Nektariini86
Vauhtiin päässyt keskustelija
@Kirppuliini Mulla kanssa iltaa kohden on turvonneempi olo. Oon kans ajoittanut henkisesti punktion maanantaille ja toivon et olis silloin valmista kauraa 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
mutta ei pitäisi ajatella niin pitkälle. Mun tuurilla tämä on monen kierron projekti. Mutta olen pessimisti 
Taysissä lääkäri väläytteli mulle km jälkitarkastuksessa että voisi tehdä useamman pakastekierroksen putkeen kun mun ikä on jo 39. Tiedä sitten mikä virallinen kanta on sielläKysyin Helsingissä Tilkasta (julkinen) heidän linjaansa tuoresiirroista. Tuoresiirto pyritään aina tekemään, ellei ole erityistä syytä pakastaa alkiot. Syy voisi olla esimerkiksi potilaan hyperstimulaatio, koska mahdollinen raskaus pahentaisi sitten tilannetta.
Ymmärsin, ettei potilas siis voisi itse juurikaan vaikuttaa siihen tehdäänkö tuoresiirto. Linja voi olla muissa kaupungeissa eri ja yksityisellä ainakin.
Mitä kaikkea me ei lapsensaamisen eteen tehdäJep!Ihan suhteellisen sottaavaa ja hinnakasta, mutta näillä mennään. Yksi siis laitetaan kerralla emättimeen ja toinen peräsuoleen.
Onko se ihan normaalia että on huono olo jos on paljon follikkeleita? Mulle ei tästä kauheesti juteltu, ja luin vaan että menopur voi aiheuttaa tällaisia (päänsärky, huono olo tms.)Oon myös siinä ymmärryksessä, että siirtoon meneminen on aina potilaan oma päätös, eikä sitä voi lääkäri määrätä. En sitten tiedä pitäisikö aiheesta keskustella, jotta potilas ymmärtää mahdolliset riskit, eli että pakastetut alkiot ei välttämättä selviä jne, jos ei selkeää lääketieteellistä syytä ole skipata tuoresiirtoa. Mulla hyperin riskin vuoksi ekassa stimulaatiossa lääkäri kielsi tuoresiirton, ja toisessa sanoin itse, että otan mieluummin irrotuspiikiksi gonapeptylin ja jätetään tuoresiirto väliin, kun olo oli kertyneen nesteen takia niin huono, vaikkei varsinaista hyperin riskiä eli isoa follimäärää sillä kerralla ollutkaan.
En osaa sanoa, mutta varmaan tosi yksilöllistä miten kukakin reagoi. Mulla kertyy stimulaatiossa nestettä vatsaonteloon ja se aiheuttaa mulla turvotusta ja tukalaa oloa. Ja yleensä kai tuo nesteen kertyminen liittyy juuri siihen isoon follimäärään, ainakin viimeksi mun lääkäri totesi että odotti mun kertomien oireiden ja ultrassa kohdun ympärillä näkyneen nestemäärän perusteella paljon isompaa follimäärää kuin mitä siellä silloin näkyi (vain 9 isompaa).Onko se ihan normaalia että on huono olo jos on paljon follikkeleita? Mulle ei tästä kauheesti juteltu, ja luin vaan että menopur voi aiheuttaa tällaisia (päänsärky, huono olo tms.)
En nyt muista miten oli rajoitukset liikunnassa, mutta itsellä oli sen verran tukala olo, ettei voinut kyllä edes harkita muuta kuin rauhallista kävelyä.Random kysymys: hoidot ja liikuntaa. itse juoksen ja käyn salilla, nyt luin että punktion jälkeen ei saisi pomppia/kiertoliikkeitä tehdä. Onko tullut jotain kieltoja liikuntaan liittyen teille?
On tässäkin jännää vaihtelua, HUS ei tee edes hcg-mittauksia verestä vaan sinne vain ilmoitetaan kotitestin tulos.Juuri noin eli todettu auttavan kiinnittymisessä.Ei se sitä kuitenkaan takaa. Mutta lisäboosti aina kelpaa!
Tuo progearvo (ainakin multa) otetaan automaationa, kun mennään ottamaan verestä raskaustesti ekaa kertaa. Siitä saa sitten osviittaa luteaalituen riittävyydestä. Tuoresiirrossa mun proge oli Cyclogest 1 + 1 turvin vaan 25, joten se nyt tuplattiin. Toki selvästi stimulaatio vaikutti, koska tuoresiirrossa esim. mun limakalvo oli surkeat 6.5 mm, kun se nyt oli 9.3 mm. Eli olisi pitänyt periaatteessa kyllä jättää koko tuoresiirto tekemättä. Jos uuteen IVF:ään joutuu, kieltäydyn tuoresiirrosta. Toivottavasti nyt tuo progekin olisi parempi, mutta ensi viikolla näkee.
Mulle ainakin sanottiin, että normaalia elämää.On tässäkin jännää vaihtelua, HUS ei tee edes hcg-mittauksia verestä vaan sinne vain ilmoitetaan kotitestin tulos.
Miten olette suhtautuneet saunomiseen piinapäivien aikana?Mulle tehtiin pas maanantaina, nyt lähdetään pitkäksi viikonlopuksi mökille. Mulle on tehty neljä siirtoa aiemmin, ja ainoa jossa testit pysyi negana, oli sellainen ajankohta jolloin siirron jälkeen lähdettiin mökille ja saunoin joka päivä. Nyt ajattelin jättää saunan väliin, vaikka varmaan tuo on ollut ihan vain sattumaa
![]()