IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Varmasti tuosta vielä tummuu ❤️ Oliko sinulla mones ivf, siirto tuoreena vai pas ja monesko kerta?

Täällä jo tiputtelua ja itkupotkuraivarit. Onneksi olen yksin kotona. Tuli huudettuakin, ehkä helpotti hetkellisesti..

Kovasti mietin yksityistä. Todennäköisesti uusi lähete tästä lähtee ivf hoitoon, ja kyllähän se sitten syksyyn menee..

Pahoittelut 💔
Yksityisellä voi tosiaan käydä mutta se "syö" yhden niistä julkisen kolmesta tarjoamasta kerrasta.

Varmasti tuosta vielä tummuu ❤️ Oliko sinulla mones ivf, siirto tuoreena vai pas ja monesko kerta?

Täällä jo tiputtelua ja itkupotkuraivarit. Onneksi olen yksin kotona. Tuli huudettuakin, ehkä helpotti hetkellisesti..

Kovasti mietin yksityistä. Todennäköisesti uusi lähete tästä lähtee ivf hoitoon, ja kyllähän se sitten syksyyn menee..

Yksityisellä pääsisi aloittamaa ehkä kesäkuussa, ja julkisella ehkä jo elokuussa? Sitä ennen syöt vaikka ubikinolia ja nautit kesästä❤️ tiedän kuulostaa hirveeltä, itse olin ihan maani myynnyt ja mietin yksityistä muutama vuosi sit kun huhti Touko kesä sanottiin ettei mahdu hoitoon. Sit elokuussa päästiin. Elokuussa jos ei olisi päässyt olisin mennyt yksityiselle.

Kolmas hoito, tuoresiirto 5-päiväisellä alkiolla. Pääosin olen PC:n testeillä testaillut, liuskoilla mutta nyt puikko. Välissä pari RFSU-testiä ja siksi tein tämän viimeisimmän PC nyt iltapäivällä.

Kiitos hunajapähkinä ja jamm teidän viesteistä ❤️ Ei mitään järkeä lähteä yksityiselle nyt välissä sooloilemaan ja jos sen myötä menettäisi ns "ilmaisen" hoidon vielä.

Ostin jo ubikinolia, syön sitä 200mg per päivä, lisäksi mama monivitamiini, c-vit pore tabletti, rautaa sideralin muodossa. Mietin kun mamassa on d vitamiini ja foolihappo, että meneekö jo yli vitamiinien syönti jos vielä erillään niitä syö.. Olisi omat purkit foolihappoa ja d vitamiinia.

Osaako ivf läpi käyneet kertoa kokemuksia? Tänään ultrassa 4 kpl 17-18mm ja 3 kpl 15-16mm folleja sekä useampia pienempiä. Näiden pienempien takia odotellaan vielä, että pääsevät mukaan.
Punktio sovittiin maanantaille. Itseä pelottaa, että selviääkö nämä isommat sinne asti? Vielä kuitenkin neljä päivää aikaa niillä kasvaa. Minkä kokoisina teillä muilla follit on punktoitu?

Mulla ei lähde testit kunnolla tummumaan vaikka on jo dpo14. Eivät nyt ole ehkä haalistuneetkaan mutta silti, veikkaan että jää kemialliseksi tai jotain on muuten pielessä ☹️
Mulla ei missään vaiheessa ole tullut leffaviivoja ja kaksi lasta tuossa pyörii. Kuopuksesta oli verikokeessakin hcg aika matala alkuun ja sitä seurattiin, mutta normaalisti eteni raskaus ja terve vauva syntyi.

Kiitos hunajapähkinä ja jamm teidän viesteistä ❤️ Ei mitään järkeä lähteä yksityiselle nyt välissä sooloilemaan ja jos sen myötä menettäisi ns "ilmaisen" hoidon vielä.

Ostin jo ubikinolia, syön sitä 200mg per päivä, lisäksi mama monivitamiini, c-vit pore tabletti, rautaa sideralin muodossa. Mietin kun mamassa on d vitamiini ja foolihappo, että meneekö jo yli vitamiinien syönti jos vielä erillään niitä syö.. Olisi omat purkit foolihappoa ja d vitamiinia.

Minun tietojeni mukaan yksityisellä käynti ei syö julkisen kertoja, mutta julkisen hoitoja ei tehdä jos teillä on yksityisellä alkioita pakkasessa. Eli jos esim yksityisellä saatte yhden tuoresiirron ilman pakkaseen meneviä, olette heti siirron jälkeen oikeutettu jatkamaan hoitoja julkisella.

Itsellä alkamassa 2. ivf-kierroksen pistokset toivon mukaan huomenna!😇 Synarelaa nyt 2 viikkoa takana ja nyt toisella kerralla aika onneksi tuntuu kuluvan nopeammin, hurja ajatella että noin 2 viikon kuluttua oltaisiin taas punktiossa. Toivon niin sydämeni pohjasta, että saisimme tällä kertaa tuotesiirron lisäksi jotain pakkaseenkin - veisi turhaa stressiä pois ja lisäisi toivoa.

Itsellä alkamassa 2. ivf-kierroksen pistokset toivon mukaan huomenna!😇 Synarelaa nyt 2 viikkoa takana ja nyt toisella kerralla aika onneksi tuntuu kuluvan nopeammin, hurja ajatella että noin 2 viikon kuluttua oltaisiin taas punktiossa. Toivon niin sydämeni pohjasta, että saisimme tällä kertaa tuotesiirron lisäksi jotain pakkaseenkin - veisi turhaa stressiä pois ja lisäisi toivoa.
Kauanko sinulla oli 1.ivf kierroksen ja tämän uuden välillä väliä? Pitikö tehdä välissä uutta lähetettä tai muuta sellaista? Tuliko lääkitykseen muutosta?

Huh, mistä taas aloittaisi kun on valtavasti tapahtunut viimeisen viikon aikana! :Cat Face With Tears Of Joy:

Ensin, HUS Helsinki kesäsulku on 4 viikkoa, 8.7 - 4.8. jonka aikana labra on kiinni ja eivät tee alkiosiirtoja.

Meillä kun oli punktio viikko sitten keskiviikkona niin lauantaaina iski hirveä turvotus, pahoinvointi ja oli vaivaalloista hengittää. Oireet ei hellittänyt joten sunnuntaina menin Naistenklinikan päivystykseen missä vietin 7tuntia. Diagnoosina lievä hyperstimulaatio. Arvot olivat juuri siinä rajalla että ottavatko osastolle vai ei mutta pääsin kotiin. Nyt vatsa on edelleen todella pyöreä (kuin olisin 5kk raskaana) mutta on helpompi hengittää koska nesteet ovat siirtyneet enemmän vatsan sivuille eikä paina ylös keuhkoja päin.

Viime yönä sain hirveän kipukohtauksen ettei jalat meinanneet kantaa. Kuuma suihku, burana 800mg ja Panacod 500mg sitten auttoi ja loppuyön oli lämpötyyny vatsan ja selän seudulla. Luulin että kipu olisi johtunut kuukautisten alkamisesta mutta koska ei ole vieläkään alkaneet pohdin puhkesikohan munulla endometriooma, kipu on lähinnä vasemmassa munasarjassa joka tuntuu lääkkeidenkin läpi.

Ja viimeinen mutta paras päivitys! Tosiaankin 24 follista saatiin vain se 8 munasolua josta kaikki olivat kypsiä. Niistä oli ne 6 hedelmöittyneet ja saatiin 5 blastoa pakkaseen!!!!! En ollut uskoa että saatiin noin pienestä määrästä niin monta blastoa :folded: 🌈

Stressailen täällä menopur annostusta 175... tiedän että lääkäriin pitäisi luottaa, mutta nyt kun olen lukenut asiasta niin kuulostaa tosi matalalta, varsinkin kun on kolme procren-piikkiä alla.

Harmittaa kovasti kun hyperin pelossa sanoin lääkärille että mielummin hyvä laatu kuin hirveästi huonolaatuisia ja että yleensä reagoin aika herkästi hormoneihin. Aikaisempia hoitoja ei siis ole, mutta muita hormoneja. Vaikuttikohan tämä nyt lääkärin annostukseen? Hän sanoi kyllä että tämä olisi aika tavallinen annostus alkuun.

Nyt en saa nukuttua kun pelkään että tästä ei tule mitään matalan annoksen takia ja että itse vaikutin tähän negatiivisesti sanoillani. Kertokaa kokeneemmat, kuulostaako tosi matalalta?

(Ikä 33v, amh 2,76, normaalipainoinen/-kokoinen)
Mulla on kans menopur, mut annostus 375. Mut mähän oon jo iäkäs näihin hommiin eli kohta 38 ja mulla on heikompi amh (1,42). Toi sun amh on kuitenkin aikas hyvä. Ja mulla on tosiaan ne endometrioomat munasarjoissa riesana.

Mä yritän tässä hirveästi luottaa lääkäreiden näkemykseen, kun kaikki ahdistaa ja jännittää niin pirusti. Mun lääkäri sanoi, että suosittelee mulle, et mieluummin överit kuin vajarit.

Huh, mistä taas aloittaisi kun on valtavasti tapahtunut viimeisen viikon aikana! :Cat Face With Tears Of Joy:

Ensin, HUS Helsinki kesäsulku on 4 viikkoa, 8.7 - 4.8. jonka aikana labra on kiinni ja eivät tee alkiosiirtoja.

Meillä kun oli punktio viikko sitten keskiviikkona niin lauantaaina iski hirveä turvotus, pahoinvointi ja oli vaivaalloista hengittää. Oireet ei hellittänyt joten sunnuntaina menin Naistenklinikan päivystykseen missä vietin 7tuntia. Diagnoosina lievä hyperstimulaatio. Arvot olivat juuri siinä rajalla että ottavatko osastolle vai ei mutta pääsin kotiin. Nyt vatsa on edelleen todella pyöreä (kuin olisin 5kk raskaana) mutta on helpompi hengittää koska nesteet ovat siirtyneet enemmän vatsan sivuille eikä paina ylös keuhkoja päin.

Viime yönä sain hirveän kipukohtauksen ettei jalat meinanneet kantaa. Kuuma suihku, burana 800mg ja Panacod 500mg sitten auttoi ja loppuyön oli lämpötyyny vatsan ja selän seudulla. Luulin että kipu olisi johtunut kuukautisten alkamisesta mutta koska ei ole vieläkään alkaneet pohdin puhkesikohan munulla endometriooma, kipu on lähinnä vasemmassa munasarjassa joka tuntuu lääkkeidenkin läpi.

Ja viimeinen mutta paras päivitys! Tosiaankin 24 follista saatiin vain se 8 munasolua josta kaikki olivat kypsiä. Niistä oli ne 6 hedelmöittyneet ja saatiin 5 blastoa pakkaseen!!!!! En ollut uskoa että saatiin noin pienestä määrästä niin monta blastoa :folded: 🌈
No huh! Jos en ihan väärin muista, niin sullahan taisi ennestäänkin olla erittäin ikävä kokemus hyperistä. Toivottavasti ei nyt enää tulis mitään, vaan lähtis helpottamaan. Onhan toi eilinen voinut tosiaan olla endometriooman puhkeaminen. Se on kyl ihan hirveetä tuskaa.

Mutta ONNEA upeasta pakkastuloksesta! 😍

Hyvätulee;

Onko sinulla aiemmista hoidoista onnistanut?
Mulla ei ole aiemmassa kahdessa hoidossa tuoresiirto tuottanut tulosta ja jostain ihmeellisestä syystä yhteensä kolme pakastettua alkiota tuhoutunut sulatuksessa (kaikki eri aikoina). Tälle ei kukaan löytänyt syytä. Välissä raskauduin toisen kerran elämässäni luomusti mutta lapsella todettiin vakava kromosomihäiriö ja raskaus päädyttiin keskeyttämään. Eli rankkoja aikoja koettu ja kokonaistaival sekundaarilapsettomuutta nyt neljä vuotta.

Kauanko sinulla oli 1.ivf kierroksen ja tämän uuden välillä väliä? Pitikö tehdä välissä uutta lähetettä tai muuta sellaista? Tuliko lääkitykseen muutosta?
Negatiivisen raskaustestin jälkeen seuraava kierto oli taukoa, mutta toisen kierron kp 21 alkoi lääkkeiden otto. Välissä ei tarvinnut uutta lähetettä, vaan ilmoittauduin omapolun kautta 2. kuukautisten alkamispäivänä hoitoihin ja sain ohjeet omapolulle jo saman päivän aikana.

Foolihappo on vesiliukoinen, eli ylimääräiset poistuu pissin myötä. D-vitamiini on rasvaliukoinen joten ns ylimääräinen varastoituu kehon rasvavarastoihin. Syötkö sideralia joka päivä vai joka toinen? Se c- vitamiini on sulle hyvä imeytymisapuri. Joidenkin uusimpien tutkimusten mukaan joka toinen vrk nautittuna rauta imeytyisi paremmin. Oli mama:saa myös kalsium? Sehän estää raudan imeytymistä ja siten puoltaisi sen muun raudan syöntiä.

Huomenna virallinen testipäivä, joten tämän uskaltauduin tekemään digitestin ettei tulos sitten huomenna yllätä. Kyllähän tässä raskaana ollaan! Mietin vain, olisiko viikkonäkymän pitänyt jo olla se 2-3 viikkoa, kun hedelmöittymisestä on eilisestä laskien 2 viikkoa? Voinkohan olla huolettomin mielin, onko se tosiaan yksilöllistä miten nopeasti hcg nousee?

IMG_1469.jpeg

Foolihappo on vesiliukoinen, eli ylimääräiset poistuu pissin myötä. D-vitamiini on rasvaliukoinen joten ns ylimääräinen varastoituu kehon rasvavarastoihin. Syötkö sideralia joka päivä vai joka toinen? Se c- vitamiini on sulle hyvä imeytymisapuri. Joidenkin uusimpien tutkimusten mukaan joka toinen vrk nautittuna rauta imeytyisi paremmin. Oli mama:saa myös kalsium? Sehän estää raudan imeytymistä ja siten puoltaisi sen muun raudan syöntiä.
Syön sideralia joka päivä, ei oo aiheuttanut oireita pahemmin. Sideralissa vaan 30mg rautaa, niin sen vuoksi jokapäivä olen syönyt, toivottavasti nostaa ferritiiniä.. Ihan kauhea yö takana, nostaa vanhat haavat tämä pettymys pintaan. Toivottavasti tokenisin tästä, eikä veisi mukanaan. 😪

Onnea Hyvätulee❤️

Huomenna virallinen testipäivä, joten tämän uskaltauduin tekemään digitestin ettei tulos sitten huomenna yllätä. Kyllähän tässä raskaana ollaan! Mietin vain, olisiko viikkonäkymän pitänyt jo olla se 2-3 viikkoa, kun hedelmöittymisestä on eilisestä laskien 2 viikkoa? Voinkohan olla huolettomin mielin, onko se tosiaan yksilöllistä miten nopeasti hcg nousee?

View attachment 133032
Oliko sinulla tässä hoidossa lääkityksessä muutoksia? Saitteko pakkaseen alkioita?

Olen niin onnellinen sinun puolesta ❤️

Oliko sinulla tässä hoidossa lääkityksessä muutoksia? Saitteko pakkaseen alkioita?

Olen niin onnellinen sinun puolesta ❤️
Tuolla aiemmin kerroinkin että Menopur nostettiin annostusta ja mulla niinkin iso annos kuin 375 yksikköä. Lisäksi oli edeltävästi viikon kuuri Progynovaa tasaamaan munarakkuloiden kasvuvauhtia.

Pakkaseen saatiin 4 kpl viisipäiväistä blastokystiä. Toivon ettei niitä tarvitsisi nyt päästä käyttämään, ehkä sitten joskus myöhemmin jos toiveissa olisi vielä kolmas lapsi. Mutta aika näyttää, olen tosi varovainen ja pelokas koska vuoden takana tosiaan on se raskauden keskeytyminen viikolla 15.

Takaisin