IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sain äsken tuloksen, että ainokainen blasto ei kehittynyt riittävän nopeasti ja ei täten ollut pakastuskelpoinen😭😭 Tähän toki varauduin, mutta silti niin toivoin muuta, kun keskiviikkona biologi oli ihan toiveikas. Niin kovasti toivoin, etten koskaan joutuisi tähän tilanteeseen, että itse pitää päättää, onko hoitoja mitään järkeä jatkaa. Nyt takana touko- ja kesäkuun ivf:t yksityisellä ilman yhtään siirtokelpoista alkiota. Enpä olisi koskaan uskonut, että juuri itselle käy näin. En halua edes ajatella, montako tonnia näiden epäonnistumisten loppusummaksi tulee. Seuraava steppi on lääkärin puhelu ja sitten meinataan heinäkuun lopussa marssia ihan pokkana Tilkan ajalle ja olettaa, että ottavat siellä hoitoon. Jos jupisevat yksityisen hoidoista (takana syksyltä yksi ja eka Hus ivf) niin sanon että tuloksettomiahan ei lasketa. Jotenkin kyllä vaikea uskoa, että julkisella onnistaisi, jos ei yksityiselläkään. Mutta se sen verran halvempaa, että todellakin kokeilen. Sitten pitää miettiä, että oliko se sitten siinä. Ahdistaa jo etukäteen aivan karseasti se, kun ystävät ja sisarukset tulevat saamaan toisia lapsiaan (toki moni jo saanut, mutta ei tunnu samalta kun ne tulevat). Mutta yhä vaan kiitollisempana omasta olemassa olevasta taaperosta❤️ Lähdenpä hänen kanssaan hiekkalaatikolle.

En testannut tässä punktion jälkeisessä kierrossa ovulaatiota, kun mulla se yleensä tosi täsmällisesti ja selkeät oireet. Nyt mietin mahtoiko ovulaatiota tapahtua, kun ei ollut selkeää ovulaatiokipua.

Meillä kotitekoisen raskaudem mahdollisuus aikalailla poissuljettu, niin en ole käyttänyt aikaa ja rahaa ovulaation testaamiseen. Inseminaatioita varten ostin hymynaamalla varustettuja digitaalisia testejä.

Onko progesteroni yleensä aika pysyvä kierron tietyssä vaiheessa vai voiko kiertojen välillä olla isojakin eroja? Multa mitattu kertaalleen ekassa inseminaatiokierrossa ja oli silloin 83. Voinko olettaa, että mulla ei haastetta siinä vai kannattaisiko mittauttaa uudelleen? Siis sitten syksymmällä, jos päästään hoidoissa eteenpäin.

Hei kiitti ajatusten vaihdosta 🩷
Mulla on tullut n 3kg näiden hoitojen aikana painoa ja juuri punktion aikaan ja jälkeen ollut sellanen turvonnut olo. En usko että on lisääntynyt tuo turvotus, muttei kyllä ole lähtenytkään. Mulla on kolmas päivä nyt punktion jälkeen menossa. Huomasin kävelyllä juuri, että hengästyn todella herkästi ja lievää selkäsärkyä oli erityisesti punktion jälkeen, mutta muuten olo ihan ok. Mietityttää myös tuo töiden aloitus taas, mutta ei taida auttaa kun mennä hetki kerrallaan voinnin mukaan ja seurata oloa. Mun työ kuitenkin aika fyysinen.

Hitsi kun olisin tajunnut ottaa mitat aiemmin, tää olis voinut olla hyvä. Painon tiedän punktio aamulta nii täytyy vähän yrittää sitä seurailla. Millä oirein lähdit lopulta tiputukseen? Olitko epävarma oireista vai huomaako sen sitten että yhtäkkiä pahenee?
Minulla oli ennen keräystä aika vaikea olo, mutta vain vähän turvotusta, eikä painokaan noussut. Keräyksen jälkeenkin paino pysyi suht samana, mutta housut kiristi. Sitten iski oikealle paha hartiapistos ja rinnan alle valtava kipu. Päivystyksessä kävin kahteen kertaan ja siellä todettiin, ettei ole hyperstimulaatio. Tuo tsekkaus rauhoitti omaa mieltäni huomattavasti eli suosittelen menemään päivystykseen, jos on huomattavan kipeä ja vaikea olo, vaikka paino ja vyötärönympärys eivät olisi nousseet.

@Sarsabutt kiitos kuvakaappauksista! Pääosan noista mainituista vitamiineista ja lisäravinteista saa ruosta ja monivitamiinitabletista. Muutamaa sitten otettava erikseen. Aika isot annokset tuossa mainittu nac ja Q10. Olen itse syönyt nac 500 ja ubininonia 300-500. Puolison olen saanut ottamaan kumpaakin yhden useimpina päivinä eli hänellä pienempi annos.

Olen pitänyt hoitojen ajan kirjaa kuluista, niin näihinkin mennyt jo useampi satanen, vaikka olen usein ostanut Yliopiston apteekin tarjouspäiviltä. Olen ajatellut, että ehkä näiden syömisestä hyötyä muutenkin. Esimerkiksi ubikinonin tutkittu auttavan hiukan migreeneihin ja joillakin näistä voi olla vaikutusta vastustuskykyyn.

Liitteet

• 20250613_113713.jpg
    20250613_113713.jpg
    300 KB · Katsottu: 58
Joo kyllä 👍🌞 Nää munasarjat tosiaan saavat painoa ja kasvavat hoitojen aikana. Ja tosiaan hurjaa ajatella, että yksi folli on 1-2 cm ja niitä on siellä useampi. Että kyllä se turvotus kuuluu asiaan :) vaan siitäpä se sitten taas laskee :) Mulla itsellä ei tällä hetkellä ole tukala olo tai kamalasti turvotusta, pieni huomaamaton kumpu tuossa alavatsan kohdalla.

Toisessa folliultrassa todettiin munasolujen kasvaneen ja yhden tulleen lisää:) Huh, helpotus :) Vielä tänään ja huomenna Gonal F pistokset, sunnuntaina ovitrelle ja maanantaina välipäivä. Tiistaina punktio OYS:issä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin 💕
Sitten väläytettiin neljännen IVF-hoidon mahdollisuutta ja siten siirtymistä Gynovalle. Jaiks! Jännittävää! Mulla ei oo mitään tietoa mistään näistä yksityisen puolen jutuista! Kun meidän hoitotaival on käsittänyt vain KAKS:in ja OYS:in viime syksystä asti. Mutta katsoin heidän nettisivut ja vaikuttaa mukavalta paikalta. Saa nähdä siirrytäänkö me sitten sinne 🙈

Onko teillä muilla tullut ovulaatio normaalisti punktion jälkeisessä kierrossa? Pelkään, että oma kierto jäi anovulatoriseksi. Aloitin testaamisen aikaisin, sillä mun ovulaatio on muutenkin välillä aikainen ja luin jostain, että punktion jälkeen se voi tulla vieläkin aikaisemmin. Kp 7 ja 8 aamulla testi näytti jo lupaavalta (testiviiva silti kontrolliviivaa hailakampi). Kävin kp 8 keittosuolaruiskutuksessa, jossa todettiin kohdussa kaiken olevan OK ja oikeasta munasarjasta löytyi jo 20 mm folli. Illalla tutkimuksen jälkeen ovistesti oli muuttunut varsin negatiiviseksi ja on pysynyt sellaisena koko viikon. Normaalisti mulla tulee selvä ovistestitulos enkä ole törmännyt anovulatoriseen kiertoon koko kahden vuoden yrityksen aikana (mistä varmasti kannattaa olla kiitollinen 🙏).

Mietin jo, onko keho voinut säikähtää tuota tutkimusta ja luopua ovuloimisesta. Ymmärrettävää sekoilut punktion jälkeen mutta harmittaa silti. Tässä kierrossa ei siis tehdä siirtoa (ja seuraava tai parikin seuraavaa jäävät klinikan kesätauon vuoksi väliin), mutta haluttais yrittää kotona.
Mä itse odotin, etten ovuloisi tai tulisi joku muu epämääräinen välikierto. Nyt sain kuitenkin huomata, että kp14 tienoilla alkoi kaksi päivää kestävät todella voimakkaat ovulaatio-oireet. 😅 En sitten kuitenkaan tikuttanut, koska en ajatellut mitään tällaista tapahtuvan. Sitähän nämä oireet nyt eivät tietty kerro, että ovuloinko oikeasti, mutta oireet olivat kuin mitä oli 15 v. sitten hedelmällisimmässä iässä.

@Sarsabutt kiitos kuvakaappauksista! Pääosan noista mainituista vitamiineista ja lisäravinteista saa ruosta ja monivitamiinitabletista. Muutamaa sitten otettava erikseen. Aika isot annokset tuossa mainittu nac ja Q10. Olen itse syönyt nac 500 ja ubininonia 300-500. Puolison olen saanut ottamaan kumpaakin yhden useimpina päivinä eli hänellä pienempi annos.

Olen pitänyt hoitojen ajan kirjaa kuluista, niin näihinkin mennyt jo useampi satanen, vaikka olen usein ostanut Yliopiston apteekin tarjouspäiviltä. Olen ajatellut, että ehkä näiden syömisestä hyötyä muutenkin. Esimerkiksi ubikinonin tutkittu auttavan hiukan migreeneihin ja joillakin näistä voi olla vaikutusta vastustuskykyyn.
Juu, sen takia kirjoittelinkin noihin osaan että mistä ruuasta saa hyvin. Ollaan mm. alettu lisäämään pieniä määriä maksaa liharuokien joukkoon, jolloin koko perhe saa sopivassa suhteessa A-vitamiinia ja muita maksan vitamiineja. Kananmunia käytetään nimenomaan koliinin ja proteiinin takia ja runsaasti kasviksia mm folaatin saanniksi.
Ton kirjan idea nimenomaan on käydä läpi, että miten kannattaa koostaa mahdollisimman terveellinen ja ravinteikas ruokavalio tukemaan hedelmällisyyttä ja mitkä on sitten niitä mitä kannattaa täydentää. Ja täydentäminenhän riippuu myös yksilöstä, sillä esim endometrioosiin ja siittiöparametreihin auttaa isommat määrät antioksidantteja (mm. NAC, ALA, E- ja C-vitamiini), kun taas jollekin parikymppiselle tuskin tarvii muuta terveellisen ruokavalion ohella, kuin talvella D-vitamiini ja naisille mahdollisesti rauta ja folaatti/foolihappo.
Kirjassa käydään lisäksi läpi esim PCOS, endometrioosi yms. Kyseinen kirjailija on laillistettu ravitsemustieteilijä ja kirjoittanut mm. raskausdiabeteksen hoidosta. Kyseinen julkaisu onkin muuttanut joidenkin maiden raskausdiabeteksen hoitosuosituksia.

Ja tää oli vastaus siihen, että onko joku laittanut miehen syömään jotain siittiöparametreja parantamaan. Meillä miehellä todettiin teratozoospermia vuosi sitten (alle 2% normaalin mallisia siittiöitä) ja ollaan yritetty saada niitä arvoja paremmaksi. Itse taas olen yrittänyt hoitaa endometrioosia ja adenomyoosia käyttämällä runsasta määrää antioksidantteja parantamaan endometrioosin aiheuttamaa kroonista tulehdusta.
Edit: Sellanen lisäys vielä, että tää on ollut yksi mun selviytymiskeino tän kaiken paskan keskellä, etsiä tietoa ja tuntea, että tekee edes jotain paremman lopputuloksen eteen, kun oikeasti vaikuttamismahdollisuudet ovat aika minimaaliset...

Itsellä on kierto pysynyt selvänä hoitojen läpi, niin punktion jälkeisessä kierrossa, kuin jopa keskenmenon jälkeen ovuloin kaksi viikkoa myöhemmin, kun kaikki tavara oli saatu ulos.

Muokattu viimeksi:
Onko teillä muilla tullut ovulaatio normaalisti punktion jälkeisessä kierrossa? Pelkään, että oma kierto jäi anovulatoriseksi. Aloitin testaamisen aikaisin, sillä mun ovulaatio on muutenkin välillä aikainen ja luin jostain, että punktion jälkeen se voi tulla vieläkin aikaisemmin. Kp 7 ja 8 aamulla testi näytti jo lupaavalta (testiviiva silti kontrolliviivaa hailakampi). Kävin kp 8 keittosuolaruiskutuksessa, jossa todettiin kohdussa kaiken olevan OK ja oikeasta munasarjasta löytyi jo 20 mm folli. Illalla tutkimuksen jälkeen ovistesti oli muuttunut varsin negatiiviseksi ja on pysynyt sellaisena koko viikon. Normaalisti mulla tulee selvä ovistestitulos enkä ole törmännyt anovulatoriseen kiertoon koko kahden vuoden yrityksen aikana (mistä varmasti kannattaa olla kiitollinen 🙏).

Mietin jo, onko keho voinut säikähtää tuota tutkimusta ja luopua ovuloimisesta. Ymmärrettävää sekoilut punktion jälkeen mutta harmittaa silti. Tässä kierrossa ei siis tehdä siirtoa (ja seuraava tai parikin seuraavaa jäävät klinikan kesätauon vuoksi väliin), mutta haluttais yrittää kotona.
Mulla oli ovulaatio tosi myöhässä. Yleensä noin kiertopäivänä 15, mut punktion jälkeen vasta kiertopäivänä 22. Seurailen oura+natural cycles -appilla kiertoa aamulämpöön perustuen.

Mulla mitattiin se hCG-arvon yhteydessä, joka tietty oli nega. Tiesin sen jo itsekin siinä vaiheessa, vaikka olin saanut ihan pientä hailuraa rtesteihin aiemmin. Liekö sitten oli Ovitrellen jäämiä, vaikka ei olisi pitänyt enää olla. Tai sitten yritti kiinnittyä, mutta ei ottanut tuulta siipien alle. Progearvo oli tosiaan 25. Ei nyt surkein mahdollinen, mutta ymmärtääkseni sen pitäisi olla vähintään 32. Otettiin julkisella ja tätä nyt sitten tullaan mun kohdalla seuraamaan tarkemmin tulevissa siirroissa, koska ikää kohta 39 v. ja aikaa ei ole tuhlattavaksi.
Mielenkiintoista, että siellä on progesteronille käytössä korkeampi raja-arvo. Mulle puhuttiin, että tavoitteena yli 20 (mulla ilman progetukia omassa kierrossa mitattuna 16). Simpukka ry:n luennolla keväämmällä Eero Varila sanoi, että s-prog pitäisi siirtopäivänä olla 35-70 nmol/l. Mulla on tarkoitus kontrolloida siirtopäivänä proge jos tässä joskus vielä sinne saakka päästään, täytyy koittaa sitten kamppailla lisätukea jos jää alle noiden korkeampien suositusten. Minulla taustalla samankaltainen kokemus kuin sinulla, vuoden takainen raskaus, jossa alusta saakka vuotoa vaikka viivat vain vahvistuivat. Väkisinkin mietityttää, olisiko se kunnollisella progetuella ollut pelastettavissa.

Mielenkiintoista, että siellä on progesteronille käytössä korkeampi raja-arvo. Mulle puhuttiin, että tavoitteena yli 20 (mulla ilman progetukia omassa kierrossa mitattuna 16). Simpukka ry:n luennolla keväämmällä Eero Varila sanoi, että s-prog pitäisi siirtopäivänä olla 35-70 nmol/l. Mulla on tarkoitus kontrolloida siirtopäivänä proge jos tässä joskus vielä sinne saakka päästään, täytyy koittaa sitten kamppailla lisätukea jos jää alle noiden korkeampien suositusten. Minulla taustalla samankaltainen kokemus kuin sinulla, vuoden takainen raskaus, jossa alusta saakka vuotoa vaikka viivat vain vahvistuivat. Väkisinkin mietityttää, olisiko se kunnollisella progetuella ollut pelastettavissa.
Tuo on kyllä tosi ikävää ajatella menneitä tapahtumia, jotka olisivat olleet ehkä korjattavissa tietyillä toimenpiteillä. Oon sit ite yrittänyt liikaa olla miettimättä asiaa, kun ei mennyttä saa korjattua.

Musta tuntuu, että tässä taitaa olla myös lääkärikohtaisia eroja. Toki lääkäreiden kädet ovat sidotummat julkisella puolella, kun melkein kaikesta tahtoo olla käypähoito-suositukset ja niitä pitäisi noudattaa. Itse kun kanssa on julkisella, niin jännittää tosiaan vähäsen, että mitenkä ponnekkaasti tätä asiaa nyt lähdetään hoitamaan. Onneksi tuo luteaalituki nyt tuplataan. Alustavasti ollaan miehen kanssa jo puheltu, että jos näistä julkisen hoidoista ei tärppää, tähdätään yksityiselle sitten, kun itsellä tulee tosiaan ensi kesänä 40 v. täyteen. Ainakin olisi saatu kaikki alkututkimukset julkisella tehtyä, ettei tarvitsisi aloittaa hommia ihan alusta. Toki vasta eka punktio takana ja kolme huurunenää pakkasessa, mutta prosessin hitauden takia pakko tähdätä jo vähän katsetta tulevaan.

Tuo on kyllä tosi ikävää ajatella menneitä tapahtumia, jotka olisivat olleet ehkä korjattavissa tietyillä toimenpiteillä. Oon sit ite yrittänyt liikaa olla miettimättä asiaa, kun ei mennyttä saa korjattua.

Musta tuntuu, että tässä taitaa olla myös lääkärikohtaisia eroja. Toki lääkäreiden kädet ovat sidotummat julkisella puolella, kun melkein kaikesta tahtoo olla käypähoito-suositukset ja niitä pitäisi noudattaa. Itse kun kanssa on julkisella, niin jännittää tosiaan vähäsen, että mitenkä ponnekkaasti tätä asiaa nyt lähdetään hoitamaan. Onneksi tuo luteaalituki nyt tuplataan. Alustavasti ollaan miehen kanssa jo puheltu, että jos näistä julkisen hoidoista ei tärppää, tähdätään yksityiselle sitten, kun itsellä tulee tosiaan ensi kesänä 40 v. täyteen. Ainakin olisi saatu kaikki alkututkimukset julkisella tehtyä, ettei tarvitsisi aloittaa hommia ihan alusta. Toki vasta eka punktio takana ja kolme huurunenää pakkasessa, mutta prosessin hitauden takia pakko tähdätä jo vähän katsetta tulevaan.
Joo, ei menneitä kannata jäädä liikaa märehtimään, mutta toivottavasti niistä voi oppia, lääkäritkin. Meidän edellinen lääkäri tuntui olevan tosi nihkeä luteaalituen kanssa, mutta hän ei ole tuolla polilla enää töissä. Molemmat nykyiset lääkärit on onneksi suhtautuneet paremmin ja progea on mulle jo lisätty ja tosiaan tarkoitus vielä kontrolloida. Täytyy vaan toivoa että se nyt olis riittävällä tasolla ja saataisiin vielä edes yksi hyvä alkio.

Joo kyllä 👍🌞 Nää munasarjat tosiaan saavat painoa ja kasvavat hoitojen aikana. Ja tosiaan hurjaa ajatella, että yksi folli on 1-2 cm ja niitä on siellä useampi. Että kyllä se turvotus kuuluu asiaan :) vaan siitäpä se sitten taas laskee :) Mulla itsellä ei tällä hetkellä ole tukala olo tai kamalasti turvotusta, pieni huomaamaton kumpu tuossa alavatsan kohdalla.

Toisessa folliultrassa todettiin munasolujen kasvaneen ja yhden tulleen lisää:) Huh, helpotus :) Vielä tänään ja huomenna Gonal F pistokset, sunnuntaina ovitrelle ja maanantaina välipäivä. Tiistaina punktio OYS:issä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin 💕
Sitten väläytettiin neljännen IVF-hoidon mahdollisuutta ja siten siirtymistä Gynovalle. Jaiks! Jännittävää! Mulla ei oo mitään tietoa mistään näistä yksityisen puolen jutuista! Kun meidän hoitotaival on käsittänyt vain KAKS:in ja OYS:in viime syksystä asti. Mutta katsoin heidän nettisivut ja vaikuttaa mukavalta paikalta. Saa nähdä siirrytäänkö me sitten sinne 🙈
Olen seurannut edelleen tätä ketjua vaikka ei ole enää ajankohtainen, tämä lapsettomuus kuitenkin kulkee lopun elämän mukana ja kiinnostaa seurata toisten matkaa. Toivon ihan jokaiselle vanhemmuudesta toivovalle sitä maailman parasta lahjaa ❤️ äitiys on maailman paras asia vaikka välillä onkin raskasta.
Meillä pelkästään positiivista kokemusta Gynovasta. Ensin kaksilla 3 inseminaatioita joista 1 alkanut raskaus mutta päättyi keskenmenoon. Siirryttiin ivf hoitoihin Gynovalle. Siellä aivan ihana henkilökunta. Tuoresiirto toi meille esikoisen 💙 ja ihme tapahtui 2 vuotta myöhemmin kun kuopus ilmoitti tulostaan ilman hoitoja.

Mulla jäi punktion jälkeisessä kierrossa ovulaatio tulematta. Tein digitestejä ja rinnalla myös liuskoja, koska halusin seurailla viivoja. Viivat vahvistui hyvin, mutta ei tullut positiivista ennen kuin lähtivät sitten haalenemaan. Digi pysyi tyhjänä. Pakastealkionsiirto ennen kesätaukoa jäi siis tekemättä :sad-face: Kätilö oli sitä mieltä, että ei oo mitenkään tavatonta että punktion jälkeen ovulaatio jää tulematta.

Täällä näytti myös jääneen ovulaatio tapahtumatta punktion jälkeisessä kierrossa. Testailin kp 10- kp 17 ja sen jälkeen luovutin.

Meikä yrittää pitää täältä taukoa ja toivottavasti vähitellen muustakin somesta. Takana kaksi kuukautta putkeen erilaisia ivf-lääkkeitä, piikkien yms määrää en halua edes laskea ja tuloksena nolla siirtokelpoista alkiota ja tieto siitä, että tällä perusteella todennäköisyydet onnistumiseen alkavat olla pienet.

Huomaan että mieli alkaa väkisinkin käsittelemään asian lopullisuutta, tavallaan huojentavaa, että se alkaa tapahtua ilman että pitää itse tietoisesti asiaa edistää. Aiomme kuitenkin vielä mennä julkisen vastaanotolle, joka varattuna heinäkuun loppuun, joten ehkä sitten palaan tänne, vaikka aika epätodennäköistä on julkisella onnistuminen, jos ei kerran yksityiselläkään.

Toivon kaikille tsemppiä hoitoihin ja toivottavasti kaikki pääsevät myös jossain välissä nauttimaan kesästä! Hoitotauot ärsyttävät usein etukäteen, mutta jälkikäteen tajuaa sen olleenkin ihan hyvä juttu!

Hei! Ilmottauduin eilen IVF Tilkan Viuhka. Viimeeksi ei mahduttu. Lyhyt kaava tiedossa. Mistä tietää mahtuuko vai ei? Olen kysynyt tänään sitä ja vastaus oli että lääkäri käsittelee asiaa ja tieto pitäisi tulla tänään. Ei ole tullut ja tuskin tulee kun on jo kello yli 16. Ja nythän on kierron päivä kaksi niin pistos -lääkkeet pitäisi aloittaa tänään tai huomenna viimeistään

Hei! Ilmottauduin eilen IVF Tilkan Viuhka. Viimeeksi ei mahduttu. Lyhyt kaava tiedossa. Mistä tietää mahtuuko vai ei? Olen kysynyt tänään sitä ja vastaus oli että lääkäri käsittelee asiaa ja tieto pitäisi tulla tänään. Ei ole tullut ja tuskin tulee kun on jo kello yli 16. Ja nythän on kierron päivä kaksi niin pistos -lääkkeet pitäisi aloittaa tänään tai huomenna viimeistään
Me ei kans mahduttu toukokuussa, mutta nyt mahduttiin, ilmoittauduin lauantaina. Mulla alkaa pistelyt vasta keskiviikkona eli kp5. Lyhyt kaava myöskin. Varmistin vielä että kp5 on tosiaan ok päivä aloittaa pistokset, mutta mulla vaikuttaa asiaan kuulemma kylläkin se, että on luonnollisesti pitkät kierrot.

Ei hätää. Lääkkeet aloitettu ainakin minulla kolmantena päivänä ja silloin sanottiin, että neljäskin päivä aloitukseen vielä ok.

Kyllä Tilkasta pitäisi tulla parissa päivässä vastaus ilmoittautumiseen. Onko sinulla jo reseptit valmiina? Entä lääkkeet haettuna?

Muokattu viimeksi:
Mulla jäi punktion jälkeisessä kierrossa ovulaatio tulematta. Tein digitestejä ja rinnalla myös liuskoja, koska halusin seurailla viivoja. Viivat vahvistui hyvin, mutta ei tullut positiivista ennen kuin lähtivät sitten haalenemaan. Digi pysyi tyhjänä. Pakastealkionsiirto ennen kesätaukoa jäi siis tekemättä :sad-face: Kätilö oli sitä mieltä, että ei oo mitenkään tavatonta että punktion jälkeen ovulaatio jää tulematta.

Oih, tylsä tilanne etenkin, kun siirtoa oli suunniteltu. 🫤 En tiedä voisiko yrittää ajatella niin, että ovuloimattomuus olisi yksi kehon tavoista kertoa, että on vielä vähän toipilas eikä siksi ehkä paras lähtökohta siirtoon.

Nää sun ja @Selja89 kokemukset kyllä vahvistavat ajatusta, että varmaan oma kiertokin oli anovulatorinen. Turha siis yrittää etsiä olemattomia ihmeraskauden merkkejä olosta nyt juhannuksen tienoossa...

Nyt vain toivon, että aikainen, mahdollisesti pelkäksi yritykseksi jäänyt ovis ei tarkoittaisi myös lyhyttä kiertoa, sillä tarvitsisin kaksi aika lailla normipitkää kiertoa voidakseni yrittää siirtoon elokuussa. 🙏 Muuten menee syyskuulle.

Meikä yrittää pitää täältä taukoa ja toivottavasti vähitellen muustakin somesta. Takana kaksi kuukautta putkeen erilaisia ivf-lääkkeitä, piikkien yms määrää en halua edes laskea ja tuloksena nolla siirtokelpoista alkiota ja tieto siitä, että tällä perusteella todennäköisyydet onnistumiseen alkavat olla pienet.

Huomaan että mieli alkaa väkisinkin käsittelemään asian lopullisuutta, tavallaan huojentavaa, että se alkaa tapahtua ilman että pitää itse tietoisesti asiaa edistää. Aiomme kuitenkin vielä mennä julkisen vastaanotolle, joka varattuna heinäkuun loppuun, joten ehkä sitten palaan tänne, vaikka aika epätodennäköistä on julkisella onnistuminen, jos ei kerran yksityiselläkään.

Toivon kaikille tsemppiä hoitoihin ja toivottavasti kaikki pääsevät myös jossain välissä nauttimaan kesästä! Hoitotauot ärsyttävät usein etukäteen, mutta jälkikäteen tajuaa sen olleenkin ihan hyvä juttu!

Lämpimiä ajatuksia tilanteeseesi ja mahdollisimman ihanaa kesää. ❤️

Takaisin