IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onpa kyllĂ€ harmi homma. đŸ«€ Onko ihan 100 % varmaa, ettei ole kiinnittymisvuotoa? Mulla tuli dpo10/pp5 selvĂ€ kiinnittymisvuoto nyt tĂ€ssĂ€ PAS:ssa ja sitĂ€ edelsi kohdun kramppimaisia tunteita pari pĂ€ivÀÀ. Onko sulla joku luteaalituki? YleensĂ€ sen lĂ€pi ei kyllĂ€ menkat varsinkaan herkĂ€sti ala. Mulla tuoresiirrosta toukokuussa Cyclogest 1 + 1 tuella alkoi tulla pientĂ€ vuotoa pp11 3-pĂ€ivĂ€n ikĂ€isellĂ€ alkiolla ja lopulta menkat alkoivat seuraavana pĂ€ivĂ€nĂ€, kun lopetin tuolloin pp11 luteaalituen, kun hCG oli negatiivinen. Sen jĂ€lkeen luteaalituki tuplattiin nyt tĂ€hĂ€n siirtoon.
terolut on 1+2 annoksella. Kaikki on mahdollista, mutta ei ole yhtÀÀn toiveikas olo :( vuoto on vielĂ€ vĂ€hĂ€istĂ€ eikĂ€ ole onneksi vielĂ€ yhtĂ€ kovia menkka kipuja kuin normaalisti. EhkĂ€ vĂ€lillĂ€ kohdun kohdalla kramppaa tai sit kuvittelen kun pelkÀÀn nii paljon 😞 huimaakin kokokaan varmaan jĂ€nnityksestĂ€ 😅 esikoisesta vuosin myös, mutta en nĂ€in aikaisin.

terolut on 1+2 annoksella. Kaikki on mahdollista, mutta ei ole yhtÀÀn toiveikas olo :( vuoto on vielĂ€ vĂ€hĂ€istĂ€ eikĂ€ ole onneksi vielĂ€ yhtĂ€ kovia menkka kipuja kuin normaalisti. EhkĂ€ vĂ€lillĂ€ kohdun kohdalla kramppaa tai sit kuvittelen kun pelkÀÀn nii paljon 😞 huimaakin kokokaan varmaan jĂ€nnityksestĂ€ 😅 esikoisesta vuosin myös, mutta en nĂ€in aikaisin.
TÀÀ on niin inhottavaa, kun kaikki on yhtĂ€ epĂ€varmuutta koko ajan. 😣 Terolutien tuolla annostuksella kyllĂ€ pitĂ€isi pitÀÀ vuodot poissa, jollei progetaso ole tosi matala. Jos tuo olisi kiinnittymisvuoto, ei testi vielĂ€ vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ nĂ€ytĂ€ viivaa. Toivottavasti vuoto rauhoittuu, ei auta kuin odotella. 😔

TÀÀ on niin inhottavaa, kun kaikki on yhtĂ€ epĂ€varmuutta koko ajan. 😣 Terolutien tuolla annostuksella kyllĂ€ pitĂ€isi pitÀÀ vuodot poissa, jollei progetaso ole tosi matala. Jos tuo olisi kiinnittymisvuoto, ei testi vielĂ€ vĂ€lttĂ€mĂ€ttĂ€ nĂ€ytĂ€ viivaa. Toivottavasti vuoto rauhoittuu, ei auta kuin odotella. 😔
NĂ€in se on đŸ˜­â€ïž

@Kirppuliini voimia sinne ihan hurjan raskaaseen tilanteeseen ja toivottavasti keskustelu lÀÀkÀrin ja biologin kanssa on hyvÀ ja saatte vastauksia niihin kysymyksiin joita olette miettineet.

MĂ€ jotenkin komppaisin myös @Harrets tuodsa lÀÀkevaihdossa. Tai ainakin varmaan konsultoisin yksityisen lÀÀkĂ€riĂ€ siinĂ€ voisko lÀÀkevaihtoa auttaa saamaan parempilaatuista munasoluja ja voisko se auttaa hedelmöittymisessĂ€. Tai onko PICSI jotain mitĂ€ voisi vielĂ€ kokeilla. Tuntuu jotenkin hurjan karulta ja turhauttavalta ettei tilanteessa joissa munasoluja saadaan olisi mitÀÀn mitĂ€ voidaan tehdĂ€. Ja toivottavasti tĂ€mĂ€ ei tunnu sellaselta ikĂ€vĂ€ltĂ€ ohjeiden antamiselta đŸ˜«

Omanapailua: plussasin tosiaan viime PAS:sta monenmonenmonen alkionsiirron jĂ€lkeen. SinĂ€nsĂ€ positiivista ettĂ€ raskaus edes alkoi, mutta eihĂ€n sitĂ€ onnea kauaa kestĂ€nyt. Ekassa vu:ssa selvisi ettĂ€ alkio on huomattavasti pienempi eikĂ€ selkeÀÀ sykettĂ€ saada nĂ€kyviin. Vaikka olin jollain tasolla jo varma, ettei kaikki ole hyvin niin olihan se silti raastavaa. Sit itkien hain hoitajalta lisÀÀ neuloja progetuen jatkoa varten đŸ„ș ja totta kai joku oli vauvan kanssa odotushuoneessa sillon, tosin poislĂ€htiessĂ€ olin kyllĂ€ niin sumussa etten oikein muista mitÀÀn.

Nyt ahdistaa kun lukee pitkiÀ kkm toipumistatinoita ja mietin vaan miten kauan kestÀÀ ennen kuin pÀÀstÀÀn edes seuraavaan siirtoon. Mulla oli yks toive seuraavaa syntymÀpÀivÀÀ ajatellen - ettÀ olisin raskaana. Se nyt ei ainakaan enÀÀ toteudu kun enÀÀ vajaa kuukausi seuraavaan vanhenemiseen. Seurailen tÀÀllÀ varmasti keskusteluja, ja vastailenkin jos kuvittelen jostain tietÀvÀni. Mutta pitÀÀ miettiÀ hyppÀÀnkö kuitenkin PAS ketjuun kun seuraava siirto vihdoin lÀhestyy

TÀÀllĂ€ on monella nyt raskaat hetket menossa.😞 Voimia kaikille jaksamiseen!💕

NĂ€iden lukemisen jĂ€lkeen tuntuu hölmöltĂ€ kommentoida tuolla mainittuun aiempaan esille nostoon alkion pysymisestĂ€ kyydissĂ€ siirron jĂ€lkeen. SitĂ€ itsekin kauhulla odotan sinĂ€nsĂ€, ettĂ€ en haluaisi pÀÀstÀÀ isĂ€ntÀÀ rattiin, mutta haluaisin toisaalta olla vaikka takapenkillĂ€ pitkĂ€llÀÀn jalat kattoa kohti puolentoista tunnin kotimatkan, ettei varmasti karkaisi kyydistĂ€. Mulla kun ei oo pysynyt aikoinaan kierukkakaan matkassa, eivĂ€tkĂ€ aukkarissa meinanneet saada nesteitĂ€ pysymÀÀn sisĂ€llĂ€. 🙄

JÀnnittÀÀ muutoinkin tuo, miten omalla kohdalla kÀy, hirvittÀÀ hyperin mahdollisuus jo sen perusteella mitÀ nÀmÀ 7. pÀivÀÀ Synarelaa on olleet. Eilen alkoi tuttu vuotoa ennakoiva hartiapisto migreeneineen, joka on tÀllÀ kertaa todella ÀrhÀkkÀ, oleminen on yhtÀ tuskaa eikÀ mikÀÀn helpota.

Normikierrossa vuodon pitĂ€isi alkaa vasta sunnuntaina, mutta nyt jo tuhruttaa. Muutoin jotenkin on koittanut pĂ€rjĂ€tĂ€ tuon lÀÀkkeen kanssa turvotuksineen, finneineen, pÀÀ- ja tissikipuineen, huonoa oloa meinaa tulla jos sumutetta pÀÀsee valumaan nieluun. Mies ei oikein halua ymmĂ€rtÀÀ mitĂ€ kĂ€yn henkisesti lĂ€pi tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ja pari pĂ€ivÀÀ on kĂ€ynyt kaikennĂ€köisiĂ€ voimakeinoja mielessĂ€ kun ei puhe riitĂ€ vielĂ€kÀÀn..đŸ„ŽđŸ˜ž

TÀÀllĂ€ on monella nyt raskaat hetket menossa.😞 Voimia kaikille jaksamiseen!💕

NĂ€iden lukemisen jĂ€lkeen tuntuu hölmöltĂ€ kommentoida tuolla mainittuun aiempaan esille nostoon alkion pysymisestĂ€ kyydissĂ€ siirron jĂ€lkeen. SitĂ€ itsekin kauhulla odotan sinĂ€nsĂ€, ettĂ€ en haluaisi pÀÀstÀÀ isĂ€ntÀÀ rattiin, mutta haluaisin toisaalta olla vaikka takapenkillĂ€ pitkĂ€llÀÀn jalat kattoa kohti puolentoista tunnin kotimatkan, ettei varmasti karkaisi kyydistĂ€. Mulla kun ei oo pysynyt aikoinaan kierukkakaan matkassa, eivĂ€tkĂ€ aukkarissa meinanneet saada nesteitĂ€ pysymÀÀn sisĂ€llĂ€. 🙄

JÀnnittÀÀ muutoinkin tuo, miten omalla kohdalla kÀy, hirvittÀÀ hyperin mahdollisuus jo sen perusteella mitÀ nÀmÀ 7. pÀivÀÀ Synarelaa on olleet. Eilen alkoi tuttu vuotoa ennakoiva hartiapisto migreeneineen, joka on tÀllÀ kertaa todella ÀrhÀkkÀ, oleminen on yhtÀ tuskaa eikÀ mikÀÀn helpota.

Normikierrossa vuodon pitĂ€isi alkaa vasta sunnuntaina, mutta nyt jo tuhruttaa. Muutoin jotenkin on koittanut pĂ€rjĂ€tĂ€ tuon lÀÀkkeen kanssa turvotuksineen, finneineen, pÀÀ- ja tissikipuineen, huonoa oloa meinaa tulla jos sumutetta pÀÀsee valumaan nieluun. Mies ei oikein halua ymmĂ€rtÀÀ mitĂ€ kĂ€yn henkisesti lĂ€pi tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ ja pari pĂ€ivÀÀ on kĂ€ynyt kaikennĂ€köisiĂ€ voimakeinoja mielessĂ€ kun ei puhe riitĂ€ vielĂ€kÀÀn..đŸ„ŽđŸ˜ž

Kurja kuulla, ettĂ€ Synarelasta on tullut sivuoireita. Hoitava taho tsemppasi, ettĂ€ jos niitĂ€ tulee, pistoslÀÀkkeen aloitus yleensĂ€ taittaa ne pois. Toivottavasti sulle kĂ€y niin. ❀

Tosta alkionsiirrosta: olen lukenut jostain havainnollistuksen, ettÀ kohtu limakalvoineen on ikÀÀn kuin kaksi toisiaan vasten olevaa voileipÀÀ, joiden vÀlissÀ on maapÀhkinÀvoita. Alkio laitetaan sinne leipien vÀliin tahmean maapÀhkinÀvoin sekaan. TÀmÀ ajatus on helpottanut ainakin itseÀni, kun olen noussut siirron jÀlkeen vÀlittömÀsti ylös, lÀhtenyt liikkeelle (ilmeisesti myös tutkimukset suosittelevat tÀtÀ tapaa) ja palannut toimistolle jatkamaan työpÀivÀÀ.

Kiitos @Ehtoo tsempeistĂ€.💕

Pari viikkoa vielĂ€ ensimmĂ€iseen ultraan sinnittelyĂ€, ennenkuin voisi pÀÀstĂ€ piikit tĂ€nÀÀn. Nyt kun saisi sen vuodon kunnolla alkamaan niin tĂ€mĂ€ hartiapistos helpottaisi. Alkoi ja hĂ€visi, yleensĂ€ on hanat auki hyvin Ă€kkiĂ€ eikĂ€ taukoja tule. Toisaalta, jos positiivisesti ajattelee, pitĂ€isi Synarelan ainakin toimia sivuvaikutuksista pÀÀtellen.😅

Tuo maapĂ€hkinĂ€ voileipĂ€ ajatus onkin ihan hauska.😁 Ja tuossa liikkeelle lĂ€hdössĂ€ on varmasti perÀÀ verenkierron kannalta. HyvĂ€ verenkierto myös kohdussa todennĂ€köisesti auttaa alkiota kiinnittymÀÀn (tai niin ne vĂ€ittÀÀ). Vaikkakin ei nyt mitÀÀn hikijumppaa tulisi mieleen tehdĂ€.

@Kirppuliini voimia sinne ihan hurjan raskaaseen tilanteeseen ja toivottavasti keskustelu lÀÀkÀrin ja biologin kanssa on hyvÀ ja saatte vastauksia niihin kysymyksiin joita olette miettineet.

MĂ€ jotenkin komppaisin myös @Harrets tuodsa lÀÀkevaihdossa. Tai ainakin varmaan konsultoisin yksityisen lÀÀkĂ€riĂ€ siinĂ€ voisko lÀÀkevaihtoa auttaa saamaan parempilaatuista munasoluja ja voisko se auttaa hedelmöittymisessĂ€. Tai onko PICSI jotain mitĂ€ voisi vielĂ€ kokeilla. Tuntuu jotenkin hurjan karulta ja turhauttavalta ettei tilanteessa joissa munasoluja saadaan olisi mitÀÀn mitĂ€ voidaan tehdĂ€. Ja toivottavasti tĂ€mĂ€ ei tunnu sellaselta ikĂ€vĂ€ltĂ€ ohjeiden antamiselta đŸ˜«

Omanapailua: plussasin tosiaan viime PAS:sta monenmonenmonen alkionsiirron jĂ€lkeen. SinĂ€nsĂ€ positiivista ettĂ€ raskaus edes alkoi, mutta eihĂ€n sitĂ€ onnea kauaa kestĂ€nyt. Ekassa vu:ssa selvisi ettĂ€ alkio on huomattavasti pienempi eikĂ€ selkeÀÀ sykettĂ€ saada nĂ€kyviin. Vaikka olin jollain tasolla jo varma, ettei kaikki ole hyvin niin olihan se silti raastavaa. Sit itkien hain hoitajalta lisÀÀ neuloja progetuen jatkoa varten đŸ„ș ja totta kai joku oli vauvan kanssa odotushuoneessa sillon, tosin poislĂ€htiessĂ€ olin kyllĂ€ niin sumussa etten oikein muista mitÀÀn.

Nyt ahdistaa kun lukee pitkiÀ kkm toipumistatinoita ja mietin vaan miten kauan kestÀÀ ennen kuin pÀÀstÀÀn edes seuraavaan siirtoon. Mulla oli yks toive seuraavaa syntymÀpÀivÀÀ ajatellen - ettÀ olisin raskaana. Se nyt ei ainakaan enÀÀ toteudu kun enÀÀ vajaa kuukausi seuraavaan vanhenemiseen. Seurailen tÀÀllÀ varmasti keskusteluja, ja vastailenkin jos kuvittelen jostain tietÀvÀni. Mutta pitÀÀ miettiÀ hyppÀÀnkö kuitenkin PAS ketjuun kun seuraava siirto vihdoin lÀhestyy

Voi ei, olen niin pahoillani tilanteesta. 💔 Kuulostaa hurjan kuormittavalta polulta. En voi edes kuvitella, miltĂ€ tuntuu PAS:ien toiveikkuuden ja pettymyksen vuorottelun kokeminen noin monesti.

Toivottavasti kaikki menisi niin sujuvasti kuin mahdollista ja pÀÀsisitte pian kohti uutta PAS:ia. Onko teillÀ hoidot julkisella vai yksityisellÀ?

Voimia @Pumpulipilvi ❀ allekirjoituksesta huomaan miten pitkĂ€ polku teillĂ€ on ollut. LĂ€mmin halaus. Kiva kun kirjoittelet tÀÀllĂ€kin foorumilla! YmmĂ€rrĂ€n myös tuskan koskien merkkipĂ€iviĂ€ ja tyhjÀÀ syliĂ€. ❀

ItseĂ€ joskus hĂ€iritsee kun tĂ€mĂ€ on avoin, mietityttÀÀ jos joku tuttu tunnistaisi 😆 mutta ollut kuitenkin itselle luonnollisempi kuin salaisen puolen keskustelu hoitopĂ€ivityksiin.

Saataispa tĂ€nne nyt pian vĂ€hĂ€n positiiviakin uutisia, tuntuu ettĂ€ tĂ€mĂ€ viikko ei ole ollut oikein kenellekÀÀn hyvĂ€. ✹

Itselle ainakin hoitopolun ihan alussa tĂ€llaiset avoimet keskustelut olivat tĂ€rkeitĂ€ tiedonlĂ€hteitĂ€ ja tuli sitten lyöttĂ€ydyttyĂ€ mukaan, kun sai itsekin asioita eteenpĂ€in. 😊 Jos joku nyt tĂ€stĂ€ tunnistaa, niin eihĂ€n siinĂ€ sitten. 😂 Tietysti itsellĂ€ on helppoa nĂ€in tĂ€ti-ikĂ€isenĂ€ ihmisenĂ€ olla tÀÀllĂ€ anonyyminĂ€, kun lĂ€hipiiri on jo lisÀÀntynyt. Jos nĂ€istĂ€ keskusteluista joku saa tietoa ja vertaistukea, niin hyvĂ€ juttu! ❀

Toivottavasti positiivisia uutisia alkaisi satamaan piakkoin, liian paljon nyt ollut huonoja uutisia. 😔 Ootte olleet mielessĂ€ ihan jokainen, vaikka en olisi jonkun asiaa erikseen kommentoinutkaan.

Sen verran omanapailua, ettĂ€ soittelin klinikalle ja kyselin kahden alkion tilasta, joita jÀÀtiin jatkoviljelemÀÀn viime viikon PAS jĂ€lkeen. Odotetusti toinen selvisi, josta biologi sanoikin, ettĂ€ pakastetaan uudelleen, mutta toinen ei ollut siirtokelpoinen. Eli yksi alkio on vielĂ€ pakkasessa odottelemassa, jos tĂ€mĂ€ viime viikolla siirretty ei jaksaisi jatkaa kasvamista. Toivottavasti tuohon alkioon ei kuitenkaan tarvitse kajota ainakaan ihan heti. 🌈

Tuosta julkiselle palstalle kirjoittelusta - meillĂ€ on sen verran uniikki keissi et jos joku tuttu nĂ€itĂ€ keskusteluja lukee niin varmasti hyvin nopeasti tunnistaa. Siksi yritĂ€n osin olla tuolla salaisella puolella, mutta toisaalta ajattelen et jos joku tuttu lukee lapsettomuutta kĂ€sittelevÀÀ palstaa niin varmaan asia myös itse tavalla tai toisella pohtii, ja siinĂ€ tapauksessa voi laittaa mulle vaikka viestiĂ€kin, ihan mieluusti juttelen muiden samassa veneessĂ€ olevien kanssa - vaikka olisi tuttukin 😅

Ja kun mun kumppani sairastui ja vauvahaave karkasi, mÀ en löytÀnyt mistÀÀn ketÀÀn, joka olisi samassa tilanteessa. Oli niitÀ joita suretti se miten epÀreilua on jos lapset jÀÀ ilman isÀÀ. ja onhan se kamalaa, sitÀ en tarkoita! Mutta en löytÀnyt silloin ketÀÀn joka olisi jakanut sen saman tuskan siitÀ ettÀ olin vaarassa menettÀÀ sekÀ elÀmÀnkumppanini ettÀ haaveen yhteisestÀ lapsesta. Et ehkÀ nÀmÀ julkisen puolen viestit voivat myös joskus olla avuksi jollekin muulle, tai ainakin tiedoksi ettei ole ihan yksin tÀllaisessa tilanteessa!

Saako kysyĂ€ muilta matalan reservin naisilta millaisella annostuksella teillĂ€ on ollut menopur lyhyellĂ€ kaavalla? EihĂ€n nÀÀ suoraan oo verrannollisia mutta mietin ettĂ€ aika hevosen annostuksella mennÀÀn kun 400 yksikköÀ/pv on seuraava stimulaatio đŸ«Ł

Saako kysyĂ€ muilta matalan reservin naisilta millaisella annostuksella teillĂ€ on ollut menopur lyhyellĂ€ kaavalla? EihĂ€n nÀÀ suoraan oo verrannollisia mutta mietin ettĂ€ aika hevosen annostuksella mennÀÀn kun 400 yksikköÀ/pv on seuraava stimulaatio đŸ«Ł
Mulle oli laitettu Menopur 375UI, joka vaihtui sitten Pergoveris 300UI. Ekassa IVF oli gonal-f 300UI. Eli aikalailla hevosen annoksilla đŸ€Ł Apteekissa sanottiin Pergoveris 900UI kynĂ€stĂ€, ettei heillĂ€ ei ole kuin 1 myydĂ€, eivĂ€t pidĂ€ niitĂ€ varastossa kun harvemmin nĂ€in isoja annoksia menee. 😅

@Harrets Mulla oli kanssa 375 menopur tÀssÀ epÀonnistuneessa stimulaatiossa et nyt sit sen takia lÀÀkkeen nosto jos sais jotain irti.

TĂ€nÀÀn ollut kipua oikealla kylkiluun alapuolella. Liekö jotain nestekertymÀÀ tms. Munasarjat ei enÀÀ oo kipuilleet ja liikkuminen helpottanut. En tullut ajatelleeksi kun muutenkin ollut unettomuutta, mutta en meinannut saada millÀÀn unta stimulaation loppuvaiheessa. Lueskellut tĂ€ssĂ€ ettĂ€ se onkin aika yleistĂ€ se unettomuus. Onneksi nyt nukkunut sit tosi sikeĂ€sti 🙏

Mulla on ollut jopa 412,5iu.
Nyt kun on uusi lÀÀkÀri niin hÀn sanoi, ettÀ se on aika turhaa laittaa tosi isolla annoksella. Mutta pÀÀasia tietty ettÀ toimisi!

MÀ komppaan kans lÀÀkkeen vaihtoa. Vaihdettiin klinikkaa ja lÀÀkÀriÀ, niin Menopur vaihtui Pergoverikseen. SitÀ ollut 300-350 annoksella. Eli vÀhÀn isompi kun maksimi (300). Nyt kuitenkin ensimmÀistÀ (ja viimeistÀ) kertaa saatiin kolme kypsÀÀ solua ja kolme alkioo. Nyt vaan odotan tietoa, ettÀ kuinka moni jaksoi blastoksi ja saatiinko niistÀ otettua PGT-A biopsia. Ihan hirveetÀ odottaa. Nyt ne olis 6-pÀivÀisiÀ.

@Sandra84 Eikö se niin ole ettĂ€ no news is good news, tÀÀllĂ€ jĂ€nnĂ€tÀÀn hengessĂ€ mukana đŸ€žđŸ€©

Yritin vĂ€hĂ€n kysellĂ€ eri lÀÀkkeen kokeilemisesta mutta ei tietenkÀÀn pÀÀsty lÀÀkĂ€rille juttelemaan enÀÀ punktion jĂ€lkeen. Olivat sinnikkÀÀsti sitĂ€ mieltĂ€ ettĂ€ kun nyt jo sinne jotain kasvoi niin yritetÀÀn vaan uusiks. Seuraavalle kĂ€ynnille mulla on kyllĂ€ jo kysymyspatteristo valmiina đŸ’Ș

Siis nyt vasta osui silmÀÀn, mutta meillĂ€ on juuri sama tilanne kuin teille. Puoliso sairastui useampi vuosi syöpÀÀn ja hĂ€n ei enÀÀ solunsalpaajien (beacopp) vuoksi voi saada lapsia. TĂ€mĂ€ se itseĂ€ni harmittaa niin paljon kun sillĂ€ hetkellĂ€ ei paljoa lapsi asiat ollut mielessĂ€ eikĂ€ meille edes sanottu ettĂ€ ette sit ilman lapsettomuushoitoja saa ikinĂ€ lasta. Jos olisin tĂ€n kaiken tiennyt niin olisin halunnut ettĂ€ siittiöitĂ€ paljastetaan PALJON eikĂ€ vain 4 olkea, jotka meidĂ€n osalta on kĂ€ytetty. Ja sekös vituttaa ja tekee katkeraksi, koska meiltĂ€ on viety kaikki mahdollisuudet eikĂ€ enÀÀ tarvitse edes haaveilla toisesta lapsesta. Toki PN helpottavaa EHKÄ et ei tarvii miettiĂ€ mitĂ€ jos, mutta niin. EhkĂ€ saat ajatuksesta kiinni?
MeillĂ€ nyt tĂ€mĂ€ tuoresiirto ei nĂ€ytĂ€ hyvĂ€ltĂ€ sillĂ€ vuoto on nyt pĂ€ivĂ€llĂ€ vaan lisÀÀntynyt. VielĂ€ on yksi alkio ja sit se on siinĂ€ 😞
Voi hitsi mitĂ€ kirjoitusvirheitĂ€ kun tĂ€ssĂ€ on automaattinen tekstin syöttö .

Tuosta julkiselle palstalle kirjoittelusta - meillĂ€ on sen verran uniikki keissi et jos joku tuttu nĂ€itĂ€ keskusteluja lukee niin varmasti hyvin nopeasti tunnistaa. Siksi yritĂ€n osin olla tuolla salaisella puolella, mutta toisaalta ajattelen et jos joku tuttu lukee lapsettomuutta kĂ€sittelevÀÀ palstaa niin varmaan asia myös itse tavalla tai toisella pohtii, ja siinĂ€ tapauksessa voi laittaa mulle vaikka viestiĂ€kin, ihan mieluusti juttelen muiden samassa veneessĂ€ olevien kanssa - vaikka olisi tuttukin 😅

Ja kun mun kumppani sairastui ja vauvahaave karkasi, mÀ en löytÀnyt mistÀÀn ketÀÀn, joka olisi samassa tilanteessa. Oli niitÀ joita suretti se miten epÀreilua on jos lapset jÀÀ ilman isÀÀ. ja onhan se kamalaa, sitÀ en tarkoita! Mutta en löytÀnyt silloin ketÀÀn joka olisi jakanut sen saman tuskan siitÀ ettÀ olin vaarassa menettÀÀ sekÀ elÀmÀnkumppanini ettÀ haaveen yhteisestÀ lapsesta. Et ehkÀ nÀmÀ julkisen puolen viestit voivat myös joskus olla avuksi jollekin muulle, tai ainakin tiedoksi ettei ole ihan yksin tÀllaisessa tilanteessa!
Moikka,

TÀÀllĂ€ on vertainen. Me jouduttiin lapsettomuushoitoihin myös mun avomiehen syöpĂ€hoitojen vuoksi. PitkÀÀn viivytettiin hoitoihin hakeutumista, kun oli toive remissiosta ja paremmasta tilanteesta. Ollaan jo yli 35-vuotiaita, joten hakeuduttiin viime vuonna hoitoihin, vaikka lopullista remissiota ei ole vielĂ€kÀÀn saavutettu. Tiistaina kĂ€ytiin varhaisultrassa ja saatiin tietÀÀ, ettĂ€ meille on tulossa kaksoset, jos kaikki menee maaliin onnellisesti đŸ„°

Jaan sun tunteet menettĂ€misen pelosta ja lapsihaaveen menettĂ€misestĂ€ ♄

Mulla todettiin loppuvuonna keskeytynyt keskenmeno joka tyhjennettiin lÀÀkkeellisesti. Tyhjennysvuodon jÀlkeen piti odottaa yhdet kuukautiset ja seuraavista sai jo ilmoittautua siirtoon. Mun seuraava kierto oli hieman normaalia pidempi, mut helmikuussa tehtiin eka PAS ja pallero edelleen kyydissÀ. Eli osalla toipuminen fyysisesti etenee suht nopeasti!
PidĂ€n peukkuja, et kuulut siihen porukkaan ❀

Takaisin