IVF/ICSI-HOIDOT 2022

Täällä testailtu aamu virtsasta ovulaatio testiä jo viime torstaista lähtiin. Mutta ei vain tule. Huomenna pitäisi flo sovelluksen mukaam olla ovulaatio. Mitään oloja ovulaatioon ei ole. Ja hei miten se nyt menee kun siel pakkasessa on 2 päiväiset alkiot. Niin jos huomenna on ovis plussa niim siirtoko on perjantaina? Mut ottaako ne sen sulamaan jo perjantaina aamusta et näkee kehyttyykö se.
Millä testillä testaat? Testasin tässä kierrossa ensin pregcheckin liuskoilla tarkoituksena vaihtaa digiin, kun viivat alkaa tummumaan. No, ne loppuivat ja vaihdoin one stepin liuskoihin. Ne eivät näyttäneet juuri mitään viivaa ja kokeeksi testasin myös digillä niin olikin jo hymynaama 🤯 eli ainakaan minulla noihin one steppeihin ei voinut luottaa ollenkaan! Muutenkin liuskatestit ovat olleet tosi epävarmoja…

Millä testillä testaat? Testasin tässä kierrossa ensin pregcheckin liuskoilla tarkoituksena vaihtaa digiin, kun viivat alkaa tummumaan. No, ne loppuivat ja vaihdoin one stepin liuskoihin. Ne eivät näyttäneet juuri mitään viivaa ja kokeeksi testasin myös digillä niin olikin jo hymynaama 🤯 eli ainakaan minulla noihin one steppeihin ei voinut luottaa ollenkaan! Muutenkin liuskatestit ovat olleet tosi epävarmoja…
Mulla on niit hymynaama testejä. En niihin pelkkiin viiva testeihin luota. Mulla tuli maanantaina hymynaama mut sit ku päivällä tein uuden niin siihen ei tullut. Se aamuviiva oli muutenki semmonen räjähtäny viiva. Et uskon sen olevan vioittunu testi.

Mulla on niit hymynaama testejä. En niihin pelkkiin viiva testeihin luota. Mulla tuli maanantaina hymynaama mut sit ku päivällä tein uuden niin siihen ei tullut. Se aamuviiva oli muutenki semmonen räjähtäny viiva. Et uskon sen olevan vioittunu testi.
Apua! Voiko nekin olla viallisia 😳? Joskus oon saanut sen ”kirjan” kuvan digitestissä, mutta en tietääkseni väärää plussaa. Onko jollain muulla käynyt niin? teoriassahan on mahdollista, että se LH piikki oli niin lyhyt, ettei näkynyt enää päivällä… mutta vaikeaa toki sanoa!

Toivotaan, että sinulla vielä testi muuttuisi positiiviseksi 🙏🏻

Apua! Voiko nekin olla viallisia 😳? Joskus oon saanut sen ”kirjan” kuvan digitestissä, mutta en tietääkseni väärää plussaa. Onko jollain muulla käynyt niin? teoriassahan on mahdollista, että se LH piikki oli niin lyhyt, ettei näkynyt enää päivällä… mutta vaikeaa toki sanoa!

Toivotaan, että sinulla vielä testi muuttuisi positiiviseksi 🙏🏻
En tiedä mut itseäni rupesi epäilyttämään et voiko olla. No jos se mun plussa oli siinä niin sit seuraavassa kierrossa. mutku ei mitään ovulaatio oireita ollu niinä päivinä.
Toivotaan. Mut eniten mietityttää tuo siirto asia. Et millon on sit se.

Jonkin aikaa olen seurannut keskustelua ja nyt tuntuu olevan aika esitellä itseni 😊 Vaikea syvä endometrioosi taustalla, joten päästiin tosi nopeasti suoraan ivf-hoitoihin.

Pari kuukautta kuivateltu procrenilla ja nyt alkaa esimmäisen IVF:n pistokset ensi viikolla vapun jälkeen. Ainakin Anneli_1 ja kurjenmiekka näyttäisi olevan suunnilleen samalla aikataululla?

Yritän puhua hoidoista aika avoimesti mutta se on vaan eri kun kaikki kaverit ja perheenjäsenet on raskautuneet tosi helposti. Ihanaa että on tällaisia yhteisöja joista voi löytää vertaistukea 💖
Tervetuloa joukkoon @90helmikoru! ❤️ Täällä kans toinen endotar, jolla 2 kk procrenia takana ja nyt menopurin piikittelyt kehissä.

Huono olo ja mahassa edelleen epämääräsiä tuntemuksia. Katsoin uudelleen kalenteria, niin tänään onkin kp1, tosin en tiedä lääkkeettömien kiertojeni alkupäivää, kun syönyt nyt varmaankin 6kk terolutteja aina kierron lopussa.. Kun olen ne lopettanut, niin kuukautiset on alkaneet aina seuraavana päivänä.

Tervetuloa joukkoon @90helmikoru! ❤️ Täällä kans toinen endotar, jolla 2 kk procrenia takana ja nyt menopurin piikittelyt kehissä.
Kiitos! Meillä on sitten sama skenaario meneillään. Onko tullut jo paljon oireita piikeistä? Jännittää vähän miten endokivut reagoi hoitoihin.

Kiitos! Meillä on sitten sama skenaario meneillään. Onko tullut jo paljon oireita piikeistä? Jännittää vähän miten endokivut reagoi hoitoihin.
Sama jännitys täällä. Mulla on munasarjaendo ja endokivut ollut niiden ilmestymiseen asti huomaamattomia, lähinnä suoliston liittyviä. Mut hirvee huoli, et kystat lähtee nyt kasvamaan ja vaikeuttaa tätä hommaa.

Mun lääkäri kyl lohdutteli, et ton procrenin pitäis auttaa myös siihen, ettei endo välttämättä leimahda näistä pistelyistä. Vielä vaikea sanoa. Viime yönä kävin melkein tunnin välein vessassa ja suu oli kuin hiekkapaperia. Tota samaa oli välillä, kun kystat kehitttyivät/kasvoivat. Toivottavasti ei olis sitä, vaan liittyis munasolujen kasvamiseen. 🙄

Testasin kahdella eri testillä äsken uudestaan eikä näkynyt mitään. Eli eiköhän tämä hoito mennyt harakoille. Ajattelin huomenna soittaa polille.. Surettaa. Ja ahdistaa ajatus, että vasta syksyllä seuraava ivf. Onko täällä julkisen kautta olevia, onko ivf + pelkkä tuoresiirto, pidettävä välissä lääkkeetön kierto? Vai voisiko näistä alkavista kuukautisista aloittaa uuden hoidon suoraan?

Luulen että kaikkialla julkisella valitettavasti pitää odottaa yhdet kuukautiset välissä :/

Mua pikkasen huolettaa ettei noi testit ala kunnolla vahvistua. Muistelen kyllä että edellisissäkin raskauksissa tullut ensin aika haaleaa viivaa mutta silti. Pelkään tehdä sitä digitestiä torstaina kun se tulos on sitten niin ”lopullinen”.

Testasin kahdella eri testillä äsken uudestaan eikä näkynyt mitään. Eli eiköhän tämä hoito mennyt harakoille. Ajattelin huomenna soittaa polille.. Surettaa. Ja ahdistaa ajatus, että vasta syksyllä seuraava ivf. Onko täällä julkisen kautta olevia, onko ivf + pelkkä tuoresiirto, pidettävä välissä lääkkeetön kierto? Vai voisiko näistä alkavista kuukautisista aloittaa uuden hoidon suoraan?
Oliko sun virallinen testipäivä vasta perjantaina? Kannattaisko kuitenkin odottaa vielä siihen? Tai veikkaan et silleen ne sua siellä polillakin neuvoo.

Hei te kenellä kokemuksia ovaleap lääkkeestä. Saitteko sen annostelukynän polilta vai pitääkö se erikseen hankkia? Hain lääkkeen kotiin valmiiksi ensi viikkoa varten ja paketissa olikin vaan lääkeaine ja neulat eikä aikaisemmilla käynneillä ollut puhe kynän hankinnasta erikseen🫣

Hei te kenellä kokemuksia ovaleap lääkkeestä. Saitteko sen annostelukynän polilta vai pitääkö se erikseen hankkia? Hain lääkkeen kotiin valmiiksi ensi viikkoa varten ja paketissa olikin vaan lääkeaine ja neulat eikä aikaisemmilla käynneillä ollut puhe kynän hankinnasta erikseen🫣
Minä sain Ovaleapille kynän polilta. Kannattaa varmasti kysyä polilta, osaavat ainaki neuvoa mikä siellä on käytäntö.

Minulle myös määrätty ovaleap lääkkeeksi. En ole vielä aloittanut mutta henkilökohtaisissa ohjeissa luki että kynän saa joko polilta tai nimetyistä apteekeista ja ohjeissa oli lista apteekeista.

Sama jännitys täällä. Mulla on munasarjaendo ja endokivut ollut niiden ilmestymiseen asti huomaamattomia, lähinnä suoliston liittyviä. Mut hirvee huoli, et kystat lähtee nyt kasvamaan ja vaikeuttaa tätä hommaa.

Mun lääkäri kyl lohdutteli, et ton procrenin pitäis auttaa myös siihen, ettei endo välttämättä leimahda näistä pistelyistä. Vielä vaikea sanoa. Viime yönä kävin melkein tunnin välein vessassa ja suu oli kuin hiekkapaperia. Tota samaa oli välillä, kun kystat kehitttyivät/kasvoivat. Toivottavasti ei olis sitä, vaan liittyis munasolujen kasvamiseen. 🙄
Oho, kuulostaa aika hurjalta! Toivottavasti on merkki hyvistä muutoksista!

Stressailen täällä menopur annostusta 175... tiedän että lääkäriin pitäisi luottaa, mutta nyt kun olen lukenut asiasta niin kuulostaa tosi matalalta, varsinkin kun on kolme procren-piikkiä alla.

Harmittaa kovasti kun hyperin pelossa sanoin lääkärille että mielummin hyvä laatu kuin hirveästi huonolaatuisia ja että yleensä reagoin aika herkästi hormoneihin. Aikaisempia hoitoja ei siis ole, mutta muita hormoneja. Vaikuttikohan tämä nyt lääkärin annostukseen? Hän sanoi kyllä että tämä olisi aika tavallinen annostus alkuun.

Nyt en saa nukuttua kun pelkään että tästä ei tule mitään matalan annoksen takia ja että itse vaikutin tähän negatiivisesti sanoillani. Kertokaa kokeneemmat, kuulostaako tosi matalalta?

(Ikä 33v, amh 2,76, normaalipainoinen/-kokoinen)

Mulla ei lähde testit kunnolla tummumaan vaikka on jo dpo14. Eivät nyt ole ehkä haalistuneetkaan mutta silti, veikkaan että jää kemialliseksi tai jotain on muuten pielessä ☹️

Takaisin