Kukkisvain
Vasta-alkaja
Hei vaan kaikille taas!Hei kaikille!
Täällä menossa ensimmäisen IVF-kierroksen (icsin) pp10. Aiemmin meille tehty 2x inssi, siirrytty IVF male factorin takia, joka sitten IVF:ssä olikin yhtäkkiä poissa (Oligozoospermia). Keräys oli itselle kivulias ja tämän jälkeen merkkejä hyperstimulaatiosta, mutta tuoresiirto tehtiin kuitenkin. 20 follikkelissa vain 8 munasolua, joista 4 kypsiä. Lopulta vain 2 selvisi, tämä siirretty (4 päiväinen) ja yksi 5pvä blasto pakastettiin.
Olen seurannut tätä ketjua jo jonkin aikaa mutta kirjoittelen vasta nyt. Oloni on kovin toivoton ja itku herkässä, koska olen varma että epäonnistuimme. Ensimmäinen kunnon itku tuli jo kun saatiin ilmoitus, että pakkaseen meni vain yksi. Tuntui siltä, että mitä järkeä siinä kidutuksessa oli kun lopputulos on tämä.
Tietenkin jossain takaraivossa pyörii se pieni toivo, mitä jos, mutta en vaan jaksa uskoa. Niin monesti olen tämän yrittämisen aikana tehnyt testin toiveikkaana ja aina pettymys, ei koskaan plussaa. Olen niin loppu, olen niin surullinen. Vaikka tiedän, että mahdollisuuksia on vielä, mutta aika vaan kuluu, elämä seisoo paikallaan. Ja rahaa palaa.
Meille tehty hoidot yksityisellä. Tarkoitus oli siirtyä IVF julkiselle, mutta sieltä ei meitä päästetty edes jonoon vielä, joten sain aivan totaalisen hermoromahduksen ja päädyttiin tekemään ivf myös yksityisellä. Kai elättelin toiveita aiempien hyvien follikkelimäärien takia siitä, että saldo olisi parempi kuin tämä, että olisi sitten mahdollisuus useampaan PASiin. Ja ajattelin, että samalla jonotellaan julkisella, että seuraava IVF julkisella, mutta en tiedä mikä kestää ettei muka olla edes jonossa (odottelivat jotain miehen kromosomitestien tuloksia ja sitten onkin ollut täysi radiohiljaisuus).
Olipa sekava sepustus. Kiva seurata kuitenkin teidän muidenkin matkaa!
Olin viimeksi jopa kahden viestin verran aktiivinen syksyllä :D
Meillehän kävi lopulta niin, että tuosta marraskuun tuoresiirrosta tuli plussa, joka meni kesken sitten juuri ennen joulua (kkm) ja uuden vuoden kunniaksi vasta sain sitten nautiskella tyhjennyslääkkeet. Sitten olin varmaan aika masentunut monta kuukautta, lopulta paras kaverikin paljasti, että on raskaana samoilla viikoilla kuin minä olisin ollut, mutta ei vaan raskinut kertoa ennen kuin oli jo rv15. Tämä myös oli oikein mieltä ylentävää ja lippu liehui korkealla sen jälkeen (eli aika pohjamudissa on oltu). Ai niin ja tein vklp negatiivisen testin tuosta ainokaisesta pakastealkiosta.
Ollaan nyt käyty julkisen IVF-suunnittelukäynti ja seuraava IVF-tehdään pitkällä kaavalla, jotta kypsiä munasoluja saataisiin enemmän (viimeksi 4/8 oli kypsiä). Vähän jännittää se, että jos ei käytetä ICSIä, en todellakaan halua käydä sitä kauhujen punktiota taas läpi, saada mahdollisesti munasoluja jotka eivät sitten hedelmöity jos ei käytetä ICSIä...
Toki ennen edes uutta keräystä, täytyy hoitaa kilpirauhasarvot kuntoon. Sairastan siis vajaatoimintaa (jo melkein 20v ollut seurana) ja hoitojen aikana TSH tuntuu seilaavan joko todella alhaisena, tai sitten liian korkeana (noin 3 tasolla).
Tilkassa sanottiin, että nykyisellä TSH tasolla (melkein 0) hoitoja ei voida aloittaa, vaikka olotila on fyysisesti hyvä. Nyt lääkitystä on sitten vähennetty ja seurataan miten arvot lähtee kehittymään. Yritän epätoivoisesti löytää asioihin vihkiytynyttä endokrinologia, että mikä on sitten se ideaalitaso arvoille, onko T-3v:llä merkitystä jne. Hankalaa on löytää endokrinologia! Tilkassa ei ehdotettu endokrinologin konsultointia, vaikka sanoin että arvot seilanneet ees taas jo yli vuoden.
Tällaista täällä :)
Henk.koht. en kokenut pistoksia juuri minään, eli en osaisi ajatella että vaikuttaisi lomailuun mitenkään. Pistäminen itsessään kaikkinensa ei kestä kuin pari minuuttia kun ottaa kaiken valmistautumisen huomioon, eikä niistä itselle ainakaan tullut mitään oloja. Se että miten aikataulutukset muuten menee, niin niihin en osaa sanoa ja teillä tietysti on ihan hyvin aikaa iän puolesta.
Meni kyllä päivä ainakin hetkellisesti pilalle.
Toistaiseksi olen saanut itseni pidäteltyä varsinaisen testipäivän jälkeen.