IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oletteko saaneet mitään erityisiä ohjeita, jos punktion yhteydessä on näkynyt nestettä vatsaontelossa? Hyperin riskiä ei pitäisi olla, ja follejakin tyhjennettiin pari vähemmän kuin mitä folliultrat antoivat odottaa.
Meillä suositeltiin urheilujuomaa ja veden juontia, melko proteiinirikas ruokavalio ja kävelyä tuntemusten mukaan. Tein kaiken oppikirjan mukaan ja silti tuli lievä hyperi😅

Aamulla ajattelin, ettei stimulaatio ole aiheuttanut vielä juurikaan oireita. Nyt iltapäivällä alkoi sitten yökötys ja paineentunne ylävatsalla rintojen alla. Muistan että tällaista oli viimeksi pari päivää ennen keräystä ja myös neljänä päivänä keräyksen jälkeen, mutta ärsyttävää, että alkoi jo nyt. Viimeksi söin noina pahoinvointipäivinä enimmäkseen ranskalaisia ja pakastepizzoja. Täytynee nyt taas käydä täyttämässä pakastin.

Ei ihan hirveästi naurata, kun keräys aikaisintaan ensi viikon keskiviikkona. Siihen on vielä piiiiiiiiitkä aika.

Onko muilla ollut pahoinvointia stimulaation aikana? Lääkkeinä Gonal ja Fyremadel.

Mulla jäikin luteaali normaalia lyhyemmäksi, tänään kp1. Ilmoittauduin hoitoon, ei mahduttu. Onneksi olin täällä kysellyt jo etukäteen niin osasin valmistautua paremmin tähän!

Kesäkuulle kuitenkin määrättiin keltarauhashormonikuuri seuraavan kierron alkamisen ajoittamista varten, ja alustava suunnitelma punktiolle viikolle 26.

@Harrets toivottavasti sulla on parempi tuuri kun ilmoittaudut!🤞
Kiitos @Misa kun päivitit tilanteen! Ikävä kuulla ettet mahtunut mukaan! Toivottavasti tuo nyt tiedossa oleva aikataulu auttaa odottelussa!

Aamulla ajattelin, ettei stimulaatio ole aiheuttanut vielä juurikaan oireita. Nyt iltapäivällä alkoi sitten yökötys ja paineentunne ylävatsalla rintojen alla. Muistan että tällaista oli viimeksi pari päivää ennen keräystä ja myös neljänä päivänä keräyksen jälkeen, mutta ärsyttävää, että alkoi jo nyt. Viimeksi söin noina pahoinvointipäivinä enimmäkseen ranskalaisia ja pakastepizzoja. Täytynee nyt taas käydä täyttämässä pakastin.

Ei ihan hirveästi naurata, kun keräys aikaisintaan ensi viikon keskiviikkona. Siihen on vielä piiiiiiiiitkä aika.

Onko muilla ollut pahoinvointia stimulaation aikana? Lääkkeinä Gonal ja Fyremadel.
Äääks, kuulostaapa aika tuskaiselta! 😬 Mä pelkäsin, että tulis jotakin oireita, kun reagoin kaikkiin hormonihommiin tosi helposti, mut mitään ei oo tullut Gonalista eikä Fyremadelista, vielä. Ennättäähän tässä oloja vielä alkaa, kun punktio tiistaina. Sen verran unohtui tuossa aiemmin mainita, että tuoresiirto varattiin perjantaille, jos vaan tulosta tulee. Hyperiin ei ole mitään viitteitä, enkä nyt tällä munasolureservillä sitä odottanutkaan vaikka Gonal on tapissa.

Tänään punktiossa saatiin vain viisi munasolu. Olin aika pettynyt tulokseen. Toivotaan että niistä hedelmöittyis edes pari. Maanantaille varattiin aika tuoresiirtoon. Julkisella ei taida olla mitään mahdollisuuksia saada tietää miten hedelmöittyminen on lähtenyt käyntiin, kun vaan odottaa että kunhan siirtoaikaa ei peruta?Stressaava viikonloppu edessä siis.

Tänään punktiossa saatiin vain viisi munasolu. Olin aika pettynyt tulokseen. Toivotaan että niistä hedelmöittyis edes pari. Maanantaille varattiin aika tuoresiirtoon. Julkisella ei taida olla mitään mahdollisuuksia saada tietää miten hedelmöittyminen on lähtenyt käyntiin, kun vaan odottaa että kunhan siirtoaikaa ei peruta?Stressaava viikonloppu edessä siis.
Meille soittivat Kysistä seuraavana päivänä että monta munasolua oli kypsiä ja monta hedelmöittyi. Tuoresiirron yhteydessä tuli sitten lopullinen tuomio.

Lueskelin vähän ennen kun tuun huuteleen.

Prolutexin piikki itsessään oli musta ihan kamala, kun joku sitä täällä pohti. Siitä ei kai kummia oireita tullu, mut mua sattui se piikki. Muut piikit ollu ok. Mulla ei oo koskaan mitattu ennen siirtoo progesteronia Taysissa tai Ovumialla viimeks, mutta nyt se mitataan, kun mulle tehdään PAS ja just on hoidettu piilevä endo, jolloin sen progen pitää olla joku 75 arvoltaan? Vai muistanko ihan omiani. Ainakin Terolut ja Cyglogest mulle on kirjoitettu reseptinä. En haluis sitä prolutexia… 🙈

Ja mulla oli punktiossa suolasta evästä ja elektrolyytti/urheilujuomaa. Suoloja tosiaan tarvii. Tekee hyvääkin. ❤️

Viimeisimmästä hoidosta viime vuonna tosiaan saatiin kaksi blastoa. Tuoresiirrosta ei tulosta. Toivotaan, että tää PAS onnistuis. Ens viikon pe ultraan.

Onko kellään ollut keräys keskiviikkona ja osaisi sanoa onko tuoresiirto sitten pe vai ma? Vai pakastetaanko kaikki?

En tiedä vielä mille päivälle keräys laitetaan, mutta maanantaina ultra, niin eka mahis on keskiviikko.

Onko kellään ollut keräys keskiviikkona ja osaisi sanoa onko tuoresiirto sitten pe vai ma? Vai pakastetaanko kaikki?

En tiedä vielä mille päivälle keräys laitetaan, mutta maanantaina ultra, niin eka mahis on keskiviikko.
Mulla oli edellinen keräys keskiviikkona ja Tuoresiirto suunniteltiin maanantaiksi.
Meidän alkiot ei vaan olleet blastoa silloin joten pakastettiin.

Lueskelin vähän ennen kun tuun huuteleen.

Prolutexin piikki itsessään oli musta ihan kamala, kun joku sitä täällä pohti. Siitä ei kai kummia oireita tullu, mut mua sattui se piikki. Muut piikit ollu ok. Mulla ei oo koskaan mitattu ennen siirtoo progesteronia Taysissa tai Ovumialla viimeks, mutta nyt se mitataan, kun mulle tehdään PAS ja just on hoidettu piilevä endo, jolloin sen progen pitää olla joku 75 arvoltaan? Vai muistanko ihan omiani. Ainakin Terolut ja Cyglogest mulle on kirjoitettu reseptinä. En haluis sitä prolutexia… 🙈

Ja mulla oli punktiossa suolasta evästä ja elektrolyytti/urheilujuomaa. Suoloja tosiaan tarvii. Tekee hyvääkin. ❤️

Viimeisimmästä hoidosta viime vuonna tosiaan saatiin kaksi blastoa. Tuoresiirrosta ei tulosta. Toivotaan, että tää PAS onnistuis. Ens viikon pe ultraan.

Kyllä, koska endossa voi olla progesteroniresistenssiä, niin suositusarvo korkeampi. Progesteroni voi olla normaalilla tasolla, mut kohdun limakalvon vaste voi olla heikentyny, mikä vaikeuttaa alkion kiinnittymistä.

Joo Prolutex jää vähän kirvelemään ja pistoskohta arka😖 oon käyttänyt 0,4x12mm eli 27G neulaa, niin se itsessään ei oo koskenut. Eilen huomasin, että kun pistoskohtaa painaa vähän kovempaa pidempään, niin ei jää niin kipeäksi. On se semmonen saavutus joka ilta😆 Selviät kyllä siitä uudestaankin 🙏🏼 toivotaan, että seuraava blasto onnistuu🌟

Muokattu viimeksi:

Meillä oli TAYS:issa keräys keskiviikkoaamuna ja tuoresiirto perjantai-iltapäivänä.

Voi perse, ei yhtään hedelmöittynyttä munasolua🤯😭😭😭😭😭😭 Olin ihan varma, että uutiset olisivat ok, kun tuli viesti, eikä soitto. Kuinka upeaa maksaa usean tonnin lasku ja kärsiä viikkoja pitkän kaavan showsta😞 Uutinen sopi kyllä hyvin lapsettomien lauantaille😭 Biologilla ei ollut tietoa, miksi munasolut eivät olleet hedelmöittyneet, siittiöt kuulemma olivat ainakin yrittäneet. Aiemmilla kerroilla kypsät munasolut aina hedelmöittyneet 100 % niin olihan se liian hyvä tilasto.

Voi perse, ei yhtään hedelmöittynyttä munasolua🤯😭😭😭😭😭😭 Olin ihan varma, että uutiset olisivat ok, kun tuli viesti, eikä soitto. Kuinka upeaa maksaa usean tonnin lasku ja kärsiä viikkoja pitkän kaavan showsta😞 Uutinen sopi kyllä hyvin lapsettomien lauantaille😭 Biologilla ei ollut tietoa, miksi munasolut eivät olleet hedelmöittyneet, siittiöt kuulemma olivat ainakin yrittäneet. Aiemmilla kerroilla kypsät munasolut aina hedelmöittyneet 100 % niin olihan se liian hyvä tilasto.

Paljon lämpimiä ajatuksia, @Kaihonkukka. 🩷

Myös kaikille muille näin lapsettomien lauantaina - ja kiitos vertaistuesta!

Täällä on mieli hieman tasoittunut ultrapettymysten jälkeen. Mietin juuri, että vaikuttaa siltä, että tässä ivf-hoidossa lapsettomuuteen muutenkin liittyvä toiveikkuuden ja pettymysten vuorottelu tulee jotenkin erityisen tiiviissä ja ryydyttävässä muodossa. Viikon sisällä koko sykli, tunnelmasta täysin toiseen. 🥴

@Kaihonkukka voi ei, oon niin pahoillani. Paljon voimia 🤍

Ja yleisestikin lämpimiä ajatuksia ja voimia jokaiselle näin lapsettomien lauantaina🩵

Mä varmistin tänään negan. Testasin kyllä jo pp7 ja arvasin ettei se siitä enää positiiviseksi muutu. Mutta aina sitä jotain ihmettä toivoisi. Täytyy lääkärin kanssa seuraavaksi keskustella voisiko kortisonista, mini-asasta, tai esim kohdun mikrobitutkimuksesta olla hyötyä (jos onkin vaikka piilevä oireeton tulehdus limakalvolla tms). Tuntuu jotenkin hurjalta ettei näissä jo siirretyissä alkioissa olisi ollut yhtään normaalia, ja haluaisi varmistaa että lopuilla on parhaat mahdollisuudet, eikä vaan jäädä jumiin siihen, että kerran onnistui ilman mitään ”lisäkonsteja”. Toki normaalitkaan alkiot eivät aina johda raskauteen eli kai tämä voi olla vain huonoa tuuriakin

Voimia kaikille lapsettomien lauantaihin! :Yellow Heart:

@Kirppuliini riippuu varmasti miten pitkään ko sairaalassa kasvatetaan, epäilisin että maanantai. Meille siirrettiin tuoresiirtona silloin 5 päiväinen blasto ja loput neljä jatkoi kasvua vielä sauraavaan päivään ennen pakastusta. Mut muistelisin että joissain paikoissa ei kasvateta blastoiksi asti, sillä ilmeisesti se vaatii tarkemmat olot kasvatuskaapeilta.

@Kaihonkukka onpa surullisia uutisia, olen niin pahoillani! :loudlycrying: Tuntuu ihan liian epäreilulta!

Omanapailua: Kävin eilen aamulla labrassa ja illalla tuli jo tulokset. Progesteroni 71nmol/l, eli ilmeisesti ihan ok arvo jopa näin endoa sairastavalle?

@Sandra84 miten sulla on hoidettu piilevää endoa? Ja mikä on piilevä endo?

@Kaihonkukka isot pahoittelut ja myötätunnot. On tämä melkoista vuoristorataa henkisesti ja fyysisesti ja siihen päälle vielä taloudellinen puoli.

Tänään ollut onneksi paljon parempi olo kuin eilen, mikä sinänsä ihanaa, mutta mielikuvitus lähtee heti laukalle, että onkohan jokin vikana ja miten olo voi vaihdella näin paljon.

Jos keräys ensi viikon keskiviikkona, niin toivoisin ennemmin pitkään viljellyn siirtoa maanantaina kuin paripäiväisen siirtoa perjantaina.

@Sarsabutt mikä kiertopäivä kävit progekokeissa? Sillä kysyn kun ajattelin jos kävisi vaikka omakustanteisesti ottamassa progearvot tässä kierrossa. Meille on suunnitteilla pas-siirto viikon päästä maanantaina luonnolliseen kiertoon. Terot on progetukena siirron jälkeen. Tuota progetukea mietiskelin tuoresiirrossa, että onkohan se endon huomioonottaen riittävä, mutta ainakin vuoto alkoi vasta parin päivän päästä terojen lopetuksesta. Lopetin terot kun totesin että plussa alkoi haalistua.

Takaisin