Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
@Ehtoo siis valvominen kielletty?Me ollaan molemmat miehen kanssa niin iltavirkkuja, että usein nukkumaanmeno viivästyy.
Mitenköhän tuo valvominen vaikuttaa?
Onpa mielenkiintoista!Joo, jäi vähän mysteeriksi, että millaisesta valvomisesta siinä oli kyse ja liittyykö se siihen, että uni tietty osaltaan vaikuttaa hormonitoimintaan. Olen ymmärtänyt että yötyö/kolmivuorotyö saattaisi vaikuttaa hedelmällisyyteen, mutta olisi kiinnostavaa tietää, voisiko mun omalla päivätyöläisen valvomisella olla merkitystä. Omana ongelmana on iltavirkkuuden lisäksi rytmien vaihtelu arjen ja viikonlopun välillä ja pitkä työmatka, joten unet jää välillä lyhyiksi. IVF-hoidon aika oli myös sen verran kuormittava, että tuli huonoja unia jo siksikin, että nukkumaan mennessä huolestuneisuus korostui. Ainakaan mulla ei toimi "itkeä itseään uneen" vaan kroppa menee ihan ylikierroksille ja uni pakenee.
Lueskelin äskettäin tutkimuksia, jonka mukaan iltavirkun kronotyypin edustajat kärsivät enemmän hedelmällisyysongelmista. Ilmeisesti liikaakaan ei kannata nukkua vaan joku 7-8 tuntia olisi optimi. Järkeilin kuitenkin, että kun mun kierto toimii normaalisti, ei kannata suitsia liikaa itseään elintavoista. Eiköhän epäsuotuisat elintavat oireilisi jollain tavalla, muutenkin kuin toistaiseksi ihan selittämättömältä vaikuttavana lapsettomuutena. Lohdullista myös se, että moni taaperon äiti vaikuttaa raskautuvan - näin lapsettomana nukun ehkäpä heitä yhtäjaksoisemmin ja enemmän.
IVF-hoidon aikana muistaakseni kätilö sanoi mulle, että tuosta ei kannata liikaa huolestua ja että joku satunnainen uneton yö ei hoitotulosta keikauta.![]()
Uskoisin, että esimerkiksi lasillinen viiniä on ok. Eikös punaviinillä ole todettu myös hyviä vaikutuksia? Meillä lääkäri kysyi alkoholin käytöstä ja hiukan nauroi, kun kerroin kesän aikana juoneeni yhden lasin viiniä. Tietoihin oli merkinnyt alkoholin käytön kohdalle viivan.Mikä on ollut teidän linjaus alkoholiin hoitojen aikana? Meillä on tulossa sellainen tapahtuma jossa ihmiset juo, ja mietin uskallanko ottaa ruuan kanssa lasin tai kaksi viiniä. Siitä noin viikon päästä mulla olisi jo punktio jos sinne asti päästään. Voi olla että jätän kyllä alkoholit kokonaan väliin koska mietityttää liikaa miten vaikuttaa, mutta kysynpä nyt kuitenkin miten te olette toimineet.
Kiitos!Voimia @Kaihonkukka! Nyt lepoa ja myötätuulta hedelmöittymiseen. Onneksi miehesi pystyi antamaan uuden näytteen. Itseäni jännittää operaatiopäivissä eniten kuinka puoliso saa annettua näytteen, kun ei ole hänelle ihan läpihuutojuttu.
Hurjaa, että olet käynyt läpi viisi keräystä! Tunnen suurta sympatiaa tuosta painamisesta, kun itse jouduin kokemaan saman viimeksi. Lääkäri vakuutteli, että seuraavaan keräykseen voidaan antaa vielä vahvempaa kipulääkettä ja kertoi, että vaikka viimeksi vasen munasarja oli vaikeassa paikassa, niin ne liikkuvat, ja ensi kerta voi olla helpompi.
Oliko sulla ensin yksi julkisella, sitten välissä kaksi yksityisellä ja nyt taas julkisella? Vai muistanko väärin?Kiitos!Ja neljäs vieläpä vuoden sisään!
Punktiopäivä määräytyy sillä edellisellä viikolla (taitaa olla usein perjantaina) ultran perusteella, sulle soitetaan sen päivän aikana.Miten teille on määräytynyt tuo punktiopäivä? Mulle se on nyt suunniteltu viikolle 37. Edellisellä viikolla mulla on to tai pe vika ultra. Saanko vasta silloin tietää tarkan ajan milloin punktio tehdään, onko jo pian tuon ultran jälkeen? Ja milloin saa tietää alkionsiirron? Vai onko HUS:ssa tietyt päivät milloin näitä tehdään. Maanantaina mulla on eka ultra (omalla paikkakunnallani) niin ehkä silloin myös saan tietää jotain aikatauluista.
Miten teille on määräytynyt tuo punktiopäivä? Mulle se on nyt suunniteltu viikolle 37. Edellisellä viikolla mulla on to tai pe vika ultra. Saanko vasta silloin tietää tarkan ajan milloin punktio tehdään, onko jo pian tuon ultran jälkeen? Ja milloin saa tietää alkionsiirron? Vai onko HUS:ssa tietyt päivät milloin näitä tehdään. Maanantaina mulla on eka ultra (omalla paikkakunnallani) niin ehkä silloin myös saan tietää jotain aikatauluista.
Itselläni ollut molemmilla kerroilla ultra maanantaina ja silloin annettu keräyspäiväksi torstai. Maanantaina voisivat ajoittaa keräyksen aikaisintaan keskiviikolle, koska ma pitäisi ottaa irrotuspiikki ja ti lääkevapaa. Jos sinulla on perjantaina ultra, niin eka mahdollinen keräyspäivä on maanantai.Miten teille on määräytynyt tuo punktiopäivä? Mulle se on nyt suunniteltu viikolle 37. Edellisellä viikolla mulla on to tai pe vika ultra. Saanko vasta silloin tietää tarkan ajan milloin punktio tehdään, onko jo pian tuon ultran jälkeen? Ja milloin saa tietää alkionsiirron? Vai onko HUS:ssa tietyt päivät milloin näitä tehdään. Maanantaina mulla on eka ultra (omalla paikkakunnallani) niin ehkä silloin myös saan tietää jotain aikatauluista.