IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultriin tosiaan tottuu hämmentävän hyvin, ja on mukavaa, kun yleensä tosiaan pelkkä ultra riittää eli ei mitään muita gynetarkastuksiin liittyviä tunnusteluja tai instrumentteja.

Olin ennen lapsettomuuspolkua pitkään käymättä gynellä, tyyliin yli 10 vuotta (ei ollut vaivaa, sama kumppani, kävin kyllä papaseulonnoissa). Ehkä siksikin alkuun jännitti aika paljon. Olenkin naureskellut, että universumin kosto siitä, että laiminlyö gynekäyntejä, on se, että niitä tuleekin vuoden sisään varmaan yli 10 ja osalle kerroista mieskin mukaan. 🤭

Miten teillä on ollut punktion jälkeen kierto normaali vai onko siinä ollut muutoksia? Mulla alko siis vuoto viikon sisään punktiosta, mutta onko nyt odotettavissa pidempi kierto?

Saatiin viime perjantaina tieto biologilta, että se meidän ainokainen alkio on täysin terve ja voidaan siirtää. Mulla on huomiselle lääkärille soittoaika, mutta koska olen hätähousu niin haluisin tietää mitä seuraavaksi tapahtuu?

Olen viettänyt vähän hiljaiseloa kun ollut taas todella vaikea viikko henkisesti. Lisäksi jouduin lauantaina töihin ja seuraava vapaa vasta loppuviikosta. Viikonloppuna koitin välttää sosiaalista mediaa kaikin keinoin ihan vaan ettei tulis turhaa pahaa mieltä. Asiakas onneksi piti tilanteen tasalla ja toivotti hyvää äitienpäivää jos olet äiti. 🫠 Meni niin iso pala kurkkuun, että piti käydä hetki hengittelemässä, jotta sai jatkettua töitä.

Hei, viitiskö kertoa minkä hintainen toi repro oli? Ja saitko siis dextralta reseptin noihin procreneihin? 😊 En siis ole heillä hoidossa ja mietityttää miten siellä suhtaudutaan jos tulee ottamaan vain sen testin..
En kans ole Dextralla ja maksoi tonnin. Sain reseptin, mutta Ovumia tuplas sen. Lääkäri oli mun mielestä vähän suuttunut, että kävin muualla. Itsehän eivät ohjanneet mitään testaamaan.
Siihen reproon voi ottaa ja poistaa juttuja kai mitä haluaa testata, niin se hinta voi kai muuttua. Kannattaa kysyä. Ja hyvin suhtautuivat.
Meneekö muillakin procrenista tai zumenonista kasvojen iho huonoksi? Huooh
@Mimosa_ Hirvee tilanne. Siis toi äitienpäivän toivotus… mullahan lapsettomuuspuolen lääkäri sanoi hyvää äitienpäivän aikaa…

Muokattu viimeksi:
Miten teillä on ollut punktion jälkeen kierto normaali vai onko siinä ollut muutoksia? Mulla alko siis vuoto viikon sisään punktiosta, mutta onko nyt odotettavissa pidempi kierto?

Saatiin viime perjantaina tieto biologilta, että se meidän ainokainen alkio on täysin terve ja voidaan siirtää. Mulla on huomiselle lääkärille soittoaika, mutta koska olen hätähousu niin haluisin tietää mitä seuraavaksi tapahtuu?

Olen viettänyt vähän hiljaiseloa kun ollut taas todella vaikea viikko henkisesti. Lisäksi jouduin lauantaina töihin ja seuraava vapaa vasta loppuviikosta. Viikonloppuna koitin välttää sosiaalista mediaa kaikin keinoin ihan vaan ettei tulis turhaa pahaa mieltä. Asiakas onneksi piti tilanteen tasalla ja toivotti hyvää äitienpäivää jos olet äiti. 🫠 Meni niin iso pala kurkkuun, että piti käydä hetki hengittelemässä, jotta sai jatkettua töitä.
Mulla oli lopulta punktion jälkeinen kierto 50 päivää. 🙄 Vähän jännittää tasaantuuko nyt uudella kierrolla, mietin myös että soittaisiko lääkärille jos ottaisi esim. terolut-kuurin tasaamaan kiertoa varmuuden vuoksi.

Mulla oli punktio jälkeen pari päivää pidempi, 30 pv, kun normisti 27-28. Ihanaa, että terve😍 toivotaan nyt parasta🙏🏼

Huh, toi äitienpäivä. Poistin kanssa somet hetkeks. Siirtopäivä meni hyvin, mutta nyt ahdistaa tää odottelu ja pelottaa lauantain testipäivä😭

Onko @Sarsabutt mitään tuntemuksia? Mulla vaan itkuisuutta ja väsymystä ja istuessa repivää tunnetta kohdussa. En tiedä mikä johtuu lääkkeistä.

Ultriin liittyen, mulla kans insseihin ja IVF liittyen paaaaaljon ultria ja opsikelijoita tietty mukana et moni on värkin nähny, mutta kerran oli mies lääkäri ja se jotenki sai omalla käytöksellään mutki jopa vaivaantuneeksi. Yleensä oon vaan noussu siihen pedille ja haarat auki, mutta hän meni itte piiloon ja anto peiton millä voin sit peitellä itteni et hän vaan vähän kurkkaa sieltä peiton alta värkkiä :DD Hän myös sano et huikkaa ku oot valmis ni hän tulee sieltä piilostaan :D olin hieman hoo moilasena siinä et mitä täs just tapahtuu...

@Sarsabutt mikä kiertopäivä kävit progekokeissa? Sillä kysyn kun ajattelin jos kävisi vaikka omakustanteisesti ottamassa progearvot tässä kierrossa. Meille on suunnitteilla pas-siirto viikon päästä maanantaina luonnolliseen kiertoon. Terot on progetukena siirron jälkeen. Tuota progetukea mietiskelin tuoresiirrossa, että onkohan se endon huomioonottaen riittävä, mutta ainakin vuoto alkoi vasta parin päivän päästä terojen lopetuksesta. Lopetin terot kun totesin että plussa alkoi haalistua.
Kävin testaamassa perjantaina, kun progetuki alkoi maanantai illasta. Siirto tehtiin keskiviikkona ja ovulaatio appin mukaan oli aiempana lauantaina. Meillä myös PAS luonnolliseen kiertoon, mut progetuki aloitettiin meillä ainakin 4pv LH-piikin jälkeen, eli pari päivää ennen siirtoa.
Mulla oli punktio jälkeen pari päivää pidempi, 30 pv, kun normisti 27-28. Ihanaa, että terve😍 toivotaan nyt parasta🙏🏼

Huh, toi äitienpäivä. Poistin kanssa somet hetkeks. Siirtopäivä meni hyvin, mutta nyt ahdistaa tää odottelu ja pelottaa lauantain testipäivä😭

Onko @Sarsabutt mitään tuntemuksia? Mulla vaan itkuisuutta ja väsymystä ja istuessa repivää tunnetta kohdussa. En tiedä mikä johtuu lääkkeistä.
Alavatsalla ollut useampana päivänä pientä tuikkimista.
Lisäksi eilen vedin aivan saatanalliset kilarit miehelle, kun hänen käsityksenä äitienpäivästä oli pelkät (puolikuolleet) kukat ja onnea. Kaikki se mitä oon käynyt läpi yhden lapsen ja toisen yrityksen suhteen, olisin kaivannut paljon enemmän huomiointia ja arvostusta. Itkin myös keskenmenoa ja laskin että oltais oltu nyt viikolla 18 tällä hetkellä... Mut siis voi olla osittain PMS, jonka takia kaikki itkettää ja vituttaa...
Mä meinasin testata jo keskiviikkona ekan kerran. Keskeytyneen keskenmenon kohdalla testasin 10 ja 12 päivää ovulaatiosta ja 12 oli plussa. Viime kierrossa heikko plussa ilmestyi vasta 13pv ovulaatiosta ja häviskin sit heti seuraavaan päivään mennessä. Mä haluan nähdä heti jos/kun viiva ilmestyy ja miten se kehittyy. Jos pysyy koko ajan negatiivisena, niin enpähän ehdi kasvattamaan mitään oloja sitä ennen.

Itselläni alkoi kuukautiset 12 päivää keräyksen jälkeen. Seuraava kierto oli nelisen päivää tavallista pidempi ja selkeästi kivuliaampi. Kipuja oli reilun viikon ajan ja jatkuvasti odottelin vuodon alkua. Heräsi jo ajatus olisiko luomusti tärpännyt, kun alku venyi ja niin poikkeuksellisia kipuja.

Täällä alkaa ensimmäiset pistelyt tänään. Aiemmin oli keskustelua ultraäänistä, olen yrittänyt seurailla ja opiskella mitä edessä on. Jotenkin silti tuntuu kreisiltä, että pistelen lääkettä 9pvm ilman mitään tsekkauksia. Toki mulla on (kuulemma) maksimiannos gonal-f käytössä, että ei kai väli-ultrasta mitään hyötyä olisi muutakuin hoidon keskeytys 😄 mutta olin ajatellut, että jokin aloitus-ultra olisi. Mulla kaavana lyhyt, en tiedä vaikuttaako se ultraäänien määrään. Alhaisesta AMH:sta johtuen en halua laittaa mitään toiveita tälle tielle, kaikki apu mitä saadaan on kotiinpäin. Katsotaan, kauanko pää kestää ja asenne pysyy 😅
Sitä mietin, että oletteko pitäneet jotain kylmää iholla ennen piikitystä? Muistaisin lukeneeni, että se voisi auttaa? Mä joudun aloittaa pistämiset heti yksin miehen työmatkan takia, joten pientä ekstra-jännitystä ilmassa.

Sitä mietin, että oletteko pitäneet jotain kylmää iholla ennen piikitystä? Muistaisin lukeneeni, että se voisi auttaa? Mä joudun aloittaa pistämiset heti yksin miehen työmatkan takia, joten pientä ekstra-jännitystä ilmassa.
Gonal on helppo pistää, kun neula niin ohut. Itselläni Fyremadel jarruna lyhyessä kaavassa ja sen pistämisen yhteydessä olen pitänyt kylmäpussia pistoskohdassa ennen ja jälkeen. Senkin pistäminen mennyt alkujännityksestä huolimatta ihan hyvin ja onneksi sitä pistetään lyhyemmän aikaa.

Täällä alkaa ensimmäiset pistelyt tänään. Aiemmin oli keskustelua ultraäänistä, olen yrittänyt seurailla ja opiskella mitä edessä on. Jotenkin silti tuntuu kreisiltä, että pistelen lääkettä 9pvm ilman mitään tsekkauksia. Toki mulla on (kuulemma) maksimiannos gonal-f käytössä, että ei kai väli-ultrasta mitään hyötyä olisi muutakuin hoidon keskeytys 😄 mutta olin ajatellut, että jokin aloitus-ultra olisi. Mulla kaavana lyhyt, en tiedä vaikuttaako se ultraäänien määrään. Alhaisesta AMH:sta johtuen en halua laittaa mitään toiveita tälle tielle, kaikki apu mitä saadaan on kotiinpäin. Katsotaan, kauanko pää kestää ja asenne pysyy 😅

Gonalin pistos ei tunnu juuri lainkaan, kun puristaa "makkaran", johon neulan laittaa. 👍 On niin ohut neula.

Tänään taas ultrattiin. Mun seitsemän follia olivat odotetusti kasvaneet, mutta loput (aloitus-Afc:n mukaisesti laskettuna) 16 follia jäivät nyt tässä hoidossa kyllä rannalle. 😥 Suurin folli oli nyt 21 mm ja loput suhteellisen tasakokoisina perässä.

Polyyppiepäilyä myös, joten tuoresiirtoon pääseminen (ja ylipäätään siirtoon pääseminen ennen syksyä) vaikuttaa aika epävarmalta. Onko teiltä poistettu polyyppeja? Siihen on kuulemma jonoa. Tutkailin yksityisen hintoja, ja näyttäisi maksavan yli 3000 €.

Mä en oo pitänyt mitää vaikka piikki kammoinen olen.. onneksi piikit on pieniä ja menee aika kivuttomasti 😅 ja tosiaan otan mahasta semmosen makkaran pistän ja päästän irti ja tyhjennä ruiskun..

toisin nyt mulla on menossa varmaa 6 keräys nii menee aika rutiinilla

Mullakin on mahdollisesti ensi viikolla pistelyn edessä jos mahdumme tähän IVF kiertoon. ☺️ Olemme siis Husissa hoidossa. Meillä kanssa lyhyt kaava ja Gonal-F . Olikohan meillä se ultra sovittu 9-päivän päähän. Pitääkin tarkistaa se. ☺️Voimia koitokseen !

Polyyppiepäilyä myös, joten tuoresiirtoon pääseminen (ja ylipäätään siirtoon pääseminen ennen syksyä) vaikuttaa aika epävarmalta. Onko teiltä poistettu polyyppeja? Siihen on kuulemma jonoa. Tutkailin yksityisen hintoja, ja näyttäisi maksavan yli 3000 €.
TAYS:issa pääsin polyypinpoistoon alle kahden kuukauden sisään sen toteamisesta. En muista, olisiko aiempiaankin kiertoon voinut saada ajan, mutta itselleni osui siihen reissu.

Minulla lyhyt kaava, jossa Gonalia 300 yksikköä eli enimmäisannos. Ultra oli tänään yhdeksän pistelypäivän jälkeen. Näkyi 15 follia, joista muutamat pienimmät eivät kuulemma välttämättä ehdi mukaan. Keräys sovittiin torstaille. Sikäli hyvä päivä, että silloin yleensä vähemmän potilaita ja mahdollinen tuoresiirto ajoittuu seuraavan viikon alkuun.

Edellisessä hoidossa laitoin irrotuspiikkinä yhden Ovitrellen, mutta nyt määrättiin puolitoista.

En oikein tiedä mitä tuosta follimäärästä pitäisi ajatella. Varmaan hyvä, ettei ole ihan niin korkea kuin viimeksi, jolloin kerättiin 18 ja vointi oli useamman päivän huono. Toisaalta 15 kuulostaa aika pieneltä, jos vain puolessa on munasolu ja niistäkin vain osa hedelmöittyy ja jatkaa kehittymistä. Toivon, että näillä määrillä saisi kolme siirtokelpoista alkiota, kun jonkin tilaston mukaan noin 30 % siirroista onnistuu. Tuolla kolmella olisi tilastojen mukaan mahdollisuudet saada lapsi syliin saakka.

Muokattu viimeksi:
Alkoikin kuukautiset jo nyt 5 päivää punktiosta. 2 blastoa saatiin pakkaseen ja jännätään nyt pääseekö pas:iin kun letroilla se menisi näillä näkymin viikonloppuun 😬 Huomenna selviää meniskö sitten ilman letroja.

Gonalin pistos ei tunnu juuri lainkaan, kun puristaa "makkaran", johon neulan laittaa. 👍 On niin ohut neula.

Tänään taas ultrattiin. Mun seitsemän follia olivat odotetusti kasvaneet, mutta loput (aloitus-Afc:n mukaisesti laskettuna) 16 follia jäivät nyt tässä hoidossa kyllä rannalle. 😥 Suurin folli oli nyt 21 mm ja loput suhteellisen tasakokoisina perässä.

Mulla löydettiin polyyppi ennen ensimmäistä PAS:ia, joten siirrot lykkääntyivät. TYKS:SSÄ ei silloin ollut kovaa jonoa ja pääsin seuraavassa kuussa heti polyypin poistoon. Ja sen jälkeen tulikin heti elämäni ensimmäinen plussa testiin ja vielä luomuna. Se kyllä valitettavasti meni kesken, mutta eka PAS toi heti elämäni toisen plussan. Omalla kohdalla väitän polyypin poiston olleen iso syy ensimmäisille onnistuneille kiinnittymisille!

Minulla lyhyt kaava, jossa Gonalia 300 yksikköä eli enimmäisannos. Ultra oli tänään yhdeksän pistelypäivän jälkeen. Näkyi 15 follia, joista muutamat pienimmät eivät kuulemma välttämättä ehdi mukaan. Keräys sovittiin torstaille. Sikäli hyvä päivä, että silloin yleensä vähemmän potilaita ja mahdollinen tuoresiirto ajoittuu seuraavan viikon alkuun.

Minkä kokoisia sun follit oli nyt? Sain myös punktioajan torstaille ja huolettaa vähän, ehtivätkö (tai ehtiikö osa) jo happamiksi ennen sitä. Pitäisi osata jättää tuollainen asia lääkärien huoleksi.

Tämä palsta on kyllä kiva kun niin aktiivista keskustelua😍 Ei toki helpota puhelimen käytön vähentämistä🤣

Mä olen ollut tänään tosi kiukkuinen meidän ivf:n tuloksesta, kun vkl olin vain tosi surullinen, kun yksikään munasolu ei hedelmöittynyt😭 Kiitos kaikille täältä saadusta myötätunnosta❤️

Nyt sit kun tuntuu kaikki vaan ärsyttävän niin ärsytti suunnattomasti, kun biologi vastasi labrasta, että joskus puolille soluista voidaan tehdä ivf ja puolille icsin, mutta silloin tarvitaan yli 10 solua. Tämä tuntui märältä rätiltä, kun juuri olin kertonut, että soluja on aina vähän ja AMH matala. Huomenna lääkärin puhelu, yksi vaihtoehto lienee, että ehdottaa icsiä, miten tähän pitäisi suhtautua? Onko siitä jotain haittaa? Aiemmissa ivf:ssä meillä hedelmöittymisprossa ollut sata! Joten vähän nyt heitti sitten sadasta nollaan... Toki voi olla sattumaa, kun soluja niin vähän. Harmittaa kun kaikki vaan nostelevat harteita ja rahaa kuluu.

Takaisin