäärän. Yritän päästä käymään kotipaikkakunnalla ekassa ultrassa, toiseen menen sitten Tampereelle. Olen nyt arvannut käynnin päivämäärän Premomin ennusteen mukaan ja toivon että saan sitä siirrettyä tarpeen mukaan, kun oviksen bongaan. Luteaali on minulla aina ollut samanpituinen.
Osaatteko enemmän tietävät kertoa, miten teillä on ajoittunut keräysajankohta verrattuna normaaliin kiertoon? Minulla on ovisplussa yleensä kp17..19, on hajontaa vähän vielä molempiin suuntiin. Toinen mitä oon pohtinut, niin ajoitetaanko lääkkeiden avulla asioita niin, että viikonloput ei tule sotkemaan kuvioita? Laitan kyllä vielä kyselyä klinikalle eri asioista, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.
Hirveästi tsemppiä kaikille eri vaiheissa oleville!