IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niillä kenellä follikkelimäärä on ollut iso, onko tullut hyperi ja kuinka pahat oireet? Viimeksi ei tullut hyperiä, vaikka olikin suht paljon follikkeleja, mutta nyt on ollut vatsakipuja jo ennen keräystä.
Mulla oli kontrolliultrassa ~50 follia, mutta en tiedä, kuinka monta lopulta tyhjennettiin. Soluja saatiin 32. Ennen punktiota oli kyllä alavatsalla aika turvonnut ja tukala olo. Hyperi ei kuitenkaan iskenyt, mutta riskin takia ei päästy tuoresiirtoon. Silloin se harmitti, mutta nyt jälkeenpäin mietittynä oli varmasti hyvä päätös antaa kehon toipua tuosta rasituksesta ennen siirtoa.

Todennäköisyys onnistua hoidoissa paranee endoleikkauksen ja kuivatushoidon jälkeen huomattavasti. Mulla kans endo ja ade enkä raskautunut kuin vasta leikkauksen, kuivatuksen ja PAS:in jälkeen ( mukana tukilääkkeet cyclogest, terolut, gonapeptyl ). Nykyään ei edes suositella hoitoja jos leikkaus ja kuivatus ei ole alla, koska todennäköisyys onnistua on silloin niin huono. Uskon, että nyt kun sulla on hyvä hoito niin saatte IVF:ässä alkioita talteen 😊👍
Kiitos kannustuksesta ja omakohtaisesta kokemuksesta 🥰 Toivotaan, että tosiaan tilanne olisi nyt jatkossa parempi

Nyt on mennyt viikko ja ovis ei ole tikkuun tullut, soitin lääkäriasemalle eilen ja hoitaja ehditti että tikutan vielä tänään ja huomenna aamulla ja sitten soitan uudestaan sinne ja mietitään suunnitelmaa. Epäilen tosiaan että oli pe, kun viivat vahvistuivat mutta la oli jo heikompia. Google sanoo että voi vielä kp 16 asti hyvinkin tulla mun kiertopäivillä mutta epäilen että ei. Googlasin myös että onko tämä kierto nyt menetetty ja gemini ainakin olis sitä mieltä että ei, mutta se voi tarkoittaa joko ultraa tai verikoetta vielä. Vähän onneton olo just nyt mutta kai sitä odotellaan kuukausi taas, parhaimmat mahdolliset pitää antaa alkiolle, eihän me olla odoteltu kuin 8 vuotta. What's another month? 👀 (Huumorilla koitan selvitä tästäkin vaikka pieni itku tuli 😂) Jatkat uudessa ketjussa --->2026

Mulla oli kontrolliultrassa ~50 follia, mutta en tiedä, kuinka monta lopulta tyhjennettiin. Soluja saatiin 32. Ennen punktiota oli kyllä alavatsalla aika turvonnut ja tukala olo. Hyperi ei kuitenkaan iskenyt, mutta riskin takia ei päästy tuoresiirtoon. Silloin se harmitti, mutta nyt jälkeenpäin mietittynä oli varmasti hyvä päätös antaa kehon toipua tuosta rasituksesta ennen siirtoa.
50 folliikkelia, se on ihan hurja määrä! :Weary Cat Face: ja mä olin jo ihan ymmyrkäisenä 28 folliikkelista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Joo, tutkimustenkin mukaan luonnonkierto/PAS on terveellisempi lapselle kuin tuoresiirto, mutta kun tiedän että jos päädytään endoleikkaukseen ennen siirtoja, niin sit siirtyy PAS taas tosi pitkälle. Täytän tänä vuonna 40 ja tuntuu että kello tikittää koko ajan.

50 folliikkelia, se on ihan hurja määrä! :Weary Cat Face: ja mä olin jo ihan ymmyrkäisenä 28 folliikkelista! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Joo, tutkimustenkin mukaan luonnonkierto/PAS on terveellisempi lapselle kuin tuoresiirto, mutta kun tiedän että jos päädytään endoleikkaukseen ennen siirtoja, niin sit siirtyy PAS taas tosi pitkälle. Täytän tänä vuonna 40 ja tuntuu että kello tikittää koko ajan.
Täällä toinen 40v täyttävä tänä vuonna. Toi kello tikittää kovaa vauhtia ja jop yksi kuukausi eteenpäin odottamista on tuskaa välillä... Nyt marraskuun jälkeen olen odottanut tätä viikko aja kun ovista ei ole näkynyt niin pelkäänpä että PAS jää väliin tästä kierrosta. 👀

Takaisin