IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä on pakkasessa yksi blasto, jossa kromosomivirhe ei-riskikromosomissa. Tietääkö joku,otammeko riskin vammaisesta tai sairaasta lapsesta, jos se joskus siirrettäisiin?

Moikka! Olen teitä täällä hetken seuraillut ja päätin liittyä remmiin 😊 meillä eka Ivf-hoito käynnissä julkisella ja lapsettomuutta takana 5-vuotta johtuen mun matalasta amh-arvosta. Tiistaina meillä oli punktio saimme 9 munasolua joista 2 hedelmöittyi. Perjantaina tuoresiirto jos kaikki menee hyvin. Onko kenelläkään tietoa miten usein tilkan biologit päivittelee omapolulle alkioiden kehitystä?
Tsemppiä kaikille! 💕

Äh! Tausta lyhyesti: keskeytynyt keskenmeno hoidettiin lääkkeillä 4,5 viikkoa sitten. Raskaustesti edelleen positiivinen, eikä nyt vajaassa viikossa ole haalistunut. Ovulaatiotesti näytti myös hymynaamaa muutama päivä sitten. Ja uskon että ovulaatioplussa ei selittyisi raskaushormonilla, kun on siis ollut tosi selvät ovisoireet 🤔

Joudunkohan vielä siihen kaavintaan kuitenkin.. 😣 Soittelen tänään hoitavalle taholle. Olin niiiiin toivonut seuraavaa pas:ia tähän helmikuulle, mutta eiköhän se nyt siirry 😔 Uusi luomuraskaus ei ole mahdollinen 😁

@Hipheippa tervetuloa! Ja muillekkin uusille! 😌

Biologin kirjaukset tulee punktion jälkeisenä päivänä ja yhteenveto sitten alkion siirrosta seuraavana päivänä. Tämä ainakin mun kokemus. Toki jos tuoresiirtoo ei tehdä vaan kaikki pakastetaan niin sittenkin kun kaikki selvää. Eli la pitäs sulla näkyä pääsikö toinen pakkaseen. ☺️

Mä en päässyt edes viralliseen testipäivään (lauantai) asti, kun ruskeaa vuotoa tulee niin paljon, että kuukautiset alkaa Cyclogestin läpi hetkenä minä hyvänsä. Kaikki se ilo ja energia, joilla hoitoihin lähdin, on poissa. Nyt pp9 eletään vaihetta, jossa pitäisi olla kai jo oireitakin ja mulla ei ole mitään. Yritän keskittyä nyt omaan hyvinvointiin ja tehdä mukavia ja rentouttavia asioita. Jossakin kohtaa mieli varmaan taas virkistyy ja jos se minusta on kiinni, lähdetään PAS:iin heti kun mahdollista.

@Teijukka tsemppiä toipumiseen. Kuulostaa kyllä aika rajulta kokemukselta tämä punktio. Toivottavasti alkiot jatkaa hyvin kehittymistä.
Mulle on yleensä laitettu kyynärtaipeeseen ku se on siinä vähän mukavampi, mutta viimeksi nyt pari viime kertaa on ollut vaikeuksia saada sitä laitettua. Viimeksi kaksi hoitajaa koitti ja lopulta se saatiin toiseen kämmenselkään.

@Hertta7 mahtavaa, että aikataulu on nyt selvillä ja follien kasvu ei välttämättä itselle tunnukaan.

@Ellisvm84 onpa kurja ettei testi ole vieläkään haalistunut. Mökin kyllä soittelikin hoitavalle taholle ja tavallaan toivotaan että se huh vain syystä tai toisesta laskee hitaasti, ettei kaavintaan tarvitsisi mennä. Paljon tsemppiä sinne ❤️

@ElinaHelmi onpa kurja kuulla, on tosi luonnollista, että tässä kohtaa energiat laskee ja totta kai niille ei onnistuneen hoidon tuomille tunteille on hyvä antaa tilaa. Suunnitelma mukavien asioiden tekemisestä ennen PASia kuulostaa hyvältä.

Mulla on ensi viikon alussa vielä toinen kontrolliultra, folleja on lähtenyt kasvamaan, mutta vielä ne on aika pieniä, mutta onneksi tasakokoisia. Toivottavasti silloin vahvistuu sitten puktiopäiväkin. Jotenkin ahdistaa ihan hirveästi, entä jos tässäkään kierroksessa ei onnistuta - alkaa jo hirvittää omaan kehoon pusketut ylimääräiset hormonimäärät ja samalla olisi ihana päästä elämään normaalia elämää niin että kaikkea rahaa ei tarvitse säästää tätä varten.

Ylläpitäjän toimesta muistutan, että reseptilääkkeiden myyminen tai lahjoittaminen on foorumilla kiellettyä. Ymmärrän että tarkoitus on hyvä, mutta tämä on kielletty Suomen laissakin ja noudatamme lakia.

Terveisin
Vargynja, admin

Ihanan aktiivista keskustelua täällä❤️ Ylä- ja alamäkiä, tsemppiä jokaiselle!

Mä pääsen huomenna Passiin, ainokainen tokan ivf:n alkio siirretään. Onneksi koska kauheat määrät mennyt tässäkin kierrossa jo aikaa, rahaa, vaivaa, lääkkeitä ja energiaa niin olisi ollut kurja jos olisi mennyt ihan hukkaan. Ja toki ajattelen että näin päästään nopeammin myös seuraavaan hoitoon... Pessimisti täällä vaan moi!

Sattumalta oli hyvät varasuunnitelmatkin, meinaan huomenna lapsi yökylään ja meillä ystävän juhlat! Nyt tyydyn yhteen punaviinilasilliseen, mutta olisi ollut hyvä ja harvinainen hetki juhlia kunnolla, jos siirtoon ei olisi päästy. Sama sitten testipäivän kanssa, viikon päästä perjantaina dinner ja ajattelin, että siellä voin juoda viiniä, jos testi näyttää negaa perjantaiaamuna eli viikon blaston siirrosta. Vai mitä sanovat innokkaammat testaajat? Onko silloin jo erittäin todennäköistä että jotain näkyisi? Huvittaa itseänikin tämä postaus, kun aika harvoin mitään juon saati enemmän kuin lasillisen, mutta jotenkin sopii vaihtoehtoissuunnitelmaksi nyt oikein hyvin.

Kuinka nopeasti teillä alkaneet kuukautiset munasolukeräyksen jälkeen? Itsellä ovulaatiosta kestänyt yleensä 15-16 päivää, että kuukautiset alkaneet, mutta nyt kroppa varmaan sekaisin lääkkeistä. Kyseessä pitkä kaava ja olen lukenut niitäkin kauhutarinoita, että hormonitoiminta ei olekaan palautunut. Yleensä kuukautisten alku on pettymys, mutta nyt kun tietää ettei raskaus ole mahdollinen ja keho ollut kovilla, niin olen todennäköisesti vain helpottunut jos ja kun ne alkavat.

Muokattu viimeksi:
Kiitos @pikkupandanen neuvosta, nyt tietää mitä käydä kyyläilemässä monta kertaa päivässä:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:.
Onko siis niin että jos tästä kierrosta nyt kaikki alkiot/munasolut menisivät roskiin ja mihinkään siirtoon ei päästä niin kierrosta ei lasketa niihin kolmeen julkisella saatavaan?:Nerd Face:
Hoitokierrokseksi lasketaan vain hoito, jossa päästään siirtoon asti. Meillä ei päästy ja lääkäri heti kertoi, ettei tätä lasketa kolmeen kertaan, jotka mahdollista tehdä julkisella. Sanoi myös, että aina tapauskohtaista harkintaa, eikä se kolme ole ehdoton raja. En tiedä mitä poikkeuksellista pitäisi tapahtua, jotta yrityskertoja saisi enemmän.

Hoitokierrokseksi lasketaan vain hoito, jossa päästään siirtoon asti. Meillä ei päästy ja lääkäri heti kertoi, ettei tätä lasketa kolmeen kertaan, jotka mahdollista tehdä julkisella. Sanoi myös, että aina tapauskohtaista harkintaa, eikä se kolme ole ehdoton raja. En tiedä mitä poikkeuksellista pitäisi tapahtua, jotta yrityskertoja saisi enemmän.
Tätä mietin tänään, kun mietin, että mitäs seuraavaksi, jos nyt siirrosta ei tärppää. Uusi hoito toki, mutta voisikohan saada vielä yhden lisää, jos alkioita tulee aina vähän niin olenhan silloin paljon halvempi hoidettava kuin jos alkioita tulee siirrettäväksi aina useita😆 En esittänyt tätä teoriaa kuitenkaan lääkärille😁

Kuinka nopeasti teillä alkaneet kuukautiset keräyksen jälkeen? Itsellä ovulaatiosta kestänyt yleensä 15-16 päivää, että kuukautiset alkaneet, mutta nyt kroppa varmaan sekaisin lääkkeistä. Kyseessä pitkä kaava ja olen lukenut niitäkin kauhutarinoita, että hormonitoiminta ei olekaan palautunut. Yleensä kuukautisten alku on pettymys, mutta nyt kun tietää ettei raskaus ole mahdollinen ja keho ollut kovilla, niin olen todennäköisesti vain helpottunut jos ja kun ne alkavat.
Mulla kesti keräyskierto kaikkinensa 34pv, eli n.5-6pv pidempään kuin normaalisti. Ja heti seuraava kierto normaali. Ja siis pitkällä kaavalla tehtiin.

1738234583550.png

Mä tänään jo säikähdin, että viiva on haalentunut Ylempi), mutta testiä tehdessä pohdin, että lähti kostumaan/leviämään huonosti. Tein sit samasta näytteestä toisen testin ja se olikin paljon tummempi (alempi). Huomenna on virallinen testipäivä ja saa ilmottaa tyksiin tuloksen! :red-heart: Yritin etsiä tietoa varhaisultran ajankohdasta, mutten löytänyt. Onko se viikolla 8? Muistelen että mulle myös sanottiin tuoresiirrossa, että hCG lähete on valmiina labrassa, jos tulee positiivinen testitulos, mut nyt en sitä omakannasta löytänyt. Tehdäänkö hCG automaattisesti positiivisen raskaustestin jälkeen IVF hoidoissa?

Vaikka tiedän että IVF:ssä keskenmenon riski on suurempi, niin tällä kertaa päätin olla pelkäämättä asiaa ja vaan nauttia tästä olotilasta! Ekan raskauden aikana olin niin ahdistunut ja peloissani, et vieläkin pelkään et sillä oli vaikutusta lapseen... Mut nyt teen kaikkeni et oon ihan Zen koko raskauden! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:Ja jos jotain kävis, niin asian pelkääminen ei lieventäis sitä tuskaa myöhemmin kuitenkaan.

Mä niin toivon, että kaikki muutkin piinailijat sais vaan plussia ja keräyksistä tulis kaikille oikein kunnon saaliit!

Äh! Tausta lyhyesti: keskeytynyt keskenmeno hoidettiin lääkkeillä 4,5 viikkoa sitten. Raskaustesti edelleen positiivinen, eikä nyt vajaassa viikossa ole haalistunut. Ovulaatiotesti näytti myös hymynaamaa muutama päivä sitten. Ja uskon että ovulaatioplussa ei selittyisi raskaushormonilla, kun on siis ollut tosi selvät ovisoireet 🤔

Joudunkohan vielä siihen kaavintaan kuitenkin.. 😣 Soittelen tänään hoitavalle taholle. Olin niiiiin toivonut seuraavaa pas:ia tähän helmikuulle, mutta eiköhän se nyt siirry 😔 Uusi luomuraskaus ei ole mahdollinen 😁
Onko sulta otettu hcg-verikoe, että nähdään arvon laskevan? Jos kohtuun jää raskausmateriaalia, esim. istukan palanen niin se voi alkaa kasvaa uudelleen ja siks hcg nousee.

Mulla oli lokakuussa kkm ja silloin seurattiin arvoa muutama viikko, alkuun siksi, että lähti varmasti laskuun ja lopuksi siksi, että sen piti olla alle 10 eli negatiivinen.

Mun virallinen testipäivä olis ollu tänään, mutta eilen sain vikan negan niin en enää edes testannut. Lopetin tukilääkkeetkin eilen. Menkat alkaa varmaan muutaman päivän päästä, tukilääkkeiden lopetuksesta on aina menny 3-5pv vuodon alkuun.

Onnea plussanneille❤️

Kaikki 8 oli hengissä. 4 hyvännäköistä blastoa. Muut sinne päin, tai huonossa hapessa.
Hieno juttu. Koska olisi sitten siirto? Mä en osaa vastata tohon kromosomivialliseen alkio - kysymykseen, mutta luulisi, että siellä olisi joku perinnöllisyyslääkäri joka tietäisi arvuutella jotain sen suhteen? Luulisi että jos se on kuitenkin pakastettu, niin siinä katsottaisiin joku mahdollisuus olevan?

Meillä oli tänään alkionsiirto, kolmesta hedelmöittyneestä yksi oli kehittynyt normaalisti ja kaksi hitaammin ja niitä jäätiin vielä seuraamaan kehittyykö blastovaiheeseen ollenkaan ja voiko siis pakastaa. Jännät päivät edessä!

Hieno juttu. Koska olisi sitten siirto? Mä en osaa vastata tohon kromosomivialliseen alkio - kysymykseen, mutta luulisi, että siellä olisi joku perinnöllisyyslääkäri joka tietäisi arvuutella jotain sen suhteen? Luulisi että jos se on kuitenkin pakastettu, niin siinä katsottaisiin joku mahdollisuus olevan?

Meillä oli tänään alkionsiirto, kolmesta hedelmöittyneestä yksi oli kehittynyt normaalisti ja kaksi hitaammin ja niitä jäätiin vielä seuraamaan kehittyykö blastovaiheeseen ollenkaan ja voiko siis pakastaa. Jännät päivät edessä!
Koska @Evli blastoilla päivä 6? Toivottavasti kehittyvät blastoksi.

Meillä PAS ensi kuussa.

Biologi kuulema kertoo vasta sitten, että mitä tuo geenivirhe merkitsee, jos tuo alkio siirretään. Mietin asiaa nyt vain siksi, kun minulle ei enempää keräyksiä tehdä. Nämä ovat kaikki mitä meillä tulee olemaan.

Onko sulta otettu hcg-verikoe, että nähdään arvon laskevan? Jos kohtuun jää raskausmateriaalia, esim. istukan palanen niin se voi alkaa kasvaa uudelleen ja siks hcg nousee.

Mulla oli lokakuussa kkm ja silloin seurattiin arvoa muutama viikko, alkuun siksi, että lähti varmasti laskuun ja lopuksi siksi, että sen piti olla alle 10 eli negatiivinen.

Mun virallinen testipäivä olis ollu tänään, mutta eilen sain vikan negan niin en enää edes testannut. Lopetin tukilääkkeetkin eilen. Menkat alkaa varmaan muutaman päivän päästä, tukilääkkeiden lopetuksesta on aina menny 3-5pv vuodon alkuun.

Onnea plussanneille❤️
Olen pahoillani 😭

Onnea plussanneille❤️

Ikävä kuulla että testi negatiivinen 😔

Soitin tänään hoitavalle taholle, ja suunnitelma seuraava: ensi viikolla ke vielä kotitesti, ja jos ja kun on positiivinen, niin perjantaina ultrataan. En usko että mitään ihmettä tässä ehtii tapahtua, kun tänään tosi selvä viiva testissä ja keskeytyksestä nyt jo 4,5vkoa. Hcg-arvoja ei oo katsottu nyt missään vaiheessa. Tää tuli siis itellekin nyt ihan yllärinä, olin varma että kaikki on ok kun olo normaali ja ovisoireet tuli. Sitten vasta muistin että ylipäätään piti se negatiivinen raskaustesti tehdä ennen jatkoa 🙈

Mulla kesti keräyskierto kaikkinensa 34pv, eli n.5-6pv pidempään kuin normaalisti. Ja heti seuraava kierto normaali. Ja siis pitkällä kaavalla tehtiin.

View attachment 141021
Mä tänään jo säikähdin, että viiva on haalentunut Ylempi), mutta testiä tehdessä pohdin, että lähti kostumaan/leviämään huonosti. Tein sit samasta näytteestä toisen testin ja se olikin paljon tummempi (alempi). Huomenna on virallinen testipäivä ja saa ilmottaa tyksiin tuloksen! :red-heart: Yritin etsiä tietoa varhaisultran ajankohdasta, mutten löytänyt. Onko se viikolla 8? Muistelen että mulle myös sanottiin tuoresiirrossa, että hCG lähete on valmiina labrassa, jos tulee positiivinen testitulos, mut nyt en sitä omakannasta löytänyt. Tehdäänkö hCG automaattisesti positiivisen raskaustestin jälkeen IVF hoidoissa?

Vaikka tiedän että IVF:ssä keskenmenon riski on suurempi, niin tällä kertaa päätin olla pelkäämättä asiaa ja vaan nauttia tästä olotilasta! Ekan raskauden aikana olin niin ahdistunut ja peloissani, et vieläkin pelkään et sillä oli vaikutusta lapseen... Mut nyt teen kaikkeni et oon ihan Zen koko raskauden! :Smiling Face With Heart Shaped Eyes:Ja jos jotain kävis, niin asian pelkääminen ei lieventäis sitä tuskaa myöhemmin kuitenkaan.

Mä niin toivon, että kaikki muutkin piinailijat sais vaan plussia ja keräyksistä tulis kaikille oikein kunnon saaliit!
Onnea plussasta! 😍 Mulla oli varhaisultra viikolla 7+3, eli niillä main varmaan yleensä 😊

Hei osaako joku sanoa, milloin tai mihin kellonaikaan Gonapeptyl kannattaa pistää? Mulla lukee ohjeissa vaan että pistä blaston siirtopäivänä tai seuraavana ja sanottiin, että saan itse valita🫣🤷🏼 Pitänee ainakin tsekata vanhoista papereista, että milloin aiemmin pistetty.

Takaisin