IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt tulee hölmö kysymys, mutta kun lääkäri katsoo munasarjoja eri puolilla, ovatko puolet hänen näkökulmastaan vai minun? 🙈 Tiedättekö?

Mä kysyin tuota lääkäriltä ja hän sanoi, että aina puhutaan puolista potilaan näkökulmasta :)

Kirjoittelen nyt itse ekaa kertaa. Oon seurannut paljon keskustelua ja on toiminut isona vertaistukena tämä ryhmä kyllä. Kiitos, kun jaatte kokemuksianne! <3

Punktio jännitti tosi paljon, mutta kaikki meni tosi kivasti ja lääkkeet hoiti hommat niin ettei juuri sattunut. Punktion jälkeen mua ohjeistettiin niin, että on normaalia haavojen vuoto viikon verran, mutta ei saisi tulla yli kuukautisten määrää. Mulla tuli vuotoa pari päivää punktion jälkeen, mutta loppui sitten seinään. Kahden päivän jälkeen vuoto jatkui yllättäen taas ja rupesin jo ylianalysoimaan onko haavat auennut uudestaan tms. Lääkärin soittaessa pakastettujen munasolujen määrästä hän kuitenkin oli heti, että täysin normaalia ja kuukautiset vaan alkaneet kuten kuuluukin. Tämä siis sen viikon sisään punktiosta. Tiedoksi siis jos joku muukin olisi samaa panikoitumassa.

Oon itse oottelemassa siis ensimmäistä pakastealkion siirtoa seuraavasta kierrosta. Jäi tuoresiirto välistä hyperin pelossa. Ny näyttää, että ehtisi hyvin ennen kesätaukoa, mutta jännittää meneekö kierto muutenkin sekaisin ja myöhästyisikin.

Omanapailua: Kävin eilen aamulla labrassa ja illalla tuli jo tulokset. Progesteroni 71nmol/l, eli ilmeisesti ihan ok arvo jopa näin endoa sairastavalle?

@Sandra84 miten sulla on hoidettu piilevää endoa? Ja mikä on piilevä endo?
75nmol pitäs kai olla ennen siirtoo ainakin, muuta en tiiä. Hyvältä kuulostaa.
Siis mä en tiedä mikä tekee siitä piilevän. Se löytyi repro4-testillä, kun kävin sellaisen ottamassa Dextrassa, koska Ovumialla mulle hoitaja vaan vastas, että jatka painonpudotusta. Ei mun paino ole niin jäätävä, vaikka on ylipainoa. Onneks menin niin selvis. Mä sain Procren piikin x2 ja se kuivatti limakalvon ja ne pesäkkeet vai mikskä niitä sanotaan. Ja nyt sit lääkkeellinen kierto päällänsä. :) Vihdoin!

Kyllä tää pelottaa, että miten käy. Ainoa alkio. ❤️

Voimia lapsettomien lauantaina ja myös äitienpäivään voimia. ❤️

Nyt kolme päivää punktiosta, ja tuntuu taas olo lähes normaalilta. Rinnat vaan tosi kipeet. Kuinka nopeesti teillä on vuodot alkaneet punktiosta, jos ei oo tehty tuoresiirtoa eikä mitään lääkkeitä käytössä? 🙂 Vähän jännä kun ei tiiä yhtään milloin alkaa, ilmeisesti voi alkaa nopeastikin 😄

75nmol pitäs kai olla ennen siirtoo ainakin, muuta en tiiä. Hyvältä kuulostaa.
Siis mä en tiedä mikä tekee siitä piilevän. Se löytyi repro4-testillä, kun kävin sellaisen ottamassa Dextrassa, koska Ovumialla mulle hoitaja vaan vastas, että jatka painonpudotusta. Ei mun paino ole niin jäätävä, vaikka on ylipainoa. Onneks menin niin selvis. Mä sain Procren piikin x2 ja se kuivatti limakalvon ja ne pesäkkeet vai mikskä niitä sanotaan. Ja nyt sit lääkkeellinen kierto päällänsä. :) Vihdoin!

Kyllä tää pelottaa, että miten käy. Ainoa alkio. ❤️

Voimia lapsettomien lauantaina ja myös äitienpäivään voimia. ❤️
Hei, viitiskö kertoa minkä hintainen toi repro oli? Ja saitko siis dextralta reseptin noihin procreneihin? 😊 En siis ole heillä hoidossa ja mietityttää miten siellä suhtaudutaan jos tulee ottamaan vain sen testin..

Onko muilla tullut näppyjä kasvoihin suun kautta otettavasta kortisonista? Epäilen, että sen käyttö laukaisee kasvoihin punoitusta ja näppyjä.. Edellisessä siirrossa söin myös uutena kortisonia ja muutama päivä lopetuksen jälkeen kasvojen iho "räjähti", normaalisti ei näpyn näppyä, en tällöin ajatellut yhteyttä kortisoniin. Nyt kuuri taas menossa keltarauhastuen ja zumenonin kanssa ja pientä näppyä/punoitusta tullut muutaman päivän sisään... Siirtoa ei ole vielä tehty.

Kysyn täältä kun täällä ollaan aktiivisia ja ihania. Eli siis. Meillä on tiistaina jonkin sortin ensikäynnin jälkeinen käynti Tilkassa, jossa on kuulemma jotain papereiden allekirjoitusta ja ehkä hoidoista puhumista (OI+IUI vissiin) ja taas joku lääkäri. Tehdäänkö siellä sitten uudelleen sisätutkimus/jotain ultraamista? Haluaisin valmistautua henkisesti asiaan kun en ole vielä tottunut alakerran kaiveluun vaikkei siinä mielessä nolota tai kiusaannuta, enemmän vaan epämukavaa.

Siis mulla pari viikkoa sitten lähti hampaasta paikka irti ja vedin miehelle itkupotkuraivarit kun sekä ylä- että alapää temppuilee vuorotellen. 😅

Nyt kolme päivää punktiosta, ja tuntuu taas olo lähes normaalilta. Rinnat vaan tosi kipeet. Kuinka nopeesti teillä on vuodot alkaneet punktiosta, jos ei oo tehty tuoresiirtoa eikä mitään lääkkeitä käytössä? 🙂 Vähän jännä kun ei tiiä yhtään milloin alkaa, ilmeisesti voi alkaa nopeastikin 😄

Mulla alkoi vasta kahden viikon päästä punktiosta. Mutta silloin kun soittelivat tiedot alkioista eli viikon päästä punktiosta niin kyselivät jo, että onko vuoto alkanut. Niin ilmeisesti joo voi alkaa jo nopeastikin 😊

Itselläni on alkanut 12 päivän päästä irrotuspiikistä.

Nyt on ensimmäistä kertaa luteaalistimulaatio takana, niin jännä nähdä noudattaako seuraava kierto samaa kaavaa vai enemmän omaa kuukautiskiertoani. Tänään on kp 27 ja Ovitrellen pistin kp 21. Toissapäivänä rinnat tuntuivat raskaalta, mikä yleensä tapahtuu viikkoa ennen vuodon alkamista.

Mulla tosiaan vuoto alkoi 5 päivän päästä punktiosta. Ja mullakaan ei ollut siinä lääkkeitä tai tuoresiirtoa. Rinnat oli herkät kanssa pitkään.

Toivottavasti äitienpäivästä on selvitty ihan hyvissä tunnelmissa 🙏 Ehkä ensi vuonna päästään juhlimaan ✨

Täällä alkoi Pergoveris 175 pistelyt toissapäivänä, ja ihan järjetön päänsärky tuli jo pari tuntia ekasta pistoksesta. Vatsa on myös jo turvonnut mikä on aika jännä. Viime kierrossa Gonal F 150 ja ei mitään oireita, ainakaan ekoina päivinä, että tuntuu todella että nyt tapahtuu jotain.

Onko muilla kokemuksia tästä lääkkeestä ja tuliko oireita?

Viime ivf rundi aiheutti myös pahat iho-oireet. Jännä nähdä mitä käy sen suhteen.

Miten voikin olla muka näin turvonnut olo.. oikein ahdistaa 😩 olisi edes raskausmaha nii sekin olisi helpompi kestää..
3pistely pvä menossa ja mietin et toivottavasti ens viikko menisi nopeasti ja perjantaina ultrassa olisi se tilanne et pääsis sit seuraavana maanantaina punktioon..

Kysyn täältä kun täällä ollaan aktiivisia ja ihania. Eli siis. Meillä on tiistaina jonkin sortin ensikäynnin jälkeinen käynti Tilkassa, jossa on kuulemma jotain papereiden allekirjoitusta ja ehkä hoidoista puhumista (OI+IUI vissiin) ja taas joku lääkäri. Tehdäänkö siellä sitten uudelleen sisätutkimus/jotain ultraamista? Haluaisin valmistautua henkisesti asiaan kun en ole vielä tottunut alakerran kaiveluun vaikkei siinä mielessä nolota tai kiusaannuta, enemmän vaan epämukavaa.

Siis mulla pari viikkoa sitten lähti hampaasta paikka irti ja vedin miehelle itkupotkuraivarit kun sekä ylä- että alapää temppuilee vuorotellen. 😅
Mulla on sellanen olo, et ihan sama mille käynnille tässä hoitojen aikana on mennyt niin aina on vähintään ultrattu. Siihenkin kyllä sit ite ehti tottua, toivottavasti teidän polku on niin lyhyt, ettet ehdi tottua ❤️

@Sinertävää Muakin aluks jännitti hirveesti ne sisätutkimukset ja ihan tärisinkin niissä ekoissa. Lääkärille voi kuitenkin tästä aina mainita, niin muistaa huomioida vielä erikseen. Tosiaan niihin tutkimuksiin tottuu, itsekin otan jo melkein rutiinina vaan suoraan housut pois huoneessa, kun meen niihin ultriin🤣 Tsemppiä hoitojen aloitukseen🌈

Takaisin