IVF/ICSI-HOIDOT 2024-2025

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Milpa2018
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
Onnea @Ixia86 đŸ„° Ihania uutisia! Mua kiinnostaa toi sun nafti proge-arvo tuoresiirrossa. Milloin se mitattiin ja saitko siihen lÀÀkkeet jo tuoresiirrossa ja/tai nyt PASsissa.

Mua jĂ€nnittÀÀ huominen aika paljon, ettĂ€ tuleeko soittoa klinikalta ettĂ€ ei tarvi tulla siirtoon. Oon töiden puolesta paikassa mistĂ€ en voi vastata puhelimeen, mutta kai ne puolisolle sitten soittaa jos en vastaa
 Toivottavasti toki eivĂ€t soita 😅 KĂ€yn aamulla ottamassa S-prog verikokeen niin varmistan proge- tasot. Nyt kĂ€ytössĂ€ se vakio cyclogest aamuin illoin. â˜ș

Onnea @Ixia86 đŸ„° Ihania uutisia! Mua kiinnostaa toi sun nafti proge-arvo tuoresiirrossa. Milloin se mitattiin ja saitko siihen lÀÀkkeet jo tuoresiirrossa ja/tai nyt PASsissa.

Mua jĂ€nnittÀÀ huominen aika paljon, ettĂ€ tuleeko soittoa klinikalta ettĂ€ ei tarvi tulla siirtoon. Oon töiden puolesta paikassa mistĂ€ en voi vastata puhelimeen, mutta kai ne puolisolle sitten soittaa jos en vastaa
 Toivottavasti toki eivĂ€t soita 😅 KĂ€yn aamulla ottamassa S-prog verikokeen niin varmistan proge- tasot. Nyt kĂ€ytössĂ€ se vakio cyclogest aamuin illoin. â˜ș
Kiitos! ❀ TÀÀllĂ€ tosiaan otetaan hCG ja proge dpo14 eli meen verille perjantaina. Viimeksi otettiin myös sama setti ja todettiin tuo alhainen arvo. LÀÀkĂ€ri veikkasi, ettĂ€ stimulaation lÀÀkehoidot myös vaikuttivat negatiivisesti tuohon. Mullahan siis tuoresiirrossa limis oli sÀÀlittĂ€vĂ€t 6.5 mm, kun nyt PASissa oli 9.3 mm. Mulla pÀÀteltiin, ettĂ€ Cyclogestin tuplaus riittĂ€isi ja luotin siihen itsekin, joten progea en ole nyt otattanut ollenkaan. Vuotoja ei ole ollut minkÀÀnlaisia, joten ilmeisesti tĂ€mĂ€ riittÀÀ. Perjantaina ollaan viisaampia. 😊

Toivottavasti sinĂ€kÀÀn et saa soittoa ja siirtoon pÀÀstÀÀn! ❀ Tuo odottelu oli kyllĂ€ aivan hirveĂ€n raastavaa!

Mulla on menossa pp4
.
Mulla oli nopeasti jakautuva kolmannen pĂ€ivĂ€n morula ja pp1-pp2 tuntu aaltomaisesti pitkin pĂ€ivÀÀ nipistĂ€vÀÀ kipua kohdun kohdalla ja myös vĂ€hĂ€n sellaista repivÀÀ kipua. Sit pp3 eteenpĂ€in ei nyt oo ollu yhtÀÀn mitÀÀn tunteita đŸ€Ł inhottaa kun odotukset on korkealla 😭 se pettyminen on niin jĂ€rkyttĂ€vÀÀ. Ja kun esikoisesta just oli samanmoinen alkio siirretty niin sekös vielĂ€ buustaa tĂ€tĂ€ toivoa onnistumisesta đŸ„ș oon hĂ€nestĂ€ tehny pp9 posin.

Oliko @Ixia86 sulla millainen alkio joka siirrettiin? Ja mikÀ pp sulla nyt menossa?

Mulla on menossa pp4
.
Mulla oli nopeasti jakautuva kolmannen pĂ€ivĂ€n morula ja pp1-pp2 tuntu aaltomaisesti pitkin pĂ€ivÀÀ nipistĂ€vÀÀ kipua kohdun kohdalla ja myös vĂ€hĂ€n sellaista repivÀÀ kipua. Sit pp3 eteenpĂ€in ei nyt oo ollu yhtÀÀn mitÀÀn tunteita đŸ€Ł inhottaa kun odotukset on korkealla 😭 se pettyminen on niin jĂ€rkyttĂ€vÀÀ. Ja kun esikoisesta just oli samanmoinen alkio siirretty niin sekös vielĂ€ buustaa tĂ€tĂ€ toivoa onnistumisesta đŸ„ș oon hĂ€nestĂ€ tehny pp9 posin.

Oliko @Ixia86 sulla millainen alkio joka siirrettiin? Ja mikÀ pp sulla nyt menossa?
Sun oireet kyllĂ€ kuulostaisivat lupaavilta! 😍 PidĂ€hĂ€n meidĂ€t ajan tasalla niiden kehittymisestĂ€ ja tulevan testin tuloksesta! 🌈

Mulla alkoi siinĂ€ pp2 kohdilla kohdussa kramppimaiset ja nopeasti ohimenevĂ€t tuntemukset. Ne on edelleen jatkuneet, mutta tĂ€nÀÀn pp5 ei ole enÀÀ niin paljoa tuntunut mitÀÀn, vĂ€hĂ€n nippaillut. 😊 Mulle tosiaan siirrettiin 5 pĂ€ivĂ€n ikĂ€inen 4AA blasto, joka kuulemma laatuluokitukseltaan paras mahdollinen, mutta eihĂ€n se toki kerro mistÀÀn muusta kuin siitĂ€, ettĂ€ tĂ€mĂ€n laatuluokan blastolla raskaus alkaa todennĂ€köisimmin.

@StellaMom Toivottavasti saatte paljon kypsiĂ€ soluja! MeillĂ€ nĂ€kyi ensin 7 follia ja lopulta 4, joista 3 kypsiĂ€, mutta kaikki 3 hedelmöittyivĂ€t. Toivon, ettĂ€ saatte paljon alkioita!đŸ€žđŸ»

Ja ei se alkio luiskahda minnekÀÀn pisulla :) mulle kerran lÀÀkĂ€ri muistutti asiasta 😀 Se oli tavallaan kiva, kun hĂ€n sanoi niin.😀

TĂ€ssĂ€ odottelen sukat jaloissa pyörien, ettĂ€ saadanko me blastoa/ja vai ei
 Ke tietÀÀ 

Sun oireet kyllĂ€ kuulostaisivat lupaavilta! 😍 PidĂ€hĂ€n meidĂ€t ajan tasalla niiden kehittymisestĂ€ ja tulevan testin tuloksesta! 🌈

Mulla alkoi siinĂ€ pp2 kohdilla kohdussa kramppimaiset ja nopeasti ohimenevĂ€t tuntemukset. Ne on edelleen jatkuneet, mutta tĂ€nÀÀn pp5 ei ole enÀÀ niin paljoa tuntunut mitÀÀn, vĂ€hĂ€n nippaillut. 😊 Mulle tosiaan siirrettiin 5 pĂ€ivĂ€n ikĂ€inen 4AA blasto, joka kuulemma laatuluokitukseltaan paras mahdollinen, mutta eihĂ€n se toki kerro mistÀÀn muusta kuin siitĂ€, ettĂ€ tĂ€mĂ€n laatuluokan blastolla raskaus alkaa todennĂ€köisimmin.
Ilmoittelen ❀ on kirjaimellisesti niin piinaa nĂ€mĂ€ pĂ€ivĂ€t đŸ„”

@Sandra84 Kiitos :red-heart: :Upside Down Face: TÀÀllÀ ekakertalaisena en tiedÀ paljon mitÀÀn mitÀ odottaa joten mennÀÀn pÀivÀ kerralla eteenpÀin! Ja toki ei se sieltÀ luiskahda pois mutta ainahan sitÀ haluaa ettÀ mahikset ovt parhaimmat niin miettii tyhmiÀ!

Mulla oli kuulemma limakalvo sopiva mun follien kokoon nÀhden joten toivon ettÀ tÀmÀ kehittyisi normaalisti! Joku epÀilys siitÀ ettÀ olisi limis ongelmia oli edellisellÀ kerralla teksteistÀ luettavissa mutta nyt eilen hÀn ei kommentoinut asiaa sen enempÀÀ! Puhuin miehelleni asioista eilen ja hÀn on niin positiivinen asioihin vÀlillÀ ettei aina jaksa kuunnella sitÀ mutta ehkÀ se on hyvÀ ettÀ hÀn on. Ja lÀÀkÀrihÀn sanoi ettÀ laatu korvaa mÀÀrÀn, yksi riittÀÀ. MennÀÀn nÀillÀ eteenpÀin tottakai mutta tÀmÀ on pisin kuukautiskierto elÀmÀssÀni kyllÀ :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

MeillĂ€ kolmesta kerĂ€tystĂ€ yksikÀÀn ei ollut kelvollinen. Silti uskoa siellĂ€ oli ja ens viikolla pitĂ€isi sitten tyhjennysvuodosta aloittaa vielĂ€ isommalla annoksella pistely. TĂ€nÀÀn annan pettymyksen tulla ja pidĂ€n mĂ€ssĂ€ilypĂ€ivĂ€n leffojen kera. Takki on hetkellisesti kyllĂ€ aika tyhjĂ€ 😞

Itse punktio ei mulla tuntunut juuri missÀÀn, jÀljiltÀ tuntuu ettÀ on jotain ronklattu kyllÀ.

Voi ei @Nektariini86 đŸ„ș olen niin pahoillani! Eka IVF on kai usein vĂ€hĂ€n kokeilua mutta ei tuohon voi valmistautua mitenkÀÀn. Onko sulla tietoa ettĂ€ olivatko vielĂ€ epĂ€kypsiĂ€ vai eivĂ€tkö hedelmöittyneet tai jotain muuta? MĂ€ laitoin aikanaan viestin omapolun kautta ja labrasta kirjoiteltiin takas ettĂ€ mitĂ€ maljalla oli tapahtunut. Se helpotti vĂ€hĂ€n epĂ€tietoisuuteen. Halauksia sinne ❀‍đŸ©č

Voi ei @Nektariini86 đŸ„ș olen niin pahoillani! Eka IVF on kai usein vĂ€hĂ€n kokeilua mutta ei tuohon voi valmistautua mitenkÀÀn. Onko sulla tietoa ettĂ€ olivatko vielĂ€ epĂ€kypsiĂ€ vai eivĂ€tkö hedelmöittyneet tai jotain muuta? MĂ€ laitoin aikanaan viestin omapolun kautta ja labrasta kirjoiteltiin takas ettĂ€ mitĂ€ maljalla oli tapahtunut. Se helpotti vĂ€hĂ€n epĂ€tietoisuuteen. Halauksia sinne ❀‍đŸ©č
Ilmeisesti epĂ€kypsiĂ€ tai jotain muuta kun tultiin kertomaan heti kerĂ€yksen jĂ€lkeen ettĂ€ ei ollut yhtÀÀn mitĂ€ voisi hedelmöittÀÀ 😔

Voi ei @Nektariini86, oon niin pahoillani! 😭💔 Ei tuollaisia uutisia haluaisi ikinĂ€ kuulla. Kovasti voimia ja toivotaan, ettĂ€ tĂ€mĂ€ nyt oli se kokeilukierros, mistĂ€ opitaan tulevaan. ❀

Voi @Nektariini86 , oon tosi pahoillani!! ❀‍đŸ©č❀‍đŸ©č sitĂ€ on niin toiveikas kun tĂ€hĂ€n prosessiin lĂ€htee ja sit kaikki onkin ei-minkÀÀn vuoksi. Monet sanoo ettĂ€ ensimmĂ€isellĂ€ kerralla vasta testaillaan, mut en saanut itse siitĂ€ kauheasti lohtua kun aika monet kuitenkin myös ensimmĂ€isestĂ€ kierroksesta onnistuu. Mut eipĂ€ auta kuin surra ja harmitella sen verran kun tarvitsee ja sitten kohti uutta. MyötĂ€tuulta seuraavaan kierrokseen! ❀‍đŸ©č

MeillĂ€ kolmesta kerĂ€tystĂ€ yksikÀÀn ei ollut kelvollinen. Silti uskoa siellĂ€ oli ja ens viikolla pitĂ€isi sitten tyhjennysvuodosta aloittaa vielĂ€ isommalla annoksella pistely. TĂ€nÀÀn annan pettymyksen tulla ja pidĂ€n mĂ€ssĂ€ilypĂ€ivĂ€n leffojen kera. Takki on hetkellisesti kyllĂ€ aika tyhjĂ€ 😞

Itse punktio ei mulla tuntunut juuri missÀÀn, jÀljiltÀ tuntuu ettÀ on jotain ronklattu kyllÀ.
Voi ei, tsemppiÀ teille :red-heart: voihan sekin mahis olla ettÀ vaikka noita follikkeleita kasvaa niin sieltÀ ei tuu mitÀÀn hyvÀÀ laatua, sitÀhÀn mÀ en tiedÀ kun eka kerta myös tÀssÀ lÀhdetÀÀn kokeilemaan. Toivottavasti tuo punktio ei kauheesti tunnu mullakaan.

Nyt on sulla kyllÀ oikeus mÀssÀilyyn! Jotain hyvÀÀ hömppÀleffaa (vai mistÀ tykkÀÀtkÀÀn) ja kerÀÀt voimia vielÀ uuteen koitokseen! Olen tÀÀllÀ kuullut ettÀ eri lÀÀkkeet voi tuoda vastinetta eri tavalla. Toivottavasti saatte superhyvÀt mömmöt ja sieltÀ lÀhtisi enemmÀn seuraavalla kerralla tulemaan ja vielÀ hyviÀ yksilöitÀ. MeidÀn lÀÀkÀri (yksityisellÀ) sanoi ettÀ joillekin se eka stimulaatio kierros herÀttÀisi munasarjat ja seuraavalla kerralla tulisi jo paremmat! Se pitÀÀ mulla ainakin toivo yllÀ vaikka tÀstÀ kierrosta ei tulisi mitÀÀn. (Toki olen pessimisti vielÀkin, niin en osaa edes toivoa mitÀÀn hyvÀÀ).

@StellaMom NÀin meille sanottiin kanssa ettÀ nyt kun ne on siellÀ herÀtelty ja tietÀÀ mitÀ pitÀÀ tehdÀ niin olisi hyvÀ heti ottaa uusiksi. Samalla lÀÀkkeellÀ haluavat kokeilla mutta isommalla annoksella vielÀ.

Kiitos, @Jupiter34 ja sinne myös tsempit tulevaan đŸ€žja kiitos @Ixia86 tsempeistĂ€ ja myötĂ€elĂ€misestĂ€ myös muille ❀ Ei siitĂ€ lohtua ole, ei mutta toivotaan ettĂ€ ens kierros menisi paremmin. Ja sit pistetÀÀn katse lahjasoluihin jos ei đŸ€ž EnpĂ€hĂ€n olisi uskonut ettĂ€ tĂ€llaisessa tilanteessa ollaan, sitĂ€ pitÀÀ liian varmana asioita.

@Nektariini86 voi paska mikĂ€ tilanne đŸ„ș💔 Olen niin pahoillani 💔 Ihan hurjasti tsemppiĂ€ ja voimia tilanteen kĂ€sittelyyn. Todellakin toivon, ettĂ€ munasarjat on nyt herĂ€telty ja isompi annos ja se uusi kierros antaisi paremman tuloksen ✹ Nyt saa harmittaa ja kaikki tunteet sallittuja❀

@Nektariini86, olen pahoillani. 😔 Onni, ettĂ€ uusi stimulaatio onnistuu noin pian.

@Ixia86, vau mikĂ€ uutinen, kaikkea hyvÀÀ! ❀

Vinkiksi, ettÀ Eero Varilan viimeisin luento nÀkyy ainakin vielÀ tÀnÀÀn Simpukan Youtubessa. Mainitsen sillÀ, jos jollekin muullekin on jÀÀnyt viime tippaan tallenteen katsominen.

Luennollakin oli puhetta alkiodiagnostiikasta, ja harkitsemme sitĂ€ seuraavaan hoitoon. Maksaa kyllĂ€ kauheasti. Mua hĂ€mÀÀ se, ettĂ€ vaikka siirron epĂ€onnistuminen johtuu kai usein alkiosta, diagnostiikkakaan ei kuitenkaan nosta onnistumisprosenttia ilmeisesti kovin paljon yli 50 prosentin. đŸ€” Onkohan osa alkioon liittyvistĂ€ syistĂ€ sitten esim. geneettisiĂ€. Tuo diagnostiikka on jotenkin sellainen, ettĂ€ jos sille antaa pikkusormen, siirrot ilman sitĂ€ alkavat ehkĂ€ helposti tuntua nĂ€illĂ€ kilometreillĂ€ vĂ€hĂ€n hakuammunnalta, vaikka tiedĂ€n, ettĂ€ moni niillĂ€kin onnistuu. Senkin vuoksi epĂ€röin, kannattaako siihen (vielĂ€) ryhtyĂ€.

Olikohan @Ehtoo tuossa alkiodiagnostiikassa niin, ettĂ€ maksaa saman verran oli alkioita minkĂ€ verran vaan? Muistelisin nĂ€in, mutta voin kyllĂ€ muistaa ihan pĂ€in prinkkalaa. 😅 Itse ajattelisin, ettĂ€ toki siinĂ€ rahaa sÀÀstetÀÀn, jos vĂ€ltetÀÀn turhat siirrot, mutta jos saalis nafti, niin en tiedĂ€ onko kannattavaa.

Takaisin