Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kuulostaa erikoiselta! Voisiko kroppa reagoida pistoslääkkeeseen erikoisesti? Tai voisiko olla vaan hetkellistä tiputtelua? Meinaatko pistää lääkkeen illalla normaalisti ja laittaa heti viestiä klinikalle?Mulla on kuulkaa nyt vähän outo tilanne. Viime viikolla oli menkat. Eilen alkoi pistely ja synarela puolittui. Nyt näyttäis siltä että alkoi taas menkat, että mitähän ihmettä?![]()
Juu laitoin heti viestiä, mutta huomiseen menee kun vastaavat. Nyt taas näyttää siltä että vuoto vähän rauhoittui, mutta on kuitenkin tuhruttelua vähän runsaampaa.Kuulostaa erikoiselta! Voisiko kroppa reagoida pistoslääkkeeseen erikoisesti? Tai voisiko olla vaan hetkellistä tiputtelua? Meinaatko pistää lääkkeen illalla normaalisti ja laittaa heti viestiä klinikalle?
Limakalvo ja munasarjat varmasti katsottu, että oikeassa tilassa, joten vaikea uskoa, että olisivat kuukautiset. Oliko sulla kysta? Voiko johtua siitä? Ihan tässä arvailen, kun ei ole itselläni ollut tuollaista tilannetta. Tsemppiä!
Sain tähän polilta vastauksen, että joskus pistämisen alussa voi tulla vuotoa koska limakalvo on niin ohut, mutta yleensä rauhoittuu kun pistämistä jatketaan.Mulla on kuulkaa nyt vähän outo tilanne. Viime viikolla oli menkat. Eilen alkoi pistely ja synarela puolittui. Nyt näyttäis siltä että alkoi taas menkat, että mitähän ihmettä?![]()
Mulla vuoteli yhdessä stimulaatiokierrossa koko pistelyn ajan. Mulle todettiin että se ei haittaa kun hyperin takia ei siirtoon oltaisi menossa (ja lopulta siitä hoidosta ei tullut alkioita koska jarru petti), että munasoluihin se vuotelu ei vaikuta vaan siihen limakalvoon.Sain tähän polilta vastauksen, että joskus pistämisen alussa voi tulla vuotoa koska limakalvo on niin ohut, mutta yleensä rauhoittuu kun pistämistä jatketaan.
Moikka,Täällä uusi palstalainen kirjoittelee. Hoidot täällä tosiaan on vasta alkamassa ja kaikki on uutta. Meille valikoitui suoraan hoidoksi IVF ja syyskuunlopussa on hoidonsuunnittelukäynti Taysissa. Jaksaisiko joku vielä kertoa kokemuksia, mitä tuohon suunnittelukäyntiin sisältyy ja alkaako piikittelyt ym milloin? Miten tuo hoitokierros käytännössä menee ja osaako joku sanoa että miten päätetään mennäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Jännittää miten mahtaa hormonit vaikuttaa ja tietty myös punktio, miten omalla kohdalla kivun kanssa käy.
Tsemppiä kaikille!![]()
Tänään kävin tokassa ultrassa. En ole kovin tyytyväinen tuloksiin. Gonal-f aiheutti vuotelua ja tässä viikossa limakalvo on paksuuntunut vain 2mm. Rakkuloita löytyi 5+3. Kysyvät Helsingin päästä että tarvitseeko aloittaa vielä menopur tähän lisäksi. Ensi viikolle olisi punktio suunniteltu.
Kiitos.Paljon tsemppiä!Oliko sulla käynyt paljon kato aloitusultraan verrattuna? Käsittääkseni näissä hoidoissa on tutkimuksissakin havaittu jonkin verran "laatu korvaa määrän" -ilmiötä - yritin löytää siitä rohkaisua vähän vastaavassa tilanteessa. Jos limakalvo ei ole riittävä, päätyvätköhän pakastamaan kaikki alkiot
Toisaalta sekään ei varmasti ole hassumpi vaihtoehto, kun PAS:in onnistumisprosentti taitaa olla nykyään tuoresiirtoa suurempi ja nyt ei ole ole luvassa kesätaukoa tms. ikävää viivästystä. Lääke voi myös varmaan vielä kasvattaa limakalvoa yllättävänkin vauhdikkaasti.
Mulla oli alkuun 23 follia, tokassa ultrassa 7.Tai siellä oli kyllä enemmänkin rakkuloita mutta olivat niin pieniä, etteivät olisi lääkärin mukaan enää millään konstilla ehtineet mukaan. Eikä annosta siis suurennettu, maltillinen se kyllä olikin (150 iu, olin kyllä ylireagoinut letroihin ja pienikokoinen). Olin hetken tosi harmissani ja lannistunut, mutta hoidon lopputulema kolme blastoa oli varmasti silti ihan hyvä.
Otettiinko sulla muuten verikoetta (estradioli?) muutaman pistelypäivän jälkeen? Helsingissä (joilla on suunnittelukin HUS:ssa) on ilmeisesti sellainen käytäntö, meillä ei. Sillä pyritään kai arvioimaan, miten stimulaatio on lähtenyt vaikuttamaan. Ajattelin kysyä siitä, jos joudun uuteen hoitoon. Varmaan kokemus edellisestä hoidosta auttaisi myös säätämään lääkemäärää.
Mietin, että saatamme olla samassa paikassa hoidossa (toivottavasti ei ole liian creepyä sanoa näin), mutta en ainakaan täällä avoimella palstalla kehtaa mainita sairaalan tarkkuudella, kun hoitoon liittyvät ihmiset muutenkin tunnistaisivat mut näistä spekseistä, samoin ne muutamat ihmiset, joille olen hoidoista puhunut.He tuskin kyllä näitä palstoja lukevat.
Tuolla jo vastailtiinkin mitä käynnillä tapahtuu mutta ajattelin vielä mainita että Taysissä ei ole niin ruuhkaista kuin HUSissa ja me oltais ainakin saatu jo heti käynnistä seuraavaan kiertoon aloittaa pistely muttei sopinut meidän aikatauluihin.Täällä uusi palstalainen kirjoittelee. Hoidot täällä tosiaan on vasta alkamassa ja kaikki on uutta. Meille valikoitui suoraan hoidoksi IVF ja syyskuunlopussa on hoidonsuunnittelukäynti Taysissa. Jaksaisiko joku vielä kertoa kokemuksia, mitä tuohon suunnittelukäyntiin sisältyy ja alkaako piikittelyt ym milloin? Miten tuo hoitokierros käytännössä menee ja osaako joku sanoa että miten päätetään mennäänkö pitkällä vai lyhyellä kaavalla? Jännittää miten mahtaa hormonit vaikuttaa ja tietty myös punktio, miten omalla kohdalla kivun kanssa käy.
Tsemppiä kaikille!![]()
Hienoa, että pääsit nyt siirtoon, mutta ikävää, että asiassa myös kielteinen puoli. Ehkä kuitenkin parempi, että nyt selvisi, ettei alkio selviä sulatuksesta, kuin että olisit seuraavassa kierrossa ottanut lääkkeet, valmistautunut siirtoon ja hetkeä ennen olisi tullut tieto, ettei siirrettävää.Mulle tehtiin tänään eka PAS, mutta sitä varten oli jouduttu sulattamaan molemmat pakastimessa olevat alkiot, sillä ensimmäinen oli kuukahtanut pois.Ilmeisesti siihen on nykyään 5 %:n mahdollisuus, on tämä yhdenlaista.